Hitech
Првиот електричен автомобил на светот бил направен пред 116 години од 'Porshe'
Првиот електричен автомобил е конструиран уште во 1989 година, а неговиот творец е авторот на денес популарните спортски автомобили Фердинанд Порше, пишува во вторникот германскиот дневен весник Frankfurter Allgemeine Zeitung, според кој возилото и денес постои и функционира
Од порано беше познато дека Фердинанд Порше, конструкторот на во подоцнежните години популарниот истоимен автомобил и на уште попопуларниот „ Volkswagen“ , експериментирал со автомобилски мотор на електричен погон, а неодамна било откриено дека тој прв електричен автомобил сé уште работи. Волфганг Порше, внук на Фердинанд Порше и претседател на надзорниот одбор на акционерското друштво „Porshe“, минатата 2013 година добил понуда да го откупи првиот модел на електричниот автомобил кој го конструирал неговиот дедо. Возилото се повторно е во сопственост на семејството Порше и ќе биде изложено во музејот на производителот во Штутгарт. Продавачот сакал да остане анонимен, а кога електромоторот бил приклучен на батерија се покажало дека тој сé уште работи, пишува Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Но автомобилот во кој е вграден електричниот мотор не е од брендот „Porshe“, туку е „Egger-Lohner“, но несомнено станува збор за конструкција на Фердинанд Порше, од периодот кога како студент работел за споменатата австриска компанија, пред да се осамостои и да ја направи кариерата во соседна Германија. На воланот од автомобилот, кога бил откриена, висело парче хартија со рачно испишана белешка на Фердинанд Порше, а на самото возило на неколку места е гравиран знакот „Р1“, што претставува негова авторски потпис.
Марката „Egger-Lohner“ настанала во соработката на Бел Егер, сопственик на компанијата којашто е претходник на виенското електростопанство и познатиот виенски произведувач на кочии Јакоб Лохнер. Двајцата претприемачи размислувале за предностите и недостатоците на електричните автомобили и оние на фосилни горива и во нивните планови извесен период предност имал електричниот автомобил. Тогаш младиот Фердинанд Порше соработувал на првиот модел, кој никогаш не е изграден, потоа конструирал сопствен модел, кој под ознаката „Еgger-Lohner C.2“ во јуни 1989 година се појавил на улиците на австриската престолнина Виена, а неофицијално ја носел ознаката „Р1“ според својот конструктор.
Порше го конструирал и моторот од три коњски сили тежок 130 килограми, кој висел на задната оска. Оловните батерии, тешки по 500 килограми овозможувале автомобилот да измине растојание до 80 километри при просечна брзина од 25 километри на час. Имајќи ги предвид претходните податоци, разбирливо е што ова возило тежело 1,35 тони,а долго е 2,55 метри.
Весникот Frankfurter Allgemeine Zeitung потсетува дека компанијата „Porshe“ со својот електричен автомобил во 1899 година учествувал на трка во Берлин и победил, возејќи со просечна брзина од 25,8 километри на час.
Фердинанд Порше во 1900 година за истиот производител го конструирал и првиот автомобил на хибриден погон, со мотор придвижуван од енергија добиена со комбинација на електрична енергија и бензини, кој следните две години дури бил сериски произведуван, речиси еден век, поточно 95 години пред современите.
Во меѓувреме производителите се откажале од електричната енергија како погонско гориво за автомобилите, а Фердинанд Порше минал во „Daimler“ во Германија, за подоцна по налог на властите во времето на Адолф Хитлер да ко конструира првиот „Volkswagen“ и ја основал фабриката којшто денес ја води неговиот внук Фердинанд Пиех. Фердинанд Порше го конструирал во 1949 година првиот автомобил кој го носи неговото име./крај/фм/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Hitech
(Видео) Neuralink покажа како човек го движи курсорот на глувчето на екранот со своите мисли
Стартапот на Елон Маск, Neuralink, покажа како 29-годишен неподвижен човек, кому неодамна му бил вграден првиот чип во мозокот, игра шах на интернет преку своите мисли.
