Забава
Opel Rekord D – милионерот од Риселсхајм слави 50 години

• Успешната гама на средни модели дебитираше во јануари 1972 година
• Првиот дизел патнички автомобил на Opel со 2,1-литарски мотор со 60 КС
• Спортска варијанта на Commodore B која добива моќ исклучиво од шестцилиндрични мотори
„Opel Rekord D“, кој го слави својот 50 -ти роденден во јануари 2022 година, имаше тешка задача за исполнување. Неговиот директен претходник беше произведен повеќе од 1,2 милиони пати – една осмина од сите автомобили кои Opel ги произведе за 70 години производство на автомобили. Соопштението на Opel за медиумите во тоа време, беше доказ дека пазарот „не може да си дозволи да изгуби автомобил како што е Rekord“. Затоа, важната улога што ја одигра во автомобилскиот бизнис ќе биде пренесена на неговиот млад наследник, кој влезе во производство во декември 1971 година.
Rekord D доаѓа со широки пневматици, но тоа не го спречи во пронаoѓање на својот правец. На пример, за разлика од Rekord C, чија форма на „шише од кока-кола“ во близина на С столбот беше под влијание на дизајнерскиот јазик на северноамериканските сестрински модели, новиот дизајн имаше европски карактеристики. Јасни и функционални линии, мазни површини, како и големи прозорци и низок појас го дефинираа безвременскиот стил на надворешноста. „Rekord D доаѓа на пазарот како личност која носи свежа, позитивна атмосфера на забава“, се согласуваат медиумите.
Како и кај претходникот, имаше извонредни три стилови на каросерија за избор: класичната лимузина, со две или четири врати, спортското купе и караванот со три или пет врати. За комерцијални примени, следејќи ја традицијата на легендарниот “Schnelllieferwagen” од 1950-тите и 60-тите години, Opel го понуди и товарното возило Rekord (возило со три врати без задни странични прозорци).
Прво место безбедност: зона на фронтална деформација плус заштита од странични удари
Opel Rekord D (ака Rekord II со цел да се избегне забуна со „D“ за дизел), исто така, го подигна стандардот во пасивната безбедност. Засилувањата на страните и покривот овозможуваа заштита во случај на странични удари и превртувања, додека зоните на деформација ги чуваа патниците во случај на фронтален судир.
Бензинските мотори кај Rekord D беа понатамошен развој на докажаните четирицилиндрични агрегати со брегаста осовина на главата на моторот (CIH), кои веќе беа направени над два милиони пати до времето на дебито. Основата беше 1,7-литарски мотор со 66 КС, S-моторот испорачува 83 КС и 1,9-литарскиот агрегат 97 КС.
Но, Rekord D е и првиот дизел патнички автомобил на Opel на пазарот – во септември 1972 година, со сериска верзија на светски рекорден мотор! Дизелот со турбополнач со 95 КС го прослави своето деби претходниот јуни во прототип. Opel GT Diesel со аеродинамична оптимизирана каросерија постави 18 меѓународни и два светски рекорди на тест патеката на Opel во Dudenhofen. Во Rekord, новиот мотор со компресија-контакт произведуваше 60 КС, трошеше просечно 8,7 литри гориво на 100 km и овозможи максимална брзина од 135 km/h. Opel Rekord 2100 D беше препознатлив по испакнатоста на капакот на моторот: поради надземната брегаста осовина и изменетата глава на цилиндерот, дизелот беше повисок од бензинските мотори.
“За љубителите на моќни патнички возила”: Opel Commodore
Од март 1972 година, Commodore B ја прошири гамата, затворајќи го јазот помеѓу Rekord и повисоко позиционираните Admiral и Diplomat. Commodore B ја сподели својата форма на каросерија со Rekord, но беше полуксузно опремен од Rekord и беше достапен само со мотори со шест цилиндри. Развојот беше брз: 2,5-литарскиот Commodore S со 115 КС беше проследен со GS со 130 КС, а потоа 2,8-литарскиот GS со двојни карбуратори и 142 КС. Конечно, во септември 1972 година врвната верзија Commodore GS/E стапи на сцена. 2.8-литарскиот мотор со 160 КС и електронско вбризгување на гориво овозможи импресивни перформанси. Купето може да достигне максимална брзина од 200 km/h, лимузината со четири врати 195 km/h. „GS/E е за љубители на моќни патнички автомобили кои сакаат да минуваат долги дестинации со поголема брзина“, изјавија од Opel.
Затоа, не е изненадувачки што Commodore GS/E исто така се покажа како силен конкурент на трките и рели. Во 1973 година, младиот Walter Röhrl се натпреваруваше за прв пат со Opel на релито во Монте Карло. Со успех, иако недостатокот на хомологација предизвика купето Commodore GS/E подготвено од Irmscher да се натпреварува во класата Group 2 за модифицирани возила.
Сепак, Commodore и Rekord ги постигнаа своите најголеми победи далеку од тркачката патека и специјалните етапи. На почетокот на септември 1976 година, златна лимузина Rekord D излезе од производство како следниот милионти модел во серијата – потврда дека на пазарот навистина му е потребен Rekord, како што Opel изјави на лансирањето во 1972 година. За да се обележи ова постигнување, на пазарот влезе ограничено издание на специјалниот модел „Millionaire“ со 2.0-литарски С-мотор со 100 КС и „Berlina“ ниво на опременост. Кога беше лансирана последната генерација на Rekord во септември 1977 година, 1.128.196 единици на Rekord D и 140.827 Commodore B излегоа од производство во Rüsselsheim.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Забава
Експертите објаснуваат зошто е корисен грчкиот јогурт

