Економија
Porsche ја збогатува понудата на Taycan

Со новиот Taycan, Porsche ја лансира четвртата варијанта на својот прв целосно електричен спортски автомобил, овој пат со погон само на задните тркала и две варијанти на големина на батерија.
Со стандардната батерија, новиот модел на почетно ниво испорачува 408 коњски сили. Во режим на „Overboost“со Launch Control, моќноста се зголемува до 476 коњски сили. Со опционалната „Performance Battery Plus“ батерија со зголемен досег, моќноста изнесува 326 коњски сили, додека во режимот „Оverboost“, моќноста се зголемува до 380 коњски сили.
Новиот Taycan
Како и кај останатите варијанти, опционалната опрема вклучува „HeadUp“ дисплеј во боја и полнач за во автомобил со капацитет за полнење до 22 kW. Со Functions on Demand (FoD), возачите на Taycan можат да купат разни дополнителни функции за погодност или помош. Оваа функција е достапна по испораката на возилото, како и за оригиналната конфигурација на спортскиот автомобил. Активирање преку Интернет значи дека не е потребно да се посети Porsche сервис. Во моментов, ова е можно за функциите Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), Power Steering Plus, Active Lane Keeping Assist и Porsche InnoDrive.
Избор од две батерии
Стандардната еднослојна батерија се карактеризира со бруто-капацитет од 79,2 kWh. Опционалната двослојна батерија „Performance Battery Plus“ има капацитет од 93,4 kWh. Опсегот, во согласност со WLTP, е до 431 или до 484 километри, соодветно.
Taycan забрзува до 100 км/ч за 5,4 секунди и со двете верзии на батерија. Неговата максимална брзина е исто така 230 км на час и во двете конфигурации, додека максималниот капацитет на полнење е до 225 kW со основната батерија или до 270 kW (Performance Battery Plus). Ова значи дека и двете батерии можат да се полнат од пет до 80 проценти SoC за 22,5 минути и дека напојувањето за уште 100 километри се постигнува по само пет минути.
Иновативен електричен мотор и динамички перформанси
Импресивно забрзување, моќност карактеристична за спортските автомобили и извонредно континуирано забрзување – новиот основен модел на Taycan ги има и овие уникатни карактеристики. Постојано „возбудениот“ синхрон мотор на задната оска има активна должина од 130 милиметри и затоа е со иста должина со оној што е вграден во Taycan 4S. Инверторот контролиран со пулс на задната оска работи до 600 ампери.
Покрај трајно „возбудениот“ синхрон мотор на задната оска, погонската архитектура вклучува и двостепен менувач. Исто како и кај останатите модели, најзначајни карактеристики вклучуваат интелигентно управување со полнењето, како и врвна аеродинамика. Со воздушен отпор од 0,22, аеродинамиката на Taycan дава значителен придонес во малата потрошувачка на енергија и големиот досег на батеријата. Максималната моќност на рекуперација на електрична енергија изнесува 265 kW.
Надворешен дизајн со вистинско Porsche ДНК
Со својот чист дизајн, Taycan сигнализира почеток на нова ера. Во исто време, тој ја задржува непогрешливата ДНК на дизајнот на Porsche. Од предната страна, електричниот спортски автомобил изгледа особено низок и широк, со многу контурни елементи. Неговата силуета е обликувана според неговата спортска линија на покривот што се спушта надолу кон задниот дел, додека карактеристични се и многуте извајани странични делови. Елегантната кабина, впечатливо вовлечените Ц-столбови и изразените задни крилја резултираат во остро нагласен заден дел, типичен за Porsche. Овие карактеристики се надополнети со иновативни елементи како што е натписот од стакло за логото на Porsche во задната светлосна лента. Карактеристичните одлики на Taycan вклучуваат аеродинамички оптимизирани 19-инчни фелни Taycan Aero и црни анодизирани калипери на сопирачки. Деталите во предниот дел, страничните прагови и задниот дифузер во црна боја се исти како оние на Taycan 4S.
Уникатен дизајн на внатрешност
Кокпитот на Taycan означи почеток на нова ера со својата јасна структура и целосно нова архитектура. Самостојниот заоблен склоп на инструменти ја формира највисоката точка на контролната табла. Ова става јасен фокус на возачот. Другите елементи вклучуваат централен 10,9-инчен инфозабавен систем и дополнителен дисплеј пред совозачот.
Стандардно, Taycan доаѓа со делумно кожен ентериер, како и предни комфорни седишта со електрично прилагодување во осум насоки. Автомобилот се одликува со два оддели за багаж: 84 литри напред, и до 407 литри одзади. Taycan е исто така првиот модел на Porsche достапен со внатрешност без кожа. Ентериерите направени од иновативни рециклирани материјали го истакнуваат концептот за одржливост на електричниот портски автомобил.
