Филм
Филмот ’Nobody Wants the Night’ ќе го отвори Берлинскиот филмски фестивал
Светската премиер на филмот „Nobody Wants the Night’ на шпанската режисерка Изабел Којшет во кој настапува Жулиет Бинош, ќе го отвори на 5-ти февруари 65-го издание на Берлинскиот филмски фестивал, еден од најпрестижните филмски фестивали на кој ќе бидат прикажани околу 400 проекции, а целосната програма на 27-ми јануари ќе ја објави претседателот на годинешното жири, американскиот режисер Дарен Аронофски.
Филмот „Nobody Wants the Night“ е историска драма за храбрите жени и амбициозните мажи чиешто дејствие се одвива на Гренланд на почетокот од XX век. Во филмот кој ќе биде еден од 23-те кои ќе се натпреваруваат за главната награда Златна мечка, покрај Жулиет Бинош, играат и Ринко Кукучи и Габриел Бирн.
„Одушевен сум што овогодишното Берлинале ќе го отвори ’Nobody Wants the Night’. Којшет направи импресивен портрет на две жени кои се соочуваат со екстремни услови“, се вели во изјавата на директорот на Берлинскиот филмски фестивал, Дитер Кослик, објавена на интернет страницата на манифестацијата.
Станува збор за седми филм на режисерката Којшет кој ќе се прикажува на Берлинскиот филмски фестивал, на кој пред шест години беше во жирито, и трето нејзино остварување кое е ставено во официјалната конкуренција за Златните и Сребрените мечки, по филмовите „Опсесија“ и „Мојот живот без мене“.
И Бинош е редовна на Берлиналето со филмовите „Чоколада“ и „Љубовниците од Понт-Неф“, додека во 1997 година ја освои Сребрената мечка за улогата во „Англискиот пациент“.
Светска премиера во Берлин ќе има и новиот филм „Taxi“ на иранскиот режисер Џафар Панахи, кој е добитник на повеќе престижни меѓународни признанија, вклучително и на Златниот лав од Венеција за филмот „Круг“ од 2000 година и Сребрена мечка на Берлиналето за „Офсајд“ од 2006 година. Панахи во 2010 година беше осуден во татковината за антивладини активности, откако започна да снима филм за немирите кои го зафатија Иран по реизборот на поранешниот претседател Махмуд Ахмадинеџад. Панахи беше ставен тогаш во домашен притвор, и му беше забрането да снима филмови, да пишува сценарија и да ја напушта земјата во следните 20 години, но сепак тој продолжи да снима.
Во конкуренција за наградите, исто така, ќе биде и филмот на познатиот германски режисер Вернер Херцог „Queen of the Desert“ во кој се обработува темата на односот меѓу славниот Лоренс од Арабија и Гертруда Бел. Главните ролји во ова остварување ги толкуваат Никол Кидман, Роберт Патисон, Џејмс Франко и Демиен Луис.
Францускиот режисер Беноа Жако во Берлин ќе го претстави својот нов филм „Journal d`une femme de chamber“ со атрактивната Леа Сејду во главната ролја. Во натпреварувачката конкуренција ќе бидат прикажани и полскиот филм „Body“ на Малгожата Шумовска, филмот на виетнамскиот режисер Фенг Данг Ди „Big Father, Small Father and Other Stories“, „Victoria“ на германскиот режисер и актер Себастијан Шипер и „Gone with the Bullets“ на кинескиот режисер Џијанг Вен.
Претходно беше објавено дека на годинешното Берлинале коешто ќе се одржува од 5-ти до 15-ти февруари и со кој традиционално се отвора филмската сезона, овојпат во 2015 година, во конкуренција ќе бидат и филмовите „45 years” на Ендрју Хејг, „Dreaming“ на Андреас Дресен, „Knight of Cups’ на Теренс Малик, „Под електричните облаци“ на Алексеј Герман помладиот и „Ејзенштајн во Гуанахуато“ Питер Гринавеј.
Очекуваната драма „Педесет нијанси на сивата“, во кој настапуваат Џејми Дорнан и Дакота Џонсон, ќе биде прикажан надвор од конкуренција.
