Филм
Филмот ‘Еверест’ го отвори Венецискиот филмски фестивал
Седумдесет и второто издание на еден од најзначајните филмски фестивали во Европа и најстариот во светот – Венецискиот филмски фестивал беше отворен во средата вечерта во Дворецот на филмот (Palazzo del Cinema) на островот Лидо.
На црвениот тепих минаа италијанските актери, како и членовите на фестивалското жири. И покрај горештината, тие беа поздравени од голем број поклоници на седмата уметноста, а главни ѕвезди секако беа американските актери Џејк Гиленхал, Џош Бролин, Џејсон Кларк и режисерот Балтазар Кормакур, од филмот „Еверест“ кој оваа година ја имаше честа да го отвори фестивалот.
Драмата „Еверест“ е базирана на вистински настани, и ја раскажува сторијата за две експедиции кои го покорија највисокиот врв на планетата. Основата на филмот е во биографските белешки на учесниците во експедициите од 1996 година, меѓу кои и рускиот алпинист Анатолиј Букреев кој тогаш спасил тројца луѓе, а го толкува исландскиот актер Ингвар Егерт Сигурссон. Критичарите беа многу благонаклонети кон овој филм, а некои забележаа дека „Еверест“ го издигнал 72-от Венециски филмски фестивал.
Во главната конкуренција за престижните награди Златен лав беа селектирани 21 остварување, меѓу кои американските „Heart of a Dog“ кој е есеј за љубовта, смртта и јазикот на музичката и мултимедијална уметница Лори Андерсон, „Beasts of No Nation“ на Кари Фукунага, кој се темели на многу фалениот роман на нигерискиот автор Узодинма Ивеале, „Equals“ на Дрејк Доремус за утописко општество во кој глуми Кирстен Стјуард и „„Anomalisa“ на Чарли Кауфман и Дјук Џонсон, снимен во техника „стоп моушн’ анимација, со Џенифер Џејсон Лејх и Дејвид Тевлис во главните ролји.
Конкурираат уште и „Bigger Splash“ на италијанскиот режисер Лука Гвадањино за рок-легенда која со партнерот закрепнува на едени вулкански остров, во кој глумат Тилда Свингтон, Ралф Финес и Дакота Џонсон, канадско-германскиот „Remember“ на Атом Егојан приказна која следи човек кому пред 70 години родителите му ги убиле нацистите, со Кристофер Пламер, Мартин Кандау и Бруно Ганц, како и израелскиот „Rabin, The Last Day“ на Амос Гитаи,за атентатот врз израелскиот премиер Јицак Рабин во ноември 1995 година.
Британскиот филм „The Danish Girl“ на Том Хупер е љубовна приказна инспирирана од животот на уметниците Лила Елба и Герда Веген, полскиот „11 Minutes“ на Јиржи Сколомовски во кој се испреплетуваат неколку урбани приказни, „Francofonia“ на рускиот режисер Александар Сокуров, кој раскажува за минатиот век и „Стариот континент“, а аргентинскиот „El Clan“ на Пaбло Tрапер е вистина приказна за судбина на семејството Пуцо.
Вон конкуренција ќе бидат прикажани, меѓу другите, и американскиот „Go With Me“ на Даниел Алфредсон во кој глумат Ентони Хопкинс, Џилија Стилс, Реј Лиота, како и документарецот „Janis“ за славната пејачка Џенис Џоплин и драмата сместена во криминалното милје на Бостон од 1970-те „Black Mass“ на Скот Купер со Џони Деп Бенедикт Камбербач и Кевин Бејкон во главните улоги, како и „Spotlight“ на Томас Меккарти, вистинска приказна за новинарско истражување за злоставување на деца во црквата и највисоките општествени слоеви, во која глумат Мајкл Китон, Мар Рафало, Рајчел Мекадамс.
Во Венеција во рамките на една од двете натпреварувачки програми, „Хоризонти“ по традиција се најавуваат новите светски трендови и новите режисерски имиња, а се прикажуваат филмови и од веќе етаблираните автори. Жирито оваа година во конкуренцијава го води Џонатан Дем, режисер на култниот „Кога јагнињата ќе стивнат“.