Централно вмрежен систем на шасија
Porsche користи централен, мрежно контролен систем за шасијата на Taycan. Интегрираната контрола на шасијата на Porsche 4D ги анализира и синхронизира сите системи на шасијата во реално време. Стандардната суспензија на Taycan, како и опционалната адаптивна воздушна суспензија со три комори се надополнети со електронскиот систем за контрола на суспензијата PASM (Porsche Active Suspension Management).
Адаптивната воздушна суспензија е опремена и со функција Smartlift. Ова му овозможува на Taycan да се адаптира на подлогата на возење со тоа што автоматски се подигнува возилото кога патот го наложува тоа, како на пример при преминување преку регулатори на брзина на улиците. Функцијата Smartlift исто така може активно да влијае на висината на возилото при патувања на автопат и може да ја прилагоди висината на возењето на возилото за најдобар можен компромис помеѓу ефикасноста и удобноста при возење.
Опсег на Taycan
Taycan стандардно е опремен со шест клипни алуминиумски моноблок сопирачки со фиксен калипер напред и четири клипни алуминиумски моноблок сопирачки со фиксиран калипер одзади. Внатрешно вентилирачките дискови на сопирачките имаат дијаметар од 360 mm напред и 358 mm одзади. Калиперите на сопирачките имаат црна елоксирана боја. Дополнителна опција се Porsche Surface Coated Brake (PSCB) сопирачки со високи перформанси. Неговите дискови имаат дијаметар од 410 mm напред и 365 mm назад.
Успешна година за Taycan
Porsche успешно ја започна визијата за електрична иднина, испорачувајќи повеќе од 20.000 Taycan модели на клиенти ширум светот во 2020 година. Електричниот спортски автомобил веќе има добиено околу 50 меѓународни награди, пред сè на нејзините главни пазари во Германија, САД, Велика Британија и Кина. Новиот Taycan со погон на задните тркала го постави новиот Гинисов Рекорд за најдолг дрифт со електричен автомобил од точно 42,171 километри.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
НБРМ: Регулаторите ја следат состојбата со финансискиот систем

Финансискиот систем успешно им одговори на минатогодишните предизвици од корона-кризата, регулаторите постојано ги следат состојбите информираат од Народна bанка.
„Финансискиот систем успешно им одговори на минатогодишните предизвици од корона-кризата. Високите регулаторни барања во периодот пред појавата на корона-вирусот и минатогодишните регулаторни мерки придонесоа за натамошното одржување на неговата стабилност, како и за негова подготвеност за натамошни предизвици. Имајќи предвид дека здравствената криза сè уште трае, регулаторите и натаму со особена внимателност ќе ги следат состојбите, приспособувајќи ги своите мерки и пристап заради превентивно делување за натамошно јакнење на финансиската стабилност, а со тоа и на отпорноста на системот на шокови“, додаваат од оваа финансиска институција.
На денешната седница на Комитетот за финансиска стабилност беа презентирани првичните видувања и податоци за остварувањата во минатата година и тековната состојба во одделните сегменти од финансискиот систем во земјата, во условите на корона-кризата. Со седницата претседаваше гувернерката на Народната банка, Анита Ангеловска-Бежоска, а учествуваа и министерот за финансии, Фатмир Бесими, претседателката на Комисијата за хартии од вредност, Нора Алити, претседателот на Советот на експерти на Агенцијата за супервизија на капитално финансирано пензиско осигурување, Максуд Али и претседателот на Советот на експерти на Агенцијата за супервизија на осигурување, Крсте Шајноски.
Осврнувајќи се на движењата во банкарскиот систем во 2020 година, гувернерката Анита Ангеловска-Бежоска уште еднаш посочи дека тој успешно им одговори на минатогодишните предизвици од здравствената криза.
„Банкарскиот систем, во услови на исклучително непредвидлив амбиент, успеа да го одржи кредитниот циклус остварувајќи кредитен раст од 4,7%, којшто беше финансиран од солидниот депозитен раст од близу 6%. Овие остварувања се поддржани од солидната капитална и ликвидносна позиција на системот. Истовремено, квалитетот на кредитното портфолио се подобри, при што учеството на нефункционалните во вкупните кредити на банкарскиот систем е намалено на историски најниското ниво од 3,4%. Сепак, со оглед на тоа дека сѐ уште постои неизвесност од здравствената криза и нејзиното влијание врз реалниот сектор, неопходно е претпазливо однесување и постојано следење на можните неповолни преносни ефекти од реалниот врз банкарскиот сектор преку каналот на кредитен ризик“, истакна гувернерката Ангеловска-Бежоска.
