Македонија
Историската комисија: Членовите од македонска страна се предмет на злоупотреба во двете држави

Работата на Комисијата и членовите од македонска страна е предмет на злоупотреба од страна на најодговорните фактори во двете држави – политичарите (како од власта, така и од опозицијата), стручната јавност, како и од страна на голем дел од медиумите со нивното непрофесионално известување, повторно, како и секогаш, кога политичките односи меѓу Северна Македонија и Бугарија се влошуваат или се наоѓаат пред голем предизвик да се надминат анахроните и апсурдни барања на официјална Софија, реагираат од билатералната мултидисциплинарна експертска Комисија за историски и образовни прашања.
„Поради големиот број дезинформации и лаги пласирани во јавноста изминативе денови, би сакале да информираме дека:
1. Комисијата никогаш не разговарала и не усогласувала предлог-текстови доставени до владите, со цел тие да бидат испишани на споменици, споменични обележја или тврдини, како што е тоа наведено во манипулативниот текст на порталот „Бгнес“, кој речиси сите медиуми во Северна Македонија го пренесоа, без притоа да побараат информации од членовите во Комисијата за да се провери точноста на информацијата и да се консултира нивното мислење во однос на ова прашање. Таквиот начин на информирање нема цел јавноста да дознае што се случува со работата на Комисијата и да се пренесат погледите на сите страни вклучени во процесот, туку да се злоупотреби нејзината работа за политички цели. Текстовите што досега се усвоени од страна на Комисијата се предлози до двете влади за заедничко чествување одредени личности, а не објаснувачки текстови за споменични обележја, споменици и тврдини и тие не смее да бидат искористени за таа цел. Исто така, крајно неодговорно е овие непроверени и неточни информации во поглед на намената и содржината на усвоените текстови за заедничко чествување од страна на Комисијата да бидат користени од претставници на политички партии и носители на функции за да собираат политички поени и да создаваат слика за себе како за бранители на националните интереси на сметка на Комисијата, која наводно работела во тајност, без нивно знаење. Особено кога за нашата работа редовно е информирана јавноста и истите тие политичари се дел од власта и може или можеле да ги имаат на увид сите усвоени препораки на Комисијата во однос на заедничките чествувања и учебниците по историја. Исто така, уверени сме дека и опозицијата е запозната со сите досегашни решенија на Комисијата и како и власта знае дека во нив нема ништо спорно и ништо со што би се загрозиле историскиот идентитет на македонскиот народ и дигнитетот на сите граѓани на Северна Македонија.
2. Комисијата од македонска страна никогаш не прифатила ниту, пак, ќе прифати да биде алатка на политиката или, пак, да работи според политички инструкции, со што таа би прераснала во политичко тело за цензура, а не експертско тело, кое има цел да помогне да се надминат споровите за минатото, а кои се злоупотребуваат за политички цели. Комисијата е формирана врз основа на договорот за добрососедство и пријателство, но нејзината работа се води според правилникот, кој двете страни заеднички го усвоија на првата средба на Комисијата во 2018 година и во кој нема ниту еден елемент ниту една точка што Комисијата би ја претворила во тело што ја одредува историската вистина. Поради тоа, сакаме да укажеме дека секое нејзино подредување и потчинување на политички потреби на една или друга влада или политичка партија ќе значи и крај на постоењето на Комисијата.
3. Неопходно е професионално и одговорно однесување на сите фактори во општествениот и политички живот со цел да не се манипулира со чувствата на граѓаните, да не се поттикнува несигурност, и уште поважно, да не се поттикнуваат поделби внатре во општеството, како и меѓу самиот македонски народ,. Патриотизмот не е и не смее да биде алатка за постигнување лични цели и градење лични политички кариери, кои во нашата кратка историја на независноста не служеле како ништо друго, освен како средство за стекнување лична материјална корист.