Со жирито во главната конкуренција ќе претседава „оскаровецот“ Алфонсо Куарон, а во составот ќе бидат и, исто така, добитникот на Оскар Павел Павликовски, победникот на ланскиот Кански фестивал со филмот „Зимски сон“ Нури Билге Џејлан. Францускиот писател Емануел Карер, италијанскиот режисер добитник на неколку признанија минатата година во Венеција, Франческо Мунци, најдобриот режисер од мајското издание на Кан Хоу Сјаосан, режисерот на филмот „Нешто не е во ред со Кeвин“ Лим Ремзи и актерките Дајан Кригер и Елизабет Бенкс.
Добитникот на Наградата за животно дело годинава во Венеција е францускиот режисер Бертран Таверние. Златниот лав за животно дело ќе го прими на 8-ми септември, фестивалот се затвора инаку на 12-ти со доделување на признанијата. „Таверние е целосен, инстиктивно некоформистички и верно еклектички автор“, се наведува во образложението објавено на интернет страницата на фестивалот. Филмографијата на овој наградуван автор делумно се совпаѓа со контекстот на француската кинематографија во изминатите четири децении и не може да се идентификува со радикалните начела на „новиот бран“, а Таварние својата работа ја темели на љубовта кон класичниот американски филм и неговата способноста да забавува без отстапување од димензијата на изразитост, како и страста кон политичките и општествените теми, поради коишто неговите филмови се изразено лични и оригинални, се додава./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Светска премиера на „Киука – Пред летото да заврши“ во Кан – филмот е копродукција помеѓу Грција и Македонија
„Киука – Пред летото да заврши“ (Kyuka Before Summer’s End) во режија и по сценарио на Костис Харамуданис, кој е реализиран како билатерална копродукција помеѓу Грција и Северна Македонија и е поддржан од Агецијата за филм на Република Северна Македонија, својата светска премиера ќе ја има на Канскиот филмски фестивал како дел од 32. издание на програмата ACID, што ќе се одржи од 15 до 24 мај оваа година. На „Куика“ му е доверена честа да ја отвори оваа програма.
„Лист продукција“ е македонски копродуцент на дебитантскиот филм на режисерот Харамуданис со Марија Димитрова и Игор Иванов како копродуценти, а Херетик од Грција е главен продуцент со Данае Спатхара, Јоргос Карнавас и Константинос Контовракиси како продуценти.
„Киука – Пред летото да заврши“ е приказна за едно трочлено семејство, кое како и секое лето, плови со својата едрилица до островот Порос, каде што таткото Бабис и децата Константинос и Елса, кои се веќе на прагот пред полнолетството, го минуваат годишниот одмор. Додека пливаат, се сончаат и создаваат нови пријателства на островот, децата случајно ја запознаваат Ана, жената што ги родила и ги напуштила уште во најраното детство, со што ќе почне едно горко-слатко патешествие на созревање под летното сонце, а долгогодишната огорченост на Бабис избива на површина.
Програмата на ACID (Association for the Distribution of Independent Cinema – Асоцијација за дистрибуција на независен филм) на Канскиот филмски фестивал е креирана во 1993 година и прикажува 9 долгометражни филма, фикција и документарци. Овие филмови се избираат од стотиците пристигнати филмови од цел свет од страна на петнаесетина филмаџии, членови на асоцијацијата.
Снимањето на филмот се одвиваше во октомври 2022 година во Атина и на островот Порос, а постпродукцијата се работеше на релација Атина – Скопје.
Главните улоги во филмот ги играат Симеон Цакирис, Елса Лекаку, Константинос Георгопулос, Афродита Капокаки и Елена Топалиду.
Македонската екипа во овој филм ја сочинуваат Михаил Димитров, Игор Поповски и студиата за постподукција „Аудио хаус“ и „Слобода филм“.
Филм
Утре се отвора четвртиот Фестивал на грчки филм
Утре, на 7 април 2024 година, во 20 часот, во Кинотеката на Северна Македонија (Никола Русински 1, Скопје 1000) ќе биде отворено четвртото издание на Фестивалот на грчки филм. На отворањето ќе биде прикажан кусометражниот филм „Тишината на рибата кога умира“ на Василис Кекатос (2019, 19′), а потоа долгометражниот филм „Не би сакал да сум непристоен, но треба сериозно да разговараме“ на Јоргос Георгопулос (2019, 99′).
