Економија
Секој трет тендер се поништува со цел да се фаворизира една фирма
Постојаното поништување на тендерите, поставување на високи критериуми при избор на компанија при што се фаворизираат одредени фирми и склучување договори за набавки без објавување на оглас.
Постојаното поништување на тендерите, поставување на високи критериуми при избор на компанија при што се фаворизираат одредени фирми и склучување договори за набавки без објавување на оглас.
Ова се трите клучни проблеми констатирани од истражувањето „Мониторинг на јавните набавки“ спроведено од Центарот за граѓански комуникации за периодот јануари-јуни 2011.
Овие констатирани проблеми доведуваат до фаворизирање на една фирма, дискриминација и намалување на конкуренцијата при објавување на тендер.
Според Центарот, овој мониторинг е важен за да се добие една целосна слика како се трошат парите на граѓаните, а цел е што порационално да се користат средствата од буџетот.
„Во периодот април, мај и јуни дури секој трет тендер беше поништен, дека работите добиваат негативна тенденција покажуваат и податоците од електронскиот систем за јавни набавки, каде од вкупно објавените тендери во првите 6 месеци од 2011 имаме удел на поништени постапки од дури 21,34 проценти, што е најголем удел на поништен постапки од 2009 година до денес“, истакна Сабина Факиќ од Центарот за граѓански комуникации.
Таа појаснува дека со поништувањето на тендерите во бизнис заедницата се креира една клима дека поништувањата се злоупотребуваат во оние случаи кога не може да се фаворизира однапред определена фирма.
„Втор сериозен проблем е поставување на критериумите за квалификација. Високо поставените критериуми претставуваат основ за дискриминација на фирмите и за намалување на конкуренцијата. На пример, за склучување на договор за јавна набавка од 80.000 евра од фирмите беше барано три години по ред да имаат вкупен приходи од 25 милиони евра, значи навистина сооднос кој е ирационален“, вели Факиќ.
Во однос на склучување на договори без објава на оглас, резултатите од мониторингот покажуваат дека во првото полугодие склучени се договори без објавување на оглас во вредност од 12,3 милиони евра што е за 114 проценти повеќе од истиот период лани, кога биле вклучени договори во вредност од шест милиони евра.
“Овде се остава простор за субјективно одлучување и создава основи за појава за ширење на коруптивни практики во сверата на јавните набавки“, рече Факиќ.
Во анкетата направена врз 345 фирми, во првото тримесечје од годината за тоа кои се најголемите проблеми на компаниите, тие одговориле дека најголеми проблеми се нејасно изработената тендерска документација и технички спецификации, лошо избраните критериуми за најповолна понуда, проблеми со наплатата на побарувањата како и неправилно бодирање на понудите и фаворизирање на одредени понудувачи.
Центарот ги споредува и производите кои се предмет на јавни набавки,во случајот се избрани шест производи кои најчесто се набавуваат од здравствените институции, при што во извештајот констатирано е дека разликите меѓу цените кај различни институции се движи од 22 до 450 проценти.
„Целта ни е на институциите да им претставиме еден вид патоказ при идното креирање, составување на тендерите, да знаат дека кога купуваат нешто на пазарот некоја друга државна институција истиот тој производ го купила по неколкупати пониска цена“, истакна Герман Филков од Центарот за граѓански комуникации. /крај/мт
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Вицегувернерката Митреска: Народната банка го поттикнува зеленото кредитирање
„Народната банка ги препозна ризиците од климатските промени на долг рок, зазеде проактивен став и како една од своите стратегиски цели ги постави зголемената свесност за климатските промени и придонесот кон зелената одржлива економија“, посочи вицегувернерката на Народната банка, Ана Митреска, во интервју за „Блумберг Адрија“, при што истакна дека „зелената агенда“ е вградена во Стратегискиот план на Народната банка. Во период од четири години нивото на „зелените кредити“ е зголемено за околу 2,5 пати.
Митреска посочи дека заради поддршка на зелените финансии и за справување со климатските ризици, Народната банка донесе среднорочен план којшто предвидува конкретни акциски планови или активности во повеќе сфери на работењето на Народната банка, како регулативата, супервизијата, финансиската стабилност, истражувањето и меѓународната соработка.
„Неодамна донесовме и конкретни насоки за банките коишто треба да претставуваат еден вид мапа за начинот на кој треба да се однесуваат банките во однос на мерењето, оценувањето и управувањето со ризиците од климатските промени. Уште пред неколку години го променивме концептот на инструментот за задолжителна резерва заради поттикнување на зеленото кредитирање. Во рамките на институцијата работиме и на политиката на одржливост на банката, што значи подобрување на нашиот корпоративен профил во однос на одржливоста како концепт“, посочи Митреска, истакнувајќи дека Народната банка применува систематизиран пристап кога станува збор за зелената економија и справувањето со ризиците од климатски промени.
„Кредитите со зелена компонента се кредити коишто се насочени кон зголемување на енергетската ефикасност, и на корпоративниот сектор, и на населението, вложување, односно инвестиции во проекти коишто се однесуваат на обновливи извори на енергија, проекти коишто подразбираат користење одржливи материјали, одржливи решенија“, објасни Митреска и посочи дека станува збор за кредитирање коешто е насочено кон инвестициите наменети за заштита на животната средина и ублажување на ефектите од климатските промени врз околината.
Економија
Од полноќ нови цени на горивата
Регулаторната комисија за енергетика донесе oдлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 0,09 % во однос на одлуката од 15.4.2024 година.
Од 23.4.2024 година, од 00.01 часот, максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕВРОСУПЕР БС-95 – 87,50 (денари/литар)
Моторен бензин ЕВРОСУПЕР БС-98 – 90,00 (денари/литар)
Дизел-гориво ЕВРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) – 76,00 (денари/литар)
Масло за горење екстра-лесно 1 (ЕЛ-1) – 76,00 (денари/литар)
Мазут М-1 НС – 44,554 (денари/килограм)
Малопродажните цени на ЕВРОДИЗЕЛОТ (Д-Е V) и на екстра-лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) се намалуваат 1,50 денар/л.
Малопродажната цена на бензинот ЕВРОСУПЕР БС-95 се зголемува 1,00 денар/л, а малопродажната цена бензинот ЕВРОСУПЕР БС-98 се зголемува 1,50 денар/л.
Малопродажната цена на мазутот М-1 НС се зголемува 0,252 денари/кг и ќе изнесува 44,554 денари/кг.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат зголемување во просек: кај бензините 0,608 %, кај дизелот намалувањето е 5,088 %, кај екстра-лесното масло намалувањето е 4,799 % и кај мазутот намалувањето е 1,138 %.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е повисок 1,618 %.
Економија
МЗШВ: Кон 4.033 одгледувачи на говеда исплатени 100 милиони денари дополнителни субвенции за обележани говеда
Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство ги информира сточарите, одгледувачи на говеда, дека денеска Агенцијата за финансиска поддршка во земјоделството и руралниот развој ја реализираше исплатата на дополнителните директни плаќања за обележани грла говеда постари од 12 месеци.
Исплатени се 4.033 одгледувачи на говеда, со вкупна вредност на поддршка од 100 милиони денари.
Висината на директните плаќања изнесува 2.600 денари по женско грло, кое на денот на поднесувањето на барањето има наполнето 12 месеци.
Како корисници на оваа подмерка се јавуваат земјоделските стопанства корисници на основните директни плаќања за обележани грла говеда постари од 12 месеци, а кои сопственото производство на млеко го имаат предадено на регистриран откупувач на сурово млеко или продале или заклале говеда во преработувачки капацитети.