Економија
Светска премиера на новиот електричен Porsche Taycan – чист дизајн со препознатлив Porsche ДНК
Porsche го претстави својот прв, целосно електричен спортски автомобил пред јавноста со спектакуларна светска премиера што се одржува истовремено на три континенти. „Taycan го поврзува нашето минато со иднината. Ја носи напредната приказна за успехот на нашиот бренд – бренд кој ги фасцинира и воодушевува луѓето низ целиот свет за повеќе од 70 години“, рече Оливер Блум, претседател на Извршниот одбор на Porsche AG , кој ја отвори светската премиера во Берлин: „Овој ден означува почеток на нова ера“.
Спортскиот седан со четири врати претставува уникатно возило, кој нуди типични перформанси за едно Porsche и поврзување со секојдневна употребливост. Во исто време, високо напредните методи на производство и карактеристиките на Taycan поставуваат нови стандарди во областа на одржливоста и дигитализацијата. „Ветивме вистинско Porsche во времето на електромобилноста – фасцинантен спортски автомобил што не само што возбудува во однос на својата технологија и возна динамика, туку и предизвикува страст кај луѓето ширум светот, исто како што тоа го правеа нејзините легендарни претходници. Сега го испорачуваме ова ветување “, потенцира Мајкл Штајнер, член на Извршниот одбор на Porsche AG за истражување и развој.
Првите модели во новата серија се Taycan Turbo S и Taycan Turbo. Тие се најсовремените модели на Porsche E-Performance и се меѓу најмоќните модели што производителот на спортски автомобили моментно ги има во својот асортиман на производи. Помалку моќни варијанти на овие возила со погон на сите тркала ќе следат оваа година. Првиот дериват што ќе се додаде ќе биде Taycan Cross Turismo на крајот на следната година.
До 2022 година, Porsche ќе инвестира повеќе од шест милијарди евра во електромобилност.
Перформанси сплотени со ефикасност
Предводникот, Taycan Turbo S може да генерира моќност до 560 kW (761 КС) во комбинација со контролата на лансирање (Launch Control), а Taycan Turbo испорачува до 500 kW (680 КС). Taycan Turbo S забрзува од нула до 100 км/ч за 2,8 секунди, додека Taycan Turbo го комплетира овој спринт за 3,2 секунди. Turbo S има опсег до 412 километри, а Turbo располага со опсег до 450 километри. Најголемата брзина и кај двата модела со погон на сите тркала е 260 км на час.
Taycan е првото возило со системски напон од 800 волти наместо вообичаените 400 волти за електрични автомобили. Ова е посебна предност за возачите на Taycan на патот: за нешто повеќе од пет минути, батеријата може да се наполни со употреба на директен полнач (DC) од мрежата за напојување со голема моќност за опсег до 100 километри. Времето на полнење од 5 пет до 80 проценти SoC (состојба на полнење) е 22,5 минути со полнење во идеални услови, а максималната моќност за полнење е 270 kW. Целокупниот капацитет на батеријата Performance Battery Plus е 93,4 kWh. Возачите на Taycan, исто така можат удобно да ги полнат своите автомобили на стандардните домашни приклучоци.
Чист дизајн со препознатлив Porsche ДНК
Со својот чист дизајн, Taycan го сигнализира почетокот на новата ера. Во исто време, ја задржува непогрешливата ДНК за дизајн на Porsche. Од предната страна изгледа особено широко и рамно со високо контурирани крилја. Силуетата ја обликува спортската кровна линија која се наклонува надолу кон задниот дел. Карактеристични се и високо-извајаните странични делови. Тенка кабина, привлечениот заден С-столб и изразените раменици на крилјата резултираат во остра нагласена задница, типична за Porsche. Исто така, постојат иновативни елементи како што е логото Porsche со стакло-ефект, кој е интегриран во светлосната лента од задниот дел.
Коефициентот за воздушен отпор изнесува 0,22, благодарение на аеродинамично оптимизираната основна форма која дава значаен придонес за ниската потрошувачка на енергија и со тоа и долгиот досег.
