Економија
Поголем, попрактичен, поефикасен – новиот Volkswagen Caddy почна со продажба во Македонија

Volkswagen Комерцијални возила официјално го претстави новото Caddy на нашиот пазар. Петтата генерација на мошне успешниот модел, од кој се произведени над три милиони примероци, се лансира како MPV и градско товарно возило наменето за испорака. За прв пат, сеопфатниот систем се заснова на модуларната попречна матрица (MQB), што се користи за повеќе модели од Volkswagen Групацијата. Со најновата еволуција на MQB, бројни нови технологии се имплементрани во новото Caddy: иновативниот систем за асистенција „Travel Assist“ го олеснува возењето и го прави побезбедно управувањето со Caddy. „Секогаш онлајн“ инфо-забавните системи и дигитализираните контроли го прават Caddy паметен телефон на тркала, a новиот систем со двојно дозирање ги претвора емисиите на NOx во вода и безопасен азот. Надворешноста има нов и харизматичен дизајн, а внатрешноста исто така е функционално испланирана до последниот детал. Во исто време, просторот што го нуди овој нов повеќенаменски систем меѓу компактните комбиња се зголемува, како вистински Volkswagen.
Харизматичен дизајн и нови карактеристики на надворешноста
Визуелно, преминувањето на MQB платформата станува веднаш забележително од подолгото меѓуоскино растојание. Растојанието е зголемено од 2.682 на 2.755 мм, со што Caddy добива подинамичен изглед. Дизајнерите ја искористија техничката можност претставена од платформата, за да создадат целосно редизајнирано возило – кое е похаризматично од кога било. Во однос на инженерството и функционалностите, надворешноста на Caddy со седум седишта има голем број нови карактеристики. Овие вклучуваат особено голем панорамски подвижен покрив со транспарентна површина од 1,4 м2 и опционални електрични помагала за затворање на лизгачките врати и задниот отвор. Исто така нови се и 16”, 17” и за прв пат 18 инчни алуминиумски тркала стандардно достапни во верзијата „Style“, која вклучува нови LED предни и задни светла. За прв пат, достапен е системот за заклучување, отклучување и палење на моторот „Keyless Access“. Со верзијата Keyless Access / Advanced сѐ што треба возачот да направи, е да му пристапи на возилото со клучот во џеб, така што централната брава се отклучува без воопшто да се допира рачката на вратата. Новоразвиениот систем е заштитен со врвна технологија, што го прави исклучително безбеден.
Најпросторен во својата класа
Во внатрешноста, петтата генерација на Caddy импресионира со нови високотехнолошки решенија и значително покорисен простор. Caddy Cargo обезбедува простор за товар од 3,1 m3 (дефинирано во стандардот SAE V6); во Caddy Cargo Maxi капацитетот е 3,7 м3. Целосно редизајнираната задна оска го подобрува пристапот до товарниот простор. Ова станува јасно со Caddy Cargo како пример: евро-палета сега може да се внесе странично во задниот дел на возилото. Тоа е затоа што максималната ширина помеѓу лаковите на тркалата сега изнесува 1.230 mm. Благодарение на лизгачките врати што се зголемени во ширина за повеќе од 840 mm (претходно 701 mm), новиот Caddy Cargo Maxi сега може да собере и втора евро палета, што претставува голема конкурентска предност. Максималната должина на товарот до преградата е 1.797 mm (Cargo) и 2.150 mm (Cargo Maxi).
Верзиите за патнички автомобил и Kombi се нудат стандардно со пет седишта. Опционално достапен по нарачка е и трет ред за седење. Нова карактеристика е што седиштата од третиот ред можат индивидуално да се отстранат, со што се нуди максимална флексибилност. Се разбира, новот Caddy 5, ги задржува веќе докажаните карактеристики: седиштата во вториот и третиот ред сè уште можат да бидат повлечени на напред и да се преклопат. И седиштата од вториот ред, лесно може да се извадат. Kombi и семејниот MPV обезбедуваат простор за багаж до 2.556 литри; во верзијата со пет седишта, просторот за багаж натоварен до висината на грбот на седиштата изнесува импресивни 1.213 литри. Просторот за товар кај Kombi и MPV е 1.913 mm до првиот ред на седишта; помеѓу лаковите на тркалата е со максимална ширина од 1.185 mm.
