Македонија
Заврши ли хаосот на лажни македонски вести и портали без име и легитимитет?

Македонските портали, особено информативните што имаат тенденција да ги градат професионалните стандарди, се соочуваат со хаос на интернет-просторот, а тој хаос заедно со нив го делат и читателите. Секој се претставува себеси за информативен портал, објавува што ќе му падне в рака без да се знае кој е автор на тие информации, колку може да им се верува на информациите и, најпосле, без одговорност за објавеното. Сето тоа на крајот оди на штета на посетителите на информативните портали кои се доведени во состојба на збунетост и се жртви на лажни информации, анонимни пресметки на политичка, бизнис или лична основа. Штета се нанесува и на сериозните и одговорни информативни портали затоа што кај посетителите и јавноста се создава привид дека информирањето е без кредибилитет и дека сите се исти. Но, не се сите исти.
Во Македонија постојат барем 20-тина сериозни информативни портали кои според својата техничка, визуелна и содржинска поставеност се во рангот на најдобрите во регионот, и во најголема мера редовно ги следат европските стандарди. И тоа треба да се издвои од хаосот, јасно да се покаже и обележи, а потоа читателот да ги даде својот суд и поддршка кому сака од нив.
За таа цел се формира работна група при асоцијација ИАБ Македонија (составена од дигитални медиуми и маркетинг-агенции), која почна со создавање норми за дефинирање на професионалноста, мерливоста, легалноста и одговорноста кај македонските информативни портали. За почеток составен е и усвоен саморегулирачки етички кодекс кој дефинира структура на одговорен и професионален информативен портал и негов однос кон другите портали и кон јавноста.
– Информативен портал треба да има своја редакција, уредник и импресум, кој ќе биде објавен на самиот портал, со што информативниот портал се легитимира себеси пред јавноста.
– Порталот треба да има одговорност кон авторството, односно да објавува свои информации, а за преземните информации да има дозвола од изворот што се наведува во самиот преземен текст.
– Порталот има обврска да се воздржува и да не објавува содржини кои поттикнуваат насилства, содржат говор на омраза и атак врз достоинството и приватноста на граѓаните.
– Порталот кој ги прифаќа правилата на саморегулацијата според асоцијата ИАБ Македонија треба да има јасно означен белег на својот статус во ИАБ Македонија на самиот сајт, со посебно лого (знак) кое покажува дека информативниот портал е дел од правилата и односите кои на читателот му гарантираат веродостојност, професионалност и одговорност. Со ова, и визуелно, читателот да може да ја забележи разликата помеѓу информативните портали кои се дел од хаосот, и оние другите, кои следат и почитуваат професионални стандарди и водат грижа за својата публика и јавноста. Се претпоставува дека во периодот што следи ќе се издвојат сериозните портали од оние што крадат содржини и пласираат лажни вести.
– Мерливост. Цел на секој медиум, па така и на информативните портали, е да има своја публика која според своите обем и структура ќе го оправда постоењето и работењето на информативниот портал, а кај маректинг-агенциите ќе обезбеди статус на огласувач кој според својот углед и професионалните стандарди ќе биде соодветно место кое респективно ќе служи на функцијата на огласувачот, и ќе ја оправда довербата да биде преносител на огласните пораки согласно со европските професионални, етички и технички стандарди.
За лиценцираните информативни портали кои ги исполнуваат стандардите и ги прифаќаат условите за саморегулација обезбеден е кредибилен систем на мерливост на објавите.
Имено, системот кој има доверба од лиценцираните информативни портали и од маркетинг-агенциите ќе покажува читаност на лиценцираните информативни портали, структура на нивната публика, како и карактер на интерес кон одредени теми и области. Ова овозможува самостојните огласувачи, како и маркетинг-агенциите, во секое време да имаат кредибилна информација за тоа каде и кога е најдобро за нив да креираат и реализираат свои рекламни кампањи. За лиценцираните портали тоа обезбедува подобар пристап кон огласувачите и доверба од страна на огласувачот, маркетинг-агенцијата и од самата публика.
Со ова, по неколку години подготовки, Асоцијацијата за интерактивно огласување ИАБ Македонија го направи потребниот чекор за саморегулација кој обезбедува авторитет за информативните интернет-портали, професионалност и нивна одговорност, а од друга страна се обезбедува доверба од публиката, како и од огласувачите и маркетинг-агенциите.
Наскоро, и јавноста што користи ваков вид информирање ќе може да ги препознае професионалните од другите информативни портали, како според нивната содржина и однесување, така и според лиценцираноста на портали при асоцијацијата ИАБ Македонија.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Францускиот амбасадор во официјална работна посета на „Алкалоид“

