Контакт

Investigative story

Освен Охрид и „Проаква“, која работи со загуби, плаќала за медиумска наклонетотст

Објавено пред

Триесет фирми поврзани со медиуми се на листата за исплати од Општина Охрид од 2005 година до почетокот на август, годинава, а истовремено ги има и на листата за плаќање од јавното претпријатие „Проаква“. Иако за време на целиот период сметката на Општината е блокирана поради долгови, градоначалниците Александар Петрески, Никола Бакрачески и Јован Стојаноски, за медиумски услуги на локалните медиуми им исплатиле над 26 милиони денари или околу 423.000 евра. Сумата народни пари кои се делеле на медиуми значително ја зголемуваат јавните претпријатија кои по пример на градоначалниците, плаќале за да ги има во медиумите. Општината и јавните претпријатија делеле пари и во ек на најголемата борба против јавни пари во медиумите што неколку години ја води Здружението на новинари на Македонија.

„Макфакс“ ја доби листата медиуми кои ги плаќала Општината. Покрај „ТВМ“, телевизијата која добила речиси половина од парите одвоени за медиумите односно 12,7 милиони денари или околу 206 илјади евра, на листата се и „Нимо 07“ кои добиле 1,8 милион денари, „Радио Охрид“ со 1,5 милион денари, „Мегастар“ со 1,3 милиони денари, „НТВ“ добиле 1,2 милион денари, „ЛТ Трејд“ кои добиле 1,1 милион денари, „МХ Радио“ со 918. 677 денари,  „Наша ТВ“ добила 793.411 денари, „О2 ТВ“ добила 750.467 денари, „Супер Радио“ е на листата со 666.620 денари, „Охрид 24“ добил 510.000 денари, „Пржин продукција“ добила 487.135 денари, „Денес груп“ добиле 447.000 денари, „СОС Балкан Медиа“ добиле 319.024 денари, „МХ Бокс“ се на листата со 210.400 денари, „Москито“ добил 139.400 денари, „Лав продукција“ добила 135.840 денари, „Лав радио“ добило 123.060 денари, „Охриднет“ добил 99.750 денари, „Мулти Медија“ добиле 80.000 денари, „Вебвил студио“ добиле 72.000 денари, „Нимо-охридњус“ 70.800 денари, „ТВ Радио Морис“ добиле 68.000 денари, „Охриднет.ком“ добиле 60.000 денари, „Мадоан“ добиле 50.000 денари, за „Марстег“ Охрид одвоил 36.000 денари, „ТВ Морис“ добиле 28.000 денари, „Плус продукција“ добила 24.434 денари, „Флеш Плус“ добиле 24.000 денари и на дното на листата со 11.000 денари е порталот „Охрид 1“.

Исплати на медиумите од Општина Охрид

Од листата на исплати што ни ја испрати Општина Охрид се гледа дека пари биле префрлани на лица кои истовремено биле сопственици на повеќе медиуми, а добивле пари сите медиуми што ги поседуват. Има случаи кога во ист месец пари биле исплаќани и на име на фирмите под кои се регистрирани медиумите, но и на име на самите медиуми, па прикажано е дека некои сопственици во еден месец добивале и по три исплати од Општината.

Од месечните извештаи за исплатите, пак, се гледа дека Општината префрлала пари на медиумите и за време на избори кога се забранети такви исплати се до официјалното завршување на изборите. Управата за финансика полиција по објавите на „Макфакс“ за трошењето од сметката на Општина Охрид најави отворање предмет по допрен глас за да ги истражи плаќањата и финансиското работење, но и работењето во другите сектори.

Дел од сопствениците на охридските медиуми јавни пари покрај од Општината, добивале и од јавните претпријатија. Најажурни во одговарање на барањето од „Макфакс“ за исплатите во медиумите беа од „Проаква“, меѓуопштинско претпријатие за снабдување со вода за пиење, одведување и пречистување на отпадни и атмосферски води на општините Охрид и Струга и заштита на Охридското Езеро.

