Економија
Светска премиера на новиот електричен Porsche Taycan – чист дизајн со препознатлив Porsche ДНК
Porsche го претстави својот прв, целосно електричен спортски автомобил пред јавноста со спектакуларна светска премиера што се одржува истовремено на три континенти. „Taycan го поврзува нашето минато со иднината. Ја носи напредната приказна за успехот на нашиот бренд – бренд кој ги фасцинира и воодушевува луѓето низ целиот свет за повеќе од 70 години“, рече Оливер Блум, претседател на Извршниот одбор на Porsche AG , кој ја отвори светската премиера во Берлин: „Овој ден означува почеток на нова ера“.
Спортскиот седан со четири врати претставува уникатно возило, кој нуди типични перформанси за едно Porsche и поврзување со секојдневна употребливост. Во исто време, високо напредните методи на производство и карактеристиките на Taycan поставуваат нови стандарди во областа на одржливоста и дигитализацијата. „Ветивме вистинско Porsche во времето на електромобилноста – фасцинантен спортски автомобил што не само што возбудува во однос на својата технологија и возна динамика, туку и предизвикува страст кај луѓето ширум светот, исто како што тоа го правеа нејзините легендарни претходници. Сега го испорачуваме ова ветување “, потенцира Мајкл Штајнер, член на Извршниот одбор на Porsche AG за истражување и развој.
Првите модели во новата серија се Taycan Turbo S и Taycan Turbo. Тие се најсовремените модели на Porsche E-Performance и се меѓу најмоќните модели што производителот на спортски автомобили моментно ги има во својот асортиман на производи. Помалку моќни варијанти на овие возила со погон на сите тркала ќе следат оваа година. Првиот дериват што ќе се додаде ќе биде Taycan Cross Turismo на крајот на следната година.
До 2022 година, Porsche ќе инвестира повеќе од шест милијарди евра во електромобилност.
Перформанси сплотени со ефикасност
Предводникот, Taycan Turbo S може да генерира моќност до 560 kW (761 КС) во комбинација со контролата на лансирање (Launch Control), а Taycan Turbo испорачува до 500 kW (680 КС). Taycan Turbo S забрзува од нула до 100 км/ч за 2,8 секунди, додека Taycan Turbo го комплетира овој спринт за 3,2 секунди. Turbo S има опсег до 412 километри, а Turbo располага со опсег до 450 километри. Најголемата брзина и кај двата модела со погон на сите тркала е 260 км на час.
Taycan е првото возило со системски напон од 800 волти наместо вообичаените 400 волти за електрични автомобили. Ова е посебна предност за возачите на Taycan на патот: за нешто повеќе од пет минути, батеријата може да се наполни со употреба на директен полнач (DC) од мрежата за напојување со голема моќност за опсег до 100 километри. Времето на полнење од 5 пет до 80 проценти SoC (состојба на полнење) е 22,5 минути со полнење во идеални услови, а максималната моќност за полнење е 270 kW. Целокупниот капацитет на батеријата Performance Battery Plus е 93,4 kWh. Возачите на Taycan, исто така можат удобно да ги полнат своите автомобили на стандардните домашни приклучоци.
Чист дизајн со препознатлив Porsche ДНК
Со својот чист дизајн, Taycan го сигнализира почетокот на новата ера. Во исто време, ја задржува непогрешливата ДНК за дизајн на Porsche. Од предната страна изгледа особено широко и рамно со високо контурирани крилја. Силуетата ја обликува спортската кровна линија која се наклонува надолу кон задниот дел. Карактеристични се и високо-извајаните странични делови. Тенка кабина, привлечениот заден С-столб и изразените раменици на крилјата резултираат во остра нагласена задница, типична за Porsche. Исто така, постојат иновативни елементи како што е логото Porsche со стакло-ефект, кој е интегриран во светлосната лента од задниот дел.
Коефициентот за воздушен отпор изнесува 0,22, благодарение на аеродинамично оптимизираната основна форма која дава значаен придонес за ниската потрошувачка на енергија и со тоа и долгиот досег.