Берлинскиот е еден од најстарите филмски фестивали на светот и се гордее со својата традиција да прикажува политички релевантни филмови, меѓутоа последните години неговите организатори се критикувани дека го свртуваат кон Холивуд и гламурот на црвените теписи. Додека изминатите години некои од филмовите избрани за отворање на фестивалот беа комерцијални и уметнички фијаска, со комедијата „Hotel Grand Budapest’ минатата 2014 година тоа не беше случај. Филмот, имено, ја освои големата награда на жирото на Берлиналето и потоа беше номиниран во 11 категории за престижните британски награди BAFTA.
Мината година фестивалот го следеа околу 3.700 новинари од 81 земја, околу 8.400 филмски професионалци учествуваа на Европскиот филмски саем, додека филмските проекции ги проследија околу 490.000 гледачи./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Филм
Утре се отвора четвртиот Фестивал на грчки филм
Утре, на 7 април 2024 година, во 20 часот, во Кинотеката на Северна Македонија (Никола Русински 1, Скопје 1000) ќе биде отворено четвртото издание на Фестивалот на грчки филм. На отворањето ќе биде прикажан кусометражниот филм „Тишината на рибата кога умира“ на Василис Кекатос (2019, 19′), а потоа долгометражниот филм „Не би сакал да сум непристоен, но треба сериозно да разговараме“ на Јоргос Георгопулос (2019, 99′).
Ова се две црни комедии во кои што идејата за смртта се прикажува со доза на хумор. Филмот „Тишината на рибата кога умира“ учествуваше на некои од најважните фестивали како Sundance, а Василис Кекатос е еден од најважните претставници на кусометражните филмови со многу награди, вклучително и Златна палма во Кан.
Фестивалот е во ко-организација на Амбасадата на Грција во Скопје и Меѓународниот филмски фестивал Киненова спонзориран од фирмите Armos Balkan и Mermeren.
Влезот е бесплатен.
Култура
Во февруари 50-годишен јубилеј на Кинотека: Старите вредности во нови контексти
Пред 5 децении е формирана македонската кинотека. Честитки за сето она што досега го направила оваа значајна културна установа. Една од основните дејности на филмскава институција е да го прикаже сето она што го има, и ново и старо; ова второто во нови контексти и изданија. Тоа ќе биде карактеристика на програмата на најкусиот месев во годината – февруари. Календарски, ќе трае 29 дена. Ете можност да се види сето она што кинотеката го подготвила за февруарските денови.
Ќе се стартува со премиерна проекција. Со филм кој има наслов СЛОБОДА. Тоа е краткометражен филм во омнибус формат, чијшто автор е филмскиот критичар Златко Ѓелески. Веднаш потоа враќање децении наназад. Ќе бидат проектирани неколку архивски филмски записи од 1912 до 1952. Тоа се дел од новопримените кино-материјали што кинотеката ги прибра во текот на изминатата година.
Кинотека се решила, враќајќи се децении наназад, да потсети на филмовите создадени во 40-тите, 50-тите, 60-тите, 80-тите, 90-тите и 2000-тите. Режисерите се од различни земји – Италија, Франција, Германија, Шведска, САД. Ставени се во различни контексти, во нови програми. Всушност, станува збор за циклуси на Великаните на фестивалот на филмската камера БРАЌА МАНАКИ и пократок цилкус филмови на францускиот режисер на т.н. француски нов бран Луј Мал.
Во исклучително богатата кинотечна понуда се и неколку филмови на чехословачкиот режисер, оскаровецот Јан Кадар.
Она што е многу интересно, многу потребно за да се знае и запамети, се петте документарни македонски филмови со етнолошка содржина. Во нив е забележана традицијата, обработени се народни и религиозни обичаи од средината на 20-тиот век. Во четири од нив Вера Кличкова, пионерот на етнолошкиот филм кај нас, е сценарист, режисер или консултант.
