Економија
Претставена новата ŠKODA KODIAQ – нов дизајн и нови технологии
Иновативната ŠKODA KODIAQ носи низа подобрувања на популарниот теренец, кој досега е произведен во повеќе од 600.000 примероци од фабриката „Квасини“ во Република Чешка. Новата верзија сака да го надмине овој успех, нудејќи им на клиентите најсовремени технологии, вклучително и нови мотори и иновативна технологија со надградени системи за помош.
„KODIAQ навистина ја промени играта за нас. Тоа беше првиот модел на нашата SUV кампања и отвори целосно нов, брзорастечки сегмент на возила. Нашите клиенти и меѓународните автомобилски новинари ги ценат типичните квалитети на KODIAQ, исто како и со другите наши модели “, изјави извршниот директор на ŠKODA, Thomas Schäfer, за важната улога на KODIAQ, додавајќи дека на клиентите им се допаѓаат традиционалните вредности на брендот: емотивен дизајн, одлична вредност за пари, пространи ентериери и одлични опции за опрема.
Впечатлив и карактеристичен
Новиот и уште поемотивен дизајн ќе биде клучната карактеристика на освежениот KODIAQ. На предната страна му е дадена поисправена шестоаголна решетка на ладилникот и нова, подигната хауба. Другите детали му дадоа на KODIAQ повеќе теренски изглед, особено новите браници. Други забележливи карактеристики се поширокиот централен отвор за воздух и детали во алуминиум.
Предните светла се исто така нови. Фаровите се потесни и подинамични. Во комбинација со светлата за магла, тие создаваат нов изглед на моќниот SUV. Сега предните фарови користат стандардна LED технологија, со опција за најсовремени светла со целосна LED матрица. Задниот браник доби карактеристичен дифузор и неговиот дизајн одговара на предниот браник. Со изразените рабови, преработениот браник оптички го проширува автомобилот и му дава уште подинамичен изглед. Тоа е засилено со уште две карактеристики: првенствено новиот спојлер на горниот дел од петтата врата и редизајнираните светла што користат LED технологија со потесна форма.
„Со лансирањето на KODIAQ пред четири години, направивме голем чекор напред кон нашиот сегашен дизајнерски јазик. Заради неколку суптилни промени, нашиот теренец сега се претставува како уште поемотивен. Новиот преден дел е подобар, а дизајнот на четирите ново уредени фарови на KODIAQ му дава единствен карактер. Новите детали со алуминиумски ефект напред и назад, му овозможуваат на автомобилот одличен теренски стил. Во исто време, успеавме да го направиме задниот дел уште подинамичен со нов спојлер на покривот и поостри задни светла “, резимира Oliver Stefani, главен дизајнер на ŠKODA. За разлика од другите верзии, новиот KODIAQ RS има преработена шестстрана решетка на ладилникот со впечатливи двојни ребра во сјајна црна завршница. Во споредба со неговиот претходник, KODIAQ RS сега има препознатлив и динамичен преден браник специфичен за дадениот модел.
Уште поголема удобност
Внатрешноста на KODIAQ исто така гледа низа промени, се разбира. „Уште еднаш го развивме пространиот и удобен ентериер на KODIAQ. Новите контрастни шевови и проширениот опсег на функции на LED амбиенталното осветлување создаваат ново визуелно доживување, додека суптилните детали хармонично го нагласуваат целокупниот изглед на нашиот голем SUV. За прв пат се нудат и ергономски седишта во KODIAQ. Овие можат да бидат електрично прилагодени и вентилирани, и достапни се со функција за масажа“, вели Stefani, опишувајќи ги новостите во KODIAQ.
Покрај новите украсни елементи, клиентите можат да се одлучат за нови материјали за тапацирање на седиштата. Во познатите Ambition и Style пакети за опрема, сега нудат опција за тапацир на седиштата направени од рециклирани материјали. Секој пакет на опрема, како Ambition, Style, Laurin&Klement, Sportline и RS, има свои уникатни карактеристики. Пакетот Ambition нуди детали од алуминиум; Style има детали со дијамантска структура; а Laurin&Klement доаѓа со хромирани компоненти на рачките на вратите.
Сите верзии на новиот KODIAQ имаат нов управувач: стандарден е новиот волан со два крака со кристални контроли, додека спортските SPORTLINE и RS имаат волан со три крака.
Една од најголемите промени во внатрешноста со седум седишта се ергономските седишта достапни за патниците напред. Тие се целосно електрично прилагодливи, со рачна подлога на седиштата. Покрај мемори пена и перфориран кожен тапацир, тие можат да имаат греење, вентилација, па дури и функција за масажа. Овие убави детали ја зголемуваат удобноста во автомобилот на целосно ново ниво.
Се подразбира дека патниците во автомобилот имаат врвен инфо-забавен систем на дофат на раката, вклучително и дисплеј на допир до 9,2 инчи. Друга опција е 10,15 инчи виртуелна табла со инструменти со четири профили на приказ или, во случај на верзиите SPORTLINE и RS, петти спортски профил. Непотребно е да се каже дека возачот може да избере кои информации ќе бидат прикажани на екранот.
