Чудесна снимка на експлозија на супернова

Со помош на вселенскиот телескоп „Хаббл“, научниците создадоа прекрасна слика на распространувањето на остатоците од масивна ѕвезда, која експлодирала пред околу 8.000 години, објавена на сајтот на телескопот.

Појавувајќи се суперновата ја оставила по себе маглината Веил во соѕвездието Лебед. Целата маглина со 110 светлосни години во пречникот, се наоѓа на 2.100 светлосни години оддалечена од Земјата.

Новата снимка покажува неверојатно количество од детали, кои се појавиле по судирот на експлозивниот бран и гасовите и космичката прашина./крај/мф/сн

Извор: NASA

Во Париз се тестира летечко екотакси

Фото: YouTube

Зголеменото ниво на загаденост во Париз инспирира една стартап-компанија да бара други решенија за превоз преку реката Сена.

Летечкото такси „Бабл“ работи на електрична енергија, не загадува и е тивко. За изработка на едно вакво такси потребни се 200.000 евра, а тоа може да достигне брзина и до 18 јазли (33 км/ч). Тест-возењата во Париз моментно се ограничени на 28 км/ч.

Услугата би можела да почне од наредната пролет, информира кабинетот на градоначалникот на Париз. Стартапот „Сибаблс“ во понеделникот веќе го почна 4-дневното тестирање по реката Сена.

Сепак, компанијата вели дека не оди се според планот. Уште при првиот ден по почнувањето на тест-возењата, париската полиција ѝ наредила на компанијата да го сопре „Бабл“.

Косопственикот на фирмата, Алан Тебол, вели дека проблемите со регулативата во Париз го забавиле прогресот, па така компанијата вели дека проектот ќе продолжи да го развива во Швајцарија и САД, а не само во Франција.

„Чекаме одобрување за да воспоставиме комерцијална линија од исток до запад, но, видете, нема никој на реката“, вели Тебол, па додава дека Франција полека станува како музеј, каде што технолошките иновации се подложни на прекомплицирани регулативи.

Париз е град што ја има една од најгустите мрежи за јавен превоз во светот, со над 650 возови кои истовремено возат во метежот, а според една превозна компанија, во 2016 година во регионот на Париз регистрирани се 4,7 милијарди патувања со јавен превоз.

Париз воведе строги мерки со кои се бори против загадувањето, па така забрани возење автомобили со дизел-мотори регистрирани меѓу 2001 и 2005 година и камиони меѓу 2005 и 2009 во пределот на обиколницата А86.

Градскиот совет има цел комплетно да ги замени класичните автомобили со возила на електричен погон или водородно гориво до 2030.

Научниците пронајдоа вода на планета слична на Земјата

Астрономите првпат открија водена пареа во атмосферата на планетата која е надвор од Сончевиот Систем и е оддалечена 110 светлосни години. Според научниците, оваа планета е на вистинска оддалеченост од своето „сонце“, така што ги исполнува двата основни услови за потенцијален живот: вистинска температура и вода.

Сепак, научниците предупредуваат дека не треба веќе сега да се зборува за „втора Земја“. Планетата е двапати поголема од Земјата и има осум пати поголема маса. Ѕвездата околу која кружи – К2-18 – исто така не може да се спореди со Сонцето. Освен тоа, сè уште не е јасно дали откриената вода навистина тече на површината, велат авторите на студијата објавена во Nature Astronomy.

Планетата К2-18б беше откриена во 2015 година со помош на американскиот вселенски телескоп Кеплер. Водената пареа сега е откриена со помош на телескопот Хабл. Ова откритие ја прави планетата, која се нарекува К2-18б, веродостоен кандидат во потрагата по вонземски живот.

За 10 години, нови вселенски телескопи би можеле да утврдат дали атмосферата на К2-18б содржи гасови што би можеле да се создадени од живи организми.

Професорката Џована Тинети, лидер на тимот од Универзитетскиот колеџ во Лондон (УЦЛ), го опиша откритието како „неверојатно“. „Ова е првпат да откриеме вода на планета во населива зона околу ѕвезда, каде што температурата е потенцијално компатибилна со присуство на живот“, рече таа.

,,К2-18б се наоѓа на 111 светлосни години од Земјата, премногу далеку за да испрати сонда. Значи, единствената опција е да почекаме следната генерација на вселенски телескопи да бидат лансирани во 2020-тите и да бараат гасови во атмосферата на планетата што може да ги произведуваат само живи организми”, вели д-р Инго Валдман од УЦЛ. Тој додава дека ова е едно од најголемите прашања во науката и отсекогаш сме се прашувале дали сме сами во универзумот. Во следните 10 години ќе знаеме дали има хемикалии што се должат на живот во тие атмосфери.

Тимот кој дојде до откритието ги разгледувал планетите откриени од вселенскиот телескоп Хабл помеѓу 2016 и 2017 година. Истражувачите одредиле некои од хемикалиите во атмосферата на планетите проучувајќи ги промените на ѕвездената светлина додека планетите орбитирале околу своите сонца. Само К2-18б дала молекуларен потпис на вода, што е витална состојка за живот на Земјата. Компјутерското моделирање на податоците сугерирало дека до 50% од нејзината атмосфера може да биде вода.

