Контакт

Истражувања

Одземени дел од одобренијата за увоз и извоз, работниците на „Фени“ во паника

Објавено пред

Стравувањата на вработените во „Фени Индустри Кавадарци“ за затворање на фабриката стануваат сè пореални. Половина месец фабриката работи на одржлив минимум, нема производство, а вработените секојдневно јавуваат за постојаното присуство на извршители, кои веќе почнале со геометри да вршат мерење и обележување на земјиштето на „Фени“.

„Последна е блокадата од Царинската управа. Одземени ни се одобренијата за увоз и извоз. Поради блокираната сметка компанијата нема покритие за банкарска гаранција како доказ дека има начин да се платат давачките кон државата. Ова значи дека ниту можеме да увеземе репроматеријали ниту, пак, да извеземе готов производ, а целото наше производство одеше за извоз. Менаџменоот сè уште нè убедува дека ќе се најде начин да продолжи производството, но за овие одобренија повторно да се извадат е потребно многу време оти процедурата е долга. Дури и денес да се почне, нема надеж дека во догледно време повторно ќе можеме да извезуваме и да увезуваме“, велат за „Макфакс“ вработени во „Фени“.

Од Царинската управа потврдуваат дека дел одо одобренијата за увоз се одземени, но не на „Фени“ туку на фимата „Нова Логистик“ која го врши транспортот за комбинатот.

„На компанијата ‘Фени’-Кавадарци не и се одземени никакви одобренија за увоз и извоз при што на ниеден начин не е нарушено работењето на компанијата. Таа и понатаму може да работи и да извршува активности поврзани со извозот или увозот во редовна постапка. Царинската управа го одзеде одобрението за поедноставена постапка за увоз или извоз на стоки на царинскиот застапник ‘Нова Логистик’-Кавадарци (воедно царински застапник на ‘Фени’ – Кавадарци) како резултат на променетата финансиска стабилност на царинскиот застапник ‘Нова Логистик’ – Кавадрци. Тоа во никој случај не значи дека ‘Нова Логистик’ не може да врши увоз или извоз, ‘Нова Логистик’ и понатаму како царински застапник може да продолжи да врши увоз или извоз на стоки во редовна царинска постапка. Единствено одземено и е одобрението за за поедноставена постапка на увоз или извоз, односно можноста стоката да се царини во просториите на имателот на одобрението, додека во редовна царинска постапка, царинењето може да се врши само на царински терминал“, велат од Царинската управа на Република Македонија.

Од Царината нагласуваат дека постапката за добивање на ново одобрение значи исполнување на одредени услови, како што се солдна евиденција и финансиска стабилност.

Заедно со блокадите и присуството на извршителите, расте и паниката меѓу вработените. Дел од нив почнале да си бараат нова работа, а оние што успеале да се снајдат веќе си поднеле и оставки.

„Секојдневно по некој си дава оставка. Луѓето веќе почнаа да покажуваат дека не гледаат иднина во фабриката која до пред само еден месец важеше за една од најуспешните во Македонија “, велат вработените.

Оставка, според нив, поднел и директорот Јусуф Миракхмедов, но тој не е достапен за објаснувања во врска со фабриката. Веќе две недели ги игнорира прашањата од „Макфакс“ поврзани со случувањата во „Фени“.

Истражувајќи ги состојбите во „Фени“, „Макфакс“ дојде до документ од судот во Амстердам, со кој сегашните сопственици, ИМР (Интернешенал минерал ресорсис), биле обврзани  да вложат  66,5 милиони долари во фабриката до крајот на 2016 година. Тоа бил условот под кој ја добиле  фабриката по спорот околу сопственоста што го имале со „БСГ Рисорсес“, со кои партнески го делеле сопствеништвото. По пресудата, ИМР станале доминантен сопственик, но со обврска за вложување. Пресудата е јавен документ, достапен на интернет од судот во Амстердам. Спорот е воден во Холандија бидејќи таму е регистрирана компанијата „Кунико рисорсес“ во чии рамки функционира сегашниот сопственик на „Фени“ – ИМР.

