Соопштенија
ВМРО-ДПМНЕ: Заев од СДСМ направи чувар на мафијата, чесните членови не ја препознаваат партијата
Од опозициската ВМРО-ДПМНЕ реагираат на обраќањето на претседателот на СДСМ, Зоран Заев, по повод 30. роденден на партијата.
„Заев од СДСМ направи чувар на мафијата, чесните членови не ја препознаваат партијата која е окупирана од криминалците. Заев не кажа ништо за ‘Рекет 1 и 2’, за чантата со рекетирани пари, која, според зборовите на Бојан Јовановски, завршила кај Зоран и Вице Заеви. Заев не кажа ниту за ‘Мафија 1 и 2’ и за тоа како светски наркобосови зеле македонски пасоши, а за тоа одговорност имаат службениците од пасошкото“, стои во писмената реакција од оваа партија.
Од таму додаваат дека Заев, додека славел, ниту еднаш не ги спомнал над 4.600 загубени животи поради, како што истакнуваат од таму, лошиот систем, немањето тестови и таблети, а сега и вакцини.
„Заев молчи и за илјадниците штедачи што останаа без денар по пропаѓањето на Еуростандард банка. Немаше ниту збор за десетината нерасчистени убиства. Додека Заев слави, над 150.000 семејства, чии членови го прележаа Ковид-19, се со намалени приходи, 60.000 се без работа, 6.200 фирми ставија клуч на вратата. Додека Заев слави, некој некаде во Македонија се разболува од Ковид-19, а немаше ако Заев набавеше вакцини навреме“, пишува во дописот од ВМРО-ДПМНЕ.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Соопштенија
Искусете го Vorsprung durch Technik: новиот Audi Q6 e-tron
- Новиот Audi Q6 e-tron поставува стандарди во однос на перформансите, опсегот, полнењето, динамиката на возење и дизајнот.
- Извршниот директор на Audi Гернот Долнер: „Изграден на новата PPE платформа, Audi Q6 e-tron е следниот технолошки скок во премиум електричната мобилност за нашите клиенти“
- Новиот модел го носи дигиталното искуство во Audi на ново ниво.
Audi Q6 e-tron е првиот сериски модел на Premium Platform Electric (PPE), означувајќи го следниот чекор во трансформацијата на компанијата во снабдувач на премиум електрична мобилност. Со своите карактеристики, електричниот теренец е кратенка за Vorsprung durch Technik. Моделот се дефинира не само со импресивните перформанси на возењето и полнењето, туку и со зголемената ефикасност и долгиот дострел. Audi Q6 e-tron го отелотворува типичниот стил на Audi SUV со дополнително рафиниран дизајнерски јазик e-tron. Новата дизајнерска филозофија во внатрешноста и пионерските технологии кои дебитираат во новиот модел, го започнуваат следното поглавје во електричната мобилност за Четирите Прстени и го прават Vorsprung durch Technik секојдневно опипливо искуство. Со асортиманот Q6 e-tron, е-мобилноста за прв пат доаѓа од фабриката во Инголштад.
PPE, развиен заедно со Porsche, и електронската архитектура E3 1.2 се важни пресвртници во проширувањето на глобалната палета на модели на електричен погон на Audi. Тие го означуваат почетокот на сеопфатното зајакнување и подмладување на моделското портфолио. Q6 e-tron го поткрепува ветувањето на Audi дека ќе понуди електрични возила во сите основни сегменти до 2027 година. „Изграден на новата PPE платформа, Audi Q6 e-tron е следниот технолошки скок во премиум електричната мобилност за нашите клиенти“, рече Гернот Долнер, Претседател на Управниот одбор на AUDI AG, на светската премиера во главната фабрика во Инголштад. „ППЕ покажува како ја здружуваме експертизата во групацијата Volkswagen и на тој начин ја правиме електричната мобилност скалабилна. Благодарение на PPE, ние сме во состојба да лансираме модели со голем волумен со високи технички стандарди во различни сегменти и со тоа дополнително да го наелектризираме нашето портфолио“, додаде извршниот директор на Audi.
Флексибилноста на PPE помага на идните модели да им се даде независен карактер и типична Ауди ДНК, и покрај заедничките технички основи.
Q6 e-tron поставува стандарди во однос на е-перформанси, опсег и полнење. Го отелотворува типичниот SUV стил на Audi со дополнително рафиниран дизајнерски јазик e-tron и високо ниво на секојдневна употребливост. Благодарение на новата електронска архитектура E3 1.2, серијата модели Q6 e-tron ја претставува технолошката глава на портфолиото на Audi.