На крајот, апелираме прашањата што се однесуваат на работата на Комисијата од македонска страна да бидат проверувани со нас, а за прашањата во однос на тоа каква ќе биде улогата на Комисијата во евентуални нови протоколи меѓу двете земји ќе се изјасниме доколку тие бидат официјално усвоени од владите на Северна Македонија и Бугарија“, е наведено во писмената реакција од билатералната мултидисциплинарна експертска Комисија за историски и образовни прашања.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Груби го пречека Шарл Мишел на скопскиот аеродром

Првиот вицепремиер Артан Груби на Меѓународниот аеродром Скопје го пречека претседателот на Советот на Европа, Шарл Мишел кој допатува во еднодневна посета на земјата.
Груби вели дека посетата на Мишел е од големо значење.
„Посетата ја потврдува поддршката и посветеноста на Унијата за деблокирање на интегративниот пат на нашата земја, обезбедувајќи ја содржината на исправноста и рационалноста на францускиот предлог за спорот со Бугарија. Оваа поддршка треба да биде дополнителен мотив да размислуваме и да донесеме правилна одлука за европската иднина на земјата“, порача Груби.
Мишел ќе се сретна со премиерот Димитар Ковачевски и претседателот Стево Пендаровски.
Македонија
Димитров: Тврдењето дека билатералниот протокол не е поврзан со рамката e голема лага

Тврдењето дека билатералниот протокол (историските и други прашања) не е поврзан со рамката (пристапниот процес) и дека тоа се два одвоени процеса и дека спроведувањето на протоколите нема да влијае на динамиката на пристапниот процес едноставно НЕ Е ТОЧНО! Или уште подиректно Е ГОЛЕМА ЛАГА! Билатералните прашања сега би станале легитимни и од бугарски европски и тоа со наша согласност. И од тоа, нема да има бегање ниту поправен, пишува на социјалните мрежи поранешниот министер за надворешни работи Никола Димитров за францускиот предлог.
„Значи аман!
Во објавените документи (го користам преводот на македонски на владата) токму спротивното е напишано црно на бело.
Советот го поздравува потпишувањето на вториот протокол што е суштински елемент на пристапниот процес. Европската комисија ќе го следи напредокот во реформите во сите области, а посебно внимание ќе посвети токму на документите од членот 12 (протоколите по старо или годишните извештаи и мерки по ново). Советот ќе ги земе предвид оценките на комисијата за реформскиот напредок и за напредокот по билатералните точки по членот 12 кога ќе одлучува за сите понатамошни чекори за поглавјата или кластерите. Бугарија ќе се погрижи историјата да биде исто толку важна колку владеењето на правото, ако сакаме да мрднеме напред.
Еве ги и тие делови на документите и во текст и со слики:
“47. За таа цел, Комисијата внимателно ќе го следи напредокот на Северна Македонија во сите области, користејќи ги сите достапни инструменти, вклучително и
стручни посети на лице место од страна на Комисијата и од земјите членки, дијалогот според Спогодбата за стабилизација и асоцијација и индикатори од трети страни каде што е релевантно во согласност со подобрената методологија. Комисијата редовно ќе го информира Советот за напредокот на Северна Македонија во која било област во текот на преговорите, а особено кога ќе ги презентира предлог-заедничките ставови на ЕУ. КОМИСИЈАТА ЌЕ ПОСВЕТИ ПОСЕБНО ВНИМАНИЕ НА ЗАЛОЖБИТЕ НА СЕВЕРНА МАКЕДОНИЈА ЗА ДОБРОСОСЕДСКИ ОДНОСИ И РЕГИОНАЛНА СОРАБОТКА КАКО ШТО Е НАВЕДЕНО ВО СТАВ 5 (Договорот од Преспа со Грција и Договорот за добрососедски односи со Бугарија од 2017 година, како и ГОДИШНИТЕ ПРЕГЛЕДИ И МЕРКИ ЗА НЕГОВО ЕФЕКТИВНО СПРОВЕДУВАЊЕ СПОРЕД ЧЛЕН 12) и ќе ја информира Меѓувладината конференција за нивното спроведување.