Место инвестиции, фабриката е пред колапс, само неколку месеци по истекот на рокот во кој требало во неа да се вложат 66,5 милиони долари.Од сопствениците нема одговор на прашањата како се случило и покрај обврската за инвестирање на оваа значителна сума,  фабриката да наталожи огромни долгови.

Вработените тврдат дека во изминатиот период немало никакви инвестиции и бараат одговорност за испумпување на капиталот од фабриката преку фирмите ќерки на компанијата.

„Наместо инвестиции, капиталот почна да се раскрчмува. ’Нова логистик’, фирма ќерка на ’Фени’, формирана да се грижи за транспортот за да не се ангажираат надворешни транспортери кои секогаш се поскапи, е приватизирана. Нејзин сопственик сега е менџерката која раководеше со фирмата додека беше дел од ’Фени’. Ова не е начин да се намалат трошоците, напротив преку оваа фирма транспортот почнаа да го вршат фирмите ’Ролис ГМ’ и ’Селекта’, кои се поврзуваат со семејството на поранешниот министер за внатрешни работи Митко Чавков. Се сомневаме дека токму преку овие фирми на организиран начин се одлевал капиталот на фабриката, се таложеле долговите кои сега доведоа до гасење на производството“, обвинуваат вработените кои стравуваат за работните места.

Тие сметаат дека згаснувањето на „Фени“ не е случајно.

„Парите одамна се изнесуваат од фабриката, но менаџментот ја користи смената на власта како параван”.

Извршителот Анѓел Костадинов претходно веќе потврди за „Макфакс“ дека спровел извршување како застапник на фирмата „Ролис ГМ” за долг кој изнесува околу 4 милиони евра.

Политичките партии, пак, не ја пропуштија можноста за состојбата на фабриката да упатат меѓусебни обвинувања, па така прва на удар се најде ЕДС ДОО Скопје како наводен виновник за блокада на сметката на „Фени”. Од „Енерџи деливери солушнс“, односно ЕДС ДОО Скопје, сопственост на Кочо Анѓушев, вицепремиер за економски прашања во Владата на Зоран Заев, за „Макфакс“ изјавија дека не ја прекинуваат соработката со „Фени“ ниту, пак, иницирале блокирање на сметката на фабриката.

„Би сакале да потенцираме дека ЕДС ДОО Скопје ниту ја иницирала постапката за блокирање на сметките на ‘Фени индустри АД’ ниту, пак, има желба ‘Фени индустри АД Кавадарци’ да се затвори. Напротив, ЕДС ДОО Скопје, како и досега а така и понатаму, својата иднина на македонскиот пазар ја гледа во соработка со успешни и просперитетни компании во кои несомнено ја вклучуваме и ‘Фени’“, велат од ЕДС, но не кажуваат како ќе ја продолжат соработката со „Фени“ и покрај огромниот долг за струја, кој според вработените, надминува седум милиони евра.

Иако нема производство, засега сите вработени доаѓаат на работа. Редуцирана е третата смена, доаѓаат само неколкумина за дежурство. Во другите смени сите доаѓаат на работа како и кога имало произвоство. Вработените сведочат дека навечер, и покрај редуцираниот број вработени, во фабриката имало најголемо движење.

„Се товарат камиони и се изнесува имот од фабриката. Гледаме дека камионите се растоваруваат на три локации во Кавадарци, но објаснување за ноќните активности никој не ни дава“, се жалат вработените.

Тие бараат државните органи да го преиспитаат работењето во „Фени“ час поскоро додека сè уште целосно не се изгасени печките оти по гасењето фабриката, велат, ќе биде само старо железо.

Владата најави помош за „Фени“, но и од таму не кажаа како конкретно ќе ѝ помогнат на фабриката за  850  работници да не останат без работа.