Инфо-забавните системи Bolero, Amundsen и Columbus имаат вграден eSIM и нивните корисници можат да очекуваат современи функции кои може да се контролираат преку мобилна апликација, како и Laura, гласовниот асистент кој зборува петнаесет јазици. Системот може, да се поврзе со мобилните телефони преку Apple CarPlay, Android Auto и MirrorLink. Друга опција е Phone Box за безжично полнење на телефонот. Дури и аудио системот на Canton е изменет, со додавање на дополнителни два звучници (вкупно 12).
Подобрените системи за асистенција ја зголемуваат удобноста на возењето и ја зголемуваат безбедноста на патниците. Адаптивната контрола на темпомат функционира до брзина од 210 км на час, додека функцијата за сопирање во итни случаи е во состојба да открие и пешаци и велосипедисти. Како дел од проактивната заштита на патниците во автомобилот, новите радарски сензори одзади можат дури и да го подготват возилото и неговите патници за ризик од судир од задниот дел.
Палета на модерни мотори
ŠKODA KODIAQ сега ќе доаѓа со пет мотори: два турбо дизела и три турбо бензински мотори. Сите се дел од новата линија на EVO, која става акцент на малите емисии. „EVO моторите во KODIAQ комбинираат супериорна испорака на енергија со зголемена ефикасност и помали емисии на CO2 и NOx. Во KODIAQ RS – за прв пат се вметнува бензински мотор кој бидејќи е помоќен, а сепак
полесен, го прави нашиот спортски модел уште подинамичен“, објаснува Johannes Neft, член на управниот одбор на ŠKODA, одговорен за техничкиот развој.
Влезниот мотор за KODIAQ е 110 kW 1.5 TSI со деактивирање на цилиндри. Ова е единствениот мотор кај KODIAQ кој е комбиниран со рачен шестстепен менувач и погон на предните тркала. Четири цилиндричниот 2.0 TDI ја обезбедува истата изведба, но како стандард е приклучен на седумстепен автоматски менувач DSG и нуди избор на погон на предните или на сите тркала. Сите други верзии на новиот KODIAQ имаат погон на сите четири тркала и менувач DSG.
Посилниот дизел мотор е 2.0 TDI кој испорачува 147 kW. Бензинскиот мотор со среден опсег е 140 кW 2.0 TSI. Врв на опсегот е RS верзијата со својот 2.0 TSI мотор прилагоден да испорачува 180 kW. Тоа е за 4 kW повеќе од неговиот RS претходник. Покрај тоа, новиот бензински мотор е полесен за 60 килограми.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
МФ: Јавниот долг на крајот на првиот квартал 58,6% од БДП
Министерството за финансии денеска ги објави податоците за состојбата на јавниот долг заклучно со 31 март 2024 година. Согласно објавените податоци јавниот долг изнесува 8.769 милиони евра што претставува 58,6% од БДП.
„Во првиот квартал се издадени државни хартии од вредност во износ од 219,2 милиони евра, повлечени се средства во износ од 175,5 милион евра по основ на склучени кредитни аранжмани со странски кредитори, како што е повлекувањето на втората транша од ММФ од кредитната линија за претпазливост и ликвидност и 57,6 милиони евра по основ заеми за јавни претпријатија и АД основани од државата и општините, општините во градот Скопје и Градот Скопје. При тоа извршена е и исплата на обврски по основ на главнина за надворешен долг во износ од 82,7 милиони евра“, соопшти МФ.
„Министерството за финансии ја објавува состојбата на јавниот долг на квартално ниво, а при пресметката на јавениот долг во однос на БДП се користени податоци за вредноста на БДП за период 2005 – 2024 година, за 2022 година користен е податок за вредност на БДП објавен на веб страната на Државниот завод за статистика, додека податоците за 2023 се прелиминарни податоци на Државниот завод за статистика, а 2024 година е проектирана вредност на БДП на Министерство за финансии.
Исто така, денеска согласно утврдената динамика, Министерството за финансии ги објави податоците за состојбата на државниот долг кој заклучно со 31 март 2024 година изнесува 7.544 милиони евра што претставува 50,4% од БДП. Состојбата на државниот долг се објавува на месечно ниво.
Министерството за финансии транспарентно ги објавува овие податоци на својата веб-страница. Последниот податок укажува дека јавниот долг е во дефинираните граници со новиот Закон за буџети. Со новиот Закон за буџети е воспоставено правило со кое јавниот долг не треба да надминува 60% од БДП, што е согласно и со Мастришките критериуми. Министерството за финансии останува на определбата за одржување на јавниот долг на стабилно ниво и во рамки на утврдените критериуми“, се додава во соопштението на МФ.
