Економија
Новата ŠKODA OCTAVIA – висока технологија, врвен дизајн и поголема практичност

Со четвртата генерација на својот бестселер ŠKODA достигнува нова димензија која буди емоции
Уште подобра, попросторна, поемотивна и со подобра поврзаност од било кога, со претставувањето на четвратата генерација на својот бестселер, ŠKODA достигнува нова димензија. Срцето на брендот ŠKODA, новата Octavia е подолга и поширока од својата претходна генерација, има уште поголем багажен простор и е со поемотивен дизајн благодарение на дизајнерскиот јазик на ŠKODA. Дополнително, со новата Octavia, ŠKODA воведува и нов дизајнерски концепт за ентериерот кој комбинира одлична просторна понуда со високо-квалитетни материјали, неверојатна функционалност и милион паметни детали. Иновативната поврзаност и новиот систем за асистенција го подигнуваат комфорот и безбедноста на многу повисоко ниво.
Новата Octavia е многу попространа од својата претходна генерација. Хечбекот е 19 милиметри подолг, а Combi изведбата е цели 22 милиметри подолг од досегашниот модел. Дополнително, Octavia е поширока за 15 милиметри, што ветува повеќе простор во кабината. Моделот може да се пофали и со поголем багажник со капацитет од дури 640 литри, додека хечбекот има 600 литри, што претставува најголем багажен простор во класата.
Новиот дизајн на предниот браник со остри, потесни предни светла нуди визуелно задоволство благодарение на LED технологија која се користи кај предните и задните светла, како и кај светлата за магла. Ново дизајнираните, плитки шини на покривот ја истакнуваат издолжената силуета на Octavia Combi, додека хечбекот изгледа речиси како купе.
Во ново дизајнираниот ентериер, Octavia нуди нов, двокрак волан, кој може да се добие со систем за загревање, на кој се поставени дури 14 најразлични функционалности кои може да се контролираат без да ги тргнете рацете од управувачот. Централната конзола е редизајнирана и нуди премиум изглед со интересни ситни хромирани детали, кои може да ги најдете и на вратите. Во кабината се користени меки, премиум материјали, а новото LED амбиентално осветлување обезбедува посебен визуелен допир, со избор на десет различни бои.
За првпат во модел на ŠKODA се вградуваат посебни ергономски седишта, кои поседуваат и масажна функција, а во топ верзијата располагаат и со вентилација. Опционалниот head-up дисплеј е уште една функционалност која ŠKODA ја воведува по прв пат. Дисплејот ги покажува најважните информации како брзина, навигација, сообраќајни знаци и системи за помош на возачот, директно на ветробранското стакло. Уште една премиера во новата Octavia е тро-зонскиот Climatronic. Електромеханичката паркирна сопирачка е влегува во стандардниот пакет. Новата генерација на ŠKODA Octavia може да да пофали и со расположливите акустични странични прозори, кои ја намалуваат бучавата од патиштата во кабината.
Octavia е прв модел на ŠKODA што ракувањето со бирачот на менувачот DSG го пренесува по електронски пат (Shift-by-Wire). Со тоа менувачот добива сосема нов дизајн на менувачот, вклучувајќи копче за положбата за паркирање.
Други нови функции ги вклучуваат системите за препознавање на сообраќајни знаци, одржување во лента, асистенција при гужва во сообраќај и асистенција во случај на опасност. Системот Hands-on Detect проверува, речиси на секои 15 секунди дали возачот доследно го допира воланот или дали веќе нема контрола врз возилото заради потенцијален медицински итен случај. Ако се случи таков итен случај, системот за „Помош за итни случаи“ може да го доведе автомобилот да застане во лентата. Доколку е неизбежен судир и покрај трудот на сите овие системи, тогаш возилото ќе се обиде максимално да ги заштити патниците така што автоматски ќе ги затвори прозорците и панорамскиот покрив и ќе ги затегне безбедносните појаси.
Четвртата генерација на ŠKODA Octavia не само што е поекономична и еко-пријателска, таа исто така доаѓа со поголем избор на алтернативни погонски системи од кога било досега. За прв пат, постои plug-in-хибридна варијанта, Octavia iV.