Маја Илиевска-Пачемска

Истражувања

Разрешена директорка зела плата и го возела службениот автомобил

Објавено пред

Ексдиректорката на Државниот комунален инспекторат, Елизабета Јованчева, и разрешена зела плата, го возела службениот автомобил и потпишувала документи, а нејзините колеги сведочат и дека заминала на обука во Италија за која си зела и дневници. Инспекторатот сега судски бара ексдиректорката да врати 26.832 денари, што ѝ биле префрлени како плата по разрешувањето, а откако ќе ја добие пресудата за платата, ќе поведе постапка и за сите останати трошоци што ги направила во периодот по одлуката на Владата.

„Владата ја разреши Јованчева на 15 мај 2018 година, без образложение, со назнака дека одлуката стапува на сила веднаш, но таа си остана на функцијата до јуни. Место само за 15 дена од мај, таа си потпиша плата за цел месец. Одвреме-навреме доаѓаше и на работа. Кога ја прашавме зошто доаѓа и по одлуката на Владата, таа кажуваше дека чека официјално известување“, велат вработени во Инспекторатот кои сакаа да останат анонимни.

Инспекторатот бил без директор до август 2018 година кога Владата го назначила Зоран Маџовски за в.д. директор, но по само две недели го разрешила и него и за в.д. директор е назначен Сали Ајдини, кој сè уште е на функцијата. Со негов потпис, Државниот комунален инспекторат во октомври лани побарал од Јованчева да ги врати парите што ги добила како вишок средства со платата. Со истиот допис ја известиле ексдиректорката дека ако не ги врати парите, ќе почнат судска постапка.

Јованчева им одговорила дека барањето им е неосновано, па Инспекторатот побарал милење од Државното правобранителство. Правобранителството го прифатило барањето и го известило Инспекторатот дека случајот е испратен за постапување до Државното правобранителство во Штип, надлежно да постапува доколку е потребно да биде поведена судска постапка.

„Правобранителството нè извести дека подготвително рочиште за предметот е закажано за во март годинава. Нашиот став е дека поранешната директорка треба да ги врати парите за половина месец оти одлуката на Влада за нејзино разрешување стапи на сила веднаш и таа беше одјавена од социјално осигурување“, изјави директорот Ајдини за „Макфакс“.

Државниот комунален инспекторат во октомври лани побарал од Јованчева да ги врати парите што ги добила како вишок средства со платата

„Макфакс“ ја контактираше ексдиректорката Јованчева, но таа не сакаше да зборува за случајот.

Владата, која ја назначи и ја разреши Јованчева, не одговори на прашањата кое е образложението за нејзиното разрешување и зошто постојано дозволуваат Инспекторатот да е без директор.

„Во однос на кадровските прашања во Владата на Република Македонија, има комисија за кадровски прашања, која за секое лице поединечно ги проверува содржините на поднесената документација за да се провери дали ги исполнуваат условите за именување и соодветно на фактите, со потврдата за исполнување на условите за именување, Владата ги именува истите“, е коментарот на Владата како одговор на прашањата за смената на Јованчева.

Владата ја назначи за директорка Јованчева на 26 јануари 2018 година откако Инспекторатот беше три месеци без директор, оти дотогашниот стана градоначалник, а вработените беа без плата. Една од првите обврски на Јованчева беше потпишувањето на платата.

 

Прикажи повеќе...

Истражувања

(Видео) „Лимак“ и Градот ги изиграа скопјани, се гради хотел место прво да се изгради подземната сообраќајница

Објавено пред

Место прво да ја изгради подземната сообраќајница па потоа да ги гради содржините над земја, турската компанија „Лимак“ кај Стара железничка прво гради хотел. Зад „Рамстор“ веќе се гледа објект од приземје и четири ката, а во исто време на трасата на подземната сообраќајница видливи се само подготовки за градење. Овој проект е уште еден во низата проекти што имаат поддршка и од ВМРО-ДПМНЕ и од СДСМ. Во време на ВМРО-ДПМНЕ во 2012 година беше продадено државното земјиште, но се молчеше иако со години не се градеше, а властите од СДСМ, пак, лани наплатија комуналии за сите предвидени објекти и издадоа одобренија за градење и покрај мораториумот за градење во Центар.

