Култура
Заводите за заштита на споменици и музеите имаат недостиг од простор и техничка опременост, но и стручен кадар

Заводите за заштита на спомениците на културата и музејските институции во земјава се соочуваат со проблеми од инвестициски карактер, недостиг од простор и техничка опременост, како и недостиг од технички и административен стручен кадар, беше посочено на онлајн работниот состанок на Министерката за култура, Ирена Стефоска, и директорите на заводите и музеите.
На средбата стана збор за активностите за реализација на проектите за кои се обезбедени средства од Министерството за култура, како: конзервација и реставрација на фасадите на НУ Завод за заштита на спомениците на културата и музеј – Битола, за конзервација и реставрација на ентериерот на Мехмед Ефенди – Јени џамија во Битола, за првата фаза од проектот за конзервација и реставрација на sидното сликарство во црквата „Св. Димитрие“ во село Градешница Мариово, за тековно одржување и санација на оштетените делови од музејскиот комплекс Музеј на вода, реконзервација, реставрација и поставување покривна конструкција на средновековната црква „Св. Четириесет маченици“ во селото Банско – Струмица, за реализација на проект за конзервација и реставрација на архитектурата и живописот на црквата и трпезаријата во манастирот ,,Успение на Пресвета Богородица” – Трескавец, Општина Прилеп, како и за Чарши џамијата, реализација на веќе изготвен основен проект со сите неопходни фази: архитектура, статика, машинство, водовод, електрика и партерно уредување, како и ППЗ и ХТ3 заштита на објектот „Куќа на Лазар Личеноски“ во Скопје, конзервација, реставрација и реконструкција и археолошки доистражувања на објектот Римски театар во Стоби, замена на кровен покривач на објектот сарај ,,Нијази бег“ во Ресен и други проекти.
Министерката беше информирана и за проектите што се поддржани во програмата за финансирање проекти од национален интерес во културата од областа на инвестициско и тековно одржување на објектите. Во тој контекст беше истакнато дека во Годишната програма за инвестиции за 2021 година се издвоени средства за изградба на „Стар театар“ во Струмица, чиј носител на проектот е Заводот за заштита на спомениците на културата и музеј од овој град, а годинава се обезбедени и средства за изработка на проектно- техничка документација за реконструкција на објектот на НУ Музеј на Република Северна Македонија.
Стефоска ја нагласи важноста на овие институции чие соодветно функционирање е од особено значење за заштита на културното наследство и посочи дека од директорите и воопшто од вработените во овие институции очекува конструктивност, професионалност и координативен однос во работата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Речиси 60 основци од Македонија дел од младото жири за избор на најдобар европски филм за млада публика

Од утре па до недела 60-ина деца од неколку основни училишта од Македонија, на возраст од 12 до 14 години, седми пат ќе бидат во улога на жири-комисија за избор на најдобар европски филм за млада публика.
Поради актуелната ситуација, и оваа година целиот процес ќе се одвива онлајн на веб-платформата на EFA Young Audience Award, а основците филмовите ќе може да ги гледаат со превод на македонски јазик.
По проследувањето на филмовите, учесниците, како дел од европското жири, ќе го дадат својот глас за трите номинирани филма: Pinocchio, The crossing и Wolfwalkers и ќе го изберат својот фаворит.
Во рамките на денот за оценување/гласање основците ќе имаат можност директно да се запознаат со режисерите и актерите на филмовите, како и да разговараат и да ги споделат своите импресии со своите врсници – членови на жирито од 37 земји од Европа преку платформата International Chat Booth – Hello Europe.
По сумирањето на резултатите од сите 38 земји од Европа, в недела, 25 април, во 19 часот, комплетно онлајн на веб-страницата на Young Audience Award (https://yaa.europeanfilmawards.eu) ќе се одржи церемонијата за доделување на наградата за најдобар филм од млада публика.
Оригинални наслови на филмовите, режија, продукција:
PINOCCHIO на Матео Гароне (италијанско-француско-британска копродукција), 2019
THE CROSSING (FLUKTEN OVER GRENSEN) на Јохане Хелгеланд (норвешка продукција), 2020
WOLFWALKERS на Том Мур и Рос Стјуарт (ирско-луксембуршко-француска копродукција), 2020
Изложби
Отворена изложбата „Цртеж – Експериментален цртеж“ на ДЛУМ