Уникатен дизајн на внатрешноста
Кокпитот сигнализира почеток на нова ера со својата јасна структура и целосно нова архитектура. Слободниот, превиткан кластер на инструменти претставува највисока точка на контролната табла. Ова става јасен фокус на инструментите кон возачот. Централен, 10,9-инчен дисплеј за инфозабава и дополнителен патнички дисплеј се комбинирани за да формираат интегриран стаклен опсег во црниот панел. Сите кориснички интерфејси се целосно ново дизајнирани за Taycan. Бројот на класични хардверски контроли како прекинувачи и копчиња е значително намален. Наместо тоа, контролата е интелигентна и интуитивна – користејќи ја операцијата на допир или функцијата на гласовна контрола, која одговара на командата „Еј Порше“.
Со Taycan, Porsche за прв пат нуди ентериер комплетно без употреба на материјали од животинско потекло. Ентериери направени од иновативни рециклирани материјали го потенцираат одржливиот концепт на електричниот спортски автомобил. Дополнителниот простор за патниците е добиен од вдлабнатините на батеријата во задниот дел од возилото – обезбедете удобност при седење во задниот дел и задржете ја ниската точка на тежиште на возилото типично за спортски автомобили. Достапни се два багажни простори: предниот простор има капацитет од 81 литар и задниот 366 литри.
Иновативен погон со двобрзински менувач
Taycan Turbo S и Taycan Turbo имаат две исклучително ефикасни електрични мотори, еден на предната оска и еден на задната оска, со што автомобилот добива погон на сите тркала. И опсегот и постојаната моќност на погонот имаат корист од високата ефикасност на трајно синхронизираните машини. Електричната машина, менувачот и инверторот се комбинираат во компактен погон. Модулите имаат најголема на моќност по диспозиција (kW на литар простор) од сите електрични погони на пазарот денес. Посебна карактеристика на електричните мотори е намотувањето на калените на статорот. Оваа технологија овозможува да се вметне повеќе бакар во статорот, со што се зголемува моќноста и вртежниот момент додека се одржува истиот волумен на компонентата. Двостепениот менувач инсталиран на задната оска е иновација развиена од Porsche. Првата брзина му дава на Taycan уште поголемо забрзување од место, додека втората брзина со долг сооднос на менувачот обезбедува висока ефикасност и подеднакво големи резерви на моќност. Ова важи и при многу големи брзини.
Централно поврзана шасија
Porsche користи централно мрежно контролен систем на шасијата во Taycan. Контролата на шасијата со интегрален Porsche 4D систем ги анализира и синхронизира сите системи на шасијата во реално време. Иновативните системи за шасија вклучуваат адаптибилна воздушна суспензија со трикоморна технологија, вклучувајќи електронска контрола на амортизерите PASM (Porsche Active Suspension Management), како и системот за контрола на шасијата Porsche Dynamic Chassis Sport (PDCC Sport), вклучувајќи електро-механичка стабилизација и Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Контролата на погонот на сите тркала со два електрични мотори и системот за закрепнување се уникатни. До 265 kW, потенцијалната моќ за рекуперација е значително поголема од онаа на конкурентите. Тестовите покажаа дека приближно 90% од секојдневното сопирање го вршат само електричните мотори – без да се активираат сопирачките на тркалата.
Профилот на различните режими на возење во основа ја следи истата филозофија како и во другите серии на модели Porsche. Ова е дополнето со специјални поставки кои овозможуваат оптимална употреба на чисто електричен погон. Достапни се четири режими на возење: „Range“, „Normal“, „Sport“ и „Sport Plus“. Покрај тоа, индивидуалните системи можат да се конфигурираат во режимот „Individual“.
