Економија
Ексклузивно претставување на Škoda kamiq
Новиот Škoda kamiq претставува уште еден голем чекор во успешната гама на SUV возила на чешкиот производител.
Kamiq е централна точка во кампањата на Škoda која е целосно во тек. „Ќе воведеме повеќе од 30 нови модели до крајот на 2022 година. Нашата цел е да ја зголемиме продажбата од околу 1,25 милиони автомобили денес, и до два милиони возила годишно до средината или крајот на следната деценија“, вели Бернхарт Мајер.

Создаден за уживање во животот
Škoda kamiq е наменет првенствено за помладите корисници кои се склони на модерен животот и авантурата. Овој модел веднаш може да се препознае по неговите моќни двосегментни фарови, со дневните светла што се движат по горниот дел на предницата. Kamiq е исто така првиот модел на Škoda со динамични индикатори за насока, напред и назад – индивидуалните LED диоди светнуваат последователно однатре кон надвор за да создадат импресивен ефект.
„Kamiq е многу посебен за мене. Ова е првиот проект што го направив во Škoda“, признава Оливер Стефани, Раководител на Škodaодделот за дизајн. „Ја следи традицијата на Škoda со многу смели, препознатливи елементи кои се исклучително стилски. Автомобилот, исто така, има моќен став и зрачи со издржливост кога е на патот. Друг впечатлив елемент е динамичната покривна линија. Мислам дека постигнавме се што им ветивме на нашите фанови со концептот Škoda vision X од минатата година“, додаде Стефани.

Широката предна решетка со двојни ребра, масивната предница и препознатливиот профил на хаубата го прават изгледот извонреден. Задниот дифузер ја истакнува висинатa на возење, 36 mm повисока од споредливата Škoda scala. Тркалата доаѓаат со 16 до 18 инчни фелни. За авантуристите, долната заштита е опционална, додека спортските возачи ќе уживаат во поцврстата спортска суспензија, намалена за 10 милиметри, која нуди две нивоа на регулирање на цврстината на амортизацијата.
Агилен, но просторен
„Несомнено е дека ова е вистинска Škoda, но во исто време, сосема е различна. Нашата цел беше да создадеме поинаков вид на SUV од она што досега го видовме“, објасни Кристијан Струбе, член на управниот одбор на Škoda, одговорен за техничкиот развој. Kamiq ги зема предностите карактеристични за SUV возилата, како што се зголемената висина на возењето и удобната положба за возење, и ги комбинира со агилноста на компактниот автомобил.
Покрај несомнено компактните димензии (4.241 mm должина, 1.793 mm ширина, и 1.531 mm висина), сепак може да се пофали со најдолга внатрешност во класата. Задните патници имаат многу простор, додека багажниот простор располага со 400 до 1.395 литри. Преклопувачкото седиште во средината на задниот дел дава дополнителен простор за да може да се транспортираат предмети до 2,5 метри во должина. Згора на тоа, има повеќе од дваесет „Simply Clever“ решенија внатре – вклучувајќи го чадорот во вратата на возачот, или, уникатно за во овој сегмент, лизгачки штитници на вратите. Автомобилот, исто така, може да биде опремен со кука за влечење и електрично управувана задната врата која се затвора со притискање на копче.

Автомобил преполн со карактеристики
Употребата на новата платформа за возила овозможува Kamiq да се вклопи со бројни технологии кои претходно ги беа имплементирани само во премиум возилата, вклучувајќи го и греењето на предните и задните седишта, воланот и шофершајбната. Внатрешниот ентериер може да доминира со опционалниот „Virtual Cockpit“ со пет режими на прикажување од 9 инчи и 10,2 инчен централен команден дисплеј.
Опремата во Kamiq вклучува помошен систем за напуштање на лента и кочница за сопирање со предвидлива заштита на пешаците. Приспособлива контрола на патувањето, странична помош, помош при паркирање за автоматско влегување или излегување од паралелни и нормални паркинг места, како и гласовна контрола и гестовни команди за инфозабавниот систем.