Некои од бензинските мотори, кои се дополнително оптимизирани, сега се опремени со лесна хибридна технологија, а дизел моторите доаѓаат од најновата генерација ЕВО и испуштаат до 80 проценти помалку азотен оксид. Моќноста се движи од 110КС до 204КС.
Поставата вклучува и варијанта која се напојува со природен гас (CNG), моделот Octavia G-TEC. Постои избор на четири варијанти на шасијата, и секако, новата Octavia е достапна со погон на сите тркала.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Муцунски: Македонија е рангирана меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд-инвестиции

Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, и директорот на Дирекцијата за технолошко-индустриски развојни зони, Гоце Димоски, денеска одржаа тематска прес-конференција, на која говореа за последниот извештај на „Фајненшл Тајмс“ – fDi Intelligence, според кој Северна Македонија е рангирана меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд инвестиции во однос на БДП.
„Денес споделуваме резултати што се видливи и недвосмислени. Според најновиот извештај на ‘Фајненшл Тајмс’ – fDi Intelligence, нашата земја е меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд инвестиции во однос на БДП. Докажуваме дека сме мала земја која умее да постигне големи резултати“, истакна министерот Муцунски.
Тој појасни дека гринфилд инвестициите значат нови фабрики, капацитети и нови работни места, додавајќи дека овој индекс покажува оти државата привлекува повеќе нов капитал отколку што би се очекувало за нејзината економска тежина – дека остварените резултати во делот на странските инвестиции се над нашата категорија.
„Тоа е порака до инвеститорите и граѓаните: тука вреди да се инвестира, да се гради, да се остане. Тоа е јасен сигнал дека енергетската транзиција и индустрискиот раст се во фаза на реализација – не само план или парола. И да бидеме јасни: ова признание не е случајно. Градиме предвидливост. Ние сме кредибилна членка на НАТО. Се поврзуваме со европските коридори. Испраќаме порака дека нашата држава е сигурен и достоинствен партнер“, додаде министерот Муцунски.
На прес-конференцијата тој истакна и дека граѓаните очекуваат чесна држава и јасни правила, подобро платени работни места и пониски трошоци. Во таа насока, нагласи дека целта не е постигната и дека Владата го забрзува чекорот:
„Денес не велиме ‘целта е постигната’. Денес го забрзуваме чекорот. Поедноставуваме постапки, кратиме рокови, ги поврзуваме домашните компании со странските инвеститори, вложуваме во вештини за младите. И, најважно – создаваме систем во кој никој не е над законот, затоа што довербата е нашата најсилна валута за раст“, заклучи министерот.
Директорот Димоски, пред медиумите, истакна дека денешниот успех претставува признание за стратегијата, пристапот и политиките што ги спроведува Владата во областа на привлекувањето странски директни инвестиции, каде клучни приоритети се економскиот раст, креирањето нови работни места и привлекувањето инвестиции со висока додадена вредност за македонската економија.
„После само една година посветена и напорна работа, сведоци сме дека, според последниот извештај кој веќе десет години го подготвува ‘fDi Intelligence’, специјален истражувачки оддел на ‘Фајненшл Тајмс’, Македонија е рангирана на шестото место во светот во привлекувањето на странски инвестиции во однос на бруто домашниот производ“, истакна Димоски.
Тој потенцираше дека крајната цел е структурна промена во начинот на привлекување инвестиции – со фокус на квалитет и додадена вредност, наспроти квантитет и обем на проекти – што е суштинската разлика која ја издвојува нашата земја од многу други економии во минатото, но и моментално во регионот.
Економија
Мицкоски: Македонија е шеста држава во привлекување странски инвестиции по БДП

Ќе бидам прецизен за да не бидам погрешно разбран, зборувавме дека сме четврта економија во Европа. За жал се уште постојат такви кои на брутален начин лешинарски се обидуваат да дефокусираат, многу јасно и прецизно рековме тогаш дека станува збор за четврти најголем раст на БДП во Европа. Така и ова ние сме шеста држава по бројот, обемот и волуменот на странски инвестиции во светот според БДП, значи да бидеме прецизни, да не оставиме на овој тип на луѓе да го дефокусираат и ова, вели премиерот, Христијан Мицкоски, одговарајќи на новинарско прашање.