Од претпријатието известија дека од 2011 година до 2017 година на медиумите им биле исплатени 1.324.090 денари или околу 21,5 илјади евра.

„Проаква“ исто како и Општина Охрид, најмногу пари префрлило на сметката на ТВМ. За објава на огласи и соопштенија и за гостувања во живо во 2011 и 2012 година претпријатието платило 583.090 денари, а веднаш зад нив е порталот „Охрид 1“ со исплатени 220.000 денари.

Од „Проаква“ 155.000 денари добил „Вебохрид“, „Скандал.мк“ добил 150.000 денари, за „Охридскај“ претпријатието одвоило 131.000 денари и најмалку пари од „Проаква“ биле одвоени за „Охрид24“ кои за објавите добиле 85.000 денари.

Исплати во медиумите од „Проаква“

Последната исплата на медиуми од „Проаква“ била лани во јули. Тогаш претпријатието ја прекинало соработката со медиумите.

Директорот Владимир Алексијовски за „Макфакс“ изјави дека не склучил договор со ниту еден медиум оти откако е дојден на функцијата не видел потреба од такво нешто.

„Ние сме основани од локалната самоуправа и од таму решаваат дали има потреба да ги има во медиумите јавните претпријатија“, вели директорот Алексијовски.

Тој објасни дека „Проаква“ има огромен долг за струја и дека работи со загуба.

„Долгот за струја на ‘Проаква’ изнесува 5 милиони евра. Годинава успеавме да платиме 4 милиони денари од долгот за струја. Претпријатието во последниот шестмесечен извештај за работењето бележи загуба од милион и деветстотини илјади денари. Загубата е драстично намалена ако се спореди со 2017 година, кога претпријатието работело со загуба од 17,5 милиони денари“, вели за „Макфакс“ директорот Алексијовски.

Тој не сака да заборува за исплатите во медиумите што ги правеле неговите претходници и покрај загубите и долговите и вели дека за тоа се надлежни други служби.



©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Investigative story

Антикорупциската комисија се сомнева во злоупотреби со монографии на Филозофскиот факултет

Објавено пред

Од

Антикорупциската комисија има доставено иницијатива за поведување постапка за кривично гонење поранешен декан на Филозофскиот факултет до Јавното обвинителство,поради сомневања дека сторил злоупотреба на службената положба и овластувањето, дознава „Макфакс“.

Информацијата за „Макфакс“ ја потврди и Државната комисија за спречување на корупцијата, од каде што велат дека тие во согласност со Законот за спречување на корупцијата постапиле по предмет оформен по пријава за сомневање за искористување на службената положба и овластувањето и прибавување корист за себе или за друг на штета на средствата на Факултетот по што на седница донеле заклучок до Јавното обвинителство да поднесат иницијатива за поведување постапка за кривично гонење на професорот.

Во иницијативата што ја добивме од антикорупциска комисија се вели дека тие постапиле по анонимна пријава за сомневање за злоупотреба на позицијата кога во 2013 година, спротивно на Правилникот за работа на Факултетот, деканската управа потпишала меморандум за соработка во областа на издавачката дејност помеѓу Министерството за образование и наука, Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“ – Скопје и Филозофскиот факултет – Скопје за финансирање 29 монографии за дејци од македонското револуционерно движење.

„Во периодот од 2014 до 2016 година овозможил исплата на средства, со што се надминати планираните средства за издадените 19 монографии за износ од 3.977.000 денари. Овозможил исплата на средства од Факултетот во износ од 1.142.000 денари спротивно на одредбите од меморандумот за соработка со кој е предвиден и утврден начинот на финансирање, овозможил исплата на средства за авторски хонорари и надоместоци за лектура и техничко уредување во износ од 498.000 денари, без обезбедна соодветна и комплетна документација“, се вели во иницијативата испратена до Обвинителството.

Според антикорупциската, постои и сомневање за овозможување склучување договори за закуп спротивно на објавените услови во огласот за издавање недвижности, како и нефактурирање на надоместоците за комунални услуги и други трошоци на закупците.