Друштвото на ликовни уметници на Македонија (ДЛУМ) под покровителство на Министерството за култура, денеска ја отвори изложбата „Цртеж – Експериментален цртеж“ во Уметничкиот центар АРТ ХАБ во Скопје којашто љубителите на уметноста ќе може да ја разгледаат до крајот на месецов, секој работен ден од 9 до 17 часот.
Изложбата „Цртеж – Експериментален цртеж“ е традиционална и е дел од Годишната програма на ДЛУМ.
Оваа изложба има идеја да го задржи принципот на проширување на медиумот цртеж со експериментален пристап и решенија кои би биле предизвик за уметниците.
Класичната дисциплина – цртеж има многу можности да опстане во ова време на нови медиуми, употребувајќи мисловни концепти или пак излегување од медиумот на дводеимензионалноста и пристапот во изработката. Интересно е што постојат повеќе разнолики приоди во интерпретацијата на идејата, интерпретација на дилемата или пак решението како краен резултат.
На изложбата учество земаа 31 автор од членството на ДЛУМ: Александра Димитрова, Ана Спасова, Ана Трајковска, Ангел Димовски Чауш, Ангелца Стоиљковиќ, Валентина Илијевска, Горан Менков, Ѓорѓе Цветковиќ, Давор Ќешкец, Дејан Иванов Маргуш, Дијана Томиќ Радевска, Душан Георгиевски, Златко Глигоров, Зулејха Зубери Али, Илина Арсова, Кирил Гегоски, Лидија Вујисиќ, Лидија Цаковиќ, Мојсовска, Љупчо Бојаров, Марија Мицова Гацова, Марија Светиева, Марјана Костојчиноска Узунчева, Наташа Станковска Зафировска, Пандора Апостолоска Саздовска, Росица Лазеска, Сашо Саздовски, Силвана Атанасовска, Слободан Живковски, Стефан Димовски, Стефан Младеновски, Тања Таневска.
На изложбата беше доделена наградата „Цртеж – Експериментален цртеж“ на Росица Лазеска за делото со наслов „Композиција 12“.
Култура
Љубовна приказна за човек и октопод кандидат за „Оскар“ за најдобар документарец

Домашните миленици лесно можат да се поврзат со луѓето, но кога див октопод ќе се спријатели со нуркач и ќе стане негов животен тренер, таа вистинска приказна постигнува номинација за најдобар документарен филм за „Оскарите“ оваа недела (25 април).
Десет години во фаза на создавање, „Мојата учителка октопод“ започна како личен видеопроект на јужноафриканскиот режисер Крег Фостер со цел да ја обнови врската со природата, набљудувајќи еден љубопитен женски мекотел во водите во близина на Кејптаун.
Таа со него го споделувала својот таен живот во подводна шума со алги секој ден, цела година, пред нејзината смрт по парењето и положувањето јајца, а двајцата развиле длабока врска.
Фостер изјави дека неговата врска со октоподот го научила на кревкоста на животот и нашата поврзаност со природата, па дури и му помогна да стане подобар татко.
Фостер, кој тагувал поради загубата на својата пријателка, му ги покажал своите снимки од 3,000 часа на колегата нуркач и режисер Пипа Ерлих, кој снимил дополнителен материјал од пејзажот под студените води на False Bay во близина на домот на Фостер.
- Свет3 месеци
Поради примање мито во Кина погубен поранешен државен функционер
- Европа2 месеци
Планот за отклучување на Германија протече во медиумите, Меркел: Имаме трет бран
- Економија2 месеци
Сите брендови на Индитекс доаѓаат во „Ист гејт мол“
- Свет1 месец
(Видео) Полиција собори маж на земја пред неговото мало дете зашто немал маска
- Регион7 дена
„Фајзер“, „спутник В“ или „Синофарм“ – истражување во Србија покажа која вакцина штити најбргу
- Економија3 недели
„Оштетени штедачи“: Фирма на Игор Џамбазов зела неповратен кредит од Еуростандард банка
- Црна хроника3 месеци
Брат и сестра нападнати на Широк сокак
- Регион2 месеци
Вучиќ за ковид-пасошите: Кои сте вие да го ограничите движењето на некој што не сака да се вакцинира?