Економија
Светска премиера на новиот електричен Porsche Taycan – чист дизајн со препознатлив Porsche ДНК

Porsche го претстави својот прв, целосно електричен спортски автомобил пред јавноста со спектакуларна светска премиера што се одржува истовремено на три континенти. „Taycan го поврзува нашето минато со иднината. Ја носи напредната приказна за успехот на нашиот бренд – бренд кој ги фасцинира и воодушевува луѓето низ целиот свет за повеќе од 70 години“, рече Оливер Блум, претседател на Извршниот одбор на Porsche AG , кој ја отвори светската премиера во Берлин: „Овој ден означува почеток на нова ера“.
Спортскиот седан со четири врати претставува уникатно возило, кој нуди типични перформанси за едно Porsche и поврзување со секојдневна употребливост. Во исто време, високо напредните методи на производство и карактеристиките на Taycan поставуваат нови стандарди во областа на одржливоста и дигитализацијата. „Ветивме вистинско Porsche во времето на електромобилноста – фасцинантен спортски автомобил што не само што возбудува во однос на својата технологија и возна динамика, туку и предизвикува страст кај луѓето ширум светот, исто како што тоа го правеа нејзините легендарни претходници. Сега го испорачуваме ова ветување “, потенцира Мајкл Штајнер, член на Извршниот одбор на Porsche AG за истражување и развој.
Првите модели во новата серија се Taycan Turbo S и Taycan Turbo. Тие се најсовремените модели на Porsche E-Performance и се меѓу најмоќните модели што производителот на спортски автомобили моментно ги има во својот асортиман на производи. Помалку моќни варијанти на овие возила со погон на сите тркала ќе следат оваа година. Првиот дериват што ќе се додаде ќе биде Taycan Cross Turismo на крајот на следната година.