„Спротивно на одлуката за плати и надоместоци на плати овозможил исплата на надоместоци на наставниот кадар и администрацијата по основ на дополнителна ангажираност, зголемен обем на работа или учество во комисии во вкупен износ од 4.648.000 денари, како и не презел мерки и активности за враќање на финансиските средства доделени на Студентскиот парламент, а потрошени ненаменски и без соодветна документација“, се вели понатаму во предметот.

За случајот се обративме и кај поранешниот декан за кој се поведува предметот, но тој немаше коментар бидејќи според него сè уште немал никакви информации за поднесениот предлог за поведување постапка за кривично гонење.

Ратко Дуев, сегашниот декан на Филозофскиот факултет, исто така вели дека нема никакви информации за пријавата ниту, пак, дека Факултетот е информиран за неа, па затоа не може да коментира на темата.

Испративме прашања до Обвинителството за тоа до каде е постапката со иницијативата што ја има поднесено за кривично гонење на ексдеканот, а сега професор на Филозофскиот факултет, која е предадена во јануари годинава, како и дали Обвинителството има други постапки со кои се истражува корупција или други злоупотреби на овој факултет, но до објавата на текстот не добивме одговор.

Претходно, во мај 2017 година, и Државниот завод за ревизија во нивната ревизија на финансиските извештаи на Факултетот исто така констатира дел од неправилностите за кои сега антикорупциската го повикува Обвинителството да поведе постапка.

Според ДЗР, во текот на реализацијата на проектот од 2013 до 2016 година со монографиите воопшто не се водела евиденција за потрошените средства на ангажираните лица и за исплатувањето на нивните хонорари. Не бил изготвен ниту писмен извештај за реализација на проектот и само било информирано МОН дека ќе се издадат 19 монографии, 5 се во фаза на печатење, а 5 нема да се издадат од објективни причини.

ДЗР констатира дека финансиските извештаи на Факултетот не ги прикажуваат вистинито и објективно сите материјални аспекти, како и дека некои од активностите и трансакциите во нив не се во согласност со законската регулатива.

Кристина Озимец

Прикажи повеќе...

Investigative story

Ни требаат реклами, ние сме угледот на градот, „Охридски комуналец“ за потрошените 1,7 милион денари на медиуми

Објавено пред

За медиумско внимание во Охрид плаќало и Јавното претпријатие „Охридски комуналец“. Од 2011 година, кога претпријатието почнува самостојно да функционира, до август 2018 година, „Комуналец“ за рекламирање во локалните медиуми потрошило 1.714.149 денари или околу 27,8 илјади евра, дознава „Макфакс“. Исплатите кон медиумите и од ова претпријатие, како и од другите јавни претпријатија во Охрид и од Општина Охрид, ги има и во екот на најголемата борба на Здружението на новинарите на Македонија против јавни пари во медиумите. „Комуналец“ плаќа и им плаќало на медиумите на ист начин како и Општина Охрид – од блокирана сметка поради долгови.

Договорите се потпишувале за гостувања во живо, за емитување соопштенија и огласи од информативен карактер, како и за поставување банери и рекламирање. Најмногу пари „Комуналец“ одвоил за „МХ радио“ – 429.785 денари, на „ЛТ трејд“ за објави на порталот „Охрид 1“ му биле исплатени 254.552 денара, 206.986 денари „Комуналец“ одвоил за услугите од ТВМ, 205.266 денари му исплатиле на Златко Маневски за организирање на веб-страницата на претпријатието, на „Охридњус“ му исплатил 148.290 денари, „Охрид 24“ добил 140.000 денари, „Охридскај“ добил 91.110 денари, на „Мегастар“ повторно за објави на порталот „Охрид 1“ му исплатил уште 90.000 денари, 85.750 денари му се исплатени на „Москито“ за објави во електронскиот весник „Охридлајв“, на „СОС Балкан медија“ за објави на „Охридскај“ му биле исплатени 40.320 денари и најмалку пари „Комуналец“ одвоил за „Вебвил“ со исплатени 22.000 денари.