Дали некогаш сте се запрашале што се случува со вашето тело ако консумирате грчки јогурт секој ден?
Експертите често го фалат грчкиот јогурт затоа што е богат со калциум, што е од суштинско значење за силни коски, богат со протеини и пробиотици кои се корисни за цревата.
Но, дали некогаш сте се запрашале што се случува со вашето тело кога го консумирате секој ден? Имено, тој е многу корисен кога станува збор за губење на тежината.
Диететичарката Мари Сабат за „Јади го ова, не она!“ изјави дека ферментираната храна богата со протеини помага во растот на мускулната маса и одржувањето на здравјето на цревата. Овие два фактори го намалуваат салото на стомакот.
Грчкиот јогурт може да ви помогне и да добиете повеќе енергија. Личниот тренер, Џој Граут, изјави дека консумирала грчки јогурт секое утро во период од седум дена пред да им го препорача на своите клиенти.
„Најзабележителната промена беше одржувањето на моето ниво на енергија за време на моите утрински тренинзи, без падовите на енергија што ги доживував кога го јадев мојот вообичаен појадок“, додаде таа.
Дополнително, Грут се чувствувала сита подолго време бидејќи грчкиот јогурт содржи приближно 20 грама протеини по пакување, што значи дека не посегнувала по грицки пред ручек.
„Една клиентка изгуби три килограми во првата недела со тоа што ги замени шеќерните житарки со грчки јогурт со бобинки“, рече таа.
Грчкиот јогурт, исто така, ќе го подобри здравјето на вашите црева бидејќи пробиотиците го поддржуваат имунолошкиот систем со одржување на рамнотежата на цревниот микробиом.
Директорот на компанијата „Солас Хелт“, Џереми Гервик, вели дека дневната консумација е клучна бидејќи на пробиотиците им се потребни од седум до 14 дена за да почнат да дејствуваат на цревата.
„Препорачувам незасладен, обичен грчки јогурт со бобинки како дневен извор на храна, бидејќи е полн со антиоксиданси“, додава тој.
Фото:принтскрин
Забава
Радовиш во ритам: „Нокаут“ и легендарните „Дивље јагоде“ за Денот на македонските рудари

На 28 август, Радовиш ќе заживее во ритамот на големата музичка прослава по повод Денот на македонските рудари и Денот на градот Радовиш. Во организација на рудниците Бучим и Боров Дол, оваа година публиката ќе има можност да ужива во настапите на два големи регионални бенда – нашите „Нокаут“ и легендарните „Дивље јагоде“, во вечер која ветува незаборавно музичко доживување.
Од 21:00 часот, сцената ќе ја запали македонскиот поп-рок бенд „Нокаут“, кој повеќе од две децении плени со своите емотивни балади и енергични хитови. Ќе се пеат од срце песни како Лебедот бел, За нас, Временска машина, Мене ми припаѓаш, Во бестрага, Кога ме сакаш ти, Еј би си, Илјада причини за крај…и многу други, создавајќи атмосфера која спојува неколку генерации.
Во 23:00 часот, рок легендите „Дивље јагоде“, бендот кој ја дефинираше “hard & heavy” сцената на Балканот, ќе ја преземат сцената со своите препознатливи рифови и безвременски песни како Мотори, Шејла, Не желиш крај, Једина моја, Криво је море, Ауто стоп, Кап по кап, Марија, Сарајево, ти и ја… Со повеќе од четири децении музичка историја, нивниот настап ќе биде вистински спектакл за љубителите на моќен звук. Организаторите ветуваат вечер исполнета со врвна музика, силни емоции и забава што ќе се памети.
„Влезот е слободен, а потребно е само добро расположение и желба за заедничко славење на овој посебен ден. Радовиш е подготвен за уште една незаборавна ноќ – бидете дел од оваа музичка магија и заедно да го прославиме Денот на македонските рудари и Денот на градот“, порачуваат организаторите.
Забава
(Видео) Мадона се прошета во Италија со своето 38 години помладо момче: „Внукот оди рака под рака со баба“

Мадона пристигна во Италија со својот партнер Акем Морис, кој е 38 години помлад од неа. Покрај него, таа беше придружувана од група мажи кои ја чуваа од потенцијални напаѓачи.
Додека шеташе по улиците на Фиренца, многумина беа изненадени од нејзиното забавено движење. За дневната прошетка, таа одлучи да носи долг, широк син фустан, а на својот стил додаде и големи очила и шапка за да го „заштити“ својот идентитет.
Сепак, таа не успеа во тоа, а јавноста веднаш ја препозна и забележа едно нешто – Мадона одеше со малку згрбавена поза, држејќи се за своето помладо момче.
Коментарите на социјалните мрежи беа немилосрдни:
„Внукот оди рака под рака со баба“, „Од Мадона до мојата баба – за момент“, „Мислев дека ја видов кралицата Елизабета за момент“, „Ова е доказ дека премногу вежбање боли, изгледа многу постара од своите години“, „Оди како стара жена, сигурно е во неволја“, „Изгледаш како да имаш 87, а не 67 години“, беа некои од коментарите.
фото: принтскрин