Целосно парализираниот Нолад Арбог играше шах на својот лаптоп движејќи го курсорот на глувчето со умот. Имплантот на стартапот на Маск му беше вграден пред два месеца.
— Neuralink (@neuralink) March 20, 2024
„Моето име е Ноланд Арбо, имам 29 години, имав нуркачка несреќа пред осум години и оттогаш сум квадриплегичар. Сакам да играм шах и тоа е една од активностите што ми ги овозможивте, нешто што не можев да го направам во изминатите неколку години, особено не вака. Порано користев глушец, но сега правам сè со мојот мозок“, изјави, меѓу другото, Ноланд.
Чипот на Neuralink е дизајниран да ја чита мозочната активност, да дешифрира какво движење има намера да направи личноста, а потоа да активира команда за извршување на таа акција. Арбо рече дека првично вежбал да се обидува да ја движи раката додека не станало интуитивно да се замисли како го движи курсорот.
Hitech
Остар пад на продажбата на „ајфон“ во Кина
Продажбата на „ајфон“ на „Епл“ во Кина падна 24 отсто во првите шест недели од оваа година во споредба со почетокот на 2023 година, според истражувачката компанија „Контерпоинт“, како одраз на се посилната конкуренција.
Американскиот технолошки гигант се соочува со жестока конкуренција од кинеските ривали. Така, продажбата на „хуавеј“ скокнала 64 отсто во истиот период, се наведува во извештајот.
Ниту „Ајфон“ ниту „Хуавеј“ веднаш не одговорија на барањето на Би-би-си за коментар на податоците.
Покрај обновениот раст на продажбата на „хуавеј“ во сегментот на поскапи телефони, „Епл“ е под притисок и од агресивната ценовна политика на кинеските „Опо“, „Виво“ и „Ксијаоми“, напиша Менгменг Џанг од „Контерпоинт рисрч“.
Според извештајот, падот на кинескиот пазар во целина е седум проценти. Кина е еден од најголемите пазари на „Епл“.
„Хуавеј“ со години е измачуван од американските санкции, но неговата продажба порасна кога во август минатата година ја лансира серијата 5Г-мобилни телефони „мате 60“, што ги изненади аналитичарите бидејќи му беше забранет пристапот до клучните чипови и технологијата потребни за 5Г-мобилен интернет.
Заедно со „Хуавеј“, само „Хонор“ забележа раст на продажбата меѓу првите пет брендови, според извештајот на „Контерпоинт“. Според „Контерпоинт“, „Виво“, „Ксијаоми“ и „Опо“ продале помалку мобилни телефони отколку во првите шест недели од 2023 година.
Извештајот исто така покажа дека уделот на „Епл“ на кинескиот пазар на паметни телефони паднал на 15,7 отсто од 19 отсто минатата година, што значи дека паднал од второто на четвртото место.
„Хуавеј“ се искачи на второто место, со пазарен удел од 16,5 отсто, речиси двојно повеќе од пред една година.
„Виво“ ја задржа позицијата на производител со најмногу продадени мобилни телефони и покрај падот на продажбата од 15 проценти.
Hitech
Илон Маск ги исмеа Инстаграм и Фејсбук: „Ако ја читате оваа објава…“
Сопственикот на апликацијата „Икс“ Илон Маск, се потсмеваше на својот профил поради неуспехот на Фејсбук и Инстаграм.
По цел ден корисници на Фејсбук, Месинџер и Инстаграм се жалеа дека не можат да пристапат до нивните сметки, медиумите објавија дека има дефект и дека не се знае кога ќе биде отстранет.
If you’re reading this post, it’s because our servers are working
— Elon Musk (@elonmusk) March 5, 2024
Поради оваа вест и прашањето на многумина, што всушност се случува, се огласи Илон Маск, сопственикот на социјалната мрежа „Икс“ (поранешен Твитер), на кого корисниците на оваа мрежа масовно му поставуваа прашања за падот на апликациите на Мета.
— Elon Musk (@elonmusk) March 5, 2024
„Ако ја читате оваа објава, тоа е затоа што нашите сервери работат“, напиша Маск на својот „Икс“ профил.