Филмофилите ќе бидат почестени да го видат сигурно еден од најозборуваните лански филмови – НАПОЛЕОН на Ридли Скот. Во различните оценки за филмот доминираат, што е сосема разбирливо, Англичаните и Французите. Едните го фалат, другите го кудат. Критиките за најновата продукција на Скот се поделени, но не смее да се изостави фактот дека, и покрај одредени пропусти, станува збор за прецизно сработен биопик. Дело кое функционира на неколку нивоа – како биографска сторија, историска рекреација, но и омаж кон еден од омилените филмови на Ридли Скот – Бари Линдон од 1975, по сценарио и режија на Стенли Кјубрик.
Уште една филмска творба којашто предизвика интерес и претежно позитивни рецензии – УБИЈЦИ НА ЦВЕТНАТА МЕСЕЧИНА на Мартин Скорсезе– ќе биде проектирана во кино салата на Кинотека месецов.
Во финалето на месецов, ќе погледнеме два филма со музичка содржина. Познатиот ТОМИ, рок операта на Кен Расел, ќе биде прикажана на оригинална 35 милиметарска лента. Новитетот е музичкиот документарец за екс ју панк легендите Панкрти. Специјален гостин на кинотеката тие денови ќе биде фронтменот на групата, Перо Ловшин.
Февруари е можеби календарски пократок месец , но затоа ќе биде исполнет со исклучително богата кино-програма.
Култура
Македонски филмови во фокус на најпрестижниот фестивал на Балтикот
Престижниот меѓународен филмски фестивал Tallinn Black Nights Film Festival во Талин, Естонија, кој е и најпознат и најголем филмски фестивал на Балтикот, се одвива од 3 до 16 ноември, а македонската кинематографија е во фокус и како никогаш до сега е присутна со филмови во македонска продукција и тоа како мнозински или како малцински копродуценти.
Земји во фокус на фестивалот се Македонија, Србија, Црна Гора и Хрватска, каде што се појавуваат 13 филма, а Македонија како земја учествува со продуцентските и копродуцентските проекти „Домаќинство за почетници“, „Чувари на формулата“ „Живи и здрави“ и „Набљудување“.
Нашиот кандидат за „Оскар“ оваа година, „Домаќинство за почетници“, во режија на Горан Столевски, а во продукција на „Лист продукција“, на 13 ноември имаше своја проекција во Талин во рамките на програмата Screen International Critics’ Choice. „Домаќинство за почетници“ беше селектиран на Филмскиот фестивал во Венеција, каде што ја доби наградата Queer Lion и е номиниран за Европските филмски награди. Копродуцентските куќи се јавуваат од Австралија, Србија, Хрватска, Косово и од Полска. На 16 и на 19 ноември се закажани уште две кинопроекции.
Во официјалната селекција на фестивалот е и филмот „Живи и здрави“ од Црна Гора на Иван Мариновиќ, чиј прием за време на вчерашната проекција наиде на огромен интерес и сите наредни кинопретстави се распродадени. Како македонски копродуцент се јавува Дејан Крајчевски од „Круг продукција“.
Македонскиот филм „Мравки“, во режија на Марјан Гаврилоски и во продукција на „Тајм лапс продукција“ е дел од индустрискиот маркет во Талин. На 16 ноември на панел-дискусијата ќе присуствуваат претставници на филмските центри од регионот и авторите на филмовите, кои се дел од фокусот, по што следува и дегустација на традиционални и автентични вкусови од Балканот. Тимот од Агенцијата за филм и „Медија деск“ се присутни на фестивалот.
Македонија се јавува и како копродуцент на словенечкиот Observing, кој е надвор од конкуренција, а ќе се прикажува во рамките на програмата Critics Peeks. Зад Observing стои режисерот Јанез Бургер, а како копродуцент се јавува „Кавал филм“ од Северна Македонија.
Самиот фестивал го отвори српскиот трилер-филм на Драган Бјелогрлиќ, „Чувари на формулата“, каде што како македонски копродуцент се јавува „Скопје филм студио“, чија тема веќе ја разбранува јавноста и го нарекуваат српскиот „Опенхајмер“.