Култура
„Кристалниот глобус“ на „Панкот не е мртов“ пристигна во Скопје
Веднаш по пристигнувањето во Скопје, режисерот Владимир Блажевски и продуцентот Дарко Попов остварија средба со новинарите по повод добивањето на наградата „Кристален глобус“.
Веднаш по пристигнувањето во Скопје, режисерот Владимир Блажевски и продуцентот Дарко Попов остварија средба со новинарите по повод добивањето на наградата „Кристален глобус“.Филмот „Панкот не е мртов“ на 46-тиот Меѓународен филмски фестивал во Карлови Вари ја доби наградата „Кристален глобус“ во конкуренцијата „Источно од Запад“. Станува збор за фестивал од А-категорија во ранг на фестивалите во Кан, Берлин, Венеција, Локарно и Ротердам.„Радува фактот што филмот го почна својот интернационален живот на најубав можен начин за нас. Се надевам дека сега ќе го чекаат уште доста патувања и презентации и би сакал тоа да биде на сличен начин како што беше во Карлови Вари. Она што мене ми е најбитно е што филмот доби едно многу пријатно и многу зачудувачко препознавање од публиката на фестивалот“, изјави Владимир Блажевски, режисер на „Панкот не е мртов“, на денешната прес-конференција во Филмскиот фонд на Македонија.На фестивалот во Карлови Вари биле прикажани 199 филмски остварувања, за кои биле продадени 126.302 влезници, а го следеле 649 акредитирани новинари и 814 филмски професионалци. Со фактот што стана добитник на награда, овие податоци ја навестуваат можната идна траекторија на прикажување на македонскиот филм.„Во текот на следните два месеца филмот веќе е поканет на фестивалот во Палиќ, потоа ќе го прикажеме во две селекции на фестивалот во Мотовун. Ќе следуваат проекциите во Херцег Нови, а за наесен ќе одиме на фестивалите во Солун, Котбус и Хихон“, објасни Дарко Попов, продуцент на филмот.Со оглед на фактот што филмот е снимен со мал буџет, дотолку повеќе изненади добивањето на награда на врвен филмски фестивал.„Тоа што филмот го правевме во герилски и голтарски услови не значи дека не бевме амбициозни, упорни и трпеливи. Иако филмот е снимен со малку пари, сепак, се задржани сите еснафски елементи“, потенцираше Блажевски.Реакциите на публиката на фестивалот биле искрени и, на моменти, дури и френетични.„Моите искуства од разговорите со публиката по проекцијата на филмот се дека ги препознаа сите димензии на филмот кои не се истакнати само во првиот план, значи не се само следење на голата приказна, туку ги препознаа и резовите со значење, и задкулисните слоеви на смислата што нашиот филм ги носи во себе. Тоа посебно ме израдува, бидејќи филмот е правен така што навидум изгледа поедноставно и попитко за следење, а сите други работи кои се појавуваат во втор или трет план, произлегуваат од целината. Токму таа глобална слика, каде што се препознаваат и локалните проблеми во филмот, и социјалните, транзициските, политичките, економските и психолошките моменти кои се дел од нашето општествено милје, публиката ги прочита и ги прими многу точно и многу убаво“, објасни Блажевски.Режисерот Блажевски нагласи дека наградата што филмот ја доби во Карлови Вари е заедничка награда на целата филмска екипа, која вложи многу енергија, време и ентузијазам во реализацијата на „Панкот не е мртов“./крај/макфакс/т.д.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Националниот џез оркестар со програмата Џез лектира гостува во Велес
По концертот во Скопје, Националниот џез оркестар со програмата под наслов „Џез лектира“ гостува во Велес. Концертот ќе се одржи на 23 април, 2024 година, со почеток од 20 часот во театарот „Јордан Хаџи Константинов – Џинот“.
„На концертот „Џез Лектира“ се осврнуваме на дел од творештвото на Каунт Бејси биг бендот. Вилијам Џејмс, познат како Каунт Бејси е американски џез пијанист, органист, водач на бенд и композитор, познат и како „Кралот на свингот“. Во 1935 година, тој го формира оркестарот „Каунт Бејси“ и ја води оваа група скоро 50 години. Неговата работа резултира со низа иновации во музичкиот израз како употреба на два „поделени“ тенор саксофони, нагласување на ритам секцијата, рифови во биг бенд композиции, аранжери за дополнително проширување на биг бенд звукот и слично“, се наведува во соопштението на Националниот џез оркестар.
