Македонија
(Видео) Крпен студентски живот: 61 денар за оброк дневно, еден килограм месо месечно
Просечно по 61 денар се издвојува дневно за оброк за станарите во студентските домови. На секој станар му следуваат по еден килограм свинско место и 472 грама говедско месо месечно. Ова го покажуваат анализите од истражувањата на Europe House МОФ. Тие денеска ги презентираа двете истражувања за студентски стандард, и тоа: „Како се трошат средствата на Државниот студентски дом Скопје“ и „Перцепции за корупција на станарите во ДСД – Крпен студентски живот“.
Целта на овие две истражувања е да се види и утврди во колкава мера буџетот на ДСД и неговото трошење на ги задоволува потребите на станарите во „Кузман Јосифовски – Питу“, „Гоце Делчев“ и „Стив Наумов“.
„Просечниот буџет на Државниот студентски дом Скопје изнесува 3,5 милиони евра – за 10 месеци престој на студентите, плати за вработените и трошоци за функционирање на домовите. Уделот во буџетот за платите на вработените е речиси двојно поголем од трошоците на ДСД за храна на станарите. Од склучени вкупно 193 договори за јавни набавки, 67 се за обезбедување храна. Ако се земат предвид трошоците за овие 67 договори и бројот на станари во текот на 10 месеци, доаѓаме до просечна сума од 61 денар дневно, која се издвојува за оброците на станарите. Ако набавената храна се спореди со вкупниот број корисници на студентските мензи, доаѓаме до заклучок дека на секој станар му следуваат 1 килограм свинско и 472 грама говедско месо месечно“, вели Петар Барлаковски, истражувач и програмски координатор во МОФ.
Предмет на истражување биле трите дома кои спаѓаат во Државниот студентски дом. Податоците покажуваат дека има пад во бројот на станарите во „Гоце Делчев“, меѓутоа ова се должи на тековното реновирање на просториите, од друга страна, „Кузман Јосифовски – Питу“ има тенденција во пад на бројот на станари и без затворање делови за интервенции и реновирање. Најголем дел од расходите на Владата во периодот што се анализира е наменет за стипендиите за станарите, односно субвенционирани легла и исхрана.
Теренското анкетирање е направено во трите студентски дома и на скала од 1 до 5 квалитетот на живот е оценет со 2,5, а отскокнува оцената на станарите во „Гоце Делчев“ – 3,7. Најголем недостиг се забележува кај средствата и просториите за учење, како компјутери и читалници.
Генерално, станарите се незаинтересирани за начинот на работа на домовите. Животот во студентски дом го избираат токму поради ниската цена за домување, добивање легло и оброци. Станарите велат дека поради низок степен на грижа и одржување хигиена од страна на станарите – домовите се наоѓаат во состојбата во која се, но, од друга страна, за ова значително придонесуваат ниските средства со кои располага ДСД. 91 отсто од станарите никогаш не биле консултирани, околу 19 отсто немаат време, а 18 отсто не се информирани како да се вклучат, не веруваат дека нешто може да променат, а загрижува тоа што 10 отсто веруваат дека во донесувањето одлуки се вклучени само оние студенти што се блиски до раководството на домовите.
40 отсто од станарите никогаш не го прочитале Законот за студентскиот стандард, а исто толкав процент не знаат дека постои извештај за работата на ДСД. 57 отсто познаваат некој што преку врски и познанства добил студентско легло, односно подобро студентско легло. 55 отсто од испитаниците споделија дека леглата се распределуваат по партиска припадност.
14 отсто од станарите не знаат каде да пријават корупција, која е постапката што треба да ја преземат иако се свесни дека треба, оние што нема да пријават се плашат да не го изгубат леглото во студентскиот дом (15 отсто), што се јавува како главна причина за непријавување веднаш по оние 30 отсто дека ништо нема да се промени, дури и ако пријават.
Државниот студентски дом треба да направи соработка со повеќе државни иституции затоа што не може да функционира како посебна институција, без помош од други институции. Оваа година е особено важно ДСД да обезбеди фер избори на претставници на станарите за студентите конечно да имаат тело што ќе ги претставува. Треба да ги информира станарите за нивните права и можности за учество во донесувањето одлуки, како и да прави редовна годишна евалуација за да се има јасна слика за потребите на станарите што ќе се вклучат во годишните програми за работа, се вели во истражувањето.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Нормализиран сообраќајот на патот Градско – Прилеп
Денеска во 20:25 час, сообраќајот на регионалниот пат Градско – Прилеп кај клучката Манастирец кој беше пренасочен по регионален пат Р1107 кон Кавадарци поради случена сообраќајна незгода помеѓу патнички автомобил и трактор е пуштен за сообраќај во целост.
Македонија
Сообраќајка меѓу патничко возило и трактор на регионалниот пат Градско – Прилеп, сообраќајот пренасочен
Денеска околу 19:00 часот поради случена сообраќајна незгода помеѓу патнички автомобил и трактор, регионалниот пат Градско – Прилеп кај клучка Манастирец е пренасочен по регионален пат Р1107 кон Кавадарци, соопшти АМСМ.
Македонија
МВР: Шалтер за „Безбеден град“, граѓаните од утре ќе можат да ги променат контакт-податоците
Од Министерството за внатрешни работи известуваат дека граѓаните од утре (17.12.2025), на посебен шалтер во Одделот за граѓански работи, во зградата на МТВ (приземје) во Скопје, кој ќе работи секој работен ден во периодот од 08:00 до 17:00 часот ќе можат да поднесат барање за промена на контакт-податоците кои ги доставиле при регистрација на возилата, доколку има настаната промена или во случај да имаат добиено известување со неточни податоци.
„Истото, ќе може да се изврши и низ станиците за технички преглед на возила во државата каде што е распореден деташиран референт на МВР.
Исто така, граѓаните по електронска пошта на [email protected] ќе можат да достават писмена забелешка доколку имаат нејаснотии, прашања или проблеми поврзани со функционирањето и примената на системот „Безбеден град“, при што сите доставени забелешки ќе бидат евидентирани и разгледани согласно утврдените процедури, со цел унапредување на работењето и поефикасна комуникација со граѓаните“, соопшти МВР.