Уникатен дизајн на внатрешноста
Кокпитот сигнализира почеток на нова ера со својата јасна структура и целосно нова архитектура. Слободниот, превиткан кластер на инструменти претставува највисока точка на контролната табла. Ова става јасен фокус на инструментите кон возачот. Централен, 10,9-инчен дисплеј за инфозабава и дополнителен патнички дисплеј се комбинирани за да формираат интегриран стаклен опсег во црниот панел. Сите кориснички интерфејси се целосно ново дизајнирани за Taycan. Бројот на класични хардверски контроли како прекинувачи и копчиња е значително намален. Наместо тоа, контролата е интелигентна и интуитивна – користејќи ја операцијата на допир или функцијата на гласовна контрола, која одговара на командата „Еј Порше“.
Со Taycan, Porsche за прв пат нуди ентериер комплетно без употреба на материјали од животинско потекло. Ентериери направени од иновативни рециклирани материјали го потенцираат одржливиот концепт на електричниот спортски автомобил. Дополнителниот простор за патниците е добиен од вдлабнатините на батеријата во задниот дел од возилото – обезбедете удобност при седење во задниот дел и задржете ја ниската точка на тежиште на возилото типично за спортски автомобили. Достапни се два багажни простори: предниот простор има капацитет од 81 литар и задниот 366 литри.
Иновативен погон со двобрзински менувач
Taycan Turbo S и Taycan Turbo имаат две исклучително ефикасни електрични мотори, еден на предната оска и еден на задната оска, со што автомобилот добива погон на сите тркала. И опсегот и постојаната моќност на погонот имаат корист од високата ефикасност на трајно синхронизираните машини. Електричната машина, менувачот и инверторот се комбинираат во компактен погон. Модулите имаат најголема на моќност по диспозиција (kW на литар простор) од сите електрични погони на пазарот денес. Посебна карактеристика на електричните мотори е намотувањето на калените на статорот. Оваа технологија овозможува да се вметне повеќе бакар во статорот, со што се зголемува моќноста и вртежниот момент додека се одржува истиот волумен на компонентата. Двостепениот менувач инсталиран на задната оска е иновација развиена од Porsche. Првата брзина му дава на Taycan уште поголемо забрзување од место, додека втората брзина со долг сооднос на менувачот обезбедува висока ефикасност и подеднакво големи резерви на моќност. Ова важи и при многу големи брзини.
Централно поврзана шасија
Porsche користи централно мрежно контролен систем на шасијата во Taycan. Контролата на шасијата со интегрален Porsche 4D систем ги анализира и синхронизира сите системи на шасијата во реално време. Иновативните системи за шасија вклучуваат адаптибилна воздушна суспензија со трикоморна технологија, вклучувајќи електронска контрола на амортизерите PASM (Porsche Active Suspension Management), како и системот за контрола на шасијата Porsche Dynamic Chassis Sport (PDCC Sport), вклучувајќи електро-механичка стабилизација и Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Контролата на погонот на сите тркала со два електрични мотори и системот за закрепнување се уникатни. До 265 kW, потенцијалната моќ за рекуперација е значително поголема од онаа на конкурентите. Тестовите покажаа дека приближно 90% од секојдневното сопирање го вршат само електричните мотори – без да се активираат сопирачките на тркалата.
Профилот на различните режими на возење во основа ја следи истата филозофија како и во другите серии на модели Porsche. Ова е дополнето со специјални поставки кои овозможуваат оптимална употреба на чисто електричен погон. Достапни се четири режими на возење: „Range“, „Normal“, „Sport“ и „Sport Plus“. Покрај тоа, индивидуалните системи можат да се конфигурираат во режимот „Individual“.
Светска премиера на три континенти во исто време
Светската премиера на Porsche Taycan се одржа истовремено во Северна Америка, Кина и Европа. Најважните продажни пазари на новиот електричен спортски автомобил се на овие три континенти. Локациите на настанот се исто така синоним за три начини на одржливо управување со енергијата: Нијагарините водопади на границата меѓу американската држава Њу Јорк и канадската провинција Онтарио ја претставуваат хидроенергијата, соларна фарма во Нојхарденберг во близина на Берлин која претставува соларна енергија и фарма на ветерници на островот Пингтан, околу 150 километри од кинескиот град Фужоу во провинцијата Фуџијан што претставува моќта на ветерот. Овие природни сили ги перцепираме со сите наши сетила на ист начин како што доживуваме импресивно напојување на првиот електричен спортски автомобил од Porsche. Овој еднократен настан беше емитуван низ целиот свет преку преносот во живо на NewsTV.porsche.com.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Трипуновски: Ги потпишав првите 16 договори за закуп на земјоделско земјиште во државна сопственост
Дополнителниот замени министер за земјоделство, шумарство и водостопанство Цветан Трипуновски на својата фејсбук страна објави дека ги потпишал првите 16 договори за закуп на земјоделско земјиште во државна сопственост.