Сега властите молчат за редоследот на градење. Обврската прво да ја изградат подземната сообраќајница на Турците им ја наметна поранешниот градоначалник на Скопје Коце Трајановски, веднаш по продажбата на земјиштето во 2012 година. Трајановски ги уверуваше скопјани дека Град Скопје склучил договор со Турците кој нема да дозволи тие да си ги изградат комерцијалните содржини над земја и да ја баталат подземната сообраќајница бидејќи се обврзале прво да ја изградат сообраќајницата, а дури потоа да почнат да ги градат другите содржини. Изградбата се одолговлекуваше со години, а кога веќе почнаа да градат минатата година, Турците покажаа дека приоритетен им е хотелот, спротивно на уверувањата на поранешниот градоначалник.

Иако објектот зад „Рамстор“ секојдневно расте, и од Град Скопје и од „Лимак“ велат дека не е прекршен договорот за изградба на подземната сообраќајница.

Од Градот тврдат дека е на сила договорот што го потпишал поранешниот градоначалник, но го сокрија кога „Макфакс“ со барање за пристап до информации од јавен карактер побара копија. Не одговорија на барањето и по истекот на законскиот рок од еден месец.

„Градот Скопје го нема променето договорот склучен помеѓу Град Скопје и ‘Лимак’ од 12.03.2012 година“, кусо одговорија од Градот на прашањето кога го смениле договорот што го обврзува „Лимак“ прво да ја изгради подземната сообраќајница, а потоа да ги гради останатите содржини со оглед на сегашната состојба на градилиштето зад „Рамстор“.

Од „Лимак“ избегнаа да одговорат директно на прашањето зошто не ја изградија подземната сообраќајница пред да почнат да ги градат другите содржини. Велат дека и покрај одолговлекувањето, ќе ги исполнат обврските од договорот потпишан во 2012 година.

„Според распоредот за изградба на ‘Лимак’, подземната сообраќајница ќе биде прва точка од проектот на ‘Лимак’, кој ќе се гради на парцелата 1.1. ‘Лимак’ прво ќе ја гради подземната сообраќајница на секвенци на парцелата 1.1 и ќе работи нагоре за да ги комплетира паркинзите, а дури потоа ќе почне со активности за изградба на станбените објекти и трговскиот центар кои е предвидено да се наоѓаат на ова место. Според инженерите, ова е сосема изводлив проект. Планирано и буџетирано е дека ‘Лимак’ ќе инвестира до 250 милиони евра за да го заврши овој проект“, изјавија од „Лимак“ за „Макфакс“.

Од компанијата се правдаат дека почнале да го градат хотелот зад „Рамстор“ оти заедно со локацијата го презеле и одобрението за градење што претходниот инвеститор го добил во 2008 година. Морале да почнат да градат оти биле обврзани во рок од десет години од издавањето на одобрението градбата да заврши. Поради истечениот рок за завршување на градбата „Лимак“ плаќа казна од два милиона денари месечно.

Официјално изградбата на комплексот кај Јужен булевар Турците ја почнаа лани во септември и најавија дека подземната сообраќајница ќе биде готова за 20 месеци, односно до средната на 2020 година. Ќе се гради прво потпорен ѕид од 17.000 квадратни метри околу сите парцели опфатени со проектот.

„Лимак“ на просторот кај Стара железничка станица покрај подземната сообраќајница најави изградба на мултифункционален комплекс со четири дваесеткатници, трговски центар, простор за рекреација, угостителски објекти и паркинг. Земјиштето со вкупна површина од 41.824 квадратни метри во 2012 година го купи за 3,7 милиони евра. Лани за комуналии на Град Скопје се обврза да му исплати 6,5 милиони евра на рати, а за 20 отсто помала сума треба да исплати на име комуналии и во Општина Центар.

Прикажи повеќе...

