Економија
Ангеловска: Следниот месец почнува „МојДДВ#МојаНаграда“, половина милион евра награден фонд
Наградната игра „МојДДВ#МојаНаграда“ ќе почне во текот на следниот месец и наградниот фонд за неа е половина милион евра, рече министерката за финансии, Нина Ангеловска, на Комисијата за финансирање и буџет во Собранието. Таа посочи дека „#МојаНаграда“ претставува надградување на успешната мерка „Мој ДДВ“, како и дека по примерот на многу успешни пракси во светот преку наградна игра ќе се стимулира борбата против сивата економија.
„Наградната игра наречена ‘МојДДВ#МојаНаграда’ има награден фонд од половина милион евра. Таа ќе придонесе да се стимулира дополнително земањето фискални сметки. Мерка што дава резултати како ‘Мој ДДВ’ треба да се надградува. Видете ги извештаите на Европската комисија за успешни и најдобри практики, како земјите адресирале сива економија со примена на наградни игри и како ги зголемиле приходите 30 отсто, а ја намалиле сивата економија. Тие ги стимулирале граѓаните, односно применувале стимул, а не казни. Со наградната игра и ние ќе ги стимулираме граѓаните што го надминале месечниот лимит за поврат да продолжат да скенираат бидејќи може да добијат вредна парична награда. Исто така, граѓаните ќе бидат мотивирани да ги скенираат сите фискални сметки, без разлика дали имаат 5 отсто ДДВ или нула проценти ДДВ. Сега сите ќе имаат еднаква шанса за добивка“, рече Ангеловска.
Таа посочи дека „Мој ДДВ“ ги испорачал резултатите за кои бил наменет – сузбивањето на сивата економија, што се огледа по подобрената наплата на ДДВ, како и по бројот на корисници од над 180.000 граѓани, кои месечно скенираат околу 8 милиони фискални сметки. Ангеловска рече дека од 1 до 15 декември ќе се изврши првиот поврат на ДДВ кон граѓаните што скенирале фискални сметки.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Од полноќ нови цени на горивата
Регулаторната комисија за енергетика донесе oдлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 0,09 % во однос на одлуката од 15.4.2024 година.
Од 23.4.2024 година, од 00.01 часот, максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕВРОСУПЕР БС-95 – 87,50 (денари/литар)
Моторен бензин ЕВРОСУПЕР БС-98 – 90,00 (денари/литар)
Дизел-гориво ЕВРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) – 76,00 (денари/литар)
Масло за горење екстра-лесно 1 (ЕЛ-1) – 76,00 (денари/литар)
Мазут М-1 НС – 44,554 (денари/килограм)
Малопродажните цени на ЕВРОДИЗЕЛОТ (Д-Е V) и на екстра-лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) се намалуваат 1,50 денар/л.
Малопродажната цена на бензинот ЕВРОСУПЕР БС-95 се зголемува 1,00 денар/л, а малопродажната цена бензинот ЕВРОСУПЕР БС-98 се зголемува 1,50 денар/л.
Малопродажната цена на мазутот М-1 НС се зголемува 0,252 денари/кг и ќе изнесува 44,554 денари/кг.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат зголемување во просек: кај бензините 0,608 %, кај дизелот намалувањето е 5,088 %, кај екстра-лесното масло намалувањето е 4,799 % и кај мазутот намалувањето е 1,138 %.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е повисок 1,618 %.
Економија
МЗШВ: Кон 4.033 одгледувачи на говеда исплатени 100 милиони денари дополнителни субвенции за обележани говеда
Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство ги информира сточарите, одгледувачи на говеда, дека денеска Агенцијата за финансиска поддршка во земјоделството и руралниот развој ја реализираше исплатата на дополнителните директни плаќања за обележани грла говеда постари од 12 месеци.
Исплатени се 4.033 одгледувачи на говеда, со вкупна вредност на поддршка од 100 милиони денари.
Висината на директните плаќања изнесува 2.600 денари по женско грло, кое на денот на поднесувањето на барањето има наполнето 12 месеци.
Како корисници на оваа подмерка се јавуваат земјоделските стопанства корисници на основните директни плаќања за обележани грла говеда постари од 12 месеци, а кои сопственото производство на млеко го имаат предадено на регистриран откупувач на сурово млеко или продале или заклале говеда во преработувачки капацитети.
Економија
Врвна прецизност и динамика: претставен новиот Cayenne GTS
- Performance шасија со Turbo GT компоненти
- Четирилитарски V8 мотор со две турбини и 368 kW (500 КС)
- Веднаш препознатлив GTS карактер со нови дизајнерски детали
- Подобрена стандардна опрема
Porsche ја комплетира моделска линија на Cayenne, која беше сеопфатно ревидирана во 2023 година, со новите, динамични GTS модели. SUV и Coupé верзиите комбинираат моќност од 368 kW (500 КС) V8 мотор со две турбини и подеднакво поттикнати од перформансите системи со секојдневна практичност, карактеристични дизајнерски елементи и зголемена стандардна опрема.