Од „МХ радио“, кое добиле речиси половина милион денари од „Комуналец“, велат дека соработката со претпријатието не ја загрозувала нивната медиумска независност.

„Парите не се за фаворизирање, туку за објавување огласи и соопштенија. Претпријатијата имаат потреба од вакви објави и не гледам зошто медиумите да бидат тргнати настрана. Таа соработка не можам да кажам дека влијаела врз независноста на медиумот оти се работи за објава на соопштенија, во истата приказна сме сите, и локални и национални медиуми. Далеку сме сите до еден од независност и треба да помине еден долг период за да се направи природна селекција на чисто комерцијални медиуми, под услов да не се појавуваат повеќе медиуми целосно поддржани од Владата или од локалната самоуправа, како што имавме во изминатиот период“, вели Јулијан Здравковиќ од „МХ радио“.

Став дека претпријатието треба да се рекламира и покрај што работи со блокирана сметка има и сегашниот директор на „Охридски комуналец“, Љупчо Грданоски.

„Треба да се презентираат нашите активности, сакаме медиумите да ги покриваат. За тоа сега одвојувам 20-30 илјади денари месечно“, -Љупчо Грданоски, директор на „Охридски комуналец“

„Долгови има, работиме со блокирана сметка. По моето доаѓање, имам направено спогодби за враќање на долговите, за старите наталожени долгови. Почната е постапката, а големи се и каматите, треба време. Имаме потреба да се рекламираме во медиуми, ова е јавна работа. Ние сме угледот на градот, треба да се презентираат нашите активности, сакаме медиумите да ги покриваат. За тоа сега одвојувам 20-30 илјади денари месечно. Овие пари нема да влијаат на долговите затоа што тие се големи, а ова се малку пари“, изјави директорот Грданоски за „Макфакс“ не прецизирајќи колку изнесува долгот на претпријатието и колку време работат со блокирана сметка.

Кај ова претпријатие, според податоците што ни ги испрати сегашниот директор Грданоски, не се поклопува сумата на исплатени пари во медиумите со сумата на која се потпишани договорите за соработка. Исплатени се помалку пари од она што е предвидено во потпишаните договори. Претпријатието потпишало договори со медиумите кои предвидуваат да им бидат исплатени 2.123.695 денари, но реализираните исплати се на сума од 1,7 милион денари.

Прикажи повеќе...

Investigative story

Охридските „Градски гробишта“ се рекламирале за 1,1 милион денари народни пари

Објавено пред

Со народни пари реклами во локалните медиуми си плаќале и директорите на ЈП „Градски гробишта“ – Охрид, дознава „Макфакс“. За рекламни спотови, маркетинг-услуги, објава на соопштенија и огласи и телевизиско емитување од 2011 година, кога е формирано претпријатието, до годинава „Гробишта“ потрошило 1.115.400 денари или малку повеќе од 18 илјади евра. И тоа, по примерот на Општина Охрид, како и другите јавни претпријатија, плаќало за медиумско внимание и во екот на најголемата борба на Здружението на новинарите на Македонија против јавни пари во медиумите.

Локалните медиуми во Охрид истовремено зеле пари и од Општина Охрид и од јавните претпријатија. Најплатен медиум и во случајот на „Градски гробишта“ како и кај повеќето претпријатија и кај Општината е ТВМ. Иако соработувале само една година, 2012, на овој медиум претпријатието му префрлило 185.100 денари за телевизиско емитување, што е најголема одвоена сума за еден медиум. Зад ТВМ на листата следуваат „МХ бокс“ со 144.000 денари, „Охриднет“, кој добил 128.000 денари, „ТВ О2“ за која биле одвоени 120.000 денари, Радио Морис со 108.000 денари, за „МХ радио“ и „Охрид вест“ биле одвоени по 96.000 денари, „Охридскај“ добил 65.400 денари, на „НТВ продукција“ ѝ биле исплатени 64.900 денари, „ЛТ трејд“ за објави на порталот „Охрид 1“ добил 60.000 денари и најмалку пари биле одвоени за „ТВ Морис“, која добила 48.000 денари.

