Забава
Гласањето е почнато, а кој всушност стои зад манифестацијата „Сајт на годината“?

Гласањето е веќе во тек на www.sajtnagodinata.mk и ќе трае до 4 март, а прогласувањето на победниците во сите категории е на 6 март.
Изборот „Сајт на годината 2021“ се одвива во текот на февруари 2022 година. До пред неколку дена беше активно номинирањето интернет-страници, а сега се гласа за најдобра интернет-страница во дваесетина категории.
Во исчекување на годинешното прогласување на победниците направивме интервју со организаторот на манифестацијата, дигиталната маркетинг-агенција „Медија солутионс“, поточно со Љупчо Ангелов, менаџер на социјални медиуми во „Медија солутионс“.
Кој стои зад изборот Сајт на годината?
Организатор на изборот на Сајт на годината веќе 12 години е дигиталната маркетинг агенција Медиа Солутионс, а зад изборот стојат стотици сајтови кои го збогатиле интернет просторот во Македонија, и илјадници интернет посетители, консументи на содржини и нивни креатори од многу различни аспекти, кои придонеле кон квалитетот на сајтовите и кои гласале низ годините да ги изберат најдобрите.
Која беше идејата за правење на една ваква манифестација и дали сајтовите се стимулирани да учествуваат во изборот? Престиж ли е да се добие титулата Сајт на Годината?
Идејата за организирање на ваква манифестација произлезе од основачите на Медиа Солутионс. Бидејќи Медиа Солутионс е дигитална агенција, таа може да функционира во полн капацитет само во услови на добро развиен интернет простор во Македонија, и добро развиен интернет маркетинг. Целта на оваа манифестација беше преку наградување на најдобрите позитивно да се влијае врз развојот на македонскиот дел од интернетот, и да се подигне на повисоко ниво.
Кои се критериумите за избор и кој се може да учествува? Како оди целиот избор?
Секоја веб страна е уникатна во изгледот, но тоа не е пресудниот елемент. Веб страната треба да е брза и оптимизирана. Навигацијата низ неа треба да биде интуитивна и лесна. Оригиналноста игра огромна улога како и користењето на нови технологии за нејзината изработка. Содржината треба да е корисна и писмена. Што повеќе од овие елементи се опфатени толку страната подобро котира.
Дали се бројат само гласовите од публиката или имате жири комисија?
Даваме ексклузивното право на публиката и посетителите. Сепак тие се оние кои го гледаат и користат финалниот изглед на веб страните. Од секогаш корисниците се најдобриот репер за тоа како е дизајниран продуктот, на изглед, но и во однос на неговата функционалност, заштита, оптимизација и безбедност.
Знаете ли колку нови сајтови никнуваат на годишно ниво во Македонија, и може ли да направите споредба како беше пред 12 години и сега?
Бројот на сајтови кои се креираат на дневно или месечно ниво е голем. Со оглед на тоа што претходните две години поради пандемијата скоро сите компании на некаков начин ги префрлија своите бизниси на интернет, бројот на сајтови е драстично зголемен. Зголемен е и затоа што многу поединци кои претходно не се осмелуваа да започнат свој бизнис или проект сега се осмелија да го направат тоа. Сѐ подостапните CMS системи за изработка на страни придонесоа дури и со многу малку искуство и знаење да се направи солидна веб страна. Заклучокот е дека бројот на веб страни рапидно расте, но прашањето е колку од тие страни се изработени професионално и според висок стандард.
Која е најголемата промена на интернет пазарот во Македонија која можете да ја издвоите?
Како што кажав, префрлањето на бизнисот онлајн е важен акцент во последнава година. Новото пандемско секојдневие наметна нови начини на функционирање и го забрза процесот на дигитализација, а со сето тоа се подигна свесноста за онлајн тргување и направи сериозна промена во однесувањето на интернет корисниците, чијшто број во меѓувреме истотака многу се зголеми. Тоа што до пред некоја година беше незамисливо да се купи или бара на интернет, сега е ставено како прв избор. Со самото тоа што децата почнаа онлајн настава се наметна потреба од дигитално описменување од многу рана возраст и тоа не само со игри туку и информатички содржини и едукација.
Секоја година имате нови категории, кои се новите категории оваа година и зошто се одлучивте за нив?
Оваа година воведовме 4 нови категории. Тоа се: Најпопуларна е-атлета – еСпортот како една од најпопуларните нови професии во светот доведе и во Македонија да се појават професионални играчи од светски ранг, Најпопуларен Јутјубер – најактивните креатори на содржини во моментот имаат прегледи повеќе од било кој друг традиционален медиум, Најпопуларен онлајн/хибриден настан – минатите две години се одржаа повеќе настани кои според обемот и големината надминаа настани во живо и Најдобра автоматизирана алатка/чет бот – најновиот тренд на комуникација со клиенти преку чет ботови кои се доведуваат до таква совршеност што корисниците немаат претстава дека разговараат со алгоритам.
