Работници на бунт: Ја обвинуваат Тесла за жестоката експлоатација

Работници на бунт: Ја обвинуваат Тесла за жестоката експлоатација

За Teсла се пишува толку многу што уште една статија за марката или за газдата не е изненадување. Сепак, изненадување е големата тема, која се открива Гардијан. Таа се однесува на начинот и условите на работа во фабриката на брендот во Фримонт, Калифорнија.

Со една реченица: многу поплаки од прекумерното оптоварување на работниците, кое доведува до сериозни несреќи, пренесува Вијести.

Според извештаите за случаите со инциденти, амбулантни посети на фабриката, кои се над 100 пати од 2014 година, па наваму и да не зборуваме за повиците, кои биле за вртоглавица, несвестица, отежнато дишење или болки во градите.

Други стотици случаи укажуваат на трауми и други медицински прашања. Во телефонското интервју на Илона Муск тој вели дека има своето видување на работите, а деталите може да најдете во поширокиот материјал на Гардиан.

Изданието сепак се потпира на изјавите на 15 сегашни и поранешни вработени, кои раскажуваат за долги часови напорна работа, за да се исполнат амбициозните производствени цели.

“Сум видел луѓе како во бесвест, удираат на подот и имаат заматени лица”, вели Џонатан Галеску.

“Тие едноставно не праќаат да работиме околу него, додека тој се уште лежи на подот.” Тој е еден од неколкуте сведоци кои тврдат дека виделе свои колеги во бесвестна состојба или да биле однесени со амбулантни возила.

“Имав колега на линијата до мене, тој работеше, работеше, работеше и во еден момент едноставно онесвести”, раскажува Мики Катура.

Можеби ова е начин како да се исполнат целите на Муск. А, една од нив е на крајот на 2018 година да произведе 500.000 автомобили годишно. Некои тоа го можат, но за неговата компанија ова значи раст од 495%, во однос на 2016 година и за да се постигне овој обем мора вака да се работи.

Во февруари работникот Хосе Моран објави напис во кој упатува обвинувања за висок степен на повреди и пониски плати во фабриката, откривајќи дека работниците бараат поддршка од United Auto Workers. Мајкл Сенчез вели дека бил “пресреќен”, кога пред пет години бил ангажиран да работи за Tesla, компанија која тој ја смета за “дел од иднината”.

Сега Санчез има проблеми со два вратни пршлени и со ‘рбетниот столб, а како што вели е неспособен и не може да фати молив без да го заболи. Tesla тврди дека повредата настанала при монтирање на тркало, но Санчез вели дека таа е резултат на годините тешка работа на склопување.

Работата е услов и тој постојано  гледал нагоре и работел со кренати раце над главата. “Може да се заработи во понеделник”, раскажува Санчез.

“Може да се заработи за вторник. Во средата почнуваш да чувствуваш нешто. Четврток е болка. Петок е агонија. Сабота едноставно ја доживуваш. ”

Tesla не негира дека имало проблем со организацијата на трудот во почетниот процес на производство.

Но одбива да се дистрибуира податоци за предметните случаи во последниве четири години, бидејќи “таа не го одразува начинот на роботот кој денес се употребува.” Во своја одбрана компанијата дистрибуира податоци, според кои производствените несреќи се зголемуваат малку над просекот што е карактеристичен за индустријата, а за 2017 година тие се со 32% подобри од просекот на конкурентите.

Пред компанијата да го намали просечниот работен ден во октомври 2016 година, работниците работеа во 12-часовни смени, 6 дена во неделата. Ален Очоа, друг работник во Tesla, кој во моментов е на одмор по несреќа тврди дека раководителите “поставуваа производните бројки пред сигурноста и безбедноста на работниците”.

Со спротивно мислење е друга работник: “Имам бенефиции имам акции, ми плаќаат прекувремено. Се радувам на работата и со мене се однесуваат чесно “, раскажува човек кој работи во фабриката една година.

“Почнав од 2 долари на час и стигнав до 10 долари на час”, раскажува друг, кој двапати го повредил грбот. “Тоа ги тера луѓето да се враќаат на работа.” “Никој не сака намалување на платата, бидејќи е повреден. Тоа ги тера луѓето да се враќаат на работа дури и со повреди “, додава Адам Суарез, кој работел во фабриката околу три години..крај/мф/кс