Откриена првата комета без опашка

Астрономите открија комета без опашка, прва од ваков вид, чиј систем би можел да даде увид во проблематиката за формирањето и еволуцијата на Сончевиот систем, се наведува во истражувањето објавено во петокот во научното списание Science Advances.

Кометата C/2014 S3 е наречена „Манкс“, според видот мачки кои немаат опаш од островот Ман, составена е од карпест материјал кој може да се најде недалеку од Земјата. Повеќето други комети се состојат од мраз и други смрзнати споеви и формирани се во најоддалечените предели на Сончевиот систем.

„Ја откривме првата ‘каменеста комета’ во историјата на науката, и се обидуваме да ја пронајдеме нејзината сестра C/2014 S3, која ѝ е слична според составот и обликот. Бројот вакви комети ќе ни каже дали џиновските планети се движеле во насока на Сонцето за време на раѓањето на Сончевиот систем, или тие уште постојат во оние предели каде и што настанале“, вели еден од авторите на истражувањето Оливие Хајнаут, од Европската јужна опсерваторија во германски Гархинг.

Научниците веруваат дека откриената комета е формирана во истата област како и Земјата, а потоа исфрлена на периферијата од Сончевиот систем поради гравитациската интеракција на планетите. Сега се обидуваат да дознаат колку има уште такви комети, тоа би им помогнало во наоѓањето на одговорот на прашањето како и кога точно Сончевиот систем ја заземал својата сегашна конфигурација.

„Зависно од тоа колку ќе ги пронајдеме, ќе осознаеме дали огромните планети се движеле низ Сончевиот систем кога биле млади или тивко растеле без премногу придвижувања“, додава Хајнаут.

Новата комета е откриена со помош на автоматскиот телескопски систем Pan-STARRS, додека Хајнаут и неговите колеги набљудувале различни комети, преку овој систем кој го следи ноќното небо на северната хемисфера во потрага по нови астероиди, комети и други мали небесни тела.

Пред две години овој систем открил, како што изгледало тогаш, сосема обична комета од Ортовиот облак, која направила еден круг околу просторот за 860 години, ретко престојувајќи во оние пространства од Сончевиот систем кои доволно силно се осветлени од Сонцето, за кај неа да се појави светлата опашка. Таа била означена со името C/2014 S3.

Кометите коишто доаѓаат од истиот регион од кој доаѓа и Манкс обични имаат сјајни опашки додека се приближуваат кон Сонцето, што е резултат на топењето на мразот од кој се изградени.

Меѓутоа, извонредно тапиот облик на оваа комета ги изненадил авторите на студијата, и започнале да ја следат C/2014 S3 фактички од самото нејзино откривање. Манск била темна и без опашка кога е забележана. Подоцнежните анализи покажале дека наместо мраз и замрзнати гасови, содржи космичка прашина и материјал сличен на карпестите астероиди кои се наоѓаа во појасот меѓу Марс и Јупитер.

Сега научниците предлагаат сличните објекти да се класифицираат во посебна група небесни тела, таканаречени „комети Манкс“.

Кога истражувачите го испитувале хемискиот состав, набљудувајќи како светлината се одразува од површината на кометата, ги очекувало уште едно изненадување – се покажало дека таа се состои од приближно исти карпи и соединенија како и астероидите од S класата, кои се изградени во најголем дел од карпи со висок процент на железо и магнезиум. Таквите астероиди, како што во моментов сметаат планетолозите, се составен од приближно ист вид како и Земјата.

А малото количество вода и гасови на површината на C/2014 S3 и нејзината хемиска сличност со Земјата и астероидите, од своја страна, упатува на тоа дека таа, најверојатно, е родена во внатрешниот дел од Сончевиот систем истовремено со планетите. По извесен период таа била исфрлена во Ортовиот облак под влијание на гравитацијата на гигантските планети, кои во тоа време мигрирале кон светлата страна на системот, каде што се задржала следните 4,3 милиони години како во еден џиновски „фрижидер“.

Затоа, нејзиното проучување може да помогне во разбирањето од што се состоела првичната материја до која била „слепена“ Земјата и трите други планети од внатрешниот дел на Сончевиот систем, како и да ги расветли другите тајни на нејзиното раѓање./крај/мф/сн

Извор: Science Advances

Месото што ќе го јадеме во 2040 година нема да потекнува од животни, тврди научeн извештај

Најголемиот дел од месото што луѓето ќе го јадат во 2040 година нема да потекнува од животни што се одгледуваат за колење и производство на месо.

