Научниците предупредуваат: нема мраз на Арктикот

Научниците предупредуваат дека поголемиот дел од Арктикот сè уште не почнал да замрзнува, иако е крајот на октомври, што е најдоцен период досега во кој мразот сè уште не е формиран.

Климатскиот научник Захари Леби од Државниот универзитет во Колорадо сподели низа графикони на социјалните мрежи, со кои што објаснува дека Арктикот поминува низ историски настан и дека количината мраз во моментот е најмала забележана количина во овој период.

„Количината оваа есен е апсурдна, мора да обрнеме внимание на овие показатели за климатските промени“, објави тој на „Твитер“.

Арктичкиот морски мраз обично ја достигнува најниската точка во септември, највисоката во март, а Леби истакнува дека дебелината на морскиот мраз е исто така под просекот, пишува „Индипендент“.

Активистите за заштита на животната средина и чуварите на природата предупредуваат дека недостигот на мраз не е само знак на трагични климатски промени, туку дека може да влијае на животот во морето бидејќи мразот носи со себе хранливи материи за арктичкиот планктон.

Виновник за тоа што морето не е доволно студено за замрзнување е невообичаено топлото време на северот на Русија и сибирскиот топлотен бран од изворот, како и глобалното затоплување.

Формирањето мраз на сибирскиот Арктик значително забави во последните години, а 2020 е најлоша од 2018 година.

(Видео) Историски момент за НАСА – вселенското летало Дарт успешно се судри со астероид

Вселенското летало Дарт што денеска го лансираше НАСА, директно се судри со астероид, со што успешно заврши мисијата за „спасување“ на Земјата.

Необичниот настан се случил на околу 11 милиони километри од Земјата, на небесното тело познато како Диморфос, пренесува Би-би-си.

Тоа е прв обид на човештвото да придвижи друго небесно тело, а целта е да се види дали голем астероид кој се движи кон Земјата може да се пренасочи.

Леталото беше околу 100 пати помало од Диморфос, па затоа не го уништи астероидот. Наместо тоа, Дарт се надева дека судирот ја променил брзината и траекторијата на астероидот во вселената. Научниците очекуваат притискањето малку да го придвижи Диморфос и да го направи гравитациски врзан за Дидимос, поголемиот астероид во системот.

„Влегуваме во нова ера на човештвото, ера во која потенцијално имаме способност да се заштитиме од опасен удар на астероид. Каква неверојатна работа. Никогаш не сме имале таква способност“, рече Лори Глејз, директор на одделот за планетарна наука на НАСА, веднаш откако потврди дека вселенското летало Дарт успешно го удрило Диморфос во првата „мисија за планетарна одбрана“.

Копнените опсерватории ширум светот, вклучително и вселенскиот телескоп Џејмс Веб, ќе го набљудуваат астероидниот систем во наредниот период за да потврдат дали Дарт успешно го променил движењето на астероидот.

Новиот вселенски телескоп првпат го сними Марс

Телескопот „Џејмс веб“ на американската агенција НАСА, чии фотографии од длабоката вселена ги воодушевуваат научниците и јавноста, првпат го сними Марс – соседот на Земјата.

Новообјавените податоци доаѓаат од инфрацрвените инструменти на телескопот и им даваат на научниците информации за површината на Марс и составот на атмосферата. Европската вселенска агенција во понеделникот објави дека „Веб“ ја направил првата слика од Марс на 5 септември со помош на камера и спектрограф во блискиот инфрацрвен регион.

Првиот „веб“-поглед на Црвената планета е, всушност, составен од две слики направени на две инфрацрвени бранови должини, пишува „Гизмодо“. Ја прикажува сончевата источна хемисфера на Марс, гледана од „Веб“ од речиси 1,5 километар оддалеченост од точката Лагранж 2.

Првата фотографија покажува поглед на Марс со пиксели од 2,1 микрона, а втората е направена на 4,3 микрони – двете бранови должини што одговараат на блискиот инфрацрвен регион невидлив за човечкото око.

„Веб“ исто така собрал некои спектроскопски податоци за атмосферата на Марс. Откриени се соларните молекули, кои ја сочинуваат тенката атмосфера на планетата, вклучувајќи јаглероден диоксид, вода и јаглероден моноксид. Иако не е откриено ништо ново, тоа ја покажува способноста на телескопот прецизно да го карактеризира составот на атмосферата на другите планети, истакнува „Гизмодо“.

Интернетот досега има обезбедено неверојатни слики од Јупитер, маглината Тарантула и многу повеќе.

Сончева бура утре ќе ја погоди Земјата

Се очекува утре Земјата да биде погодена од умерена геомагнетна бура бидејќи сончевиот ветер ќе излезе од огромна дупка во атмосферата на Сонцето.

Во четвртокот, Центарот за предвидување на времето во вселената (SWPC) на американската Национална океанска и атмосферска администрација (NOAA) предупреди дека геомагнетната бура Г2 е „веројатно“ да се случи оваа недела.

Геомагнетната бура е големо нарушување на магнетосферата на Земјата – регионот околу Земјата во кој доминира магнетното поле на нашата планета.

Магнетосферата може да се наруши секој пат кога сонцето исфрла материјал кон нас, како прилив на наелектризирани честички познати како сончев ветер.

Овие интеракции помеѓу сончевиот материјал и магнетосферата произведуваат интензивни струи и ги загреваат горните делови на нашата атмосфера. Ова може да има секакви ефекти, вклучително и зголемување на отпорот на сателитите во ниската орбита на Земјата, менување на патеката на радио сигналите и создавање грешки во сателитската навигација, па дури и создавање штетни струи во електричните мрежи на земјата. Овие интеракции можат да предизвикаат и разнобојни полови на небото.

Геомагнетните бури се мерат во зголемување на јачината од G1 до G5 – од најслаба до крајна.

SWPC вели дека бурата G2 може да вклучи прекин на радио сигналот со кратки бранови, што може да влијае на радио-операторите и навигациските системи, но не се очекува да предизвика шумски пожари или прекини на електрична енергија како најголемата соларна бура во историјата.

Сепак, жителите на поголеми географски широчини ќе можат да го набљудуваат „танцот“ на поларната светлина на ноќното небо.

Во последните месеци имавме можност да видиме слични настани поради зголемената сончева активност поврзана со циклусот на активност на Сонцето.

Сонцето се движи кон фазата на сончев максимум кога неговата активност ќе биде најголема. НАСА тврди дека овој врв се очекува во 2023 година, а може да очекуваме и поинтензивни соларни бури да ја погодат нашата планета.

Свет31 минута