Во Porsche, кратенката GTS претставува Gran Turismo Sport – во пракса, тоа значи дополнителна доза на динамика и удобност на долги патувања. Во својата суштина, Cayenne е и спортски автомобил со високи перформанси и теренски способности. Сепак, за GTS моделите, оваа рамнотежа традиционално се префрла кон подобрените перформанси на патот. Со моќен погонски систем, прецизно подесување и ексклузивен дизајн, новиот Cayenne GTS останува верен на овој принцип, а останува погоден за секојдневна употреба.
Технологија на шасија од Cayenne Turbo GT
Прецизно усовршената шасија, специфична за GTS и 10 милиметри пониско возење означуваат возбудлив развој за Cayenne GTS. Изгледајќи малку подлабоко, автомобилот сега е опремен со адаптивна воздушна суспензија како стандард, вклучувајќи го Porsche Active Suspension Management (PASM) и Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Сите компоненти на шасијата и контролните системи, како што се Porsche Traction Management (PTM) и опционалниот Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), се специјално дизајнирани за оптимални перформанси.
Технологијата на суспензијата со два вентили на GTS нуди импресивна реакција, а неговата дво-коморна воздушна суспензија му дава на автомобилот високо динамична карактеристика, истовремено обезбедувајќи удобност на возачот. Предните оски на моделите Cayenne GTS потекнуваат од Cayenne Turbo GT. Тие го зголемуваат негативниот камбер на тркалата за 0,58 степени во споредба со другите модели на Cayenne. Резултатот е впечатливо агилно однесување во свиоци и исклучителна динамика на управување.
Поефикасен и 30 kW (40 КС) помоќен од претходниот модел
Покрај фино приспособената шасија, харизматичниот V8 е уште една важна карактеристика на Cayenne GTS. 4,0-литарскиот V8 мотор со две турбини, развиен од Porsche и произведен во Zuffenhausen, претрпе голема техничка ревизија. Ова резултираше со зголемување на ефикасноста и значително зголемување на перформансите: моторот сега произведува 368 kW (500 КС) моќност – зголемување од 30 kW (40 КС) во споредба со претходниот модел. Максималниот вртежен момент е сега 660 Nm, зголемување од 40 Nm. Ревидираниот пренос на Tiptronic S со осум брзини забележливо ги подобрува перформансите на возење уште побрзи промени на брзини во режимите за возење Sport и Sport Plus.
Во комбинација, овие карактеристики му даваат на спортскиот автомобил со четири врати навистина извонредни перформанси. Новиот Cayenne GTS забрзува од 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди. Максималната брзина е 275 км/ч. Понатамошна техничка иновација е преносот на погон на сите тркала Porsche Traction Management (PTM) кој има независно водно ладeње. Оваа технологија исто така е пренесена од моделот Turbo GT.
Ексклузивен дизајн и опрема GTS
Сите GTS модели на Porsche се препознатливи благодарение на нивниот уникатен, спортски дизајн. На Cayenne GTS ова вклучува црно GTS лого од страните и задниот дел на автомобилот, специјален преден браник со поголеми отвори на воздух за ладење, затемнети фарови и задни светла и црвени калипери. Одржувањето на овој класичен дизајн дава лесна препознатливост како вистински Porsche, но со неколку иновации. Страничмните елементи на каросеријата, предните отвори за воздух, страничните прозори и екстензиите на праговите на тркалата, кои се дел од стандардниот пакет Sport Design, сега се произведени во High-Gloss Black. На претходните GTS модели, некои од овие делови беа во боја на каросеријата. Спротивно на тоа, отворите на спортскиот издувен систем, кои претходно дојдоа во црна боја, сега се завршени со темен бронзен тон. За понатамошно подобрување на дизајнерското портфолио на моделите Porsche GTS, 21-инчни тркала со RS Spyder-дизајн сега доаѓаат во антрацитно сива боја.
Внатрешноста на Cayenne GTS се одликува со загреан GT спортски волан како стандарден. Висококвалитетниот материјал Race-Tex може да се најде и во целиот автомобил. Ткаенината слична на велур ги покрива покривните облоги панелите на вратите, како и средишните панели на осумнасочните спортски седишта. Страничните потпомагачи се подигнати за да понудат уште подобра поддршка во свиоците. Две алтернативни, GTS-специфични внатрешни пакети во Carmine Red или Slate Grey Neo, исто така, се достапни од Porsche за поприфатен изглед.
Нов Porsche Driver Experience со амбиентално осветлување
Новите GTS модели имаат корист од неодамнешната сеопфатна надградба на Cayenne, која го вклучува новиот Porsche Driver Experience со закривено дигитално јато на инструменти како стандарден и опционален патнички дисплеј. Покрај пакетот Sport Design, HD LED Matrix фаровите со затемнување и воздушната суспензија, моделот исто така има Surround звучен систем Bose® и амбиентално осветлување. Cayenne GTS Coupé исто така вклучува фиксен панорамски стаклен покрив, како стандард, како и адаптивен продолжен заден спојлер. По желба, динамичното чувство на Coupé може да се зголеми уште повеќе со Спортски издувен систем со централно позиционирани отвори во темна бронза. Ова е достапно како дел од трите различни лесни спортски пакети. Тие, исто така, вклучуваат лесен покрив и јаглероден заден дифузер, како и намалена изолација. Во зависност од опремата, лесните пакети можат да ја намалат тежината на возилото за до 25 килограми.
ПР