Економија
„Порше“ влегува во Формула Е

Меѓународната федерација за автомобили (ФИА) ја прифати апликацијата на „Порше“ како нов член на Формула Е. Ова значи дека фабричкиот тим на Weis-sach може да продолжи со развојот на сопствениот електричен погон, кој се должи на хомологација во 2019 година. Како што беше најавено на крајот од јули 2017 година, „Порше“ планира да биде меѓу оние што се натпреваруваат во шестата сезона на светската серија на електрични трки на крајот од 2019 година.
„Во текот на изминатите неколку години ФИА и Алехандро Агаг направија фантастична работа“, вели Фриц Ензингер од „Порше“, кој како заменик-претседател е задолжен за програмата за Формула Е.
„Тоа е резултат на овој развој што овозможува да можеме да се натпреваруваме на тркачката патека против голем број од најголемите светски производители на автомобили“.
Како и со успешниот Le Mans Prototype 919 хибриден проект, Андреас Сејдл ќе биде одговорен за техничкиот развој и изведувањето на програмата Формула Е.
„Можностите и перформансите на електричните автомобили се централна тема на ‘Порше’ веќе долго време“, истакнува Сејдл.
„Колку подлабоко нашите инженери влегуваат во темата, толку повеќе ќе произлезат фасцинантни решенија. Со голема антиципација го чекаме нашето прво возило во почетокот на 2019 година во кое ќе биде тестиран нашиот сопствен погон во него. Gen2-тркачот, кој беше откриен од страна на Формула Е во Женева во почетокот на март, е перфектно изведен“.
Формула Е ќе ја обезбеди шасијата, како и батеријата. Меѓутоа, сите компоненти на погонот се сопствени додатоци на конкурентите. Ова му овозможува на „Порше“ да најде решенија за клучните технологии, како што се електричниот мотор, инверторот, системот за сопирачки по жица, менувачот, диференцијалот, погонските споеви, монокок-шасијата, компонентите на суспензијата прикачени на задната оска, како и системот за ладење и единицата за контрола на моторот (ECU).
Енергетската ефикасност на погонскиот мотор не само што игра клучна улога во конкурентноста привлекувајќи многу од најпознатите светски производители на автомобили, но исто така е клучна за развојот на патничките електрични возила.
Влезот на „Порше“ во Формула E во 2019 година ќе се совпадне со лансирањето на производната верзија на концептната студија Mission E. Ова возило, првото електрично „порше“, ќе биде најпрефинетиот спортски и технолошки напреден автомобил во својата класа. „Порше“ ќе инвестира повеќе од шест милијарди евра во електрична мобилност пред крајот на 2022 година.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Објавени позначајните промени кај надворешниот долг, побарувањата и меѓународна инвестициска позиција во првото тримесечје од 2025 година

Според редовното статистичко соопштение за позначајните промени кај надворешниот долг, надворешните побарувања и меѓународната инвестициска позиција, на 31.3.2025 година, нето надворешниот долг изнесува 4.630 милиони евра (или 28,4% од проектираниот БДП), и не бележи значителна – промена во однос на минатиот квартал.
Од аспект на структурата, приватниот нето-долг и натаму има поголемо учество во вкупниот нето-долг со 67,9%, соопшти НБРМ.
Во текот на првиот квартал од 2025 година, негативната нето меѓународна инвестициска позиција (МИП) изнесува 8.960 милиони евра, што претставува 54,9% од проектираниот БДП за 2025 година.
Економија
Првите четири банки од земјава впишани во регистарот на Европскиот совет за плаќања – започнува членувањето во СЕПА

Европскиот совет за плаќања (ЕПС) ги впиша првите четири банки од нашата земја – станува збор за три големи и една средна банка – во регистарот на учесници во шемата за кредитни трансфери на СЕПА. Овој важен чекор е резултат на успешно поднесени барања од страна на овие банки, а со тоа официјално започнува и членувањето на нашата земја во СЕПА.
Овие банки ќе започнат со вршење на кредитните трансфери во СЕПА од 6 октомври 2025 година.
Се очекува и останатите осум деловни банки, кои најавија дека ќе поднесат барања во периодот од јуни до август оваа година, ќе бидат впишани во регистарот на ЕПС и ќе започнат со вршење на плаќањата во рамките на СЕПА до 6 октомври.
Да потсетиме, на 6 март 2025 година ЕПС го прифати барањето за членство коешто го достави Народната банка за нашата земја, со што станавме членка на Единствената област за плаќање во евра (СЕПА). Со ова се овозможи приклучување на домашните банки во европските платежни шеми преку кои се извршуваат плаќањата во евра, во географски опсег од 41 земја членка.
Интеграцијата на банките од земјава во европскиот платежен екосистем носи бројни придобивки за граѓаните и за компаниите – пред сѐ побрзи, поефикасни и поевтини прекугранични плаќања во евра, како и поголема економска поврзаност и активност.
Народната банка, како институција којшто ги координираше активностите за членство во СЕПА, останува целосно посветена на процесот на интеграција на банките и ќе продолжи редовно и навремено да ја информира јавноста за постигнатиот напредок.
Економија
Владата: Исплатени се субвенции на 70.000 земјоделци во вредност од повеќе од 9 милијарди денари

Исплатени над девет милијарди денари субвенции на над 70.000 земјоделци.
Владата соопшти дека се врши редовна исплата на субвенциите и со тоа им се дава директна поддршка на земјоделците да продолжат со своето производство.
„За една година, Владата и МЗШВ успеа да ги исплатат заостанатите субвенции на земјоделците за сите категории од 2021, 2022, 2023 година, а се исплаќаат и тековните субвенции. Покрај ова, како Влада успеавме да ги подобриме земјоделските политики и наместо земјоделските производи да се фрлаат, истите сега се откупуваат по пристојни цени од страна на откупувачите. Промените се очигледни. Тие се случуваат. Времето на промените е тука, работиме и ја вреднуваме маката на земјоделците“, велат од владината прес-служба.
Се додава дека оваа Влада е земјоделска и земјоделците после седум години конечно имаат партнер.