Ова се наведува во научен извештај со кој се предвидува дека најмалку 60 проценти од месото ќе биде индустриски произведувано во големи резервоари, односно ќе биде заменето со понуда базирана на растителни производи што ќе имаат вкус и изглед на месо.

Извештајот го објави глобалната консултантска компанија AT Kearney и тоа врз основа на разултати добиени по пат на стручни интервјуа. Во него особено се нагласуваат тешките последици кои традиционалното производство на месо ги има врз животната средина, но исто така и грижата на луѓето за благосостојбата на животните.

„Месната индустрија денес многумина ја сметаат за непотребно зло. Придобивките од новите вегански замени за месо наспроти стандардното производство е само прашање на време кога ќе го преземат поголемиот дел од пазарот“, се наведува во извештајот.

Во последните години голем број студии укажуваат на негативните ефекти на месната индустрија врз животната средина – од штетните гасови до уништувањето на живеалиштата на животните, како и загадувањето на реките и океаните.

„Гардијан“ пишува дека компании како Beyond Meat, Impossible Foods и Just Foods користат состојки добиени од растенија за да направат речиси идентична замена за хамбургери, јајца и други производи. Во статијата на весникот се наведува и дека ваквата индустрија забрзано расте.

Екологија

Со истребувањето на растенија се загрозуваат сите живи организми

Најмалку 600 видови растенија се истребени од дивината во последните 250 години, пренесе Би-би-си, повикувајќи се на скорешни истражувања на повеќе институти. Бројката се однесува на конкретни истребени видови, а не на проценки и изнесува двапати повеќе од сите истребени видови птици, цицачи и водоземци заедно.

Според научниците, изумирањето на растенијата се случува 500 пати побрзо отколку што е очекувано да случи според природниот тек.

Во еден извештај од ОН објавен во мај оваа година, се наведува дека 1 милион животински и растителни видови се на работ на одумирање. Според истражувачите, анализите од ова документирање на изумрените растенија може да помогне во понатамошното зачувување на други видови на флора.

Додека поголемиот дел од населението со сигурност може да каже барем едно животно кое е истребено во последните неколку векови, само неколкумина би можеле да набројат некои растенија, вели д-р Аелис Хамфрис од универзитетот во Стокхолм.

„Ова истражување за првпат покажува кои  видови растенија се истребени, каде и колку брзо сето тоа се случува“, додава Хамфрис.

Меѓу изумрените растенија се наоѓа чилеанското сандалово дрво, кое беше предмет на експлоатација поради неговото есенцијално масло, како и маслиновото дрво св. Елена.

Најголемите загуби се забележуваат на островите и тропските предели кои се дом на голем број огревни дрва. Овие предели се препознатливи по особено богатиот растителен диверзитет.

Научниците од Кралската ботаничка градина и универзитетот во Стокхолм откриваат дека во последните два и пол века изумреле 571 вид на растенија, односно повеќе од двојно од бројот на изумрени животински видови (217 видови птици, цицачи и водоземни животни).

Овие податоци предупредуваат дека природното изумирање на растенијата би се случувало околу 500 пати побавно доколку на планетата не би биле присутни луѓето.

Според научниците, овие бројки се и под вистинските вредности на изумирањето на растителните видови.

Сепак, по целото истражување, тие повторно откриле еден цвет за кој се сметало дека веќе е изумрен, а тоа е синиот чилеански крокус (Tecophilaea cyanocrocus).

Зошто се растенијата важни? Целокупниот жив свет на планетата Земја е тесно поврзан со растенијата, односно зависи од нив бидејќи тие го произведуваат кислородот што го дишеме и храната што ја јадеме.

Изумирањето на растенијата може да доведе до цела низа истребувања на други организми кои се зависни од нив, како на пример, инсектите кои ги користат растенијата како извор на храна и место каде положуваат јајца.

Изумирањето на растенија е лошо за сите живи суштества, вели д-р Еимеар Ник Лугада од Кралската ботаничка градина.

„Милиони живи суштества зависат од растенијата за да преживеат, а меѓу нив и луѓето, што значи дека добро е да знаеме кои точно растенија се загрозени за да ги конзервираме и заштитиме, а со нив да зачуваме и други организми“, објаснува професорката.

Д-р Роб Салгуеро-Гомез од Универзитетот во Оксфорд вели дека мора да разбереме зошто, како и каде изумираат овие растенија, не само еколозите, туку и општествата.

„Ние директно зависиме од растенијата за храна, сенка, како и градежни материјали, а индиректно, како дел од екосистемот, каде тие придонесуваат за трансформација на јаглероден диоксид во кислород, но и за подобро ментално здравје преку уживање во зелените површини“, вели професорот Гомез.