48. Советот ЌЕ ЈА ЗЕМЕ ПРЕДВИД ОВАА ПРОЦЕНКА ПРИ ОДЛУЧУВАЊЕ ЗА ПОНАТАМОШНИ ЧЕКОРИ ВО ВРСКА СО ПРЕГОВОРИТЕ за соодветното поглавје или кластер.”
Заклучоците на Советот:
„Во таа насока, Советот го поздравува договорот за ПРОТОКОЛОТ од вториот состанок на Заедничката меѓувладина комисија формирана според член 12 од овој договор.
Овој важен чекор ќе придонесе кон добрососедските односи и регионалната соработка, коишто ОСТАНУВААТ СУПТИНСКИ ЕЛЕМЕНТИ НА ПРОЦЕСОТ НА ПРОШИРУВАЊЕ, како и на процесот на стабилизација и асоцијација.”
Бугарскиот парламент:
Притоа, при одобрувањето на францускиот предлог во Собранието, Бугарија јасно и гласно потенцира дека инсистира:
– „да се гарантира дека добрососедските односи остануваат хоризонтален критериум низ целиот пристапен процес на Северна Македонија и дека за нивната имплементација Европската комисија ќе го информира Советот пред секоја меѓувладина конференција” (читај, ако Софија не е задоволна нема мрдање; ќе инсистираме на контрола врз известувањето на комисијата)
-„да се вклучи референца за Договорот за пријателство и протоколите од член 12 во преговарачката рамка во однос на одобрувањето на општите позиции од страна на Советот на ЕУ за меѓувладините конференции.”
Во историски моменти, немаме луксуз да бидеме ниту наивни, ниту да се правиме наудрени, ниту да веруваме во добрата волја на бугарската политика кон нас бидејќи неа ја нема. Изјавата на Радев, инаку говор на омраза, кога рече дека Бугарија нема да дозволи легитимизација на македонизмот во ЕУ, всушност е кратка дефиниција на целта на соседот. Таа цел не е остварлива, но тоа ќе го направи и нашето ЕУ членство неостварливо.
Да не се лажеме, Софија во вакви услови и со алатките што ги има во оваа преговарачка рамка ќе ја направи работата на историчарите исто толку важна колку борбата против корупцијата. И затоа процесот, ако се прифати предлогот, ќе биде една мачна агонија без крај.
ПС. Објавете го билатералниот протокол!“, вели Димитров во напишаното на неговиот фејсбук-статус.
Македонија
Нуредини: Првите седум контејнери со линдан излегоа од државата

Првите седум контејнери со чист линдан, секој од нив тежок по 22-26 тони, вчера попладне излегоа од ОХИС и тргнаа на пат кон солунското пристаниште од каде ќе заминат за Франција, информира Министерството за животна средина.
„Со ова започна транспортот на опасниот историски отпад од малата депонија од поранешниот индустриски гигант ОХИС. Како што беше посветено посебно внимание на безбедноста на самиот процес на ископување на линданот и неговите изомери складирани во малата депонија на поранешниот гигант ОХИС, исто така координирано, прецизно и крајно внимателно, со особено залагање на искусни професионалци кои си ја знаат својата работа до најситен детаљ, беше извршена подготовката за транспорт што подразбира пакување и товарање и самото транспортирање“, изјави Нуредини.
Целиот процес, појасни тој, се водеше со посебна внимателност и почитување на меѓународната регулатива за прекуграничен транспорт на опасен отпад по Базелска конвенција и сега е најважно оваа пратка да стигне безбедно до крајната дестинација.
Во наредниот период, истакна дека уште 20 контејнери ќе бидат товарени и транспортирани од државата со што завршуваат активностите опфатни со ГЕФ проектот што се реализира преку УНИДО.
„Но, ископот во континуитет ќе продолжи со користење на средства од Повеќепартнерскиот фонд за животна средина специјално формиран за чистење на контаминацијата во кругот на ОХИС во сорабoтка со UNOPS“, посочи Нуредини.