„Kamiq доаѓа со сосема нова генерација на инфозабавни системи. Секогаш е онлајн и благодарение на своите апликации, може да ги понуди најнапредните услуги за поврзување на Škoda. Ова го прави совршен за нашите помлади клиенти во урбаниот SUV сектор, кои постојано се онлајн присутни“, истакна Стурбе.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Андоновски: Е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел
Владата на Република Македонија ја потврдува својата посветеност кон унапредување на електронската трговија како двигател на економијата, преку спроведување на јасна стратегија за дигитална трансформација, зајакнување на интероперабилноста и намалување на административните пречки за граѓаните и компаниите, изјави министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, на отворањето на 8-та Регионална Е-комерц конференција во Скопје.
Тој истакна дека е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел, кој бара силна поддршка од државата преку модерни дигитални платформи, регулаторна предвидливост и иновации ориентирани кон пазарот.
„Интероперабилноста што ја бесплатно ја овозможивме за повеќе од 76 институции и компании – со повеќе од 2.6 милиони безбедни трансакции месечно и раст од 260% – претставува не само успех на администрацијата, туку можност за приватниот сектор. Таа отвора простор за дигитални услуги, безбедна размена на податоци, брз пристап до потребните административни податоци и нови бизнис-модели што ја поврзуваат државата и компаниите во еден заеднички дигитален екосистем“, изјави министерот Андоновски.
Во рамки на поддршката за мали и средни претпријатија, Министерството за дигитална трансформација преку Европскиот дигитален иновациски хаб – INNOFEIT EDIH, им овозможува на компаниите пристап до лаборатории, дигитални алатки и експертска поддршка за тестирање нови технологии пред инвестирање. Овој хаб нуди и обуки за дигитални вештини во областа на вештачка интелигенција, сајбер-безбедност, автоматизација и интернет на нештата, со цел да ја зголеми конкурентноста на домашните компании на европскиот пазар.
Во истата насока, Националниот центар за вештачка интелигенција – Везилка, развива АИ решенија применливи и во приватниот сектор, со што создава услови електронската трговија да стане поефикасна, попаметна и побезбедна.
„Намалувањето на бирократијата и отворањето на податоците за бизнис-заедницата се клучни за модерна држава. Владата создава инфраструктура каде иновацијата е во центарот, а граѓаните и компаниите се вистинските корисници на дигиталната трансформација“, додаде Андоновски.
Тој најави дека во следниот период Владата ќе продолжи да инвестира во дигитална инфраструктура, унапредување на екосистемот за иновации, како и во програми за поддршка на стартапи и претприемачи во дигиталната економија.
Економија
„Виз Ер“ воведува евтина „бизнис класа“, можете да платите за да го задржите средното седиште празно
Нискобуџетната унгарска авиокомпанија „Виз Ер“ ќе започне со тестирање на таканаречената „основна бизнис класа“ на одредени летови од декември оваа година, нудејќи малку повеќе удобност во рамките на својата стандардна услуга без додатоци. Оваа нова функција ќе биде воведена на пет рути, вклучувајќи летови до Лондон, Рим и Будимпешта.
Концептот е едноставен – во првиот ред од авионот, средното седиште ќе биде оставено празно за да им се обезбеди на деловните патници повеќе простор и да се олесни качувањето. Мајкл Делехант, виш комерцијален и оперативен директор, нагласи дека цената нема да биде драстично повисока.
„Што се однесува до цените на билетите, таа никогаш нема да биде повеќе од цената на купување дополнително седиште“, изјави тој на прес-конференција.
Иако билетите за овие специјални седишта ќе бидат поскапи, патниците сепак ќе бидат третирани исто како и сите други.
„Повеќе се работи за ефикасноста на патувањето и малку дополнителен простор во авионот“, рече Делехант.
Воведувањето премиум услуги е тренд што го следат и американските нискобуџетни превозници за да се натпреваруваат со големите превозници.
Делехант забележа дека сè уште има силна побарувачка за нискобуџетни летови во Европа, но дека пазарот треба да се развива.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот
Бензините и дизелот од ноќеска на полноќ ќе поскапат за половина и за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 4.11.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 71,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,913 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,856 ден/кг и сега ќе изнесува 36,913 ден/кг.

