Култура
Русија и Бразил за “нова светска финансиска архитектура“

Првиот самит на четиритеводечки држави во развој наречени “Група БРИК“ ќе се одржи наредната година воРусија.
Првиот самит на четиритеводечки држави во развој наречени “Група БРИК“ ќе се одржи наредната година воРусија.
Ова е одлуката на претседателите на Русија и на БразилДмитриј Медведев и Луис Инасио Лула да Силва, донесена синоќа во Рио ДеЖенеиро.
Групата, наречена по првите букви од имињата на државите- Бразил, Русија, Индија и Кина, бара поголема улога во решавање на светскитепрашања и економската криза што започна од САД, а зафати и други држави.
“Финансиската криза што не ја започнавме ние и за која несме виновни, влијае врз светската економска ситуација, и ние сме принудени дареагираме“, изјави Медведев, по потпишувањето на заедничката декларација Луисда Силва.
Рускиот претседател изјави дека Русија и Бразил седоговориле да ги усогласат мерките за сузбивање на кризата и “создавање на новасветска финансиска архитектура“.
БРИК, за прв пат се собра како група на состанокот наминистрите за финансии на Г-20 во Сао Паоло овој месец, кога објави заедничкосоопштение во кое побара поголема улога во решавање на светската економскакриза.
Лула да Силва и Медведев не наведоа дали Кина и Индија сесогласуваат за одржување на средбата на групата БРИК во 2009 година.
/крај/ме/ис
Copyright
2008
makfax
. Сите права се задржани. Текстовне смее да се печати или емитува, во целина или во делови, без договор со makfax.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
„Есмералда“ од Чезаре Пуњи на сцената на Националната опера и балет на 19 февруари

Еден од бисерите на класичната балетска уметност „Есмералда“ од италијанскиот композитор Чезаре Пуњи, ќе се изведе на сцената на Националната опера и балет на 19 февруари со почеток во 20.00 часот.
Приказната за убавата Есмералда, инспирирана од романот „Ѕвонарот на Богородичната црква” од Виктор Иго, ќе се изведе под диригентската палка на гостинот од Ерменија, Едуард Амбарцумјан, во кореографија на реномираниот кореограф од Русија, Михаил Крапивин, раскошната сценографија и костимографија се на Живојин Трајановиќ и Љупка Ристовска, концерт-мајстор е Јане Бакевски.
Во насловната улога ќе настапи примабалерината, Марија Кичевска Шокаровска, во улогата на Феб ќе настапи Франциско Хименес Руиз (Шпанија), во улогата на Флер де Лис, Симона Колиштркоска, во улогата на Гудула ќе настапи Саша Евтимова, која оваа година одбележува 25 години уметничка дејност како истакнат балетски играч, педагог и кореограф.
Настапуваат: првенците, солистите, балетскиот ансамбл и оркестарот на Националната опера и балет.
Балетот „Есмералда“, познат по својата техничка сложеност ги истражува длабочините на човечките емоции, додека истовремено нуди спектакуларни танцови изведби кои го задржуваат вниманието на публиката. Оваa изведба ќе создаде незаборавно балетско искуство и ќе ги поттикне гледачите да размислуваат за судбината, љубовта и жртвите што ги носи животот.
Култура
По успехот на „Санденс“ македонскиот филм „Диџеј Ахмет“ продаден во голем број земји

Огромен успех доживеа македонскиот филм „Диџеј Ахмет“ на Георги Унковски кој ја имаше светската премиера на престижниот филмски фестивал Санденс, каде што ги освои Специјалната награда на жирито за креативна визија и наградата од публиката.
Филмот веќе е продаден во Канада, Австралија, Нов Зеланд, Белгија, Луксембург, Холандија, Португалија, Шпанија, Израел и цела поранешна Југославија, објави „Варајати“, дополнувајќи дека во тек се преговори и за други територии.
Џулиен Разафиндранали, одговорен за продажба во „Films Boutique“, рече: „Особено сме му благодарни на ‘Санденс’ што одично го лансира филмот“.
„Диџеј Ахмет“ е драма во која станува збор за 15-годишно момче од јуручко село во источна Македонија, кое наоѓа прибежиште во музиката и сонува да стане диџеј додека се справува со очекувањата на татко му, конзервативната заедница и неговото прво искуство со љубовта – девојка која веќе му е ветена на некој друг.
Филмот е копродукција помеѓу „Синема футура“ и „Сектор филм“ од Македонија, „Алтер вижн“ и „Аналог вижн“ од Чешка, „Бекрум продукција“ и „Баш Челик“ од Србија. Продуценти на филмот се Иван Унковски и Ивана Шекуткоска.
Филмот беше поддржан од Агенцијата за филм.
Култура
(Видео) Квентин Тарантино откри кој филм го инспирирал да стане режисер

Квентин Тарантино е еден од највлијателните режисери на модерното кино, познат по уникатната комбинација на динамична нарација, привлечни ликови и препознатливиот дијалог кој стана негов заштитен знак.
Од раните 1990-ти, неговата работа го редефинира жанровскиот филм, црпејќи инспирација од различни извори – од самурајски филмови и криминални приказни од Хонг Конг до италијански вестерн класици.
Според него, „само неколку режисери успеале да земат стар жанр и да создадат сосема нов свет од него“, пишува Far Out Magazine.
Тарантино го гледа филмот како жив организам – нешто што мора постојано да се обновува за да преживее.
За разлика од многу негови колеги, неговото филмско образование не се одвиваше во академските кругови, туку во кината и видео продавниците, каде што работеше како тинејџер. Таму го стекнал своето легендарно енциклопедиско знаење за филмот и го развил чувството за стил што подоцна ќе го направи еден од највлијателните режисери во неговото време.
Посебно се истакнува неговата фасцинација со европските вестерни, особено делата на италијанските режисери како Серџо Корбучи, Дучио Тесари и Франко Жиралди. Сепак, еден филм имаше пресудно влијание врз неговата одлука да стане режисер.
„Филмот што ме натера да размислувам за режијата, кој ми покажа како режисер ја обликува приказната преку камерата и како може да контролира филм, беше „Беше еднаш на дивиот Запад“ (Once Upon a Time in the West), откри Тарантино.
Оваа епска вестерн сага на Серџо Леоне за него беше како филмско училиште – дело што му ги отвори очите кон авторскиот печат и начинот на кој режисерот може да остави свој личен белег на филмот.
„Бев апсолутно фасциниран и мислев: „Така е направено“, сподели Тарантино. Според него, овој филм го обликувал неговиот визуелен стил и начинот на кој размислува за филмот, оставајќи неизбришливо влијание врз неговата работа.