НАСА ја подготвува првата женска мисија на Месечината

Точно 50 години по првата мисија на Месечината, чиешто име беше „Аполо“, НАСА конечно ќе ја испрати и првата жена која ќе зачекори на Месечината во 2024 година.

Симболично, оваа мисија НАСА ја нарече „Артемида“, според името на грчката божица на Месечината.

„Сметам дека е навистина прекрасно тоа што 50 години по ‘Аполо’, програмата ‘Артемида’ ќе ја испрати и првата жена на Месечината“, изјави Џим Брајденстин, директор на НАСА.

„Јас имам 11-годишна ќерка и сакам таа да може да се види себеси во улогата на овие жени кои ќе стапнат на Месечината“, додава Брајденстин.

НАСА го најави својот план откако доби одобрение за поголем буџет од оригиналниот, па така агенцијата за вселенски мисии ќе може да ја оствари оваа мисија во 2024 наместо во 2028 како што беше првичниот план.

Директорот на НАСА е мотивиран и уверен дека агенцијата ќе успее да заврши сè во предвидениот рок.

„Првата жена на Месечината ќе биде Американка, и тоа за 5 години од сега“, изјави Брајндестин за време на Вселенскиот симпозиум во Колорадо Спрингс.

Месото што ќе го јадеме во 2040 година нема да потекнува од животни, тврди научeн извештај

Најголемиот дел од месото што луѓето ќе го јадат во 2040 година нема да потекнува од животни што се одгледуваат за колење и производство на месо.

Ова се наведува во научен извештај со кој се предвидува дека најмалку 60 проценти од месото ќе биде индустриски произведувано во големи резервоари, односно ќе биде заменето со понуда базирана на растителни производи што ќе имаат вкус и изглед на месо.

Извештајот го објави глобалната консултантска компанија AT Kearney и тоа врз основа на разултати добиени по пат на стручни интервјуа. Во него особено се нагласуваат тешките последици кои традиционалното производство на месо ги има врз животната средина, но исто така и грижата на луѓето за благосостојбата на животните.

„Месната индустрија денес многумина ја сметаат за непотребно зло. Придобивките од новите вегански замени за месо наспроти стандардното производство е само прашање на време кога ќе го преземат поголемиот дел од пазарот“, се наведува во извештајот.

Во последните години голем број студии укажуваат на негативните ефекти на месната индустрија врз животната средина – од штетните гасови до уништувањето на живеалиштата на животните, како и загадувањето на реките и океаните.

„Гардијан“ пишува дека компании како Beyond Meat, Impossible Foods и Just Foods користат состојки добиени од растенија за да направат речиси идентична замена за хамбургери, јајца и други производи. Во статијата на весникот се наведува и дека ваквата индустрија забрзано расте.

Екологија

Со истребувањето на растенија се загрозуваат сите живи организми

Најмалку 600 видови растенија се истребени од дивината во последните 250 години, пренесе Би-би-си, повикувајќи се на скорешни истражувања на повеќе институти. Бројката се однесува на конкретни истребени видови, а не на проценки и изнесува двапати повеќе од сите истребени видови птици, цицачи и водоземци заедно.

Според научниците, изумирањето на растенијата се случува 500 пати побрзо отколку што е очекувано да случи според природниот тек.

Во еден извештај од ОН објавен во мај оваа година, се наведува дека 1 милион животински и растителни видови се на работ на одумирање. Според истражувачите, анализите од ова документирање на изумрените растенија може да помогне во понатамошното зачувување на други видови на флора.

Додека поголемиот дел од населението со сигурност може да каже барем едно животно кое е истребено во последните неколку векови, само неколкумина би можеле да набројат некои растенија, вели д-р Аелис Хамфрис од универзитетот во Стокхолм.

„Ова истражување за првпат покажува кои  видови растенија се истребени, каде и колку брзо сето тоа се случува“, додава Хамфрис.

Меѓу изумрените растенија се наоѓа чилеанското сандалово дрво, кое беше предмет на експлоатација поради неговото есенцијално масло, како и маслиновото дрво св. Елена.

Најголемите загуби се забележуваат на островите и тропските предели кои се дом на голем број огревни дрва. Овие предели се препознатливи по особено богатиот растителен диверзитет.

Научниците од Кралската ботаничка градина и универзитетот во Стокхолм откриваат дека во последните два и пол века изумреле 571 вид на растенија, односно повеќе од двојно од бројот на изумрени животински видови (217 видови птици, цицачи и водоземни животни).