Премиерот Мицкоски додаде дека според Светската туристичка организација на ОН, Македонија е шеста дестинација која што привлекла најголем број на туристи во светот, по процентот на раст, споредено истиот период минатата година.
„И исто така треба да кажеме дека Обединетите Нации секторот туризам објавуваше дека сме шеста дестинација која што привлекла најголем број на туристи во светот, по процентот на раст, споредено истиот период минатата година. Тоа се параметри кои се добри и значајни. Дали тоа ќе се почувствува кај стандардот кај граѓаните, јас сум убеден дека тоа се случува, можеби доаѓа споро, но во периодот кој што следи ќе биде уште по изразено. Имајќи предвид дека без да имаме интервенционизам, популизам и без да имаме начин на кој што порано се зголемуваше просечната плата, ние го имаме истиот раст од 11, 12 и 13 проценти, што значи дека стандардот полека но сигурно доаѓа на свое место“, истакна тој.
„Примарна наша цел беше да се консолидираме како држава, ценам дека сме во таа состојба на консолидирање и сега е времето да се почне со раст, односно да се почувствува сето она за кое што денеска зборуваме. Затоа велам ако ние имаме раст на платите од 11, 12, 13 проценти на месечно ниво, а инфлација условно кажано во просек од 4 проценти, тогаш нето имаме зголемување од 7 проценти. Каква беше состојбата пред година ипол, две: Тогаш имавме просечна инфлација од 15,18, 20 проценти, и раст на платите кое што беше под нивото на инфлација, што значи дека стандардот беше во негатива, односно во минус, за разлика од сега кој е во позитива“, посочи премиерот Мицкоски.
Економија
Советот на Народната банка донесе одлуки за унапредување на заштитата на потрошувачите на финансиски услуги

На својата последна седница, Советот на Народната банка усвои четири значајни одлуки насочени кон зајакнување на системот за заштита на потрошувачите, коишто треба да обезбедат поголема транспарентност, фер практики и ефикасно постапување по поплаките на граѓаните од страна на банките и штедилниците, како и соодветни контролни механизми од страна на Народната банка во оваа област.
Со Одлуката за обезбедување јасни, релевантни и навремени информации за производите и услугите, којашто беше усвоена од Советот, се воведува задолжителна обврска за банките да обезбедуваат точни, разбирливи и навремени информации на потрошувачите, особено пред склучувањето договори за кредити и депозити. Информациите треба да дадат јасни насоки во однос на основните придобивки, ризиците и условите за користење на производот или на услугата, вклучително и за трошоците поврзани со финансиските производи и услуги, извести Народната банка.
Со усвоената Одлука за обезбедување фер и транспарентен пристап при склучување и примена на договорите со потрошувачите се воспоставуваат стандарди за фер пристап кон потрошувачите, како и забрана за нефер, измамнички и агресивни деловни практики. Воедно, се дефинираат основните можни ризиците кои треба јасно да им бидат објаснети на потрошувачите пред склучување на договор, а банките се задолжуваат да донесат интерни акти со кои ќе обезбедат фер практика и недискриминација, вклучително и во однос на потрошувачите со попреченост.
Одлуката за воспоставување систем за прием, евиденција и правично постапување со поплаките на потрошувачите го уредува начинот на поднесување, прием и разгледување на поплаки во банките, како и обврска за почитување на рокови за одговарање на поплаките и формирање посебна организациска единица или назначување лице задолжено за заштита на потрошувачите во банките и штедилниците.
Одлуката за начинот на вршење контрола над работењето на финансиските институции во доменот на заштитата на потрошувачите ги пропишува основните видови на контроли во доменот на заштита на потрошувачите. Покрај теренски и вонтеренски контроли, се предвидуваат и хоризонтални контроли на одредена тема кај сите банки и штедилници, како и контрола преку „таинствено купување“ по примерот на напредните европски практики.
Со овие четири одлуки, Народната банка поставува правила и механизми за подобра заштита на правата и интересите на потрошувачите, придонесувајќи кон потранспарентна и пофер средина за користење на финансиските услуги, како и поголема финансиска инклузија, се додава во соопштението на Народната банка.