Делегација од Амбасадата на Франција, предводена од Н. Е., г. Кристоф Ле Риголер, оствари работна посета на „Алкалоид“ АД Скопје. Во рамките на посетата, чиј домаќин беше Генералниот директор и Претседател на УО, г. Живко Мукаетов, дипломатскиот тим имаше можност да се запознае со работењето на компанијата, финансиските резултати, деловните активности, како и со производствените перформанси и продуктното портфолио.
Деветдецениската корпоративна историја и постапниот раст и развој на „Алкалоид“ на Амбасадорот Ле Риголер му беа презентирани низ обиколка на компанискиот Музеј, во кој хронолошки, во декаден след, е претставена трансформацијата на „Алкалоид“ од скромен фармацевтски локалитет во современ глобален бренд зад кој стојат над 3.000 исполнителни вработени.
Официјалната работна посета на француската дипломатска делегација вклучи и обиколка на производствените капацитети во сегментот ПЦ ‘Фармација’, како и посета на компанискиот Институт за истражување и развој, каде беа презентирани современите технолошки процеси и иновативниот пристап во развојот на нови фармацевтски формулации и производи.
Во фокусот на работната средба се најдоа и клучните стратешки определби на компанијата – силно изразената извозна ориентација, континуираните капитални инвестиции, вложувањата во програмски инструменти за едукација и доквалификација на вработените, навременото воведување и одличната реализација на ESG-стандардите, општествено одговорните проекти, како и стратешката посветеност кон одржлив раст и пазарна диференцијација во глобални рамки.
Франција е една од водечките земји во светската фармацевтска индустрија и претставува значаен меѓународен партнер за „Алкалоид“, со долгорочна и успешна соработка со повеќе водечки француски фармацевтски компании, меѓу кои: „Sanofi Aventis“, „Sanofi Pasteur“, „Ethypharm“, „Saint Gobain“ и други. Франција е меѓу петте најголеми фармацевтски пазари во светот. Високоразвиената француска фармацевтска индустрија во просек учествува со околу 3% во вкупното глобално производство на лекови, со значаен придонес во истражувањето, развојот и извозот на фармацевтски производи.
Официјалната работна посета на францускиот Амбасадор е од особено значење за компанијата и претставува одлична можност за продлабочување на досегашната соработка и за изнаоѓање нови форми на синергија меѓу „Алкалоид“ и француските фармацевтски компании.
ПР
Македонија
Пцовиса мајмун во Зоолошката градина во Скопје

Во Зоолошката градина во Скопје пцовиса мајмун од видот сијаманг. Од ЗОО велат дека причините за смртта сè уште се утврдуваат.
„Во врска со пцовисаната женка од видот сијаманг ве известуваме дека точните причини за смртта ќе ги објавиме веднаш штом ги добиеме официјалните резултати од обдукцијата направена од страна на стручни лица од Факултетот за ветеринарна медицина со цел поголема транспарентост, како што тоа е пракса и во минатото“, велат од ЗОО Скопје.
Од таму демантираат дека женката сијаманг била бремена во моментот на пцовисување.
„Животните од скопската Зоолошка добиваат ветеринарен третман веднаш штом се појави каков било прв симптом или аларм дека можеби се болни или имаат некаква повреда. Нивната благосостојба постојано будно се следи од страна на вработените во Скопје ЗОО, а благодарение на Факултетот за ветеринарна медицина имаме пристап до најсовремено лекување, дијагностицирање и третман на животните. За жал, како и кај луѓето, така и кај животните не секогаш може да се избориме со некои заболувања иако се преземени сите можни здравствени мерки“, велат од ЈУ Зоолошка градина – Скопје.
Македонија
Европскиот суд на ревизори ја почна мисијата во земјата со средба со министерот Муртезани

Министерот за европски прашања и национален координатор за ИПА (NIPAC), Орхан Муртезани, утрово оствари средба со претставниците на Европскиот суд на ревизори, Бертран Танги и Ерик Котларик, во рамки на нивната ревизорска мисија за успешноста на Инвестициската рамка за Западен Балкан (WBIF).
Во фокусот на дискусиите беше координацијата во транспортниот сектор во рамки на WBIF, како и поширокиот институционален и оперативен контекст за имплементација на проектите поддржани преку овој инструмент. Министерот Муртезани го истакна значењето на WBIF како стратешки механизам кој овозможува инвестирање во клучни сектори како што се транспортот, енергијата, животната средина, здравството и образованието, но и како алатка што ќе овозможи користење на средствата што ЕУ ќе ги додели по спроведувањето на реформите во рамки на Реформска агенда 2024-2027 и Инструментот за раст и реформи, известува Министерството за европски прашања.
Во разговорите беше потенцирана потребата од натамошно поедноставување на процедурите, зголемување на транспарентноста и јасноста во однос на улогите на меѓународните финансиски институции, како и зајакнување на капацитетите на НИПАК канцеларијата, особено во делот на мониторингот и координацијата. Исто така, беше посочено дека за успешно искористување на достапните средства до крајот на 2027 година, од суштинско значење ќе биде навремената подготвеност на проектите и нивното усогласување со реформските приоритети.
Министерот Муртезани ја потврди заложбата на Владата за ефективно управување со инвестициите поддржани од инструментот Инвестициска рамка за Западен Балкан, кој е заедничка иницијатива на Европската комисија, билатерални донатори и меѓународни финансиски институции. Тој потенцираше дека Северна Македонија останува конструктивен партнер во процесите на регионална соработка и европска интеграција, со посветеност кон создавање предвидлива и стратешка рамка за користење на фондовите од ЕУ.
Средбата со министерот за европски прашања и национален координатор за ИПА (NIPAC), Орхан Муртезани, е прва во низата состаноци што ревизорскиот тим ќе ги реализира неделава, со надлежните институции во текот на својата мисија во земјата, се додава во соопштението.