Дигитализиран високотехнолошки кокпит и дигитални копчиња на допир
Индикаторот и контролните елементи се редизајнирани: основниот интерфејс вклучува аналогни инструменти со дигитален мултифункционален дисплеј или – како опција, и стандард во верзијата „Style“- новиот „Digital Cockpit“ (целосно дигитализирана инструмент табла). Вклучено како стандардно или опционално во зависност од верзијата: радио и навигациски системи со 6,5-инчни, 8,25-инчни или 10-инчни екрани на допир. Спојот на дигитален кокпит и врвен 10-инчен систем за навигација Discover Pro создаваат нов дигитален пејзаж на индикатори и контроли: „Innovision Cockpit“. Преку единицата за поврзување на Интернет (OCU) со интегриран eSIM, информатичките системи на Caddy’s пристапуваат и до мобилни мрежни услуги (МО). Иновативните контроли за климатизација под системот за инфозабава за прв пат се дигитални, со лизгачи кои се лесни за употреба.
Нови во Caddy се дигитални копчиња за светло, аудио и функциите на менито. Предниот панел со копчињата „Light & Sight“ сега ја презема својата улога. Позициониран лево, тој е интегриран во пилотската кабина и системот за инфозабава на една линија на гледање и контрола. Таканаречените копчиња за директен пристап на посебен панел под централниот систем за инфо-забава и контролите за климатизација овозможуваат брзо и интуитивно работење на системите за асистенција и напредните функции за контрола на
климата и паркирањето. Покрај тоа, новите и моќни LED светла за внатрешно осветлување и напојување за надворешни 230V уреди ја зголемуваат секојдневната функционалност.
Новите системи за асистенција го прават Caddy побезбеден и полесен за возење
Пет од 19-те системи за асистенција се целосно нови во Caddy, а другите се обемно ажурирани и проширени со различни функции: новите карактеристики вклучуваат „Travel Assist“, кое за прв пат е достапно во Volkswagen Комерцијални возила и го олеснува возењето со помош преку целиот опсег на брзина на движење. Поради новите функционалности на „Travel Assist“, редизајнираниот мултифункционален управувач на Caddy е опремен со капацитивни сензори. Позадината на ова е дека од правни и безбедносни причини возачот мора трајно да го следи системот. Со други зборови, сè додека едната рака го допира воланот, системот не дава никакви инструкции за управување. Ново во Caddy 5, а со тоа и за прв пат во сегментот „A“ на градски комбиња за испорака: асистент за маневрирање со приколка, веќе докажан во моделот Crafter, – „Trailer Assist“ (што го олеснува маневрирањето со приколка). Двојното дозирање значително ги намалува емисиите на азотни оксиди во TDI моторите
Како и системите за асистенција, и новите мотори со четири цилиндри на Caddy се исклучително иновативни. Тие се следната фаза на еволуција на моторот и сите се опремени со филтри за микро-честички. За прв пат во Volkswagen Комерцијални возила се користи новиот систем „Двојно дозирање“ за 55 kW (75 КС), 75 kW (102 КС) и 90 kW (122 КС) TDI моторите со 6-степен мануелен менувач или автоматски 7-степен менувач со двојна спојка. Преку два SCR катализатори и двојно вбризгување на AdBlue постигнато на овој начин, системот значително ги намалува нивоата на емисија на азотни оксиди (NOx) во споредба со оние од претходниот модел. TDI моторите на Caddy 5 се меѓу најчистите турбо-дизел мотори во светот.
Ефикасен и еколошки: бензински мотор со турбо полнење (TSI) кој испорачува 84 kW (114 КС). Новите технологии на погонски систем имаат значително позитивно влијание и еколошки и економски. На пример, TDI: комбинираната потрошувачка на гориво NEDC на новата генерација Caddy 2.0 TDI со 6-степен мануелен менувач и моќност од 75 kW (102 КС) е 4,7 литри на 100 километри, што претставува 1,4 литри на 100 километри помалку од моторот во претходната генерација на Caddy. Еден од факторите кои придонесуваат за оваа значително подобрена ефикасност е аеродинамиката со новиот надворешен дизајн: вредноста на cW- коефициентот на отпор (претходниот модел: 0,33) е намалена на 0,30 кај новото Caddy и претставува нов стандард во овој сегмент. Во споредба со неговите конкуренти, новото Caddy 5 е во просек 10% поефикасно во поглед на потрошувачката на гориво, а испушта и 10% помалку CO2.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Време е за паметен потег со решенија за штедење што носат резултати

Во време на брзи промени, економски предизвици и зголемена потреба за финансиска стабилност, сè повеќе граѓани ги практикуваат навиките за штедење. Штедењето денес не значи само чување средства на страна, тоа е стратегија и начин да се обезбеди сигурност за подобро утре.
