Економија
Специјално издание на „порше панамера“ во чест на десетгодишнината од производството
„Порше“ ја слави десетгодишнината од производството на Panamera со специјално издание. Новото издание на Panamera 10 Years Edition има особено обемна стандардна опрема во областите на комфор, а исто така е подобрена и со ексклузивни детали на дизајнот. На пример, новите 21-инчни тркала Panamera Sport Design во бело-златна металик боја и логото „Panamera10“ на врататите, исто така во „бело-златна металик боја“, се детали кои се ексклузивни за моделите на ова специјално издание. Логото, исто така, може да се најде во ентериерот на предниот патнички панел и на штитниците за влез на вратата. Ентериерот е дизајниран во црна кожа. Декоративното шиење создава особено квалитетен впечаток.
Многу дополнителна опрема како стандард
Моделите Panamera 10 Years Edition доаѓаат со низа дополнителни комфорни и безбедносни системи: LED предните светла вклучуваат PDLS Plus, Lane Change Assist и Lane Keeping Assist со препознавање сообраќајни знаци и Park Assist вклучувајќи и камера се дел од продолжениот пакет на стандардна опрема, како и панорамскиот покрив, стаклото за приватност, 14-насочни комфорни седишта со греење и крест на Porsche во потпирачите за глава, „мекото“ затворање на вратите, дигиталното радио и системот BOSE Surround Sound.
Со стандардната адаптивна воздушна суспензија со 3 комори, вклучувајќи управување со суспензија Porsche Active (PASM) и Power Steering Plus, моделите Panamera10 се исто така идеално опремени за извонредна динамика на возењето. Хибридните модели на Panamera 10 Years Edition доаѓаат со батерии со капацитет за полнење од 7,2 kW наместо во спротивно стандардните 3,6 kW.
Спортска кола, луксузна лимузина, хибриден пионер: Историјата на Panamera
Како ниту еден друг автомобил во класата на луксузни автомобили, Panamera претставува комбинација на спортски автомобил со луксуз и разноврсност на вистински гранд турер уште од 2009 година. Покрај тоа, Panamera решително го обликуваше брендот во текот на последните десет години како технолошка платформа за иновации кои подоцна беа пренесени и на другите модели на Porsche. Тековната, втора генерација на модели се произведува целосно во погонот Porsche во Лајпциг, и доаѓа во три различни варијанти на каросеријата. Досега се испорачани над 250.000 единици.
Porsche за четворица – во текот на повеќе од 70-годишната историја на компанијата, инженерите на Porsche продолжија да се враќаат на оваа идеја. Сепак, прототипите како што се Тип 530 засновани врз 356, издолжените варијанти на 928 или купето со четири врати Тип 989 не влегоа во сериско производство. На почетокот на новиот век, беше донесена одлука да се развие хечбек седан со четири врати. Спецификациите вклучуваат извонредна динамика на возење, одлична просторност и типичен дизајн на Porsche. Првата Panamera – со внатрешна ознака G1 – го направи своето јавно деби на 19 април 2009 година на 94-ти кат во Светскиот финансиски центар во Шангај и постави стандарди во својата класа благодарение на уникатниот концепт на перформансите и удобност. И тоа беше преполно со иновации: за прв пат се понуди модерен производствен модел од луксузна класа со систем на менувач со двојна спојка. Предводникот на моделот Panamera Turbo, воведе и воздушна суспензија, како и прилагодлив, мулти-димензионален заден спојлер. Gran Turismo исто така го отвори патот за сите други модели на Porsche со својот нов дисплеј и оперативен концепт.
Во 2011 година, Panamera ја постави сцената за иднината на електромобилноста: како прв паралелен полн хибрид во луксузната класа, хибридот Panamera C беше најекономичното Porsche до денес и покрај моќноста од 380 КС. Две години подоцна, Panamera S E-Hybrid повторно го водеше патот во сегментот како прв plug-in хибрид во светот. Опсегот на модели продолжи да расте брзо, а Panamera беше исклучително важен модел за Porsche: Gran Turismo – со излез до 570 КС и исто така достапен со издолжено меѓуоскино растојание од 2013 година – го основа брендот во нов сегмент од пазарот.
