Регион
Градоначалникот на Петриња: Oва е борба за опстанок, постојано ни се отвораат нови проблеми
Градоначалникот на Петриња, Даринко Думбовиќ, за „Н1“ изјави каква е моментната состојба во хрватскиот град, кој беше силно погоден од вчерашниот разорен земјотрес од 6,2 степени по Рихтер.
„Инсталациите се уништени од силниот земјотрес. Во еден дел имаме електрична енергија, а во другиот немаме. Во еден дел имаме вода, во другиот немаме. Сакаме да ја пуштиме во употреба комуналната инфраструктура што е можно побргу. Очекувам вечерва или утре да биде пуштена во употреба. Мислам дека ќе навлеземе во нов проблем дека ќе мора многу повеќе да ги сервисираме луѓето со вода и други неопходни работи“, рече Думбовиќ.
„Она што го правиме денес – се обидуваме да ги затвориме сите дупки. Постојано наидуваме на нови проблеми, кои се огромни. Речиси сите покриви се уништени. Треба да видиме како да се погрижиме за уште неколку луѓе, како да им дадеме топол шатор“, додаде Думбовиќ.
Тој наведе дека потребни се 50 шатори и уште еднаш им се заблагодари на сите што помогнаа.
„Петриња и јас им благодариме на добрите луѓе, отворивме жиро-сметка“, рече тој и додаде дека сметките на граѓаните што се блокирани треба да се деблокираат бидејќи можеби некој од странство сака да им испрати пари.
„Ова е борба за опстанок“, додаде градоначалникот на Петриња.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
(Видео) Пожар во фабрика во Хрватска, пожарникарите се борат со огнената стихија
Во утринските часови во Калиновац, Хрватска, избувна пожар во познатата фабрика за опрема за одржување на сообраќајната инфраструктура „Раско“. На терен има бројни противпожарни единици кои го гаснат пожарот.
Компанијата „Раско“ ја потврди веста на својата Фејсбук страница.
„Имаше пожар во нашиот производствен погон во Калиновац. Во моментот на гаснење се ангажирани јавните противпожарни единици. Според достапните информации нема повредени. Неколку вработени се испратени на превентивни лекарски прегледи поради изложеност на чад. Правиме се што е во наша моќ за да обезбедиме безбедност и благосостојба на нашите работници и на пошироката заедница.
Ви благодариме на разбирањето и ќе ве информираме штом имаме повеќе информации – порачаа од „Раско“ преку социјалните мрежи, пренесува Подравски.хр.
Иако тоа допрва ќе се утврдува, според првичните информации, причината за пожарот е поврзана со погонските батерии, кои се вградени во возилата што ги произведува компанијата.
Регион
ЕУ: Членството на Србија може да биде довдедено во прашање ако не ја усогласи својата политика со нашата
Усогласувањето со вредностите на ЕУ, почнувајќи од владеењето на правото и со заедничката надворешна и безбедносна политика, е најважниот показател за стратешката ориентација на земјите кандидати на нивниот пат кон Унијата, рече првиот европски дипломат , Жозеп Борел.
Заедно со комесарот за проширување, Оливер Вархеји, Борел го претстави овогодишниот пакет за проширување, кој вклучува извештаи за напредокот на 10 земји кандидати и потенцијални кандидати.
Србија е единствената која не е целосно усогласена со надворешната и безбедносната рамка на ЕУ, а во извештајот се вели дека земјата не воведе санкции против Русија, дека одржува односи на високо ниво со таа земја и дека ги интензивирала односитесо Кина, „што покренува прашања за нејзината стратешка насока“.
Борел вели дека членството на Србија во ЕУ е „единствениот одржлив начин да се изгради долгорочен просперитет“.
„Ние инсистираме Србија да се усогласи со нашата надворешна и безбедносна политика, чиј важен дел се рестриктивните мерки против Русија и мислам дека Србија ќе се усогласи порано или подоцна, во спротивно членството може да биде довдено во прашање“, рече Борел.
Минатиот петок, за време на посетата на Белград, претседателката на Комисијата Урсула фон дер Лајен ја пофали Србија. На заедничката прес-конференција со претседателот Александар Вучиќ, таа рече дека тој лично е „посветен на реформите, особено во основните прашања, владеењето на правото и демократијата“.
„Покажавте дека вашите зборови се проследени со дела“, рече Фон дер Лајен, обраќајќи му се на Вучиќ.
Меѓутоа, во извештајот за напредокот, Комисијата вели дека Србија постигнала „ограничен напредок“ во судството и основните права, дека „нема напредок“ во областа на слободата на изразување.
Србија ги започна преговорите во јануари 2014 година и досега отвори 22 од 35 преговарачки поглавја, додека привремено затвори само две. Комисијата ја повтори минатогодишната оценка дека Србија е технички подготвена да го затвори третиот кластер, кој вклучува поглавја поврзани со пазарната конкуренција и инклузивен раст.
Македонија е најдолго во процесот на преговори, добивајќи кандидатски статус уште во декември 2005 година, но оттогаш нема големи поместувања – прво поради грчкото вето, а денес поради бугарската блокада.
Регион
„Тенк вреден 25 милиони евра? Треба да лета“: Милановиќ шокиран од цената на возилото што сака да го купи Хрватска
Претседателот на Хрватска, Зоран Милановиќ, денеска учествуваше на церемонијата на доделување чинови и прием на питомци на воена служба, а по тој повод ги коментира цените на најмодерните германски тенкови „Леопард 2А8“, кои Хрватска има намера да ги купи со цел ги замени своите застарени тенкови „М-84“, произведени за време на поранешната држава.
„Кога станува збор за одбранбената индустрија, секаде каде што е можно, што не е секаде и не често, треба да се обидете сами да ги развивате работите“, вели тој.
„Опремата е незамисливо скапа, проклето е скапа, необјасниво скапа. Дека тоа се екстремни суми, кои денес се бараат и се добиваат од одредени борбени системи, и дека тоа е реалност. А тоа што сте насочени кон многу ограничен број доставувачи, а не дека е мантра или поговорка да се каже околу 2 отсто од БДП за одбрана, е само пресметковна ставка“, рече Милановиќ.
„Затоа што за тие два отсто или милијарда, милијарда и пол евра може да купите илјада тенкови, а можете да купите два пара чевли или една пушка „репетитор“. Тоа е клучната работа.
„Ако тенкот чини 25 милиони евра. Единственото нешто што на овој тенк му треба е да лета за тоа да биде вистинската цена на тој тенк. Не можеме да си дозволиме сè што би сакале и никогаш нема да можеме во такви услови, но треба да бидеме, ќе кажам, пресметани и себични и добро да размислуваме пред секоја одлука бидејќи тие се долгорочни. Бродот што се гради, дај боже да се довршат тие што се градат, да пловат, а тие што ќе дојдат, се градат со многу, многу добро осмислен буџет, каква способност добивате, колку чини, дали можете да го одржувате и слично“, рече Милановиќ.