Ова се две црни комедии во кои што идејата за смртта се прикажува со доза на хумор. Филмот „Тишината на рибата кога умира“ учествуваше на некои од најважните фестивали како Sundance, а Василис Кекатос е еден од најважните претставници на кусометражните филмови со многу награди, вклучително и Златна палма во Кан.
Фестивалот е во ко-организација на Амбасадата на Грција во Скопје и Меѓународниот филмски фестивал Киненова спонзориран од фирмите Armos Balkan и Mermeren.
Влезот е бесплатен.
Култура
Во февруари 50-годишен јубилеј на Кинотека: Старите вредности во нови контексти
Пред 5 децении е формирана македонската кинотека. Честитки за сето она што досега го направила оваа значајна културна установа. Една од основните дејности на филмскава институција е да го прикаже сето она што го има, и ново и старо; ова второто во нови контексти и изданија. Тоа ќе биде карактеристика на програмата на најкусиот месев во годината – февруари. Календарски, ќе трае 29 дена. Ете можност да се види сето она што кинотеката го подготвила за февруарските денови.
Ќе се стартува со премиерна проекција. Со филм кој има наслов СЛОБОДА. Тоа е краткометражен филм во омнибус формат, чијшто автор е филмскиот критичар Златко Ѓелески. Веднаш потоа враќање децении наназад. Ќе бидат проектирани неколку архивски филмски записи од 1912 до 1952. Тоа се дел од новопримените кино-материјали што кинотеката ги прибра во текот на изминатата година.
Кинотека се решила, враќајќи се децении наназад, да потсети на филмовите создадени во 40-тите, 50-тите, 60-тите, 80-тите, 90-тите и 2000-тите. Режисерите се од различни земји – Италија, Франција, Германија, Шведска, САД. Ставени се во различни контексти, во нови програми. Всушност, станува збор за циклуси на Великаните на фестивалот на филмската камера БРАЌА МАНАКИ и пократок цилкус филмови на францускиот режисер на т.н. француски нов бран Луј Мал.
Во исклучително богатата кинотечна понуда се и неколку филмови на чехословачкиот режисер, оскаровецот Јан Кадар.
Она што е многу интересно, многу потребно за да се знае и запамети, се петте документарни македонски филмови со етнолошка содржина. Во нив е забележана традицијата, обработени се народни и религиозни обичаи од средината на 20-тиот век. Во четири од нив Вера Кличкова, пионерот на етнолошкиот филм кај нас, е сценарист, режисер или консултант.
Филмофилите ќе бидат почестени да го видат сигурно еден од најозборуваните лански филмови – НАПОЛЕОН на Ридли Скот. Во различните оценки за филмот доминираат, што е сосема разбирливо, Англичаните и Французите. Едните го фалат, другите го кудат. Критиките за најновата продукција на Скот се поделени, но не смее да се изостави фактот дека, и покрај одредени пропусти, станува збор за прецизно сработен биопик. Дело кое функционира на неколку нивоа – како биографска сторија, историска рекреација, но и омаж кон еден од омилените филмови на Ридли Скот – Бари Линдон од 1975, по сценарио и режија на Стенли Кјубрик.
Уште една филмска творба којашто предизвика интерес и претежно позитивни рецензии – УБИЈЦИ НА ЦВЕТНАТА МЕСЕЧИНА на Мартин Скорсезе– ќе биде проектирана во кино салата на Кинотека месецов.
Во финалето на месецов, ќе погледнеме два филма со музичка содржина. Познатиот ТОМИ, рок операта на Кен Расел, ќе биде прикажана на оригинална 35 милиметарска лента. Новитетот е музичкиот документарец за екс ју панк легендите Панкрти. Специјален гостин на кинотеката тие денови ќе биде фронтменот на групата, Перо Ловшин.
Февруари е можеби календарски пократок месец , но затоа ќе биде исполнет со исклучително богата кино-програма.