Комплетно нова втора генерација во 2016
Развојот на втората генерација Panamera (G2) следеше неколку патеки: покрај седанот, кој ја прослави својата светска премиера во Берлин на 28 јуни 2016 година, долгата верзија, и третата варијанта која беше развиена на заедничката платформа: Sport Turismo. Од 2017 година, неговиот авангарден дизајн и концепт донесе поголема разновидност на луксузната класа. G2 е уште поспортски и поелегантен, но со исто така доволна просторност и комфор. Атрактивната надворешност уште еднаш опфаќа низа иновации, вклучувајќи дигитализиран дисплеј и оперативен концепт. Благодарение на системите за шасија како што се тро-коморни воздушни суспензии, управувачот од задната оска и системот за стабилизација на електромеханички стабилизатори PDCC Sport, Panamera подеднакво добро припаѓа и на улиците и на патеката. Опсегот на моќност на бензинските мотори се протега од 330 до 550 КС. Покрај тоа, Porsche целосно ги прифати електричните перформанси со втората генерација Panamera: стратегијата за зајакнување донесена од Spyder 918 овозможува перформанси слични на автомобили во комбинација со висока ефикасност. Врвниот модел е Panamera Turbo S E-Hybrid со системска моќност од 680 КС.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Ангеловска-Бежоска: И покрај шоковите, стабилноста на домашната валута зачувана
На покана на Централната банка на Исланд и престижниот американски универзитет „Нортвестерн“, гувернерката Анита Ангеловска-Бежоска учествуваше на конференцијата „Макроекономската стабилност на малите и отворени економии – предизвици и лекции“, којашто се одржа во Рејкјавик, Исланд. Таа беше поканета да го сподели искуството за успешното задржување на стабилноста на девизниот курс во македонската економија.
„Во раната транзиција, како и многу други економии од ЦИЈИЕ, усвоивме стратегија на фиксен девизен курс за справување со хиперинфлацијата, којашто ја применуваме и во моментов. Таа е соодветна на карактеристиките на нашата економија, којашто има висока трговска отвореност (160% од БДП), висока зависност на извозот од увозни компоненти, висока финансиска отвореност (185% од БДП), како и релативно висок степен на евроизација на банкарскиот систем (околу 42% од активата е во евра). Овие карактеристики отвораат можност за висок преносен ефект од девизниот курс врз цените и финансиската стабилност, без позначителни ефекти врз економскиот раст“, нагласи Ангеловска-Бежоска.
Гувернерката се осврна и на последната криза, и на предизвиците за задржувањето на оваа стратегија. Таа потсети и на притисоците на девизниот пазар коишто беа видливи од почетокот на пандемијата до средината на 2022 година, за кои беа нужни значителни интервенции од страна на централната банка, коишто во одреден момент достигнаа 15% од девизните резерви.
„Активните интервенции на девизниот пазар беа можни благодарение на девизните резерви насобрани пред кризата, покрај поддршката од меѓународните финансиски институции во кризниот период. Насобраните резерви ги одразуваат претходните претпазливи макроекономски политики и постепената и соодветно распределена либерализација на капиталната сметка. Затегнатата монетарна политика, користењето сет од макропрудентни мерки првенствено насочени кон зголемувањето на отпорноста на банкарскиот систем, како и мерките преземени за зголемување на транспарентноста и комуникацијата со јавноста, коишто уште повеќе ја зајакнаа довербата во Народната банка, беа од клучно значење за одржувањето на стабилноста на девизниот курс“, нагласи Ангеловска-Бежоска.
Гувернерката подвлече дека и покрај шоковите од невидени размери, стабилноста на девизниот курс беше задржана, а нивото на девизните резерви во моментов е повисоко за близу 40% во споредба со преткризниот период.
На панел-дискусијата, којашто беше предводена од професорот Харис Делас, од Универзитетот „Сури“ и Институтот „Карл Брунер“, покрај гувернерката, учествуваа и гувернерот на Банката на Словенија и гувернерот на Банката на Естонија. На настанот учествуваа повеќе професори од престижни универзитети.
Економија
Левицата со апел до земјоделците да пријават неправилности
„Деновиве сме сведоци на многу варијации и манипулации со откупните цени на нашите земјоделски производи: младиот компир, кромидот, зелката, доматите, а во скоро време ќе почне бербата и на останатите производи како: бостанот, дињите, житото итн“, велат од партијата Левица.