Халкбанк, како банка која со години вложува во довербата на граѓаните, нуди штедни производи кои ги следат различните животни ситуации и потреби – од флексибилни решенија за оние кои сакаат слобода, до стабилни депозити за оние кои имаат долгорочни планови.
Пет различни модели на штедење со една заедничка цел: финансиска сигурност
Онлајн депозит – за дигиталните штедачи
Овој производ е идеален за сите кои сакаат брзина, ефикасност и потполна контрола од дома. Онлајн депозитот може да се отвори преку електронското банкарство на Халкбанк, без посета на филијала. Со минимален влог од само 3.000 денари, добивате можност за фиксна каматна стапка и можност за избор на рок на орочување (од 3 до 36 месеци). Каматата се пресметува на крајот од рокот, а сè е целосно безбедно со електронски потпис. Овој депозит штеди за вас – додека вие се посветувате на тековните приоритети.
Флекси депозит – за оние што сакаат слобода и флексибилност
Флекси депозитот е наменет за штедачи кои сакаат да дополнат или повлечат средства во текот на периодот на орочување, без да ја изгубат целосно каматата. Со минимален влог од 60.000 денари, овој депозит ви овозможува повеќекратни дополнувања и исплати, преку шалтер или преку електронското банкарство. Рокот е 13 месеци, додека пак каматната стапка е фиксна. Ова е совршено решение за оние кои сакаат штедење со флексибилност и контрола.
Мој депозит – за редовни приматели на плата или пензија
Овој депозит е креиран специјално за клиенти со редовни месечни примања (плата, пензија или други приходи) кои се насочени кон штедење и имаат потреба од дополнителна сигурност и поволни услови. Минималниот износ е 3.000 денари, а можете да изберете рок од 13 или 25 месеци. Каматата се исплаќа на крај или месечно. Дополнителна вредност е можноста за уплата на нови средства до истекот на рокот, што го прави овој производ идеален за континуирано штедење без компликации.
Е-касичка – дигитална навика за секојдневно штедење
Сакате да штедите „неприметно“, без голем напор? Со е-касичката, секоја ваша трансакција со платежните картички на Халкбанк може автоматски да се претвори во заштеда. Овој производ работи така што со секое направено купување, автоматски се издвојува мал износ во е-касичката. Каматната стапка е 1%, минималниот влог е само 100 денари, а рокот е 12 месеци. Совршено решение за оние кои сакаат да создадат навика за штедење без да го почувствуваат тоа.
Детски депозит – за иднината на најмалите
Детското штедење никогаш не било полесно. Со дизајнирана детска штедна сметка и подарок од Халки, овој депозит нуди фиксна каматна стапка, орочување до 60 месеци и можност за дополнителни уплати. Минималниот влог е само 1.000 денари. По полнолетството на детето, средствата автоматски се префрлаат на новата сметка. Ова е одличен начин да изградите финансиска навика и сигурна иднина за вашето дете.
Без разлика дали сакате целосна контрола, флексибилност или сигурност за вашето семејство – секој чекор кон штедење е чекор кон посигурна иднина. Производите на Халкбанк ви овозможуваат да штедите заедно со постојана поддршка. Затоа што вистинската вредност на парите не е само во тоа колку ги имате, туку како ги насочувате. А кога штедите паметно – живеете послободно.
(ПР)
Економија
Усвоен најновиот квартален извештај со пролетните макроекономски проекции на Народната банка

Советот на Народната банка одржа редовна седница на која беше разгледан и усвоен најновиот Квартален извештај во чии рамки се вклучени и макроекономските проекции на Народната банка.
Основната макроекономска слика за македонската економија во овој циклус проекции не е значително променета во споредба со октомвриските проекции.
Растот на домашната економија постепено би забрзувал во периодот на проекциите 2025 − 2027 година. За оваа година се очекува раст од 3%, што претставува мала надолна ревизија во однос на октомвриската оцена, во услови на понеповолно надворешно окружување. За периодот 2026 − 2027 година, оцените и понатаму покажуваат раст на економската активност од 4%. Се очекува дека главен носител на економското закрепнување ќе бидат пред сè инвестициите, поддржани од јавниот инфраструктурен циклус и странските инвестиции. Позитивен поттик се очекува и од личната потрошувачка, во услови на раст на расположливиот доход и на кредитирањето. Ризиците за растот и натаму се нагласени и претежно надолни, велат од Народната банка.