Во фаза на тестирање е лек што може да го одврати процесот на стареење

По сè изгледа, човештвото е на работ на откритие на првиот лек што го одвраќа процесот на стареење, барем така сметаат научниците што стојат зад почетната фаза на клиничките истражувања за ваквиот лек, пишува стручното списание „Њу сајантист“.

За време на прелиминарната студија, деветмина мажи во текот на една година зале коктел од лекови, чија примарна цел е да го поништат стареењето, а по завршувањето на тестирањето, во биолошка смисла биле една и пол година помлади во споредба со почетната состојба.

Ова е прво човечко клиничко испитување на лек што може да го промени процесот на стареење и го продолжува животниот век. Сепак, резултатите не се сметаат за целосно релевантни бидејќи студијата не вклучувала друга контролна група за плацебо-ефект.

Мажите на возраст од 51 до 65 години, во текот на една година, од три до четирипати неделно, зеле човечки хормон за раст (rhGH), а за да ја тестираат ефикасноста на лекот, научниците ја мереле нивната биолошка возраст на почетокот и крајот на студијата.

Сите се свесни дека луѓето имаат хронолошка возраст, односно бројот на свеќички што секоја година ги ставаме на роденденската торта. Но, исто така имаме и епигенетска, односно биолошка возраст, што покажува колку бргу пропаѓаат нашите клетки во споредба со општата популација. Хронолошката и биолошката возраст може да се разликуваат, но се смета дека епигенетиката подобро го предвидува очекуваниот животен век.

Научниците за време на студијата користеле четири методи за определување на епигенетската возраст, а сите тие покажале дека биолошката возраст на испитаниците е една и пол година помлада отколку на почетокот на третманот.

Сепак, со оглед на тоа што многумина мислат дека оваа студија треба да се земе со резерва бидејќи вклучува мал број учесници и била спроведена без контролна плацебо-група, научниците планираат набргу да ја повторат вклучувајќи и плацебо-група, односно овој пат лекот би се тестирал на 100 учесници.

Спорт4 часа

Македонец станува селектор на светските шампиони САД?

Македонецот Влатко Андоновски, тренерот на НВСЛ тимот Рејн ФЦ е главен кандидат да стане нов тренер на светските шампиони во...

Продолжен притворот на Катица Јанева

Судот ѝ го продолжи притворот на поранешната специјална јавна обвинителка Катица Јанева, која е осомничена во случајот „Рекет“ на Основното јавно...

Со лажна диплома од Приштина работел како професор по математика во Куманово

Педесет и едногодишен маж со фалсификувана диплома од универзитет во Приштина, Косово, се вработил како професор по математика во основно училиште во...

Ексминистерот за правда, Беџети, одбил да ја потпише екстрадицијата за обвинети во „Монструм“

Ексминистерот за правда од ДУИ, Блерим Беџети, одбивал да го потпише барањето за екстрадиција за двајцата обвинети во „Монструм“, Африм...

Случај „Монструм“: во судницата се слушаат разговори во врска со настанот на луѓе блиски до Груевски

Приватни и несуштински разговори беа пуштени во 13 од 25 бомби во судницата за случајот „Монструм“. Во разговорите се слушаат...

(Видео) Филипче: Полицајци ќе патролираат кај најкритичните здравствени објекти

Министерот за здравство, Венко Филипче, го поддржа денешниот протест на здравствените работници против насилството врз нив. Тој рече дека почнале...

(Видео) Лекарите на протестот предупредија: Ако не се спречи насилството, ќе престанеме со работа

Медицинските работници, во организација на Асоцијацијата на специјализантите и младите лекари, денеска излезегоа на протест во Клиничкиот центар по повод...

Воз прегази маж кај надвозникот на булеварот Србија

Триесет и едногодишен скопјанец загина кога во него удри воз на железничката пруга, пред надвозникот на булеварот Србија. Според информациите,...

Би-би-си: Зошто Саудиска Арабија и Иран се лути ривали?

Саудиска Арабија и Иран се два силни соседа и повеќегодишни ривали во борбата за регионална доминација, а неодамнешните напади врз...

Макрон испраќа експерти во Саудиска Арабија да испитаат кој го извршил нападот

Франција ќе испрати експерт во Саудиска Арабија, кој ќе помогне во истрагата за нападот на нафтеното постројување во Саудиска Арабија...

САД бараат конфискација на приходите од продажбата на книгата на Сноуден

Министерството за правда на САД соопшти дека поднеле тужба против Едвард Сноуден и бараат конфискација на сите приходи од продажбата...

Поради лекарски грешки годишно умираат 2,6 милиони луѓе

Околу 2,6 милиони луѓе годишно умираат од ненамерни грешки во амбулантите и болниците низ светот, се вели во анализата на...

Спорт1 ден

Драма во Љубљана! Македонија ја „собори“ и Словенија, остана во игра за осминафинале!

Откако вчера македонските одбојкари ја забележија историската прва победа на едно Европско првенство, денеска повторно на „крилата“ на Никола Ѓорѓиев,...