Економија
Емотивно вреднување на македонските брендови
Агенцијата за односи со јавност Chapter 4 го почна „Brands4ever“ како истражувачки проект за македонските брендови. Тој се појави на македонскиот пазар во време кога македонските брендови се концентрираат исклучиво на финансискиот аспект, но ја занемаруват моќта на нивната емоционална вредност.
Досега, инаку, во Македонија, не постоеше агенција којашто врши рангирање на македонските брендови врз основа на квантифицирана емоционална вредност.
„Вредноста на брендот треба јавно да се искажува. Тоа придонесува до засилување на довербата, кредибилитетот, супериорноста и престижноста на самиот бренд. Искажувањето на вредноста на брендот води кон зголемување на свесноста, подобрување на сликата и перцепцијата за брендот кај потрошувачите. Ова пак, води кон зголемување и засилување на севкупната вредност на самиот бренд“, цели м-р. Ана Ќовкарова, проект менаџер на “Brands4ever“ и надворешен консултант на Chapter 4.
Според неа, спроведувањето на овој проект има намера да го промени целото гледиште за брендирањето и бренд менаџментот во Македонија.
„Брендот ги активира и поврзува луѓето, креира и ослободува емоции, не е лесно да се замени, создава лојалност, вредност, персоналитет и влијае на одлуката за купување“, рече Борис Бекер, косопственик на Агенцијата за односи со јавност Chapter 4, кој додаде дека поради оваа причина, многу е важно да се мерат брендовите и да се знае како истите да се направат подобри и поконкуренти.
„Како што се менува нашиот свет, се менуваме и ние, така и брендовите се менуваат и адаптираат“, објаснува Бекер.
Проектот “Brands4ever“ доби поддршка и од Агенцијата за поддршка на претприемништвото на Република Македонија (АППРМ).
„Основните услови кои треба да ги исполни едно претпријатије за да ја зацврсти својата позиција и да освои нови пазари се употребата на заштитата на правата од индустриска сопственост (патент, трговска марка, индустриски дизајн), искористување на моќта на техничката информација во конкурентното разузнавање, трансфер на know-how технологии, утврдување и развој на маркетинг и брендови стратегии и создавање на иновации“, рееќ д-р Љубиша Николовски, раководител на Сектор за институционална поддршка и координација при АППРМ.
Според Николовски, иако кај македонските компании употребата на интелектуална сопственост, во целина, е мошне ограничена, сепак тие се свесни дека креирањето и управувањето со интелектуалната сопственост е од клучно значење за одржување на нивниот раст, конкурентноста и проширување на своите пазари.
Целта на проектот „Brands4ever“ е да го промени целото гледиште за брендирањето и бренд менаџментот во Македонија преку креирање и менаџирање со брендовите како вредносни деловни средства./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Вицегувернерката Митреска: Народната банка го поттикнува зеленото кредитирање
„Народната банка ги препозна ризиците од климатските промени на долг рок, зазеде проактивен став и како една од своите стратегиски цели ги постави зголемената свесност за климатските промени и придонесот кон зелената одржлива економија“, посочи вицегувернерката на Народната банка, Ана Митреска, во интервју за „Блумберг Адрија“, при што истакна дека „зелената агенда“ е вградена во Стратегискиот план на Народната банка. Во период од четири години нивото на „зелените кредити“ е зголемено за околу 2,5 пати.
Митреска посочи дека заради поддршка на зелените финансии и за справување со климатските ризици, Народната банка донесе среднорочен план којшто предвидува конкретни акциски планови или активности во повеќе сфери на работењето на Народната банка, како регулативата, супервизијата, финансиската стабилност, истражувањето и меѓународната соработка.
„Неодамна донесовме и конкретни насоки за банките коишто треба да претставуваат еден вид мапа за начинот на кој треба да се однесуваат банките во однос на мерењето, оценувањето и управувањето со ризиците од климатските промени. Уште пред неколку години го променивме концептот на инструментот за задолжителна резерва заради поттикнување на зеленото кредитирање. Во рамките на институцијата работиме и на политиката на одржливост на банката, што значи подобрување на нашиот корпоративен профил во однос на одржливоста како концепт“, посочи Митреска, истакнувајќи дека Народната банка применува систематизиран пристап кога станува збор за зелената економија и справувањето со ризиците од климатски промени.
„Кредитите со зелена компонента се кредити коишто се насочени кон зголемување на енергетската ефикасност, и на корпоративниот сектор, и на населението, вложување, односно инвестиции во проекти коишто се однесуваат на обновливи извори на енергија, проекти коишто подразбираат користење одржливи материјали, одржливи решенија“, објасни Митреска и посочи дека станува збор за кредитирање коешто е насочено кон инвестициите наменети за заштита на животната средина и ублажување на ефектите од климатските промени врз околината.
Економија
Од полноќ нови цени на горивата
Регулаторната комисија за енергетика донесе oдлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 0,09 % во однос на одлуката од 15.4.2024 година.
Од 23.4.2024 година, од 00.01 часот, максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕВРОСУПЕР БС-95 – 87,50 (денари/литар)
Моторен бензин ЕВРОСУПЕР БС-98 – 90,00 (денари/литар)
Дизел-гориво ЕВРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) – 76,00 (денари/литар)
Масло за горење екстра-лесно 1 (ЕЛ-1) – 76,00 (денари/литар)
Мазут М-1 НС – 44,554 (денари/килограм)
Малопродажните цени на ЕВРОДИЗЕЛОТ (Д-Е V) и на екстра-лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) се намалуваат 1,50 денар/л.
Малопродажната цена на бензинот ЕВРОСУПЕР БС-95 се зголемува 1,00 денар/л, а малопродажната цена бензинот ЕВРОСУПЕР БС-98 се зголемува 1,50 денар/л.
Малопродажната цена на мазутот М-1 НС се зголемува 0,252 денари/кг и ќе изнесува 44,554 денари/кг.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат зголемување во просек: кај бензините 0,608 %, кај дизелот намалувањето е 5,088 %, кај екстра-лесното масло намалувањето е 4,799 % и кај мазутот намалувањето е 1,138 %.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е повисок 1,618 %.
Економија
МЗШВ: Кон 4.033 одгледувачи на говеда исплатени 100 милиони денари дополнителни субвенции за обележани говеда
Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство ги информира сточарите, одгледувачи на говеда, дека денеска Агенцијата за финансиска поддршка во земјоделството и руралниот развој ја реализираше исплатата на дополнителните директни плаќања за обележани грла говеда постари од 12 месеци.
Исплатени се 4.033 одгледувачи на говеда, со вкупна вредност на поддршка од 100 милиони денари.
Висината на директните плаќања изнесува 2.600 денари по женско грло, кое на денот на поднесувањето на барањето има наполнето 12 месеци.
Како корисници на оваа подмерка се јавуваат земјоделските стопанства корисници на основните директни плаќања за обележани грла говеда постари од 12 месеци, а кои сопственото производство на млеко го имаат предадено на регистриран откупувач на сурово млеко или продале или заклале говеда во преработувачки капацитети.