Од најплатениот медиум, ТВМ, првин ни рекоа дека немале договор за соработка со „Градски гробишта“ – Охрид спротивно на официјалните податоци што во „Макфакс“ ги испрати претпријатието, од кои се гледа дека за нив се потрошени најмногу пари, а подоцна се јавија да ја повлечат изјавата и рекоа дека од финансискиот оддел им потврдиле дека имале договори во 2012 година.

Најплатен медиум и во случајот на „Градски гробишта“ како и кај повеќето претпријатија и кај Општината е ТВМ

„Не земавме пари од ‘Градски гробишта’, немаме договори и не сме емитувале реклами. Договори имавме со ‘Комуналец’“, кусо изјави управителката на ТВМ, Ирена Арнаудова, за „Макфакс“.

Таа рече дека има неодложни обврски поради кои не може да даде подолго објаснување, но десетина минути подоцна ја смени изјавата и најави дека детаљно ќе ни одговори на сите прашања доколку ѝ ги пратиме по имејл. Арнаудова до објавувањето на текстот не одговори на прашањата.

Некои од останатите сопственици на медиумите кои добивале пари од Општината и од јавните претпријатија веќе се изјаснија дека додека траеле договорите им биле наклонети на оние што плаќале и се раководеле од изреката „кој те плаќа тој те има“.

Договорите за соработката со медиумите во име на „Гробишта“ ги случиле директорите Драган Пандевски, кој бил на функцијата до април 2013 година, и неговиот наследник Зоран Симоновски, кој бил директор до ноември 2017 година. Праксата за купување медиумско внимание во ова претпријатие ја прекинал сегашниот директор Ванчо Костоски.

„Со ниеден медиум немам договор и никој од медиумите не барал досега договор од мене“, вели директорот на „Градски гробишта“, Ванчо Костоски

„Не гледам потреба да се рекламирам и нема што да се рекламира кај нас. Ние имаме потреба од објавување огласи или соопштенија од типот да ги известиме граѓаните дека следува утужување ако не ги намират обврските за гробарина. Откако јас сум директор, не сме користеле огласи и соопштенија, туку праќаме опомени по пошта. Со ниеден медиум немам договор и никој од медиумите не барал досега договор од мене“, вели директорот Костоски за „Макфакс“.

Јавното претпријатие, според директорот Костоски, сè уште е во долгови. Сегашниот долг изнесувал околу 50.000 евра.

Измената на Законот за аудио и аудиовизуелни услуги, која е во постапка, треба да забрани влегување јавни пари во медиумите, со што се очекува поголема медиумска независност.

Прикажи повеќе...

Најново

Регион1 час

(Видео) Пожар на Пелешец, гори борова шума – жителите ги бранат куќите

Во пожар што избувна кај местото Мокало на хрватскиот остров Пелешец гори густа букова шума. Според последните информации, огнот го...

Македонија3 часа

Се намалуваат трошоците во постапките пред нотарите и извршителите

На предлог на Министерството за правда, Владата ги прифати предлог-законите за изменување и дополнување на Законот за извршување и на...

Македонија3 часа

Заев: Одлучуваат тие што гласаат, тие што не гласаат не се ни бројат

За успешноста одлучуваат тие што гласаат, а тие што не гласаат не се ни бројат, порача премиерот Заев пет дена...

sobranie, 27 april nasilstvo krvav cetvrtok sobranie, 27 april nasilstvo krvav cetvrtok
Крвав четврток5 часа

Чавков наредил да им ја отворам вратата на колегите од УБК, сведочеше собраниска полицајка за oдзмените харддискови

По наредба на директорот на БЈБ, обвинетиот Митко Чавков, било одземањето на дисковите со снимките од безбедносните камери во Собранието, потврди собраниската...

Крвав четврток5 часа

Судот им ги одби гаранциите на Крсто Мукоски и Љубен Арнаудов да се бранат од слобода

Обвинетите пратеници Крсто Мукоски и Љубен Арнаудов, како и активистот Богдан Илиевски и обезбедувачот Оливер Радулов, и натаму остануваат во...

