Економија
Осуден италијански банкар кој крадел пари од богатите клиенти за да им подели на сиромашните

Италијански банкар кој земал од богатите за да им даде на сиромашните за малку успеал да се спаси од затвор, пренесува Би-би-си.
Жилберто Башиера бил менаџер во банка во малиот планински град Форни ди Сопра, каде што за период од седум години одзел околу 1 милион евра.
Тој земал мали суми од богати клиенти со цел да ги пренасочи за оние кои не можеле да се квалификуваат за кредит. Банкарот никогаш не присвоил ниту едно евро за себе – и избегнал да оди во затвор по спогодба што ја направил со властите.
„Отсекогаш мислев дека покрај заштитата на штедачите, нашата должност е и да им помогнеме на оние кои се во неповолна ситуација“, изјавил Башиера, според италијанскиот весник „Кориере Дела Сера“.
Тој бил осуден на две години поради неговите злосторства. Сепак, поради тоа што бил негов прв прекршок, а станува збор за релативно кратка казна, банкарот нема да биде затворен.
Меѓутоа, приказната не завршила добро за овој современ Робин Худ, како што го нарекоа некои италијански медиуми. Неговиот адвокат, Роберто Мете, за Би-би-си изјавил дека банкарот ги загубил својот дом и работата.
„Тој сакаше да им помогне на луѓето кои немаа пристапат до кредити на нормален начин“, рече Мете.
Несреќната бајка почнала во 2009 година, за време на глобалната финансиска криза.
Секогаш кога жител на градот ќе дошол да побара кредит, но не бил квалификуван за тоа, Башиера додавал пари на сметката на клиентот со цел да го квалификува како кредитосопособен.
Благодарните клиенти се согласувале на неговите молби брзо да ги вратат префрлените пари, но некои од нив не го направиле тоа, оставајќи го изложен.
„Тој создаде еден вид систем за финансирање во сенка“, рекол адвокатот, додавајќи дека за неколку годни во истиот циркулирале речиси милион евра.
Откако скандалот избувнал во јавноста, Башеира го повикал сите богати клиенти на банката за да ги објасни неговите мотиви и начинот на кој функционирал системот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Манасиевски: Македонија ќе стане транзитен центар за гас и нето извозник на струја

„Од држава што увезуваше струја и беше енергетски слепо црево, сега стануваме транзитен центар за гас и иднина на извоз на енергија – ова е енергетиката со ВМРО-ДПМНЕ,“ порача денеска Валентин Манасиевски.
Манасиевски го презентираше прегледот на првата година работа на Владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ во секторот енергетика, потенцирајќи дека е направен радикален пресврт по, како што рече, „седум години застој и злоупотреби“.
Тој најави дека преку новите гасни интерконектори со Грција и Србија, Македонија ќе стане клучна транзитна точка за пренос на природен гас кон Србија и Средна Европа. Станува збор за гас од ТАП гасоводот и од терминалот во Александропулис, кој ќе поминува низ земјава со капацитет до 3 милијарди нормални метри кубни годишно.
„Ова значи гаранција за енергетска диверзификација на целиот регион и значително зголемување на употребата на неруски гас – американски, азербејџански и друг“, изјави Манасиевски.
„Само за една година поставивме темели за Македонија од нето увозник да стане нето извозник на електрична енергија. Следуваат големи проекти за производство на струја – фотоволтаици, хидро, ветро и нови инвестиции,“ рече Манасиевски.
Тој посочи дека новиот Закон за енергетика го поставува секторот на стабилни нозе, а новиот услов за батериски системи кај фотоволтаичните централи ќе овозможи поефикасна и стабилна мрежа.
Дополнително, тој информираше дека е инсталиран нов 400kV трансформатор во Битола 2, со што се гарантира стабилноста на југозападниот дел од државата. Концесискиот надомест за рудниците, пак, е зголемен два и пол пати, што директно го полни буџетот на државата.
„Одговорна власт значи повеќе пари за државата, не за партиски џебови“, истакна Манасиевски.
Економија
Трет ден хаос со „МојДДВ“, граѓаните револтирани, не можат да скенираат фискални сметки

Апликацијата „МојДДВ“ не функционира веќе трет ден, а револтирани граѓани масовно пријавуваат дека не можат да ги скенираат фискалните сметки и да го остварат своето право на поврат на ДДВ.
Проблемите со апликацијата започнаа уште пред неколку дена, а Управата за јавни приходи (УЈП) вчера официјално потврди дека станува збор за технички проблем и увери дека се работи на негово отстранување.
„Ги информираме корисниците дека, согласно член 6 од Законот за враќање на дел од износот на ДДВ на физичките лица, фискалните сметки можат да се скенираат во рок од 10 дена од датумот на нивното издавање. Тоа значи дека сите сметки, кои се во рамки на овој рок, ќе можат да бидат скенирани веднаш штом апликацијата повторно биде ставена во функција“, велат од УЈП.
Од институцијата не прецизираат кога „МојДДВ“ ќе проработи, а засега корисниците се оставени да чекаат, со надеж дека нема да изгубат право на поврат на средства.
Во меѓувреме, на социјалните мрежи се појавуваат реакции од граѓани кои се жалат дека изгубиле време обидувајќи се безуспешно да ја користат апликацијата. Многумина бараат одговорност и транспарентност од институциите, но и посочуваат дека слични прекини во работата на апликацијата се случуваат сè почесто.
Економија
Скенирањето сметки на апликацијата „МојДДВ“ е со прекини, УЈП извести за технички проблеми

Управата за јавни приходи извести дека мобилната апликација „МојДДВ“ во моментов работи со прекини. Тимот на УЈП интензивно работи на отстранување на проблемот, со цел апликацијата да биде целосно функционална.
„Ги информираме корисниците дека, согласно член 6 од Законот за враќање на дел од износот на ДДВ на физичките лица, фискалните сметки можат да се скенираат во рок од 10 дена од датумот на нивното издавање. Тоа значи дека сите сметки, кои се во рамки на овој рок, ќе можат да бидат скенирани веднаш штом апликацијата повторно биде ставена во функција. Ги молиме сите корисници за трпеливост и разбирање. Тимот на Управата за јавни приходи е целосно ангажиран и работи на надминување на техничките пречки“, соопшти Управата за јавни приходи.
Од таму не откриваат за какви технички проблеми се работи, ниту пак кога очекуваат да бидат надминати.