Импресивен опсег и перформанси на полнење
Моќните, компактни и високоефикасни електрични мотори, како и новоразвиената литиум-јонска батерија која се состои од дванаесет модули и 180 призматични ќелии со вкупен бруто капацитет од 100 kWh (94,9 нето) обезбедуваат опсег до 625 km (388 ми). Новиот Audi Q6 e-tron обезбедува спортски перформанси по кои Audi е познат со системска моќност од 285 kW (потрошувачка на енергија во kWh/100 km комбинирано: 19,4-17,0 (WLTP); емисии на CO2 во g/km комбинирани: 0; CO2 -класа А) и SQ6 e-tron со системска моќност до 380 kW кога е вклучена дополнителната функција (потрошувачка на енергија во kWh/100 km комбинирано: 18,4-17,5 (WLTP); емисии на CO2 во g/km комбинирано: 0; CO2-класа А) на тој начин поставува стандарди во однос на перформансите, опсегот, полнењето, динамиката на возење и дизајнот. На пазарот ќе бидат достапни две варијанти на модел со погон на сите тркала, проследени – во зависност од пазарот – со особено ефикасни модели со погон на задните тркала дизајнирани за опсег, што исто така ќе го означи влезот во серијата Q6 e-tron.
Q6 e-tron quattro забрзува од 0 до 100 km/h (0-62 mph) за 5,9 секунди (комбинирана потрошувачка на енергија во kWh/100 km: 19,4-17,0 (WLTP); комбинирани емисии на CO2 во g/km: 0; CO2-класа А). На SQ 6 e-tron му се потребни само 4,3 секунди (комбинирана потрошувачка на енергија во kWh/100 km: 18,4-17,5 (WLTP); комбинирани емисии на CO2 во g/km: 0; CO2-класа A). Максималните брзини на возилата се 210 (130 mph) и 230 km/h (142 mph), соодветно. Два модели со погон на задните тркала ќе следат подоцна – во зависност од пазарот. Додека едниот модел ќе биде дизајниран за ефикасност и опсег, другиот ќе го означи влезот во серијата Q6 e-tron.
Благодарение на технологијата од 800 волти и максималниот капацитет на полнење од 270 kW како стандард, кратки прекини на полнење се можни со Audi Q6 e-tron. До 255 km (158 mi) може да се полнат за само десет минути на соодветна станица за полнење (High Power Charging, HPC). Состојбата на полнење (SoC) се зголемува од десет на 80 проценти за околу 21 минута. Интелигентното, со високи перформанси и предвидливо термичко управување е клучна компонента на оваа импресивна изведба на полнење. Опремен со Plug & Charge, возилото се овластува на компатибилни станици за полнење кога кабелот за полнење е приклучен и го започнува процесот на полнење. Полнењето е исто така целосно автоматско. Ако станицата за полнење работи со технологија од 400 волти, Audi Q6 e-tron1 за прв пат може да овозможи банкарско полнење. Батеријата од 800 волти автоматски се дели на две батерии со еднаков напон, кои потоа може да се полнат паралелно со до 135 kW. Во зависност од состојбата на полнење, двете половини на батеријата прво се изедначуваат, а потоа се полнат истовремено. Полнењето со наизменична струја до 11 kW е можно кај стандардните домашни полначи.
Важна компонента за зголемување на ефикасноста и затоа опсегот на Audi Q6 e-tron е напредниот систем за закрепнување. Овој систем може да се справи со околу 95 проценти од сите секојдневни процеси на сопирање. Audi Q6 e-tron закрепнува до 220 kW.
Импресивен опсег и перформанси на полнење
Audi Q6 e-tron е позициониран во премиум сегментот со средна големина и, со должина од 4.771 милиметри (15,6 стапки), ширина од 1.993 милиметри (6,5 стапки) и висина од 1.648 милиметри (5,4 стапки), теренецот нуди максимум простор, удобност и соодветност за секојдневна употреба. Меѓуоскиното растојание од 2.899 милиметри (9,5 стапки) овозможува многу простор за нозете во вториот ред седишта. Со овие димензии, Audi Q6 e-tron нуди доволно простор за пет патници и багаж и нуди висока корисност. Audi на тој начин ги исполнува барањата што клиентите ги поставуваат за SUV.
Audi Q6 e-tron доаѓа со совршени пропорции благодарение на Premium Platform Electric. Односот на долго меѓуоскино растојание и многу кратки настрешници ја формира основата за познатиот моќен, динамичен пакет што се гледа во надворешноста на моделите Q на Audi. Audi Q6 e-tron исто така го отелотворува дополнително развиениот дизајнерски јазик специфичен за e-tron.