Светска премиера на три континенти во исто време
Светската премиера на Porsche Taycan се одржа истовремено во Северна Америка, Кина и Европа. Најважните продажни пазари на новиот електричен спортски автомобил се на овие три континенти. Локациите на настанот се исто така синоним за три начини на одржливо управување со енергијата: Нијагарините водопади на границата меѓу американската држава Њу Јорк и канадската провинција Онтарио ја претставуваат хидроенергијата, соларна фарма во Нојхарденберг во близина на Берлин која претставува соларна енергија и фарма на ветерници на островот Пингтан, околу 150 километри од кинескиот град Фужоу во провинцијата Фуџијан што претставува моќта на ветерот. Овие природни сили ги перцепираме со сите наши сетила на ист начин како што доживуваме импресивно напојување на првиот електричен спортски автомобил од Porsche. Овој еднократен настан беше емитуван низ целиот свет преку преносот во живо на NewsTV.porsche.com.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
МФ: Јавниот долг на крајот на првиот квартал 58,6% од БДП
Министерството за финансии денеска ги објави податоците за состојбата на јавниот долг заклучно со 31 март 2024 година. Согласно објавените податоци јавниот долг изнесува 8.769 милиони евра што претставува 58,6% од БДП.
„Во првиот квартал се издадени државни хартии од вредност во износ од 219,2 милиони евра, повлечени се средства во износ од 175,5 милион евра по основ на склучени кредитни аранжмани со странски кредитори, како што е повлекувањето на втората транша од ММФ од кредитната линија за претпазливост и ликвидност и 57,6 милиони евра по основ заеми за јавни претпријатија и АД основани од државата и општините, општините во градот Скопје и Градот Скопје. При тоа извршена е и исплата на обврски по основ на главнина за надворешен долг во износ од 82,7 милиони евра“, соопшти МФ.
„Министерството за финансии ја објавува состојбата на јавниот долг на квартално ниво, а при пресметката на јавениот долг во однос на БДП се користени податоци за вредноста на БДП за период 2005 – 2024 година, за 2022 година користен е податок за вредност на БДП објавен на веб страната на Државниот завод за статистика, додека податоците за 2023 се прелиминарни податоци на Државниот завод за статистика, а 2024 година е проектирана вредност на БДП на Министерство за финансии.
Исто така, денеска согласно утврдената динамика, Министерството за финансии ги објави податоците за состојбата на државниот долг кој заклучно со 31 март 2024 година изнесува 7.544 милиони евра што претставува 50,4% од БДП. Состојбата на државниот долг се објавува на месечно ниво.
Министерството за финансии транспарентно ги објавува овие податоци на својата веб-страница. Последниот податок укажува дека јавниот долг е во дефинираните граници со новиот Закон за буџети. Со новиот Закон за буџети е воспоставено правило со кое јавниот долг не треба да надминува 60% од БДП, што е согласно и со Мастришките критериуми. Министерството за финансии останува на определбата за одржување на јавниот долг на стабилно ниво и во рамки на утврдените критериуми“, се додава во соопштението на МФ.
Економија
Забележителен раст на приходите, инвестициите и добивката на Реплек во првиот квартал од 2024 година
Со раст на оперативните приходи од 25%, на обемот на инвестиции и на добивката во првото тримесечје споредено со истиот период минатата година, „Реплек АД“ продолжи со успех да го реализира бизнис планот за 2024 година и својата долгорочна развојна стратегија која се темели на зголемување на продажбата на странските и на домашниот пазар, на иновациите во портфолиото на производи, како и на значителни вложувања во технолошкиот напредок и во развојот и добросостојбата на своите вработени.
Неревидираниот консолидиран финансиски извештај за работењето на Реплек АД во првиот квартал од 2024 година покажува дека во секторот фармација компанијата остварила раст на приходите од 26,9% во однос на истиот период минатата година. Во најголем дел ваквиот раст се должи на растот на приходите од продажба на странските пазари, каде се генерираат дури 80 % од вкупните приходи и кои во овој временски период се зголемени за 23 %, надминувајќи вредност од над пет (5) милиони евра. Позитивно влијание на ваквиот раст на приходите од извоз има отворањето на новиот пазар за производите на „Реплек АД“ во Туркменистан, што се очекува да придонесе за натамошно зголемување на извозните перформанси и резултати на компанијата.