Топ6 часа

Градоначалникот на Куманово добивал закани, поднесена кривична пријава против едно лице

Градоначалникот на Куманово до СВР Куманово пријавил дека во два наврата му биле испратени СМС-пораки со заканувачки содржини кон него...

Крвав четврток6 часа

Се надевам дека ќе одговараат нарачателите за 27 април, рече обвинителката Русковска

По првиот дел од судењето во кривичниот суд за настаните од 27 април, обвинителката Вилма Русковска, на новинарско прашање, рече...

Investigative story8 часа

Антикорупциската комисија се сомнева во злоупотреби со монографии на Филозофскиот факултет

Антикорупциската комисија има доставено иницијатива за поведување постапка за кривично гонење поранешен декан на Филозофскиот факултет до Јавното обвинителство,поради сомневања...

Крвав четврток8 часа

„Влатко Ѓорчев ги молеше како Господ да не нè напаѓаат“, се расплака телохранителот на Оливер Спасовски

(Фото: Ацо Ангеловски во средина) „Лево од мене слушнав наредба – убијте ги! Масата одеднаш тргна кон нас. Бидејќи не...

Регион9 часа

Додик: Јавна тајна е дека опозицијата подготвува немири на улиците

Претседателот на Република Српска, Милорад Додик, изјави дека е јавна тајна дека опозицијата во тој српски ентитет има план да...

Виница Виница
Македонија9 часа

Вонредни контроли по масовното труење со храна во Виница

Aгенцијата за храна и ветеринарство во наредните денови во Виница ќе изврши вонредни контроли кај сите оператори што произведуваат, подготвуваат...

Свет10 часа

Кина: САД ни ставаат „нож под грло“, губиме и едни и други

Продолжувањето на кинеско-американските трговски преговори е тешко откако САД на Кина и ставија „нож под грло”, рече заменик-министерот за трговија...

Свет10 часа

САД ја предупреди Русија: С-300 во Сирија ќе биде голема грешка

САД ја предупредија Русија дека распоредувањето на модерниот анти-ракетен систем С-300 во Сирија е голема грешка и дека одлуката треба...

Топ10 часа

Осумнаесетгодишно момче од Скопје загина во сообраќајна несреќа

На улицата „Јадранска магистрала“ во Скопје ноќеска се случила сообраќајна несреќа во која животот го загуби 18-годишниот Д.К. од Скопје....

Свет14 часа

НАСА откри две нови далечни планети

Орбиталниот телескоп на НАСА, кој е во потрага по нови светови надвор од Сончевиот систем, открил две нови далечни планети...

Спорт22 часа

Модриќ е „кралот“ на светот

Лука Модриќ очекувано е избран за најдобар фудбалер во изборот на ФИФА, комплетирајќи ја неверојатната година во која со Реал...

Македонија1 ден

„Најди некој со сила од Унијата на жени, некој непознат“, Јанакиески вртел телефони за да бара противкандидат за градоначалник

На продолжението од судењето за предметот на специјалното јавно обвинителство, познат со кодното име „Титаник“, во доказната постапка се репродуцираат...

Македонија1 ден

(Вознемирувачки фотографии) Смртоносни отрови расфрлани во повеќе градови, реагира „Анима мунди“

Исклучително силни смртоносни отрови се расфрлани во повеќе градови и села во целата држава – Валандово, Велес, Охрид, Куманово, Тетово,...

Македонија1 ден

Поднесено обвинение против Васе Доневски за скандалот со „Секјуриком“

Основното јавно обвинителство за гонење организиран криминал и корупција поднесе обвинение против поранешниот директор на Службата за општи и заеднички...

Македонија1 ден

Димитров: Со четири амандмани ќе се менува Уставот, сè уште не се напишани, ниту преговарани

Уставите андамани не се напишани, ниту преговарани, нив ќе ги дефинира Собранието со двотретинско мнозинство, порача министерот за надворешни работи,...

Досие