Неговиот впечатлив SUV изглед создава импресивен и спортски изглед. Во каросеријата на автомобилот, меките форми се во постојана интеракција со наборите и рабовите, давајќи им динамика на сенките дури и кога се неподвижни. Исправената предна страна се одликува со целосно затворена Singleframe и маска во селенит сребрена или сјајна црна боја, која ја опкружува тродимензионално обликуваната Singleframe и страничните доводи за воздух. Високо позиционираните дигитални дневни светла му даваат на Q6 e-tron1 многу препознатлив и независен изглед.
Прв во технологијата за осветлување
Со Q6 e-tron, Audi не само што започнува ново поглавје во електричната мобилност, туку и во важен дел од ДНК на Audi: технологијата на осветлување. Со првиот активен дигитален светлосен потпис во светот, електричниот SUV воведува нова ера која се карактеризира со дизајн и естетика кои се уникатни за Audi.
Софтверскиот модул во еден од петте домени компјутери на Audi Q6 e-tron1 го прави возможен овој облик на светлосен потпис. Во случајот на дигиталните OLED задни светла од втората генерација, шесте OLED панели со вкупно 360 сегменти генерираат нова слика на секои десет милисекунди користејќи специјално развиен алгоритам. Благодарение на совршената симбиоза помеѓу дизајнот на осветлувањето и новата технологија, светлината во новиот Audi Q6 e-tron1 изгледа поживо и поинтелигентно од кога било досега. Активниот дигитален светлосен потпис исто така го покажува патот кон иднината на технологијата за осветлување на Audi.
На предната страна, активниот дигитален светлосен потпис се создава со интеракцијата на алгоритмот со дванаесет сегменти кои се затемнуваат нагоре и надолу. Одзади, за таа цел се користат сите дигитални OLED сегменти. Поединечните светлосни сегменти комуницираат на таков начин што вкупниот светлосен интензитет на светлосниот потпис не се менува.
Дигитална сцена: нов екран и оперативен концепт
Серијата модели на Audi Q6 e-tron има целосно поврзан и дигитален ентериер базиран на новата електронска архитектура. Составен од панорамскиот дисплеј на Audi MMI и екранот за патници MMI, таканаречената Дигитална сцена е клучна карактеристика на ентериерот. Јасно групираните дисплеи се совршено интегрирани во дизајнерскиот концепт и му даваат на ентериерот дарежлив и воздушен чувство на простор. Тенкиот, слободно стоечки панорамски дисплеј Audi MMI има заоблен дизајн и OLED технологија и се состои од виртуелен кокпит на Audi од 11,9 инчи и MMI дисплеј на допир од 14,5 инчи. Областа на возачот е дизајнирана како крива, а дисплејот со својата конкавна форма е ориентиран кон возачот. Контурите на заоблениот дисплеј потсетуваат и на единствената рамка типична за Audi. Амбиенталното осветлување прави закривениот екран да изгледа како да лебди ноќе и создава соодветна поставка. Специјално за совозачите, Audi ја надополнува дигиталната сцена со 10,9-инчниот MMI дисплеј на совозачот со Active Privacy Mode, кој го спречува да го одвлекува вниманието на возачот додека е во движење. Ова му овозможува на совозачот да проследува филмови/видео содржини, да помага при навигацијата или дури да најде станица за полнење, на пример.
Инфозабава – го интегрира дигиталниот свет на клиентите
Новиот инфозабавен систем го користи Android Automotive OS како свој оперативен систем за прв пат. Содржината е секогаш ажурирана благодарение на надградбите преку воздух. Затоа, најновите услуги на Audi connect и подобрениот планер на рути e-tron, вклучени како стандард, се секогаш ажурирани. Апликациите како YouTube се достапни преку продавницата за апликации од трети страни, која е интегрирана директно во MMI и не бара паметен телефон.
Прецизно наместена динамика на возење благодарение на новото управување и дистрибуција на вртежниот момент
Повеќето од системите и компонентите што ја сочинуваат шасијата се ново развиени. Типични за Audi се супериорното и лесно контролирано забрзување и забавување во сите ситуации на возење. Постои прецизно дефинирана филозофија за поставување во однос на шасијата. Вклучените системи за контрола на суспензијата се прецизно координирани едни со други. Динамиката на возење на Q6 e-tron е значително под влијание на делумно редизајнираната предна оска.