Истражувања

(Видео) Турците ем градат кај Стара железничка ем плаќаат казна од 2 милиона денари месечно

Објавено пред

Турската компанија „Лимак“, која го гради комплексот со дваесеткатници кај Старата железничка станица, месечно уплаќа по  2 милиони денари во буџетот на Република Македонија како казна за нереализиран договор со Министерството за транспорт и врски, покажа истражување на „Макфакс“. Во договорот фирмата е обврзана во рок од десет години да изгради хотел, но рокот истече, а хотелот не е изграден, па „Лимак“ од средината на минатата година плаќа казна за неградење. Во исто време почна и да гради, наспроти гласното противење на скопјани против нови објекти во строгиот центар на градот. Хотелот, за кој плаќа казна, како и сите останати содржини што ги најави компанијата, се на државно земјиште кое Министерството за транспорт го продаде на „Лимак“.

„Компанијата е обврзана да плаќа договорна казна во висина од 1,5 отсто од вкупно постигнатата цена на јавното наддавање на предметното земјиште за секој изминат месец во првата година од истек на рокот, односно по 2.004.336 денари месечно, почнувајќи од 24.06.2018 година“, велат од Министерството за транспорт и врски за „Макфакс“.

Казната е за неизградениот хотел „Радисон“, кој во Скопје требаше да го изгради британската компанија „ХЛХ Македонија“, која доби и одобрение за градење во 2008 година, но откако не го изградија, земјиштето беше повторно вратено во државна сопственост, а Министерството за транспорт и врски во 2012 година го продаде на „Лимак“ во пакет со целото земјиште околу Старата железничка станица. „Лимак“ ја презеле обврската да изгради хотел, а го наследил и одобрението за градење поради кое сега плаќа казна.

„Претходниот инвеститор/изведувач ја има добиено градежната дозвола во јуни 2008 година. Според договорот со министерот за транспорт, изградбата требаше да заврши во рок од 10 години по издавањето на дозволата. Крајниот рок беше јуни/2018 година. Така, бидејќи се презема локацијата, ‘Лимак’ почна да ги плаќа соодветните месечни казни. Ова се однесува само за конкретната парцела, 1.12. Не за другите локации од мултифункционалниот комплекс“, изјавија од „Лимак“ за „Макфакс“.

Од турската компанија велат дека се отворени за соработка, но не сакаат да зборуваат пред камера.

Државата, преку Министерството за транспорт и врски им продаде вкупно 41.824 квадратни метри на Турците за вкупно 231.827.204 денари, или 3,7 милиони евра, земјиште поделено во две големи парцели. „Лимак“, пак, минатата година во септември и официјално ја почна изградбата на мултифункционален комплекс кој покрај четри дваесеткатници и хотел предвидено е да има трговски центар, простор за рекреација, угостителски објекти и паркинг. Турците, заедно со комплексот, треба да ја изградат и подземната сообраќајница на Јужен булевар на која се чека уште од 2012 година.

Следно: „Лимак“ го изигра Градот, гради хотел место прво да ја изгради подземната сообраќајница

 

Прикажи повеќе...

Најново

Македонија7 часа

(Видео) УЈП во затворот го извести Јовановски за финансиската контрола на неговата невладина

Инспектори на УЈП влегоа во затворот во Шуто Оризари за да го известат притворениот Бојан Јовановски, претседател на невладината Меѓународен...

Македонија10 часа

Советот на јавните обвинители го доби извештајот за „Рекет“, се чека седница за Јанева

Обвинителството за организиран криминал до Сoветот на јавните обвинители го достави извештајот за преземени активности и дејства во предистражната и...

Македонија11 час

(Видео) Стефанова: Немам намера да конкурирам за шеф на СЈО

„Од самиот почеток се оградував од Јанева. Денеска гледаме расчистување со криминалот и треба да се гордееме на тоа. Не...

Македонија12 часа

17 здруженија ѝ порачуваат на Владата итно да се спречи најавениот масакр на животни

„Животните не се предмети за да се уништуваат, туку свесни интелигентни суштества и потребно е само малку разум и совест...

