Македонија
Почнува скопската недела на дизајн во Јавна соба

Денес под мотото „Ментална хигиена” се отвора деветтото издание на Скопската Недела на Дизајн во Јавна соба. Влезот за сите посетители на дневна и вечерна програма е слободен.
„Менталната хигиена ја одбравме пред сè како иницијатива со која би го промениле сето она што го навредува дизајнот, а го поддржува сопствениот стил на живот, работа и моментите кои не дефинираат нас. Дизајнот можеме да го сретнеме насекаде, во секојдневниот живот, низ различни форми, пишан збор, фотографија, музика, индустриски дизајн, активизам итн. На нашето општество потребен му е бран на ментална “чистка”, пред се преку потврда на нашата работа овие девет години“,изјави Тамара Георгиевска, менаџер на Skopje Design Week.
За прв пат годинава, Скопската Недела на Дизајн нема земја во фокус, но затоа им оддаде почит на сите дизајнери и дизајн сцени од бившите Југословенски просторино и пошироко. Артисан (БиХ), Газда (БиХ), Гир (Србија), Група (Хрватска), Просторија (Хрватска), Занат (БиХ), ПалтформатаYoung Balkan Designers (Словенија, Хрватска, Србија, Бугарија, Албанија и Македонија), Здружението на дизајнери од лица со посебни потреби „In My Shoes”(Македонија), актуелниот добитник на престижната награда за германски дизајн – Завар Дизајн (Македонија), дизајнерката на внатрешен ентериер Ивана Пешликовска, како идизјнерот на внатрешен ентериер Кирче Стојоски (Македонија), брзо растечкиот домашен производител Софа Студио (Македонија), Спектра (Македонија), Natuzzi, и уникатната работилница составена од дизајнери од Холандија, Велика Британија, Белгија и Македонија за дизајн на мобилна градина за лица со посебни потреби „On the point”.
Во рамките на работната програма, се случуваат различни типови на работилници и предавања кои ја опфаќаат менталната хигиена во целост. Работилниците и предавањата се стационирани во Cosy Room на третиот кат: „Како до нови клиенти употребувајќи дизајн размислување”, „Дизајнот и неговата бескорисност”, „Измисли ја својата маица” (наменета за деца), “Базилико – презентација за софтвер за вински барови и ресторани”, „Чувајте го вашиот ментален мир додека водите бизнис”, „Што е дизајн” – презентација на уникатниот продукт дизајнер Никола Узуновски, „Користете го паметно вашиот кревет”, „Секс, врски и (себе) дизајн”.
Она што можеби ги врзува сите на едно место е храната, затоа за прв пат на Скопската Недела на Дизајнот се организира час по готвење под капата на мастер готвачот Ренато Краљев, на 30.11.2019 со почеток во 12:30, додека по овој час следи вечерата „Вкусот на Задар” која започнува во 19 часот.
Со почеток од 21 часот со настапот на футуристичкиот грув состав „El Jazzeyra” составен од Жарко Марковиќ, Александар Милојковиќ, Владимир Богосављевиќ и Андрија Минчиќ кој изведува DJ перформанс во живо на различни инструменти (гитара, саксофон, пијано, труба, кларинет, бас) официјално се отвора Скопската недела на дизајн. Од нив може да се очекуваат уникатни музички импровизации користејќи ги различните музички жанрови како jazzy, funk, nu disco, deep & tech house.
Додека во наредните денови можеме да ги видиме „The three of us” (четврток, 21:30), „Lincoln Letter” (четврток, 22:30), „Retro Ringtones” – македонски евергрини (петок, 21:30), „Naked” (сабота, 21:30), DJ Александар Мискоски (недела, 13 часот). Детална програма на настанот на: www.ministryofpleasure.net.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Тошковски да не ги штити неговите началници, за трагедијата во Кочани мора да има одговорност, велат од СДСМ

Изминуваат 37 дена од трагедијата во Кочани, а наместо вистинска правда и одговорност сведоци сме на селективна истрага и молк за одговорноста на актуелните функционери од ДПМНЕ и началниците кои ги има поставено Тошковски, истакнуваат од СДСМ.
Како е можно истрагата целосно да ги игнорира службениците, началниците, раководителите на различни позиции во СВР Штип и ОВР Кочани кои на 16 март 2025 година – на денот на пожарот – имале директна одговорност да спречат трагедија, но тоа не го направиле, прашуваат од опозициската партија.
„Седум командири, началници и заменик-командири на полицијата имале јасни законски надлежности, за безбедноста на просторот, за присуството на малолетници, за употреба на пиротехничките средства.
Полицијата присуствувала во објектот, видела малолетници, видела пиротехника, видела поголем број присутни а не презела ништо.
Ако тие постапеле, трагедијата ќе можела да биде спречена. Животи ќе беа спасени.
Се поставуваат прашањата:
-Зошто началничката на ОВР Кочани, Марија Цветковска Маневска, не е дел од истрагата, иако лично била надлежна за безбедноста во Кочани?
-Зошто не е опфатен началникот на крим-полицијата во Кочани, Томо Донев?
-Зошто Сашо Тасев, началникот на СВР Штип, како и раководителите на крим полицијата во Штип не се опфатени со истргата?
Дали ова не е намерна заштита на кадрите што ги именувал Тошковски“.
Истрагата, како што напоменуваат, не смее да биде политичка операција на прикривање и спасување кадри на ДПМНЕ и затоа Тошковски треба да поднесе оставка а истрагата да се прошири со актуелни функционери кои на денот на трагедијата биле на позиции.
Според СДСМ, болката на семејствата не смее да се дозволи да биде поголема со селективна правда, тоа е неправда.
СДСМ, додаваат од таму, ќе продолжи да се бори за целосна и правична истрага – без заштита на актуелни функционери. Мора да им одговорност, мора да има правда за Кочани.
Македонија
Движење што менува – ХалкЕко како двигател на еко-свеста