„Сакаме да ве информираме дека согласно Законот за земјоделство и рурален развој, член 31, откуп на земјоделски производи може да врши само регистриран откупувач кој мора да поседува баждарена вага. Исто така, многу важно, откупните цени за секој производ и класа мора да бидат истакнати на видно место на откупниот пункт и истите можат да се менуваат неделно.
До нас стигнаа голем број на поплаки поради откуп на земјоделски производи без кантарни белешки или, пак, без цена на нив. Сите вакви манипулации на откуп на производи без пишана цена на кантарната белешка земјоделците да ги пријавуваат во Левица, па откупувачите кои не работат согласно закон ќе бидат пријавени кај надлежните институции“, се наведува во соопштението на партијата Левица.
Економија
Еколошките и одржливите карактеристики на комплексот „Гранд Скопје“ претставени пред локални и меѓународни експерти на конференцијата за недвижности во Скопје
Во рамки на првата фаза од реализацијата на комплексот „Гранд Скопје“ веќе се постигнати 35% зелена површина што е над законскиот минимум од 20% по градежна парцела. Ова е потврда дека при планирањето и изведувањето,„ Гранд Скопје“ ги запазува највисоките стандарди, не само за градба туку и за хумано живеење во урбаните средини.
Ова го истакна Леонид Антиќ, член на управниот одбор на „Гранд Скопје“ кој визијата за „Новото обележје на градот“ и неговото влијание врз урбанистичкиот развој го претстави пред големиот број на професионалци и експерти од сферата на недвижностите на Конференција за комерцијални недвижности што се одржа во Скопје.
„Во проектот се вклучени сериозни интернационални институции како на пример Европската банка за развој како и Националната банка на Грција којашто е наш партнер во изработката на нивната нова централа на Стопанска Банка АД – Скопје во рамки на „Гранд Скопје“. Овие институции многу сериозно ги сфаќаат целите ESG (Environmental, social and governance/екологија, социјалa и управување), многу сериозно ги сфаќаат еко-иницијативите и многу сериозно се придржуваат до нивното исполнување“, истакна Антиќ на панел-дискусијата „Урбанизам и урбанистичко планирање“.
Антиќ го презентираше урбаниот парк кој на површина од 7.500 м2 во рамки на комплексот Гранд Скопје ќе понуди бројни содржини за рекреација и релаксација, не само за луѓето што ќе живеат таму туку и за целиот град. Паркот, додаде Антиќ е донација на „Гранд Скопје“ и одличен пример за успешна соработка помеѓу инвеститорот, Општина Центар и Град Скопје.
„Во интензивна соработка со нашите колеги од општината и од градот, мислам на урбанистите, макотрпно работевме на целиот проект за да биде оптимално усогласен со параметрите на оваа градска четврт“, рече Антиќ. Како што појасни Антиќ, „Гранд Скопје“ е прв проект кој прави обештетување на граѓани, жителите на Ново маало, за да направи пренамена на приватно земјиште и да реализира парк.
Заштитата на животната средина и почитување на еколошките стандарди се одлика и на планирањето и реализацијата на административно-деловниот објект на Стопанска банка АД – Скопје. Овој проект е во процес на сертифицирање со престижниот LEED (Leadership in Energy and Environmental Design/Лидерство во енергетски и еколошки дизајн) сертификат кој e водечки во одржливото планирање и архитектура.
„Самиот процес за LEED сертификација е многу обемен, голем и сложен. Интересен е фактот дека кога проектот Гранд Скопје беше проектиран не бевме воопшто започнати со таа фаза и откако започнавме со градбата анализите покажуваат дека ние веќе ги исполнуваме тие стандарди“, истакна архитектот Илија Божиновски, директор на МГ Фешн на панел-дискусијата „Бизнис згради“ во рамки на Конференцијата.
Божиновски додаде дека овој начин на планирање и градба го позиционира „Гранд Скопје“ како лидер во регионот.
Конференцијата за комерцијални недвижности Скопје се одржува втора година по ред во организација на „Фортонмка“. „Гранд Скопје“ беше Prime Sponsor на овогодинешното издание на Конференцијата.
ПР