Македонија12 часа

Никој не се појави на судењето за незаконската градба на седиштето на ВМРО-ДПМНЕ

Судијката Даниела Алексовска-Стојановска го одложи првото рочиште за предметот на СЈО „Талир 2“ за незаконската градба на седиштето на ВМРО-ДПМНЕ....

Свет13 часа

Додека Амазонија гори, Болсонаро го нападна светот: „Не мешајте се во внатрешни работи“

Во екот на зголемена меѓународна критика за пожарите што беснеат во Амазонија, бразилскиот претседател Жаир Болсонаро изјави дека е можно...

Македонија14 часа

Заев денеска ќе ги достави до Собранието предлозите за нови министри

Премиерот и лидер на СДСМ, Зоран Заев, денеска се очекува да ги достави до Собранието предлозите за испразнетите министерски места...

Регион14 часа

(Видео) Се заглави рингишпил во Биоград, пожарникарите еден и пол час ги спасувале децата

Поради дефект, се заглави рингишпилот „Скај флаер“ во Биоград во Далмација по што пожарникарите еден и пол час ги спасувале...

Свет14 часа

Навални излезе од притвор

Портпаролката на Алексеј Навални, Кира Јармиш, на „Твитер“ соопшти дека рускиот опозициски лидер по 30 дена, излегол од притвор откако...

Свет16 часа

Туристите честа цел на крадците во Барселона, само годинава имало над 5.000 насилни грабежи

Од почетокот на годинава имало 5.331 насилен грабеж во Барселона, што е 30 проценти повеќе во однос на истиот период...

Македонија1 ден

Заев: Ова се мачни и тешки случаи, но секој што се огрешил треба да одговара

Горди сме дека како власт овозможивме услови независниот правосуден систем да работи и да го врати владеењето на правото, изјави...

Македонија1 ден

Жалбата на Јанева одбиена од судот, обвинителката останува во притвор

Кривичен совет од тројца судии ѝ ја одбил жалбата на специјалната јавна обвинителка Катица Јанева за определениот 30-дневен притвор, потврдија...

Европа1 ден

Макрон: Нема време за нов договор, Британија ќе стане вазал на САД

Францускиот претседател Емануел Макрон непопустливо му порача на британскиот премиер Борис Џонсон дека нема доволно време да се преговара за...

Топ1 ден

2019 е најцрна година на патиштата во земјата – за шест месеци загинале 70 лица

Декларативни заложби, намален интизитет на активности и реформи, никакви суштински и системски промени. Искршени возила, семејства што живеат во трагедии...

Топ1 ден

(Видео) Очевидци раскажуваат: Возачот се обиде да го изгасне пожарот во автобусот, но огнот бргу се ширеше

Двокатниот автобус со број 5 на ЈСП, кој гореше во близината на Oпштината Ѓорче Петров, се запалил пред автосервис. Возачот...

Македонија2 дена

Фатиме Фетаи: Секој што згрешил мора да одговара

„Никој не е недопирлив“, вели обвинителката Фатиме Фетаи по проширувањето на истрагата за случајот „Рекет“ и приведувањето на шефицaта на...

Македонија2 дена

(Видео) Се запали автобус на ЈСП во Ѓорче Петров, нема повредени патници

Автобус на ЈСП со број 5 утрово се запали во близина на Општината Ѓорче Петров. Од ЈСП информираат дека при...

Македонија2 дена

СДСМ: Правната држава функционира, законите важат за сите

Правната држава функционира, а законите важат за сите еднакво, коментира СДСМ преку соопштение кога вчера беше приведена специјалната обвинителка во...

Свет2 дена

Во Тексас извршена смртна казна, осуденикот тврдел дека е невин

Во Тексас е извршена смртна казна над Лери Сверинген (48), кој беше осуден на смртна казна во 2000 година за...

Македонија2 дена

„Ла Верита“: Катица Јанева е осудена да стане громобран за сите судии и политичари вклучени во системот за изнуда

Италијанскиот весник „Ла Верита“ најавува дополнителни докази кои потврдуваат директна контрола од страна на државниот врв врз активностите за изнудувањето...

Досие