Култура
Костадиновска-Стојчевска: Саемот на книгата, во време на емотикони, е во одбрана на раскажувачите и писменоста
Министерката за култура, Бисера Костадиновска-Стојчевска, во арената „Борис Трајковски“ на отворањето на 36. издание на Саемот на книгата порача дека Министерството за култура, како покровител на овој, како што рече, „празник на книгата“, останува голем пријател и силен поддржувач на ова наше богатство.
„На годишните конкурси, од година во година, импресивен е бројот на сè повеќе пријавени квалитетни дела и од млади македонски автори. И тоа искрено нè радува. Како што нè радува и зголемениот интерес за создавање многубројни наслови и публикации за деца. Без двоумење ја добиваат нашата поддршка зашто во овие модерни времиња во кои има сè помалку зборови, а сè повеќе кратенки и емотикони, раскажувачите на приказни се чувари на писменоста“, рече министерката за култура.
Во присуство на голем број љубители на пишаниот збор, Костадиновска-Стојчевска порача дека во виртуелниот свет го нема овој опоен мирис на книгата. Само во реалниот свет, ова богатство од книги на македонски јазик од домашни и од странски автори го испишува овој простор во уште една „Приказна која се чита“.
Саемите за книги во последните години, според некои автори, кажа министерката дека прераснаа во едукативни и културни настани кои даваат можност за вмрежување преку негување на врските меѓу авторите, издавачите и читателите. Истовремено радува и сè поголемиот број посетители, што само по себе зборува многу за односот кон книгата.
Триесет и шестото издание на Саемот на книгата, што ќе трае до 24 април, во седумте саемски денови ќе понуди книги од домашни и од странски автори од над 60 издавачки куќи од земјава и од регионот.
Култура
Светска премиера на „Киука – Пред летото да заврши“ во Кан – филмот е копродукција помеѓу Грција и Македонија
„Киука – Пред летото да заврши“ (Kyuka Before Summer’s End) во режија и по сценарио на Костис Харамуданис, кој е реализиран како билатерална копродукција помеѓу Грција и Северна Македонија и е поддржан од Агецијата за филм на Република Северна Македонија, својата светска премиера ќе ја има на Канскиот филмски фестивал како дел од 32. издание на програмата ACID, што ќе се одржи од 15 до 24 мај оваа година. На „Куика“ му е доверена честа да ја отвори оваа програма.
„Лист продукција“ е македонски копродуцент на дебитантскиот филм на режисерот Харамуданис со Марија Димитрова и Игор Иванов како копродуценти, а Херетик од Грција е главен продуцент со Данае Спатхара, Јоргос Карнавас и Константинос Контовракиси како продуценти.
„Киука – Пред летото да заврши“ е приказна за едно трочлено семејство, кое како и секое лето, плови со својата едрилица до островот Порос, каде што таткото Бабис и децата Константинос и Елса, кои се веќе на прагот пред полнолетството, го минуваат годишниот одмор. Додека пливаат, се сончаат и создаваат нови пријателства на островот, децата случајно ја запознаваат Ана, жената што ги родила и ги напуштила уште во најраното детство, со што ќе почне едно горко-слатко патешествие на созревање под летното сонце, а долгогодишната огорченост на Бабис избива на површина.
Програмата на ACID (Association for the Distribution of Independent Cinema – Асоцијација за дистрибуција на независен филм) на Канскиот филмски фестивал е креирана во 1993 година и прикажува 9 долгометражни филма, фикција и документарци. Овие филмови се избираат од стотиците пристигнати филмови од цел свет од страна на петнаесетина филмаџии, членови на асоцијацијата.
Снимањето на филмот се одвиваше во октомври 2022 година во Атина и на островот Порос, а постпродукцијата се работеше на релација Атина – Скопје.
Главните улоги во филмот ги играат Симеон Цакирис, Елса Лекаку, Константинос Георгопулос, Афродита Капокаки и Елена Топалиду.
Македонската екипа во овој филм ја сочинуваат Михаил Димитров, Игор Поповски и студиата за постподукција „Аудио хаус“ и „Слобода филм“.