Зоолошка градина во Полска ќе им дава марихуана на слоновите против стрес

Зоолошката градина во Варшава објави дека ќе започне да им дава медицинска марихуана на слоновите како дел од пилот-проект, тестирајќи како тоа влијае на стресот и вознемиреноста што ги чувствуваат и овие големи животни, пренесува Дејли меил.

Медицинска марихуана веќе се користи во некои делови на светот за лекување на кучиња и коњи, но ова е првпат да се испроба во експеримент врз слонови, соопштија полските ветеринари.

Д-р Агниешка Чујковска, ветеринар кој го води проектот, смета дека „ова е веројатно првата иницијатива од ваков вид што се применува на слоновите“. Таа посочи дека таа и нејзините колеги ќе се обидат да најдат нова природна алтернатива на веќе постоечките методи на управување со стресот кај слоновите. Таа истакна дека тие сакаат да избегнат употреба на фармацевтски препарати.

Идејата за лекување на неколку слонови со медицинска марихуана, тројца ветеринати ја добиле откако во зоолошката градина починала алфа женката Ерна во март.

Слоницата Фреџија покажала многу силни знаци на стрес по смртта на Ерна, во исто време обидувајќи се да воспостави нов вид врска со другиот слон Буба.

Чујковска вели дека често месеци и дури години поминуваат пред слоновите да успеат да ја надминат смртта на постар член на стадото и да ја воспостават хармонијата.

Првата фаза на експериментот е веќе завршена, и вклучуваше собирање измет, плунка и крв од сите слонови за да провери нивото на кортизол, хормон што телото го произведува кога е под стрес.

„Планираме на Фреџија да и дадеме масло од канабис и постојано да го проверуваме нивото на кортизол. Тогаш со сигурност ќе знаеме дали функционира оваа постапка“, рече д-р Чујковска.

Медицинската марихуана ќе им се дава на слоновите директно во устата или ќе се меша со храна, а здравјето на другите слонови ќе се проверува редовно преку крвни тестови.

Почетните дози во количина ќе бидат слични на оние што им се даваат на коњите, што значи десетина капки масло од канабис поделени во две до три дози на ден. Иако е дериват на канабис, ова масло не ја содржи психоактивната супстанција TХЦ.

(Видео) Историски момент за НАСА – вселенското летало Дарт успешно се судри со астероид

Вселенското летало Дарт што денеска го лансираше НАСА, директно се судри со астероид, со што успешно заврши мисијата за „спасување“ на Земјата.

Необичниот настан се случил на околу 11 милиони километри од Земјата, на небесното тело познато како Диморфос, пренесува Би-би-си.

Тоа е прв обид на човештвото да придвижи друго небесно тело, а целта е да се види дали голем астероид кој се движи кон Земјата може да се пренасочи.

Леталото беше околу 100 пати помало од Диморфос, па затоа не го уништи астероидот. Наместо тоа, Дарт се надева дека судирот ја променил брзината и траекторијата на астероидот во вселената. Научниците очекуваат притискањето малку да го придвижи Диморфос и да го направи гравитациски врзан за Дидимос, поголемиот астероид во системот.

„Влегуваме во нова ера на човештвото, ера во која потенцијално имаме способност да се заштитиме од опасен удар на астероид. Каква неверојатна работа. Никогаш не сме имале таква способност“, рече Лори Глејз, директор на одделот за планетарна наука на НАСА, веднаш откако потврди дека вселенското летало Дарт успешно го удрило Диморфос во првата „мисија за планетарна одбрана“.

Копнените опсерватории ширум светот, вклучително и вселенскиот телескоп Џејмс Веб, ќе го набљудуваат астероидниот систем во наредниот период за да потврдат дали Дарт успешно го променил движењето на астероидот.

Новиот вселенски телескоп првпат го сними Марс

Телескопот „Џејмс веб“ на американската агенција НАСА, чии фотографии од длабоката вселена ги воодушевуваат научниците и јавноста, првпат го сними Марс – соседот на Земјата.

Новообјавените податоци доаѓаат од инфрацрвените инструменти на телескопот и им даваат на научниците информации за површината на Марс и составот на атмосферата. Европската вселенска агенција во понеделникот објави дека „Веб“ ја направил првата слика од Марс на 5 септември со помош на камера и спектрограф во блискиот инфрацрвен регион.

Првиот „веб“-поглед на Црвената планета е, всушност, составен од две слики направени на две инфрацрвени бранови должини, пишува „Гизмодо“. Ја прикажува сончевата источна хемисфера на Марс, гледана од „Веб“ од речиси 1,5 километар оддалеченост од точката Лагранж 2.

Првата фотографија покажува поглед на Марс со пиксели од 2,1 микрона, а втората е направена на 4,3 микрони – двете бранови должини што одговараат на блискиот инфрацрвен регион невидлив за човечкото око.

„Веб“ исто така собрал некои спектроскопски податоци за атмосферата на Марс. Откриени се соларните молекули, кои ја сочинуваат тенката атмосфера на планетата, вклучувајќи јаглероден диоксид, вода и јаглероден моноксид. Иако не е откриено ништо ново, тоа ја покажува способноста на телескопот прецизно да го карактеризира составот на атмосферата на другите планети, истакнува „Гизмодо“.

Интернетот досега има обезбедено неверојатни слики од Јупитер, маглината Тарантула и многу повеќе.

Сончева бура утре ќе ја погоди Земјата

Се очекува утре Земјата да биде погодена од умерена геомагнетна бура бидејќи сончевиот ветер ќе излезе од огромна дупка во атмосферата на Сонцето.

Во четвртокот, Центарот за предвидување на времето во вселената (SWPC) на американската Национална океанска и атмосферска администрација (NOAA) предупреди дека геомагнетната бура Г2 е „веројатно“ да се случи оваа недела.

Геомагнетната бура е големо нарушување на магнетосферата на Земјата – регионот околу Земјата во кој доминира магнетното поле на нашата планета.

Магнетосферата може да се наруши секој пат кога сонцето исфрла материјал кон нас, како прилив на наелектризирани честички познати како сончев ветер.

Овие интеракции помеѓу сончевиот материјал и магнетосферата произведуваат интензивни струи и ги загреваат горните делови на нашата атмосфера. Ова може да има секакви ефекти, вклучително и зголемување на отпорот на сателитите во ниската орбита на Земјата, менување на патеката на радио сигналите и создавање грешки во сателитската навигација, па дури и создавање штетни струи во електричните мрежи на земјата. Овие интеракции можат да предизвикаат и разнобојни полови на небото.

Геомагнетните бури се мерат во зголемување на јачината од G1 до G5 – од најслаба до крајна.

SWPC вели дека бурата G2 може да вклучи прекин на радио сигналот со кратки бранови, што може да влијае на радио-операторите и навигациските системи, но не се очекува да предизвика шумски пожари или прекини на електрична енергија како најголемата соларна бура во историјата.

Сепак, жителите на поголеми географски широчини ќе можат да го набљудуваат „танцот“ на поларната светлина на ноќното небо.

Во последните месеци имавме можност да видиме слични настани поради зголемената сончева активност поврзана со циклусот на активност на Сонцето.

Сонцето се движи кон фазата на сончев максимум кога неговата активност ќе биде најголема. НАСА тврди дека овој врв се очекува во 2023 година, а може да очекуваме и поинтензивни соларни бури да ја погодат нашата планета.

Свет1 час