Економија
Забележителен раст на приходите, инвестициите и добивката на Реплек во првиот квартал од 2024 година
Со раст на оперативните приходи од 25%, на обемот на инвестиции и на добивката во првото тримесечје споредено со истиот период минатата година, „Реплек АД“ продолжи со успех да го реализира бизнис планот за 2024 година и својата долгорочна развојна стратегија која се темели на зголемување на продажбата на странските и на домашниот пазар, на иновациите во портфолиото на производи, како и на значителни вложувања во технолошкиот напредок и во развојот и добросостојбата на своите вработени.
Неревидираниот консолидиран финансиски извештај за работењето на Реплек АД во првиот квартал од 2024 година покажува дека во секторот фармација компанијата остварила раст на приходите од 26,9% во однос на истиот период минатата година. Во најголем дел ваквиот раст се должи на растот на приходите од продажба на странските пазари, каде се генерираат дури 80 % од вкупните приходи и кои во овој временски период се зголемени за 23 %, надминувајќи вредност од над пет (5) милиони евра. Позитивно влијание на ваквиот раст на приходите од извоз има отворањето на новиот пазар за производите на „Реплек АД“ во Туркменистан, што се очекува да придонесе за натамошно зголемување на извозните перформанси и резултати на компанијата.
Истовремено со растот на извозот, „Реплек АД“ продолжи да ја јакне и својата позиција на домашниот пазар, каде во Q1 2024 е остварен раст на приходите од продажба од 50 %, во споредба со истиот период лани.
Значителен раст во овој период од годината е забележан и кај инвестициите кои се зголемени приближно за пет и пол пати во однос на првите три месеци од 2023 година.
„Позитивните резултати на стартот на оваа година ни влеваат дополнителна енергија и мотив да продолжиме уште посилно во остварување на целите дефинирани во деловниот план за оваа година и во нашата стратегија за долгорочен одржлив развој. Остануваме посветени на инвестирањето во натамошна технолошка модернизација, како и на иновациите кои треба дополнително да збогатат нашето портфолио на производи, коишто веруваме дека ќе ни овозможат натамошно зајакнување на нашите позиции на домашниот пазар и ќе ни отворат нови можности и перспективи на странските пазари. Паралелно продолжуваме и со вложувањата кои треба да ја гарантираат натамошната добросостојба на нашите вработени. Веруваме дека ваквите напори ќе вродат со плод, ќе придонесат за натамошен раст на компанијата и ќе донесат дополнителна вредност за сите“, изјави главниот извршен директор на „Реплек АД“, Душан Пецовски.
Инаку, растот на приходите од продажба се одрази и на растот на консолидираната добивка пред оданочување на „Реплек АД“, која за првите три месеци од оваа година бележи зголемување за 24 % во однос на истиот период од минатата година.
(ПР текст)
Економија
Финансии побара до крајот на денов да се стави во мирување поскапувањето на осигурувањето на автомобилите при регистрација
Комисијата за осигурување од автомобилска одговорност на денешната седница го разгледа доставениот извештај од Националното биро за осигурување поврзано со зголемените цени по основ на премија за вршење на дејноста на осигурување.
На состанокот Комисијата му укажа на Националното биро за осигурување и на регулаторот Агенцијата за супервизија на осигурувањето во текот на денешниот ден да им предложи на друштвата за осигурување до крајот на денешниот ден да ги стават во мирување одлуките за зголемување на трошоците и да ги вратат на ниво од пред 25 април 2024 година и да ја известат Комисијата во текот на денешниот ден. Ваквото укажување е со цел обезбедување транспарентност и предвидливост на процесите, имајќи предвид дека компаниите ниту поединечно, ниту преку Националното биро за осигурување го немаат известено регулаторот, односно Агенцијата за супервизија на осигурувањето ниту Комисијата дека планираат да ги зголемат трошоците по основ на премијата за вршење на дејноста на осигурување, и на тој начин не е обезбеден инклузивен пристап и кооперативност со сите засегнатите страни при донесување на одлуките.
Комисијата за осигурување од автомобилска одговорност на денешната седница побара од регулаторот, односно Агенцијата за супервизија на осигурувањето, да изготви анализа за оправданоста и исправноста на донесените одлуки од страна на друштвата за осигурување, во насока на заштита на крајните корисници, а со цел обезбедување сеопфатна информација за донесување објективна и транспарентна одлука. Во правец на ова е укажувањето кон регулаторот за ставање во мирување на одлуката за зголемување на цената на трошоците од страна на друштвата за осигурување. Истовремено, побара од друштвата за осигурување преку Националното биро да дадат свој придонес во изготвување на анализата и предлог-заклучоци за промена на Тарифата на премии за осигурување на сопствениците на моторни возила од одговорност за штети предизвикани на трети лица.
На состанокот, Комисијата одлучи во најскоро време по доставување на анализата од регулаторот, односно Агенцијата за супервизија на осигурувањето, да свика седница и да ја разгледа доставената Информација и да донесе соодветни заклучоци.