Photography: Christoph Bauer
Postproduction: Wagnerchic – www.wagnerchic.com
До 2022 година, Porsche ќе инвестира повеќе од шест милијарди евра во електромобилност.
Перформанси сплотени со ефикасност
Предводникот, Taycan Turbo S може да генерира моќност до 560 kW (761 КС) во комбинација со контролата на лансирање (Launch Control), а Taycan Turbo испорачува до 500 kW (680 КС). Taycan Turbo S забрзува од нула до 100 км/ч за 2,8 секунди, додека Taycan Turbo го комплетира овој спринт за 3,2 секунди. Turbo S има опсег до 412 километри, а Turbo располага со опсег до 450 километри. Најголемата брзина и кај двата модела со погон на сите тркала е 260 км на час.
Taycan е првото возило со системски напон од 800 волти наместо вообичаените 400 волти за електрични автомобили. Ова е посебна предност за возачите на Taycan на патот: за нешто повеќе од пет минути, батеријата може да се наполни со употреба на директен полнач (DC) од мрежата за напојување со голема моќност за опсег до 100 километри. Времето на полнење од 5 пет до 80 проценти SoC (состојба на полнење) е 22,5 минути со полнење во идеални услови, а максималната моќност за полнење е 270 kW. Целокупниот капацитет на батеријата Performance Battery Plus е 93,4 kWh. Возачите на Taycan, исто така можат удобно да ги полнат своите автомобили на стандардните домашни приклучоци.
Чист дизајн со препознатлив Porsche ДНК
Со својот чист дизајн, Taycan го сигнализира почетокот на новата ера. Во исто време, ја задржува непогрешливата ДНК за дизајн на Porsche. Од предната страна изгледа особено широко и рамно со високо контурирани крилја. Силуетата ја обликува спортската кровна линија која се наклонува надолу кон задниот дел. Карактеристични се и високо-извајаните странични делови. Тенка кабина, привлечениот заден С-столб и изразените раменици на крилјата резултираат во остра нагласена задница, типична за Porsche. Исто така, постојат иновативни елементи како што е логото Porsche со стакло-ефект, кој е интегриран во светлосната лента од задниот дел.
Коефициентот за воздушен отпор изнесува 0,22, благодарение на аеродинамично оптимизираната основна форма која дава значаен придонес за ниската потрошувачка на енергија и со тоа и долгиот досег.
Уникатен дизајн на внатрешноста
Кокпитот сигнализира почеток на нова ера со својата јасна структура и целосно нова архитектура. Слободниот, превиткан кластер на инструменти претставува највисока точка на контролната табла. Ова става јасен фокус на инструментите кон возачот. Централен, 10,9-инчен дисплеј за инфозабава и дополнителен патнички дисплеј се комбинирани за да формираат интегриран стаклен опсег во црниот панел. Сите кориснички интерфејси се целосно ново дизајнирани за Taycan. Бројот на класични хардверски контроли како прекинувачи и копчиња е значително намален. Наместо тоа, контролата е интелигентна и интуитивна – користејќи ја операцијата на допир или функцијата на гласовна контрола, која одговара на командата „Еј Порше“.
Со Taycan, Porsche за прв пат нуди ентериер комплетно без употреба на материјали од животинско потекло. Ентериери направени од иновативни рециклирани материјали го потенцираат одржливиот концепт на електричниот спортски автомобил. Дополнителниот простор за патниците е добиен од вдлабнатините на батеријата во задниот дел од возилото – обезбедете удобност при седење во задниот дел и задржете ја ниската точка на тежиште на возилото типично за спортски автомобили. Достапни се два багажни простори: предниот простор има капацитет од 81 литар и задниот 366 литри.
Иновативен погон со двобрзински менувач
Taycan Turbo S и Taycan Turbo имаат две исклучително ефикасни електрични мотори, еден на предната оска и еден на задната оска, со што автомобилот добива погон на сите тркала. И опсегот и постојаната моќност на погонот имаат корист од високата ефикасност на трајно синхронизираните машини. Електричната машина, менувачот и инверторот се комбинираат во компактен погон. Модулите имаат најголема на моќност по диспозиција (kW на литар простор) од сите електрични погони на пазарот денес. Посебна карактеристика на електричните мотори е намотувањето на калените на статорот. Оваа технологија овозможува да се вметне повеќе бакар во статорот, со што се зголемува моќноста и вртежниот момент додека се одржува истиот волумен на компонентата. Двостепениот менувач инсталиран на задната оска е иновација развиена од Porsche. Првата брзина му дава на Taycan уште поголемо забрзување од место, додека втората брзина со долг сооднос на менувачот обезбедува висока ефикасност и подеднакво големи резерви на моќност. Ова важи и при многу големи брзини.
Централно поврзана шасија
Porsche користи централно мрежно контролен систем на шасијата во Taycan. Контролата на шасијата со интегрален Porsche 4D систем ги анализира и синхронизира сите системи на шасијата во реално време. Иновативните системи за шасија вклучуваат адаптибилна воздушна суспензија со трикоморна технологија, вклучувајќи електронска контрола на амортизерите PASM (Porsche Active Suspension Management), како и системот за контрола на шасијата Porsche Dynamic Chassis Sport (PDCC Sport), вклучувајќи електро-механичка стабилизација и Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Контролата на погонот на сите тркала со два електрични мотори и системот за закрепнување се уникатни. До 265 kW, потенцијалната моќ за рекуперација е значително поголема од онаа на конкурентите. Тестовите покажаа дека приближно 90% од секојдневното сопирање го вршат само електричните мотори – без да се активираат сопирачките на тркалата.
Профилот на различните режими на возење во основа ја следи истата филозофија како и во другите серии на модели Porsche. Ова е дополнето со специјални поставки кои овозможуваат оптимална употреба на чисто електричен погон. Достапни се четири режими на возење: „Range“, „Normal“, „Sport“ и „Sport Plus“. Покрај тоа, индивидуалните системи можат да се конфигурираат во режимот „Individual“.
Светска премиера на три континенти во исто време
Светската премиера на Porsche Taycan се одржа истовремено во Северна Америка, Кина и Европа. Најважните продажни пазари на новиот електричен спортски автомобил се на овие три континенти. Локациите на настанот се исто така синоним за три начини на одржливо управување со енергијата: Нијагарините водопади на границата меѓу американската држава Њу Јорк и канадската провинција Онтарио ја претставуваат хидроенергијата, соларна фарма во Нојхарденберг во близина на Берлин која претставува соларна енергија и фарма на ветерници на островот Пингтан, околу 150 километри од кинескиот град Фужоу во провинцијата Фуџијан што претставува моќта на ветерот. Овие природни сили ги перцепираме со сите наши сетила на ист начин како што доживуваме импресивно напојување на првиот електричен спортски автомобил од Porsche. Овој еднократен настан беше емитуван низ целиот свет преку преносот во живо на NewsTV.porsche.com.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
9.000 тони македонска пченица ќе се откупат за потребите на стоковите државни резерви, вели ВМРО-ДПМНЕ