Истовремено со растот на извозот, „Реплек АД“ продолжи да ја јакне и својата позиција на домашниот пазар, каде во Q1 2024 е остварен раст на приходите од продажба од 50 %, во споредба со истиот период лани.
Значителен раст во овој период од годината е забележан и кај инвестициите кои се зголемени приближно за пет и пол пати во однос на првите три месеци од 2023 година.
„Позитивните резултати на стартот на оваа година ни влеваат дополнителна енергија и мотив да продолжиме уште посилно во остварување на целите дефинирани во деловниот план за оваа година и во нашата стратегија за долгорочен одржлив развој. Остануваме посветени на инвестирањето во натамошна технолошка модернизација, како и на иновациите кои треба дополнително да збогатат нашето портфолио на производи, коишто веруваме дека ќе ни овозможат натамошно зајакнување на нашите позиции на домашниот пазар и ќе ни отворат нови можности и перспективи на странските пазари. Паралелно продолжуваме и со вложувањата кои треба да ја гарантираат натамошната добросостојба на нашите вработени. Веруваме дека ваквите напори ќе вродат со плод, ќе придонесат за натамошен раст на компанијата и ќе донесат дополнителна вредност за сите“, изјави главниот извршен директор на „Реплек АД“, Душан Пецовски.
Инаку, растот на приходите од продажба се одрази и на растот на консолидираната добивка пред оданочување на „Реплек АД“, која за првите три месеци од оваа година бележи зголемување за 24 % во однос на истиот период од минатата година.
(ПР текст)
Економија
Финансии побара до крајот на денов да се стави во мирување поскапувањето на осигурувањето на автомобилите при регистрација
Комисијата за осигурување од автомобилска одговорност на денешната седница го разгледа доставениот извештај од Националното биро за осигурување поврзано со зголемените цени по основ на премија за вршење на дејноста на осигурување.
На состанокот Комисијата му укажа на Националното биро за осигурување и на регулаторот Агенцијата за супервизија на осигурувањето во текот на денешниот ден да им предложи на друштвата за осигурување до крајот на денешниот ден да ги стават во мирување одлуките за зголемување на трошоците и да ги вратат на ниво од пред 25 април 2024 година и да ја известат Комисијата во текот на денешниот ден. Ваквото укажување е со цел обезбедување транспарентност и предвидливост на процесите, имајќи предвид дека компаниите ниту поединечно, ниту преку Националното биро за осигурување го немаат известено регулаторот, односно Агенцијата за супервизија на осигурувањето ниту Комисијата дека планираат да ги зголемат трошоците по основ на премијата за вршење на дејноста на осигурување, и на тој начин не е обезбеден инклузивен пристап и кооперативност со сите засегнатите страни при донесување на одлуките.
Комисијата за осигурување од автомобилска одговорност на денешната седница побара од регулаторот, односно Агенцијата за супервизија на осигурувањето, да изготви анализа за оправданоста и исправноста на донесените одлуки од страна на друштвата за осигурување, во насока на заштита на крајните корисници, а со цел обезбедување сеопфатна информација за донесување објективна и транспарентна одлука. Во правец на ова е укажувањето кон регулаторот за ставање во мирување на одлуката за зголемување на цената на трошоците од страна на друштвата за осигурување. Истовремено, побара од друштвата за осигурување преку Националното биро да дадат свој придонес во изготвување на анализата и предлог-заклучоци за промена на Тарифата на премии за осигурување на сопствениците на моторни возила од одговорност за штети предизвикани на трети лица.
На состанокот, Комисијата одлучи во најскоро време по доставување на анализата од регулаторот, односно Агенцијата за супервизија на осигурувањето, да свика седница и да ја разгледа доставената Информација и да донесе соодветни заклучоци.