Да се навратиме на претходните години, која манифестација ја паметите како нешто посебно, и дали има некои победници кои можете да ги издвоите ( нешто специфично за нив и сл.)
Победник на првиот Сајт на годината во 2010 беше kajgana.com, сајт кој опстојува и се подобрува низ годините. Минатата година, која беше по сите основи нестандардна, година на тешка пандемија, победи сајт кој не е сајт туку Фејсбук група – Ковид19 искуства и совети, која одигра незаменлива улога во првата година од пандемијата, преку здружување, вмрежување и меѓусебна помош на нејзините членови и одреден број на лекари.
Како го гарантирате фер натпреварувањето на оваа манифестација?
Секој корисник мора да гласа со уникатна мејл адреса. Секако дека големината на медиумот има огромна улога во тоа колку корисници ќе гласаат, и лобирањето на сајтовите кај своите читатели да гласаат игра голема улога при освојувањето на местата, вклучително и на најпрестижната награда Сајт на годината 2021.
Какви се плановите за во иднина? Може ли та манифестација да прерасне во престижен настан како Оскари на пример?
Манифестацијата е еден вид оскари за веб сајтови. „Гламурот“, ако може така да се нарече, кој успеавме да го постигнеме пред пандемијата беше на завидно ниво и за многу попопуларни манифестации. Низ текот на годините имавме видни личности кои беа дел од доделувањето. Луѓе како тогашните Претседатели на државата, министри, заменици министри, Претседателот на ИАБ Европа ја поддржаа и препознаа оваа манифестацијата како сериозен акцелератор за подигнување на квалитетот на веб страните и веб културата во Македонија.
И на крајот сакам да ги повикам интернет посетителите од Македонија, кои се денес практично сите граѓани на државата, да го дадат својот глас за своите омилени сајтови и преку тоа да придонесат кон подобар, поубав, поквалитетен, понепристрасен, поедукативен и позабавен интернет во Македонија.
Гласањето е веќе во тек на www.sajtnagodinata.mk и ќе трае до 4-ти март, а прогласувањето на победниците во сите категории е на 6 март.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Забава
Локалните жители револтирани: Свадбата на Џеф Безос е симбол на се’ што не е во ред во Венеција

Раскошната венчавка на Џеф Безос и Лорен Санчез, закажана за 24 јуни во Венеција, предизвика незадоволство кај локалното население. Активистката Марта Соторива предупредува дека ваквите настани дополнително го загрозуваат секојдневниот живот на граѓаните и идентитетот на градот.
Соторива го гледа овој настан како уште еден пример за претворање на Венеција во „игралиште за богатите“, каде интересите на локалното население се целосно игнорирани.
Заедно со десетици други граѓански активисти, таа подготвува протести низ градот, дели летоци, користи мегафон на плоштадите и шири пораки преку кампањата „Нема простор за Безос“. Во рамките на акцијата, градот беше преплавен со постери со ликот на Безос на ракета – алузија на неговата вселенска компанија „Blue Origin“. Пораката беше пренесена и на фестивалите и јавните форуми.
Едно од највидливите дејствија беше поставувањето на транспарент на кој пишуваше „Не Безос“ на камбанаријата на базиликата Сан Џорџо – токму каде, според гласините, парот треба да го каже судбоносното „да“.
„Има многу гнев бидејќи градската власт уште еднаш се потчини на логиката на профит – нашиот град е продаден на најбогатиот понудувач. Секогаш кога се случува ваков настан, градот застанува, одредени делови стануваат недостапни, а уште повеќе туристи доаѓаат. Оваа венчавка е навистина симбол на се што не е во ред во Венеција”, вели Соторива.
За разлика од венчавката на Џорџ Клуни и Амал Аламудин во 2014 година, која беше дочекана со ентузијазам кај многу жители, свадбата на Џеф Безос предизвика многу поширок отпор. Градоначалникот на Венеција, Луиџи Бруњаро, кој ја потврди венчавката во март, е под зголемен притисок од активистите и политичките противници.
И додека градските власти тврдат дека свадбата чија вкупна цена се проценува на околу 9,8 милиони евра ќе му донесе економски бенефит на градот, опозицискиот советник Џовани Андреа Мартини посочува дека обичните граѓани нема да почувствуваат реален профит. Тој предложи Безос, како трет најбогат човек во светот, да одвои средства за реконструкција на повеќе од 1.000 напуштени станови во градот со цел да се ублажи станбената криза.