На седницата беше посочена и превентивната мерка за привремено ограничување на распределбата и исплатата на дивидендата на акционерите на банките и штедилниците. Притоа, уште еднаш беше нагласено дека со мерката се делува превентивно за натамошно јакнење на отпорноста на банкарскиот систем и обезбедување солидна кредитна поддршка на граѓаните и компаниите.
Министерот за финансии, Фатмир Бесими, рече дека Министерството за финансии во соработка со Народната банка е на чекор до донесување нов Закон за финансиска стабилност и нов Закон за платежни услуги и платни системи, со којшто ќе се следат најдобрите практики на Европската Унија и којшто e веќе поставен на ЕНЕР. Бесими посочи дека и покрај кризата предизвикана од пандемијата, во 2020 година финансиските друштва и давателите на финансиски лизинг ја зголемија вредноста на финансиските пласмани и добивката.
Економија
Кина ја делат 30 години од статусот индустриска велесила, смета владин советник

Уште најмалку 30 години ја делат Кина од статусот на индустриска суперсила, смета владин советник, предупредувајќи на зависноста на индустријата од странска технологија.
Многу набљудувачи веќе ја перцепираат Кина како светска сила бидејќи го произведува секој трет автомобил и телефон во светот, забележува Би-би-си.
Кинеските лидери, пак, се загрижени за нивната голема зависност од американските технолошки производи, како што се полупроводниците.
„Основните капацитети се сè уште слаби. Клучните технологии се во рацете на другите, а тоа може сериозно да ја погоди Кина“, предупредува Мијао Веј, кој десет години беше министер за индустрија и информатичка технологија, а сега е член на владиниот совет.
Иако Кина произведува значителна количина потрошувачки и индустриски производи, учеството на индустријата во економијата минатата година паднало за близу 25 проценти, што е најниско ниво од 2012 година.
„Уделот на индустријата во БДП падна предвреме и премногу нагло“, рече Мијао во говорот пред членовите на советничкиот комитет.
„Кинеската преработувачка индустрија направи големи работи во последниве години, но сепак е во основа голема, но не и силна, обемна, но не и добра“, додаде тој.
Во петгодишниот план, објавен кон крајот на минатата недела, Кина го зацрта развојот на софистицирани технологии, од чипови до вештачка интелигенција. Целите се надоврзуваат на повеќекратните напори на кабинетот на поранешниот американски претседател Доналд Трамп да го блокира пристапот на Кина до технологијата.
Кинеските компании, како што е „Хуавеј“, не можат да набават клучни електронски делови од САД, потсетува Би-би-си.
Затоа, кинеските лидери го утврдија создавањето на домашни производители како клучен приоритет.
Економија
(Видео) Тасевска: Остануваме посветени на стабилна и силна економија

Остануваме посветени на силна и стабилна економија велат од владејачкиот СДСМ.
Пратеничката Лидија Тасевска потсети дека тече реализацијата на бескаматната кредитна линија со грант компонента ,,Ковид 3”, која се реализира со финансиска поддршка од Европската Унија.
„Според јавно објавените податоци од развојната банка, досега одобрени се вкупно 2.122 кредитни барања во вкупен износ од 24,3 милиони евра. Во овие микро и мали трговски друштва, трговци-поединци и занаетчии вработени се вкупно 16.009 вработени. Според структурата, 1.172 кредитни барања се од мали компании, додека 792 барања се од микро компании. 116 кредитни барања се од трговци-поединци, додека 42 кредитни барања се од занаетчии“, информира Тасевска.
Таа напомена дека ова е конкретна помош за малите и микро компании, за трговците поединци, за занаетчиите кои преку ваквиот механизам добиваат поддршка во зајкнување на ликвидноста и зголемување на својата конкурентност во време на санирање на последиците од коронакризата.
„Бескматаната линија ‘Ковид 3’ продолжува се до исцрпување на расположливиот буџет на мерката кој изнесува 31 милиони евра“, додаде Тасевска.
- Книги3 месеци
Македонски лекар ја објави последната исповед на Јосип Броз Тито
- Македонија3 месеци
(Видео) Отстранети два нелегално изградени објекта во општина Центар
- Македонија2 месеци
Возачот на „бентлито“ што „влета“ на плоштад казнет со 45 евра, објавена фотографија од записникот
- Регион2 месеци
(Видео) Прекината прес-конференција на градоначалникот на Бања Лука: „Луѓе ова е сериозен земјотрес“
- Регион2 месеци
(Видео) Снимен моментот на потресот во Петриња – луѓе не можат да се задржат на земјата
- Европа2 недели
Планот за отклучување на Германија протече во медиумите, Меркел: Имаме трет бран
- Свет1 месец
Поради примање мито во Кина погубен поранешен државен функционер
- Економија3 недели
Сите брендови на Индитекс доаѓаат во „Ист гејт мол“