Во периодот на проекциите се очекува натамошен тренд на забавување на инфлацијата. Најновите оцени упатуваат на просечна стапка на инфлација од 3% во 2025 година, наспроти октомвриските согледувања за инфлација од 2,5%. Оваа промена ги одразува малку повисоките остварувања во првиот квартал оваа година, но и нагорните ревизии на оцените за цената на суровата нафта и на основните прехранбени производи на светските берзи. Сепак, и натаму се очекува дека инфлацијата ќе се сведе на историскиот просек од 2% во 2026 година и ќе се задржи на тоа ниво и во 2027 година. Ризиците за инфлацијата во најголема мера се поврзуваат со геополитичките тензии, трговската неизвесност предизвикана од протекционистичките политики, нарушувањата на синџирите на снабдување и климатските фактори.
И натаму се очекува стабилна надворешна позиција на економијата на среден рок. За 2025 година се предвидува умерено продлабочување на дефицитот на 3,2% од БДП. Ваквите поместувања во најголем дел ќе произлезат од понискиот суфицит кај секундарниот доход, согласно очекувањата за стабилизирање на номиналниот износ на нето-приливите од приватните трансфери, како и од проширувањето на дефицитот на стоки и услуги. За преостанатиот период на проекцијата, 2026 − 2027 година, се очекува подобрување на тековната сметка, при проектиран дефицит на тековните трансакции во просек од 2,7% од БДП. Во целиот период на проекцијата се очекуваат солидни нето-приливи во финансиската сметка, поддржани од странските директни инвестиции и долгорочното задолжување на државата. Значајно е да се напомене дека во целиот период на проекцијата се очекува задржување на девизните резерви на соодветното ниво.
Банкарскиот систем и понатаму ќе обезбедува солидна кредитна поддршка за економијата. До крајот на 2025 година, се очекува дека кредитниот раст ќе изнесува 9%. Се очекува раст и на среден рок, но малку поумерен и со просечна стапка од 7,3% за периодот 2026 ‒ 2027 година, во услови на солидна капитална и ликвидносна позиција на банките. Кредитниот раст, како и досега, ќе биде поддржан од растот на депозитите, како главен извор на финансирање. На крајот на 2025 година, се очекува солиден годишен раст на депозитите од 7,5%, а на среден рок за периодот од 2026 до 2027 година од околу 7,7%, во просек.
Во првото тримесечје на 2025 година, Народната банка продолжи со постепеното нормализирање на монетарната политика, со намалување на каматната стапка во февруари. Оттогаш наваму не се направени промени во монетарната политика, во услови на поволни движења, но поизразени ризици. Засега, се оценува дека сегашната поставеност е соодветна на економските услови, имајќи ги предвид и ризиците од надворешното и од домашното окружување. Народната банка како и досега внимателно ќе ги следи движењата кај најважните показатели и ризиците од надворешното и домашното окружување и ќе ги презема сите неопходни мерки користејќи ги сите расположливи инструменти за одржување на стабилноста на девизниот курс и на ценовната стабилност, соопшти НБ.
Економија
Над 8 милијарди денари исплатени субвенции за земјоделците, рече Мицкоски

Премиерот, Христијан Мицкоски, одговарајќи на новинарско прашање поврзано со податокот за следење на состојбите во земјоделството во Македонија, соопштен од Државниот завод за статистика, изјави:
„Имаме двоцифрен раст на аутпутот, односно зголемување на цените кон откупувачите, коишто генерално оди за извоз, и би рекол незначителен 1,2 2 % зголемен импут во трошоците, во расходната страна на земјоделците. И тоа е веќе неколку месеци и тоа е одлично. Тоа е одличен параметар, тоа значи повеќе пари за инвестиции и повеќе пари за земјоделците.“, информираше премиерот.
Што се однесува до поддршката која ја дава оваа Влада за земјоделците, премиерот напомена дека изминатата година се дадени повеќе од 8 милијарди денари, пари за исплата на заостанати субвенции од 2021 година.
„Од 2021 плаќавме од 2021, 2022, 2023-та и 2024-та година, мислам дека е заокружена. Сега треба да се размислува за тековната година. Така што од 2021 година се плаќаат заостанати субвенции од 8,6 милијарди денари, од прилика.“, објасни Мицкоски.