Градоначалникот Бруњаро ги отфрли критиките, велејќи дека настанот нема да предизвика никакво нарушување и дека кампањата против Безос била „срамна“.
Соторива, сепак, тврди дека нејзиниот активизам не е ограничен само на младата двојка, иако признава дека поврзаноста на Безос со Доналд Трамп и контроверзната репутација на Амазон за нејзиниот третман кон работниците предизвикуваат дополнителна недоверба.
Забава
Три знаци од Зодијакот кои важат за најголеми егоисти

Себичноста не мора секогаш да се манифестира како гласно фалење – понекогаш се крие во мали секојдневни однесувања, како игнорирање на потребите на другите луѓе или ставање себеси на прво место без оглед на контекстот.
Некои луѓе само природно веруваат дека заслужуваат повеќе внимание, признание и простор од другите.
Таквите луѓе не мора да сакаат да ги повредат другите, но им е тешко да го видат светот од туѓа перспектива. Во се што прават самите се на прво место.
Лав
Луѓето родени во овој знак често се убедени дека заслужуваат восхит и внимание, без оглед на околностите. Иако можат да бидат дарежливи, нивната потреба да бидат во центарот на вниманието може да има исцрпувачки ефект врз оние околу нив.
Тешко ги прифаќаат критиките и не поднесуваат кога некој друг блеска повеќе од нив. Сакаат да се истакнуваат и во исто време очекуваат да бидат признаени за секоја нивна заслуга.
Лавовите не се гледаат себеси како егоисти – исто како оние кои ја знаат својата вредност и сакаат другите да ја препознаат.
Овен
Импулсивен, самоуверен и нетрпелив, Овнот често дејствува без оглед на туѓото мислење. Нивната потреба да бидат први и најдобри може да ги направи себични, дури и кога тоа не е намерно.
Тие секогаш одат напред, очекуваат другите да ги следат или да се тргнат од патот. Тешко им е да признаат кога грешат бидејќи веруваат дека нивната интуиција е најдобриот водич.
Девица
Навидум тивки и аналитички, Девиците често веруваат дека знаат најдобро – и тоа јасно го кажуваат. Нивната потреба за контрола и перфекционизам понекогаш ја преминува границата и остава впечаток дека не се грижат за туѓото мислење. Тие често ќе ги критикуваат другите додека се целосно слепи за сопствените недостатоци.
Девиците не мислат дека се егоисти, туку дека се единствените кои прават се „како што треба“. Токму ова верување во сопствената праведност често ги доведува во конфликт со околината.
Забава
Ќерката на Брус Вилис си ја отвори душата: Чувствувам длабока болка во градите затоа што сакам да те гушнам, да ти кажам што ми се случува

Румер Вилис, ќерката на холивудската легенда Брус Вилис, испрати трогателна порака до својот татко на Денот на таткото, размислувајќи за нивниот однос, семејството и тешкиот период низ кој минуваат откако му беше дијагностицирана деменција.
„Денот е тежок. Чувствувам длабока болка во градите затоа што сакам да те гушнам, да ти кажам што ми се случува, да ти поставам прашања за твојот живот, твоите приказни, борби и успеси“, напиша Румер на Инстаграм.
View this post on Instagram
„Знам дека не би сакал да бидам тажна, па ќе се обидам да бидам благодарна. Благодарам што си мојот татко. Што сè уште можам да те држам за рака, да те гушнам, да ти го бакнувам образот, да гледам како твоите очи светат кога ќе ја видиш Луета. Секој момент со тебе е драгоцен. Те сакам, Среќен Ден на татковците”.
Брус Вилис се повлече од актерството во 2022 година, откако му беше дијагностицирана афазија, болест која влијае на говорот и когнитивните способности. Една година подоцна, семејството објави дека му била дијагностицирана фронтотемпорална деменција, форма која ги зафаќа предните и страничните делови на мозокот.
Оттогаш, Румер и остатокот од семејството отворено споделуваат фрагменти од секојдневниот живот и предизвиците со кои се соочуваат. Другата ќерка, Талула, претходно изјави дека нивните посети биле „полни со љубов“ и дека ја чувствуваат важноста да се подигне свеста за болеста.
Објавата на Румер Вилис предизвика бројни реакции и поддршка, а многумина споделија свои искуства со членовите на семејството кои живеат со деменција. Деми Мур, поранешната сопруга на Брус и мајка на неговите три ќерки (Румер, Скаут и Талула), исто така ја истакна важноста од споделување на нивната приказна: „Ако може да му помогне на друго семејство или да привлече внимание на некоја болест да се најде лек – тоа е важно“.
Во 2009 година, Брус Вилис се ожени со манекенката Ема Хеминг, со која имаше уште две ќерки – Мејбел Реј Вилис (13) и Евелин Пен Вилис (11).