Свет
Папата излезе од болница и се пошегува: се уште сум жив

Папата Франциск денеска ја напушти болницата Гемели во Рим, каде неколку дена беше лекуван од инфективен бронхитис.
-Сè уште сум жив, се пошегува папата (86) на излегување од болницата.
Ватикан вчера потврди дека папата Франциск ќе ја напушти болницата денеска а утре планира да ја предводи мисата за верскиот празник Цветници, на плоштадот Свети Петар.
Светиот Отец пред три дена беше примен во римската болница каде прими антибиотска терапија. Папата, кој има повеќе здравствени проблеми, беше примен во болница поради проблеми со дишењето. Претходно во петокот, извори од Ватикан соопштија дека Папата поминал втора мирна ноќ во болницата, што е уште еден знак дека добро закрепнува од бронхитисот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Германија влезе во рецесија

Економијата на Германија благо се намали во првиот квартал и падна во рецесија, покажаа ревидираните проценки на заводот за статистика, откривајќи силен инфлациски притисок врз личната потрошувачка. Сезонски и ценовно приспособениот бруто-домашен производ (БДП) падна во првите три месеци од оваа година за 0,3 отсто во однос на претходниот квартал, кога беше намален за 0,5 отсто, покажуваат новите проценки на Дестатис.
Првата оценка покажа стагнација на активност на почетокот на годината. Во однос на првиот квартал од минатата година, БДП е намален за 0,5 отсто во првите три месеци од годинава. Претходната проценка покажа пад на активноста од 0,1 отсто.
„Откако БДП се лизна на негативна територија веќе на крајот на 2022 година, германската економија забележа два негативни квартали по ред“, рече претседателката на Дестатис, Рут Бранд. Ако економијата се намалува два квартали по ред, економистите зборуваат за техничка рецесија.
Високата инфлација ја лиши економијата од поддршка за лична потрошувачка, покажуваат новите податоци. Личната потрошувачка е намалена за 1,2 отсто во однос на крајот на 2022 година, кога потона за 1,7 отсто. Домаќинствата во првите три месеци од годинава помалку трошеле за храна и пијалоци, облека и обувки и за мебел, посочуваат статистичарите.
Иако растот на цените во последно време е забавен, стапката на инфлација во април од 7,2 отсто се уште е висока. Позитивни импулси беа бруто инвестициите на компаниите и извозот, кои бележат пораст од 3,0 односно 0,4 отсто во однос на претходните три месеци.
Инвестициите во градежниот сектор се зголемени поради поволните временски услови и инвестициите на компаниите во опрема како машини, уреди и возила. Меѓународниот монетарен фонд (ММФ) и Европската комисија очекуваат дека германската економија повеќе или помалку да стагнира оваа година, а германската влада предвидува раст на активноста од 0,4 проценти.
Економија
Руската вотка преку Србија ќе се продава во светот

Рускиот производител на алкохолни пијалоци АСГ ќе ги извезува своите производи на странските пазари преку Србија.
Големата сибирска компанија која произведува познати брендови на вотка „Бела Бреза“, „Сибитер“ и „Пет Џезера“ го отвори АСГ Глобал Балканс во Србија за извоз на странските пазари, пренесува „Комерсант“.
Овие податоци доаѓаат од српската агенција за деловни регистри (АПР), а компанијата АСГ преку огласи бара менаџери за извоз кои се специјализирани на пазарите во Израел, Турција и Латинска Америка.
Правата на некои брендови на АСГ, како што се брендот за џин „Брум“ и вискито „Барџест“, се пренесени и на АСГ Глобал Балканс.
Изворот на „Комерсант“ наведува дека со извозот на производите на АСГ претходно се занимавала компанија од Кипар, но по воведувањето на санкциите на ЕУ против Русија ситуацијата значително се искомплицирала.
Економија
По струјата и гасот, поевтинување и кај сирењето, путерот: падот на цените како најава за крај на инфлацијата во Германија

На германските потрошувачи им олесна гледајќи како се движат цените на храната, струјата и бензинот: тие веќе не растат, понекогаш дури и паѓаат. Многумина се прашуваат дали ова може да значи дека инфлацијата е при крај, пренесуваат медиумите во регионот.
Досега со месеци едно пакување од 400 грама од поскапиот ирски путер чинеше 4,99 евра, но неколку недели неговата цена е 4,29. Поевтиниот германски путер во некои продавници сега чини само 1,59 евра за 250 грама. Слична е ситуацијата и со сирењето и тестенините.
Како што пренесува „Зидојче Цајтунг“, повикувајќи се на податоци од порталот „VerivoX“, дури 91 снабдувач на електрична енергија и 80 од оние кои продаваат гас на крајните потрошувачи ги намалиле своите тарифи. Во мај, јуни и јули струјата во просек ќе поевтини за 14 отсто, а гасот за околу 23 отсто.
„Веројатно го достигнавме врвот на инфлацијата“, вели Керстин Бернот од Германскиот институт за економски истражувања (DIW). Сепак, таа не очекува дека сега цените ќе почнат да паѓаат насекаде: „Мораме да се навикнеме на сегашните цени“, додаде Бернот и рече дека цените веројатно повторно ќе паднат на долг рок.
Каи Худец, генерален директор на Институтот за трговски истражувања во Келн (ИФХ), не е толку оптимист. Тој ги наведува причините за тезата дека приказната со поскапувања се уште не е завршена.
„Нагло зголемените трошоци за енергија, логистика и суровини предизвикаа верижна реакција. Сите компании долж синџирот на снабдување имаа и сè уште мора да се борат со зголемените трошоци. Притоа, многу дополнителни трошоци веќе се префрлени на потрошувачите, поради што стапките на инфлација во моментов се пониски и можни се намалувања на цените, барем селективно“, изјави тој за Дојче веле.
Затоа, заклучува Худец, „крајот на инфлацијата“ сè уште не може да се прогласи.
„Цените на неколку категории производи продолжуваат да растат наместо да паѓаат“, додаде тој.
Една од причините за ниското ниво на цените на храната во Германија во споредба со другите земји во светот е пазарната моќ на синџирите на дисконти, поточно четирите најголеми компании: Rewe, Edeka, Aldi и Lidl. Тие го делат најголемиот удел на пазарот, и се во жестока конкуренција меѓу себе. Тие ја користат својата квази-монополска моќ за да ги принудат добавувачите да понудат пониски цени.
Во текот на изминатата година, тие дури го зголемија својот удел на пазарот, вели извршниот директор на германски Lidl, Кристијан Хартнагел. Зголемените цени принудија повеќе клиенти да се свртат кон поевтини даватели на попусти, а со тоа и нивната продажба се зголеми.
Сепак, враќањето на вообичаеното, прилично ниско ниво на цените на храната во Германија ќе трае долго, сметаат експертите.