За прв пат во модел на Audi, контролните краци се поставени пред краците на суспензијата. Ова резултира пред сè со предностите на пакетот за позиционирање на високонапонската батерија. Новоразвиените компоненти доведуваат до подобрени кинематички својства.
ПР текст
Соопштенија
Иконската елеганција се појави на македонските патишта: промоција на новото Porsche Panamera
- Подигитална, полуксузна, поефикасна: новата Panamera
- Porsche Active Ride суспензија за поголема удобност и динамика
- Подобрени E-Перформанси – поголема моќност, поголем опсег
- Нов надворешен дизајн со уште поголем акцент на ширината
- Porsche Driver Experience: нов концепт на контрола и дигитален кокпит
- Голем избор на иновативни системи за помош
Oлицетворението на автомобилската извонредност – Новата Panamera, официјално претставена и на нашиот пазар, на престижен настан во Music Bar Intermezzo. Aвтомобилските ентузијасти и претставниците на медиуми, на вечерен настан имаа можност први да ја погледнат новата Panamera.
Официјалниот почеток на настанот го најави Генералниот Директор на Порше Македонија – Златко Муцунски, кој им посака топло добредојде на гостите: „Дами и господа, почитувани гости, задоволство ми е да Ви посакам големо добредојде додека тргнуваме на возбудливо патување во светот на автомобилската извонредност со откривањето на најновото ремек дело од Porsche: новата Porsche Panamera. Со децении, Porsche е синоним за иновација, прецизност и немилосрдна потрага по автомобилско совршенство. Со секое ново издание, Porsche продолжува да ги редефинира границите на перформанси и луксуз, а новата Panamera не е исклучок“ изјави Златко Муцунски.
По воведниот говор, деталната презентација на новиот модел беше изведена од страна на Бренд Менаџерот на Porsche – Винко Марашевиќ, кој изјави: „Наследството на Porsche е она што е дефинирано со немилосрдните иновации, непоколебливата посветеност на извонредноста и непопустливата страст за уметноста на возење. И со новата Panamera, Porsche уште еднаш го подигнува нивото, поставувајќи нови стандарди во перформансите, луксузот и технолошкиот напредок. Panamera отсекогаш го претставувала совршениот спој на формата и функцијата – возило кое беспрекорно ја спојува елеганцијата со динамиката, луксузот со перформансите. И во оваа нова генерација, сите нејзини веќе познати карактеристики се издигнати на невидени височини.“
Супериорно чувство со најсовремените системи за суспензија
Новата Panamera доаѓа со двокоморно воздушно потпирање со два вентили со Porsche Active Suspension Management (PASM) како стандард. Технологијата со два вентили ги раздвојува етапите за компресија на контролата на амортизерите и затоа нуди уште поширок опсег помеѓу удобноста и динамиката. Системот значително ги намалува вибрациите од попречите споеви и нерамнините на патот, а во исто време обезбедува поголема стабилност при динамично возење.
Дополнително, иновативната активна суспензија на Porsche Active Ride е достапна како опција за моделите E Hybrid. Овој систем ги надминува сите други познати системи на суспензија и нуди невиден дијапазон на можности помеѓу удобноста и динамиката при возењето. Основата на овој систем се ново развиените активни амортизери кои се исто така со технологија со два вентили од кој секој е поврзан со електрично придвижувана хидраулична пумпа. Тоа генерира волуменски проток во амортизерот според побарувачката на истиот и затоа може да создаде сили меѓу телото и тркалата на молскавично брз, многу прецизен и насочен начин. Така целосно ги компензира силите што делуваат на суспензијата како резултат на нерамни површини на коловозот. Системот за воздушно потпирање со една комора пак е заштеда на тежина и така ја надополнува оваа технологија. Суспензијата го одржува телото на Panamera на ниво во секое време, дури и при динамично сопирање.
Е-Performance
Porsche нуди вкупно четири ефикасни E-Hybrid погонски единици за новата Panamera, како одговор на големата побарувачка за овој тип на погонски систем. Сите E-Hybrid варијанти во новиот модел имаат поголеми перформанси, опсег и ефикасност. Panamera Turbo E-Hybrid е достапна на самиот почеток како модел со најдобри перформанси помеѓу хибридните модели. Срцето на неговиот погон е фундаментално ревидираниот четирилитарски V8 турбо мотор. Моќноста на новоразвиениот електричен мотор е 140 kW (190 КС). Заедно, тие создаваат системска моќност од 500 kW (680 КС). Вртежниот момент на системот достигнува импресивни 930 Nm што овозможува забрзување од 0-100 за 3,2 секунди и максимална брзина од 315 km/h. Porsche го интегрира електричниот мотор во куќиштето на сеопфатно редизајнираниот осум-брзински PDK менувач со двојна спојка.