„Стоковите резерви на пченица се полнат со македонска пченица, откупена директно од македонските земјоделци. Државните резерви, со своите вредни и неуморни раце, ги полнат македонските земјоделци“, вели ВМРО-ДПМНЕ.
„Со одлука на Владата, 9.000 тони македонска пченица ќе се откупат за потребите на стоковите државни резерви.
Тоа ја покажува и потврдува вистинската грижа и посветеноста на Владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ за интересот на државата и земјоделците.
Наместо да се купува увозна, која како држава скапо ја преплаќавме, како што беше случај во време на власт на СДС и министер Љупчо Николовски, сега државните стокови резерви ги полни пченицата од македонските земјоделци.
За време на владеење на СДС, стоковите резерви се полнеа со пченица купена од странство за 25% поскапа од берзанска, односно 27 денари по килограм, што беше за шест денари поскапо.
А профитот, односно ќарот 100% од ваквите зделки, завршуваше кај посредниците, а сега целата добивка завршува директно кај македонскиот земјоделец.
Тоа време заврши. Сега никој не заработува на грбот на другите, посебно на трудот на земјоделецот и на штета на државата“, соопшти ВМРО-ДПМНЕ.
Економија
Трипуновски: Над 280.000 тони домашна пченица ќе се откупат за стоковните резерви

Зголемување од 2 проценти годинава во однос на минатата има кај површините кои беа засеани со пченица.
Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство пренесува изјава на министерот Цветан Трипуновски кој посочува дека согласно првичните податоци од науката и теренските сондажи, се бележи „сериозен раст во делот на просекот кој ќе биде на државно ниво – тој ќе се движи оваа година над 4 тони по хектар.
-Овие 70.000 хектари кои ги имаме во евиденцијата како Министерство, засеани со пченица, ќе дадат просек кој е многу поголем од минатите години. Ќе добиеме производство од 280 до 300.000 тони пченица, со што ќе се задоволат домашните потреби, наведува Трипуновски.
Во минатото, како што вели, главната забелешка беше што државата дозволуваше стоковните резерви да се полнат со увозна пченица, наместо да се полнат од домашното производство.
-На владина седница донесовме одлука каде што преку Агенцијата за стоковни резерви од индивидуалните земјоделци ќе се врши откуп на 9.000 тони пченица за потребите на стоковните резерви, појасни министерот Трипуновски.
Додаде дека стоковните резерви ќе бидат полнети во повеќе региони низ Македонија: во битолскиот и во прилепскиот регион, дел во Овчеполието и во западна Македонија.
Економија
Инвертер-клими за ранливите семејства – Министерството за енергетика објави оглас

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини објави мерка која ги таргетира ранливите категории население.
Преку јавен оглас, што стапи во сила, Министерството, како што информираат од таму, почнува со распределба на енергетски ефикасни инвертер клима-уреди за 2025 година, со што ќе се подобри квалитетот на живеење и ќе се намалат трошоците за енергија во илјадници македонски домови.
„Мерката се реализира во согласност со Програмата за изменување и дополнување на Програмата за заштита на ранливите потрошувачи на енергија за 2025 година (‘Службен весник на РСМ’ бр. 161/25). Во согласност со јавниот оглас за поддршка на домаќинства што спаѓаат во категоријата ранливи потрошувачи на енергија, со цел унапредување на енергетската ефикасност и подобрување на квалитетот на живеење, домаќинствата што ги исполнуваат условите ќе стекнат право на купен и вграден инвертер клима-уред со моќност од 3,5 kW и енергетска класа од најмалку А+. Овие уреди не само што штедат електрична енергија туку обезбедуваат и висока ефикасност за греење и ладење – токму онаму каде што е најпотребно“.
Како што појаснуваат, рокот за пријавување е 60 дена од денот на објавувањето на огласот во дневен весник.
Повеќе информации, како и потребните обрасци за пријавување, се објавени на веб-страницата на Министерството: www.energy.gov.mk.