Во својата објава Трипуновски вели: „Почитувани земјоделци, штотуку ги потпишав првите 16 договори за закуп на земјоделско земјиште во државна сопственост, нека е аирлија!“
Трипуновски во неколку наврати ја алармираше јавноста дека во Република Македонија постојат договори за закуп на земјоделско земјиште во државна сопственост кои истекуваат оваа година, но на истите не им е овозможено продолжување и дека Николовски го кочи продолжување со образложение дека се потребни законски измени на законот за земјоделско земјиште.
„Сепак на крајот успеавме да го реализираме нашиот предлог за разрешница на овој проблем по многу побрза и поедноставна постапка, наспроти тврдењата на министерот Николовски кој постојано, од непознати причини, тврдеше дека се потребни измени на законот за земјоделско земјиште и дека со анексирање на договорите не се решава овој проблем. Со ова само се докажа дека Николовски повторно ве лаже како што тоа го прави изминативе 7 години“, дополни Трипуновски.
Позитивно е тоа што овој голем проблем доби решение и засегнатите земјоделци конечно ќе можат да ги продолжат своите договори согласно законските регулативи. Со ова Трипуновски покажа дека ќе биде предводник во промените и решавањето на проблемите во македонското земјоделство.
„ВМРО-ДПМНЕ секогаш било и ќе биде на страната на македонските земјоделци, доколку ние не го изнесовме овој проблем во јавноста, СДС и Николовски никогаш немаше да ги продолжат овие договори на вредните македонски земјоделци или пак тоа ќе го правеа селективно и повторно земјоделското земјиште ќе завршеше кај луѓе што не се земјоделци или истото ќе го трансформираа за плантажи со фотоволтаици. ВМРО-ДПМНЕ секогаш ќе може гордо и со крената глава да биде помеѓу светиниколчани и сите земјоделци во Република Македонија“, заврши Трипуновски во својата објава.
Економија
Народна банка: Основната каматна стапка се задржува на нивото од 6,30 отсто
На 16 април 2024 година се одржа редовна седница на Комитетот за оперативна монетарна политика на Народната банка, на која беа разгледани најновите податоци и информации за глобалната и за домашната економија и најновите случувања на меѓународните и на домашните финансиски пазари во контекст на поставеноста на монетарната политика.
На седницата на Комитетот беше оценето дека тековнaта поставеност на монетарната политика е соодветна на условите во економијата. Така, каматната стапка на благајничките записи останува на нивото од 6,30%, а каматните стапки на депозитите преку ноќ и на 7 дена на нивоата од 4,20% и 4,25%, соодветно. Понудата на благајнички записи на редовната аукција е исто така непроменета и изнесува 10 милијарди денари. И натаму се очекува дека тековното ниво на каматните стапки, заедно со досегашните промени кај задолжителната резерва и преземените макропрудентни мерки ќе придонесат за натамошно забавување на инфлацијата и за задржување на стабилноста на девизниот курс. Притоа, последните промени кај инструментот задолжителна резерва, чијашто примена започнува од јуни 2024 година, значат и дополнителна поддршка на прудентниот карактер на монетарната политика, извести Народната банка.
Во услови на стабилен девизен пазар, главниот акцент при носењето на одлуката за задржување на тековната поставеност на монетарната политика беше ставен на потребата од стабилизирање на инфлацијата на историски ниските нивоа и инфлациските очекувања на потрајна основа, имајќи ги предвид присутните ризици, коишто во голема мера се поврзани со геополитичките тензии. Имено, инфлацијата очекувано забрза во март 2024 година на 4% на годишно ниво (3% во февруари), со оглед на престанокот на важноста на мерките за гарантирани цени на дел од прехранбените производи и пијалаци и за укинување/намалување на дел од увозните давачки. Сепак, остварувањето е под проекцијата на Народната банка, при значително намален притисок од цените на храната и енергијата, но и пониски ценовни притисоци од помалку променливите категории во првиот квартал, во согласност и со преземените монетарни мерки. Цените на примарните производи на берзите и натаму надолно се приспособуваат, со исклучок на нафтата којашто има одредени флуктуации. Остварувањата кај инфлацијата од почетокот на годината се пониски од очекувањата, но нивото сѐ уште е над историскиот просек, а ризиците во однос на идната динамика на цените и натаму постојат. Оттука, беше оценето дека е потребна натамошна претпазливост при водењето на политиките, вклучително и на политиките што делуваат врз побарувачката во економијата. Во однос на политиката на Европската централна банка (ЕЦБ), на последната седница во април повторно беше донесена одлука за задржување на основните каматни стапки на истото ниво.