Денот на планетата Земја, кој секоја година се одбележува на 22 април, е глобален повик за заштита на животната средина и потсетник дека грижата за планетата е заедничка, неотповиклива одговорност. Токму на ова поле, Халкбанк АД Скопје се истакнува како лидер во еколошката трансформација преку својата зелена платформа – ХалкЕко.
ХалкЕко не е само мобилна апликација, туку симбол на одговорно, одржливо живеење. Со едноставна, но моќна порака – повеќе движење, помалку CO₂ – платформата ги мотивира корисниците да пешачат, трчаат или возат велосипед. Секоја помината километража се претвора во конкретна еколошка акција, бидејќи Халкбанк засадува дрвја во име на секој активен корисник, претворајќи ја личната одлука во заедничко добро.
Покрај поттикнување физичка активност, ХалкЕко ги поврзува луѓето со мисија – да го намалат својот еколошки отпечаток и да придонесат кон позелени урбани и рурални средини. Секоја садница претставува симбол на надеж, а секој корисник – амбасадор на промената. Денот на планетата Земја, во оваа визија, не е само симболичен датум, туку секојдневна животна филозофија.
Во изминатите пет години, преку ХалкЕко се засадени над 60.000 дрвја, уредени се јавни простори, обновени мостови и организирани еколошки настани како велосипедската трка Халк Вело Грин. Банката вложува и во едукација преку различни програми и работилници, градејќи свест кај младите и возрасните за важноста на одржливиот развој. Како дел од глобалната иницијатива „Прајслес планет“ на Mastercard, таа дополнително го зајакнува својот придонес во ова поле.
Во 2024 година, Халкбанк ја започна и својата најамбициозна еколошка акција досега – „Еден милион садници за пет години“, проект што го одбележува петгодишниот јубилеј на ХалкЕко и ја засилува борбата против климатските промени, зголемените емисии на CO₂ и заканата по биодиверзитетот.
Оваа акција не е само бројка, туку вистински залог за иднината. Преку платформата ХалкЕко, Халкбанк не само што поставува стандарди за корпоративна еколошка одговорност, туку создава движење што ги обединува луѓето околу една заедничка цел – здрава планета.
Денот на планетата Земја е шанса за акција. А со ХалкЕко, таа акција добива смисла, резултати и долгорочна вредност. Заедно можеме повеќе – да зачуваме, засадиме и да оставиме зелено наследство за генерациите што доаѓаат.
ПР
Македонија
Изградба на нов саемски комплекс во Скопје: се разгледуваат можности, најавија од Владата

Директорот на Службата за општи и заеднички работи, Ивица Томовски, денеска одржа работна средба со претставници на „Скопски саем“, на која дискутираа за потребата и важноста од изградба на нов саемски комплекс во Скопје. На средбата беа разгледани можностите за локација, инфраструктурни услови и иновации кои би го направиле новиот саемски простор конкурентен на регионалните и меѓународните пазари.
„Враќањето на „Скопски саем“ во сопствен објект не само што ќе ја оживее економската активност, туку и ќе го зајакне регионалниот и меѓународниот профил на Македонија како важен трговски и деловен центар“, изјави директорот Томовски, истакнувајќи го значењето на оваа иницијатива за развојот на економијата.
Даниела Глигоровска, директорка на „Скопски саем“, ги нагласи предностите од обновување на саемската активност, која веќе неколку години не се одржува во свој објект.
„Саемите претставуваат клучни настани за промоција на македонските производи и услуги, како и за создавање на нови можности за странски инвестиции и соработка. Изградбата на современ саемски комплекс ќе ги отвори вратите за нови можности и ќе создаде услови за зајакнување на економијата“, додаде Глигоровска.
На средбата беше договорено меѓуинституционалната соработка и поддршка да продолжи и во периодот што следи подетално да се разгледаат сите аспекти и можности за изградба на нов објект за потребите на саемските манифестации.