Македонија
НВО:Притисоци, негативна кампања и еднострано известување во предизборието
Притисоци од страна на политичките партии врз Државната изборна комисија, негативна политичка кампања и еднострано известување кај медиумите.
Притисоци од страна на политичките партии врз Државната изборна комисија, негативна политичка кампања и еднострано известување кај медиумите.
Ова се главните забелешки во извештајот за работата на изборната администрација, политичките кампањи и известувањето на медиумите во предизборниот период, кој што го спроведе Македонскиот центар за меѓународна соработка, Институтот за демократија и Македонскиот институт за медиуми.
Работата на Државната изборна комисија се оценува како јавна и транспарентна, но според овој извештај членовите на ДИК се изложени на притисоци од страна на политичките партии.
„И двете политички партии изразуваат недоверба кон членовите на Државната изборна комисија кои се предложени од спротивставената политичка опција. Работата на ДИК при дискутирање и решавање за прашања кои директно ги засегаат истите политички партии се карактеризира со политизираност и пристрасност кон партиите од кои членовите се предложени. Исто така праксата на одржување на затворени, т.н работни средби на кои што не се во можност да присуствуваат набљудувачите и медиумите сметаме дека треба да се напушти и треба да се отворат сесиите на ДИК со што би се оставила можност сите да присуствуваат“ изјави Владимир Мисев од Институтот за демократија.
Кратките рокови и законските празнини за гласање во странство според Мисев, создадоа низа проблеми при организацијата на ДИК за гласањето на дијаспората.
Политичката кампања, според овој извештај, се води во силно поларизиран политички амбиент. Кампањата е оценета како негативна, но кај предизборните инциденти во кои се уништува рекламен материјал нема раширеност и масовност.
„Негативната кампања доминира во предизборниот период. Говорот на омраза се појавува во поретки случаи меѓутоа поларизираната атмосфера резултира со честа употреба на несоодветни квалификации на противниците, но и заплашување на гласачите. Главна тема на митинзите на сите политички партии претставува економијата“ вели Мисев.
Според досегашните финансиски извештаи, коалицијата предводена од ВМРО-ДПМНЕ потрошила десеткратно повеќе средства од главниот опонент, коалицијата предводена од СДСМ.
Во голем дел од мониторираните медиуми, седум телевизии и шест весници, се забележани прекршувања на професионалните стандарди, доминираат меѓупартиските, но и конфронтациите меѓу самите медиуми.
Невладините евидентирале суптилни, но и експлицитни форми на фаворизирање или критикување на одредена политичка опција. Според извештајот, медиумите користат различни алатки за изразување на претерана поддршка или критика, преку зголемено присуство на ударните страници на весниците со текст, со насловна конструкција и со фотографија, преку позиционирање на прилозите на почетокот на вестите, без консултирање на другата страна, ниту пак, обезбедување на спротиставени гледишта.
„Едностраното известување речиси станува практика во медиумското известување за кампањата. Евидентирани се примери на злоупотреба на медиумот за пресметка со личности и колеги новинари, со што е нарушен принципот на чување на угледот и достоинството на новинарската професија. Повеќето радиодифузни медиуми не се придржуваат кон стандардите за немешање на фактите со личните ставови на новинарот или уредникот“, вели Весна Никодиновска од МИМ.
Според извештајот, најочигледни примери на претерано фаворизирање и тенденциозно критикување се забележуваат кај телевизиите Сител и А1, подеднакво, како и кај весниците „Време“ и „Вечер“, подеднакво.
Овој извештај на невладините организации е првичен, а финалниот извештај ќе биде објавен во текот на јуни и ќе вклучува оценка за изборниот процес. /крај/фф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Ангелов за ДУИ: Со пушка дојдоа на власт, со пенкало да ги отераме на буништето на историјата
Колку и да е убедлива, победата нема да биде комплетна доколку ДУИ не биде срушена од власт, вели претседателот на Достоинство, Стојанче Ангелов по првиот круг од претседателските избори.
„Затоа е потребна општа мобилизација за уште посилна победа на коалицијата “Твоја Македонија” предводена од ВМРО ДПМНЕ. Граѓаните ги отпишаа СДСМ, да запнеме сите заедно да ги отпишеме и ДУИ. Овојпат ДУИ мора да падне! Со пушка дојдоа на власт, со пенкало да ги отераме на буништето на историјата!“, порача Анеглов.
Ангелов пред еден месец соопшти дека неговата партија излегува од коалицијата предводена од СДСМ.
Тој со години се залагаше воените инвалиди и семејства на загинатите бранители да бидат обештетени, но немаше слух од своите коалициони партнери. Како што самиот рече, добивал поддршка од премиерот Димитар Ковачевски и министерката за одбрана Славјанка Петровска, но поради противењето на ДУИ тоа не се случило.
Македонија
Стевчо собра повеќе потписи од гласови – поразот на Јакимовски главна тема на социјалните мрежи
Кандидатот за претседател на ГРОМ и актуелен градоначалник на скопската општина Карпош, Стевчо Јакимовски, на вчерашниот прв круг од претседателските избори освои само 8.103 гласа, односно 0,90 %. Тоа е помалку од бројот на собрани потписи за претседателската кандидатура зад која му се потпишаа 10.000 граѓани.
Јакимовски во неговата општина освои 2.143 гласа, а во родната Крива Паланка за Јакимовски гласале 182 граѓани.
Тој вчеравечер призна пораз и ѝ честиташе водство на Гордана Силјановска-Давкова. Додаде дека не е задоволен од изборниот резултат.
Поразот на Јакимовски вчера беше главна тема на социјалните мрежи.
Стевчо Јакимовски ни комшиите не го гласале. Пошо да го гласаа ќе тепаше у прв круг.
— Ракун (@HumoroidM) April 24, 2024
Стевчо има повеќе квадрати во една општина свои отколку гласови
— БУГАРСКИ ПАСОШ🇲🇰 (@NemamBgPasos) April 24, 2024
И доктортот Нико Беќаровски за него објави хумористичен статус.
„Стефчо Јакимовски собра повеќе потписи од гласови“, напиша тој на „Фејсбук“.
Стевчо Јакимовски во првиот круг заврши последен по бројот на гласови на претседателските избори.
Македонија
Почина менаџерот Велибор Џаровски-Џаро
На 75 години денеска почина менаџерот Велибор Џаровски-Џаро по кусо боледување, потврди семејството. Тој важи за еден од најпознатите менаџери на просторите на бивша Југославија.
Тој соработуваше со најголемите југословенски естрадни ѕвезди, а беше познат и како крал на местенките во фудбалот.
Соработуваше со големи музички ѕвезди, како Здравко Чолиќ, Мишо Ковач, Маја Оџаклиевска, Оливер Драгоевиќ, „Бјело дугме“, Тереза Кесовија, Лепа Брена.
Своевремено има изјавено дека организирал 5.000 концерти и многубројни турнеи во повеќе од тридецениската кариера како менаџер.