Луксузно и спортско внатре и надвор
Новата Panamera ги задржува карактеристичните линии и пропорции на моделската линија. Должината изнесува 5.052 mm, ширината е 1.937 mm и висината изнесува 1.423 mm. Фундаментално обновениот изглед му дава на спортскиот седан уште поизразен и спортски изглед. Напред, дополнителен довод на воздух над регистарската табличка компензира за зголемената потреба за воздух на погонските системи. Редизајнираната линија на прозорците во страничниот поглед го зајакнува лимузинскиот карактер на спортскиот автомобил со четири врати. Надворешните рабови на задното стакло се на исто ниво со контурата на каросеријата, создавајќи хармонични линии на задниот дел од автомобилот.
Концептот на Porsche Driver Experience во кокпитот се одликува со идеална рамнотежа помеѓу дигиталните и аналогните контролни елементи и ги позиционира влезните и излезните елементи неопходни за возење по оската на возачот. Рачката на менувачот се наога веднаш десно од воланот. Прекинувачот на режимот за програмите за возење Normal, Sport и Sport Plus и контролните рачки за помош се исто така директно достапни за возачот. Ова значи дека возачите не треба да го тргаат погледот од патот за да ги приспособат програмите за возење и системите за помош.
Новата Panamera е достапна веднаш во салонот на Porsche Center Skopje.
ПР текст
Соопштенија
Велемајсторот Кирил Георгиев е победник на традиционалниот отворен меѓународен турнир во забрзан шах „Алкалоид рапид опен 2024“
Поранешниот светски младински првак, како прворангиран играч (на стартната листа на турнирот според рејтингот), го оправда статусот на фаворит, па со осум победи и со три ремија стигна до победничкиот трофеј и до наградата за прво место. Членот на ШК Алкалоид без ниту еден пораз, при темпо од 10 минути по играч за целата партија (плус 5 секунди за потег), се издвои на врвот со 9,5 поени од можни 11. Георгиев играше на првата табла за екипата на ШК Алкалоид на Светското првенство за шахисти над 50 години, кое се играше во Струга минатата година, и со овој успех уште еднаш ја покажа својата висока класа, за што сведочи и неговата успешна повеќедецениска интернационална кариера.
Оваа година турнирот беше продолжен од 9 на 11 кола, но неизвесноста повторно траеше до самиот крај бидејќи на половина поен зад првопласираниот беше уште еден член на ШК Алкалоид, велемајсторот Звонко Станојоски, кој, исто така, имаше успешна година зад себе со освојувањето на државната шампионска титула, како и со други победи на рапид турнири.
Од третото до деветтото место имаше седум играчи со по 8,5 поени, па наградите беа поделени според дополнителните тај-брејк критериуми. Во оваа група имаше тројца македонски шахисти од помладата генерација: ИМ Никола Николовски, АФМ Антон Златков и ИМ Тони Лазов. Првата десетка ја комплетираше ИМ Дејан Стојановски како најдобар од групата играчи со 8 бода.
На турнирот настапија вкупно 234 шахисти, што претставува рекорден број досега, а 49 од нив беа странски играчи. Особено е убаво тоа што 79 беа шахисти помлади од 20 години, што зборува за интересот на младата популација за шаховската игра. Покрај првите десет во генералниот пласман, доделени беа уште десет специјални награди и медали за најуспешните младинци и младинки според старосните категории. Маја Нејковиќ-Величковски беше најуспешна дама со 7,5 поени, додека, пак, Моника Жежовска со 6,5 поени освои награда како второпласирана во оваа категорија. Шахистката од Грција Софија Вардака со 7 поени беше прогласена за најдобар играч на турнирот во категоријата учесници со почетен рејтинг под 1800, а нејзината сонародничка Василики Александри со 6,5 поени ја освои втората награда во таа категорија. Матео Ефтовски беше најдобар во категоријата играчи со почетен рејтинг под 2000, освојувајќи 8 поени, додека, пак, ФМ Александар Кралевски со идентичен резултат ја освои наградата за најдобар ветеран (играч над 65 години).
Меѓународниот турнир „Алкалоид Рапид Опен“ се одржува традиционално од 2012 година, а на ова издание беше забележан и просечен рејтинг на играчите од 1829, кој е најголем во последнава декада и е индекс кој го претставува високото ниво на учесниците од регионот.
ПР текст