(Видео) Во карпа во Јужна Африка откриена вонземна материја

Во нов труд на Центарот за молекуларна биофизика ЦНРС во Франција, научниците тврдат дека откриле вонземна органска материја „заглавена” во вулканска карпа на планината Маконџва во Јужна Африка. Материјата е стара повеќе од три милијарди години.

„Ова е првпат да откриеме вистински докази за вонземен јаглерод во карпа“, изјави Франсес Вестал, астробиолог од ЦНРС.

Од праисторијата Сончевиот Систем со метеорити и други вселенски тела ја „бомбардирал“ Земјата, а според некои теории, дел од тие надворешни вселенски материи го овозможиле животот на нашата планета. Новите наоди можеби и го потврдуваат сето тоа.

„На некои карпи се пронајдени и наночестички од никел, хром и железо, што не е вообичаено кај обичните земни карпи. Ова посочува дека тој слој камења се појавил по судир со вселенско тело“, објаснува Дидие Гурие, водечки автор на истражувањето од Истражувачкиот универзитет ПСЛ.

Во заклучокот на научниот труд се вели дека, веројатно, вонземната органска материја паѓала на 3емјата со микрометеорити кои се измешале во атмосферата со вулкански пепел, а потоа биле втиснати во вулканските карпи на планината Маконџва.

Седум земји членки на ЕУ гласале против отворањето преговори со Северна Македонија

Седум земји членки на Европската Унија гласале против отворањето преговори со Северна Македонија и Албанија на вчерашниот Совет на министрите...

Во земјотресот во Јапонија повредени 26 лица

Најмалку 26 лица се повредени, од кои едно критично, кога земјотрес со јачина од 6,7 степени го погоди во вторникот...

Џонсон вети дека Британија ќе излезе од ЕУ до 31 октомври

Водечкиот кандидат за британски премиер и поранешен министер за надворешни работи, Борис Џонсон, го потврди своето ветување дека ќе ја...

(Видео) Запленети 16,5 тони кокаин во Филаделфија вреден една милијарда долари

Американските власти открија 16,5 тони кокаин во товарен брод „МСЦ Гајан“ во пристаништето во Филаделфија. Станува збор за една од...

Заев очекува формален почеток на преговорите со ЕУ до крајот на годинава

Задоволни сме од денешниот заклучок на Советот на министри, но тој ќе значи целосен успех во октомври, кога ќе се...

Трамп на „Твитер“ најави масовни апсења на мигранти

Претседателот на САД, Доналд Трамп, на „Твитер“ најави масовни апсења на мигранти. Иронично за објавата на Трамп е дека големите миграциски...

Маж и жена од Тетово сексуално експлоатирале 15-годишно девојче

Жена од Тетово и нејзиниот сосед сексуално експлоатирале 15-годишно девојче. Тие договарале сексуални услуги на интернет и го носеле девојчето...

ЕУ не определи датум за почеток на преговори со Северна Македонија

Министрите за надворешни работи на Европската Унија на Советот за општи работи на Унијата во Луксембург не се согласија околу доделувањето...

(Видео) Меркел, поради дехидрација, неконтролирано се тресеше на пречекот на Зеленски

Германската канцеларка, Ангела Меркел, изгледаше како да не ѝ е добро и нејзиното тело неконтролирано се тресеше додека денеска во...

Грујевски наредил опремата за прислушување да се сече на парчиња

Ни беше кажано од Горан Грујевски дека опремата за следење на комуникациите ќе ја исечка на парчиња од 5 сантиметри,...

УБК прислушувала од аероклубот во Центар

Сведокот Сашо Трајковски во продолжението на сведочењето за предметот за масовното прислушување на СЈО – „Таргет – Тврдина“, рече дека,...

ОН: Светското население ќе порасне на 9,7 милијарди до 2050 година

Населението во светот старее и иако бројот на жители расте со побавно темпо, сепак се очекува негово зголемување од сегашните...

(Видео) Тројно убиство во Белград, жртвите биле мачени и фрлени во септичка јама

Во текот на изминатата ноќ по пријава на граѓани, српската полицијата открила три тела во септичка јама зад шопинг-центар во...

Сведок на СЈО: Знаевме каде и како Мијалков и Грујевски се логираат за да прислушуваат

Сашо Трајковски, инженер во поранешната УБК, сведок на СЈО во предметот „Таргет – Тврдина“, во исказ пред судот рече дека...

Спорт1 ден

Мишел Платини уапсен за доделување на СП во 2022 на Катар!

Поранешниот претседател на УЕФА и легенда на францускиот фудбал, Мишел Платини, е уапсен во Нантер, предградие на Париз, поради одлуката...