Овие податоци предупредуваат дека природното изумирање на растенијата би се случувало околу 500 пати побавно доколку на планетата не би биле присутни луѓето.

Според научниците, овие бројки се и под вистинските вредности на изумирањето на растителните видови.

Сепак, по целото истражување, тие повторно откриле еден цвет за кој се сметало дека веќе е изумрен, а тоа е синиот чилеански крокус (Tecophilaea cyanocrocus).

Зошто се растенијата важни? Целокупниот жив свет на планетата Земја е тесно поврзан со растенијата, односно зависи од нив бидејќи тие го произведуваат кислородот што го дишеме и храната што ја јадеме.

Изумирањето на растенијата може да доведе до цела низа истребувања на други организми кои се зависни од нив, како на пример, инсектите кои ги користат растенијата како извор на храна и место каде положуваат јајца.

Изумирањето на растенија е лошо за сите живи суштества, вели д-р Еимеар Ник Лугада од Кралската ботаничка градина.

„Милиони живи суштества зависат од растенијата за да преживеат, а меѓу нив и луѓето, што значи дека добро е да знаеме кои точно растенија се загрозени за да ги конзервираме и заштитиме, а со нив да зачуваме и други организми“, објаснува професорката.

Д-р Роб Салгуеро-Гомез од Универзитетот во Оксфорд вели дека мора да разбереме зошто, како и каде изумираат овие растенија, не само еколозите, туку и општествата.

„Ние директно зависиме од растенијата за храна, сенка, како и градежни материјали, а индиректно, како дел од екосистемот, каде тие придонесуваат за трансформација на јаглероден диоксид во кислород, но и за подобро ментално здравје преку уживање во зелените површини“, вели професорот Гомез.

(Видео) Во карпа во Јужна Африка откриена вонземна материја

Во нов труд на Центарот за молекуларна биофизика ЦНРС во Франција, научниците тврдат дека откриле вонземна органска материја „заглавена” во вулканска карпа на планината Маконџва во Јужна Африка. Материјата е стара повеќе од три милијарди години.

„Ова е првпат да откриеме вистински докази за вонземен јаглерод во карпа“, изјави Франсес Вестал, астробиолог од ЦНРС.

Од праисторијата Сончевиот Систем со метеорити и други вселенски тела ја „бомбардирал“ Земјата, а според некои теории, дел од тие надворешни вселенски материи го овозможиле животот на нашата планета. Новите наоди можеби и го потврдуваат сето тоа.

„На некои карпи се пронајдени и наночестички од никел, хром и железо, што не е вообичаено кај обичните земни карпи. Ова посочува дека тој слој камења се појавил по судир со вселенско тело“, објаснува Дидие Гурие, водечки автор на истражувањето од Истражувачкиот универзитет ПСЛ.

Во заклучокот на научниот труд се вели дека, веројатно, вонземната органска материја паѓала на 3емјата со микрометеорити кои се измешале во атмосферата со вулкански пепел, а потоа биле втиснати во вулканските карпи на планината Маконџва.

Вести8 часа

Помпео: САД не сакаат војна со Иран

Американскиот државен секретар, Мајк Помпео, денеска изјави дека, иако Иран несомнено е одговорен за минатонеделните напади врз два танкери на...

(Видео) СДСМ избра нов Извршен одбор

Централниот одбор на СДСМ избра нови членови на Извршниот одбор, нов организационен секретар и секретар за меѓународна соработка. Лидерот на...

Спорт8 часа

Победа и одмазда над Грција за сигурно прво место! (галерија)

Македонија ги надмина проблемите од стартот на мечот, и во Струмица ја победи Грција со 27:23 (13:11) во последното коло...

(Видео) Невреме кај Кичево – град ги прекри патиштата, сообраќајот отежнат

Силно невреме проследено со пороен дожд и град го зафати подрачјето во близина на Кичево. На патот после Кичево, кога...

Вести11 час

Сопругата на премиерот на Израел со државни пари јадела во луксузни ресторани

Сопругата на премиерот на Израел, Бенјамин Нетанјаху, Сара Нетанјаху, е казнета со 15.000 долари за злоупотреба на државни фондови. Судот...

Спорт13 часа

Рекорд – дрес на Бејб Рут продаден за 5.64 милиони долари!

Дрес на американската безбол легенда Бејб Рут го сруши рекордот за најскапо продадена спортска „меморабилија“, откако на аукцијата во Њујорк...