Состојбата на девизниот пазар е стабилна и движењата се поволни. Нивото на девизните резерви на крајот на март изнесува 4.287,1 милион евра, што е соодветно за задржување на стабилноста на курсот на домашната валута. Движењата на девизниот пазар се поволни и придонесуваат за интервенции со нето-откуп на девизи од страна на Народната банка, при умерено намалена нето-побарувачка од корпоративниот сектор и натамошен висок прилив на девизи на менувачкиот пазар. Во однос на последните расположливи податоци од надворешниот сектор, трговскиот дефицит во првите два месеца од 2024 година е малку повисок од очекувањата според октомврискиот циклус проекции. Остварувањата на менувачкиот пазар заклучно со март се малку пониски од проектираните нето-приливи од приватните трансфери.
Остварениот економски раст во последниот квартал на 2023 година, како и за целата година, е под проектираниот, што упатува на посилно забавување на економскиот раст од очекуваното. Имено, реалниот раст на домашната економија во 2023 година изнесува 1%, при раст на БДП во четвртиот квартал од годината од 0,9% на годишна основа. Високофреквентните податоци за првиот квартал од 2024 година со кои се располага упатуваат на годишен раст кај индустриското производство и угостителството, при мал реален годишен пад на прометот во вкупната трговија и кај градежништвото. Сепак, расположливоста на податоците е ограничена и не е доволна за попрецизна оцена. Во однос на ризиците за растот во следниот период, тие и натаму постојат и се поврзани пред сѐ со случувањата во надворешното окружување, но и со интензитетот на остварувањето на домашните инфраструктурни проекти.
Во монетарниот сектор, според првичните податоци за март 2024 година, депозитите растат со слична динамика како и претходниот месец, но малку посилно од очекувањата. Од друга страна, кредитната активност на банките умерено забавува, но годишниот раст е малку над проекциите за првиот квартал.
Сѐ на сѐ, амбиентот за водење на монетарната политика е умерено поповолен од очекувањата. Сепак, ризиците кај инфлацијата наметнуваат потреба од натамошно внимателно следење на динамиката и факторите на инфлацијата и претпазливост во однос на водењето на макроекономските политики коишто влијаат врз побарувачката во економијата, вклучително и преку пазарот на труд каде што има високи стапки на реален раст на платите. Народната банка и натаму е подготвена да ги употреби сите неопходни инструменти и да презема соодветни мерки со коишто ќе се придонесе за задржување на стабилноста на девизниот курс, стабилизирање на инфлациските очекувања и за ценовна стабилност на среден рок, соопшти НБ.
Економија
За универзален снабдувач на електрична енергија Владата ја прифати понудата на ЕВН Македонија
Владата, согласно Законот за енергетика, ја донесе и Одлуката за избор на универзален снабдувач.
За најповолна понуда за избор на универзален снабдувач, во соодветната постапка е избрана понудата доставена од групата понудувачи ЕВН Македонија електроснабдување ДООЕЛ Скопје – носител и ЕВН Македонија АД Скопје – член на групата.
За носител на набавката е избран економскиот оператор којшто има понудено најнизок процент на бруто маржа во текот на електронската аукција, а чијашто понуда претходно е оценета како прифатлива. Критериумот за доделување на договорот за универзален снабдувач, притоа, е бруто понудената маржа за снабдување.
Основата за пресметката на цената по којашто универзалниот снабдувач ќе ги снабдува малите потрошувачи и домаќинствата во којашто е вклучена и бруто маржа, е во согласност со Тарифниот систем за продажба на електрична енергија на потрошувачите кои ги снабдува универзалниот снабдувач и снабдувачот во краен случај („Службен весник на Република Северна Македонија“ бр. 246/23), донесен од страна на Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија, појаснуват од Владата.