Економија
Новото Peugeot 308 и премиум-системот Focal HI-FI: акустична совршеност
																								
												
												
											Развиен во партнерство со Focal, француски бренд koj e експерт за високопрецизна акустика, новиот систем премиум FOCAL® Hi-Fi кај PEUGEOT 308 е резултат на повеќе од четири години заедничка работа. Совршено интегриран во PEUGEOT i-cockpit® кај новиот 308, тој нуди посебно звучно искуство, комбинирајќи го задоволството од совршено јасниот звук со задоволството при возење.
Тимовите на PEUGEOT и FOCAL работеа заедно за да ги дефинираат приспособените локации на секој звучник, со цел да им понудат на сите патници извонредно звучно искуство. Тимовите извршија заедничко проучување на стратешките делови (дефиниција на врати, решетки, украси, застаклување, итн.), за да се гарантира најдобрата изведба во патничкиот простор. Ништо не е оставено на случајноста, сè до структурата на багажникот кој го интегрира сабвуферот. Во внатрешноста, звучната атмосфера е стабилна и прецизна, гласовите се јасни и детални, а басот е длабок и впечатлив.
Спој на два големи француски брендови
PEUGEOT и FOCAL ги спојуваат француското производство, високата технологија и иновациите: двете компании ја делат истата желба да понудат интензивни сензации, подобрени перформанси и ретки емоции – задоволство да ја слушате Вашата музика додека возите или патувате, благодарение на совршената инсталација со висок квалитет интегрирана во најсовремениот автомобил.
Соработката помеѓу PEUGEOT и Focal започна во 2014 година, а најпрво беше остварена кај концептните автомобили: Bistrot du Lion foodtruck, FRACTAL, INSTINCT, e-LEGEND… Потоа беше проширена и на сериските возила во палетата на PEUGEOT: 2008, 3008, 5008, 508 и 508 SW.
Повеќе од 40 години, Focal се утврдува како референтен бренд во производството на звучници, звучници со висока верност за дома, монитори за студиа за снимање, слушалки и аудио комплети за автомобили и чамци. PEUGEOT за соработка ги повика тимовите на FOCAL засновани на ова уникатно знаење во акустиката и нивното истражување и развој на врвната технологија на аудио.
Тајните на вградената акустична технологија на новиот PEUGEOT 308
FOCAL® Premium Hi-Fi системот во новиот PEUGEOT 308 е составен од 10 звучници со ексклузивни патентирани технологии:
• 4 TNF алуминиумски високотонци со инвертирана купола,
• 4 вуфери/медиуми со Polyglass мембрана и 16,5 cm TMD (Tuned Mass Damper) суспензија,
• 1 Polyglass централен звучник на инструмент таблата,
• 1 Power Flower™ овален сабвуфер.
Тие се поврзани со нов 12-насочен засилувач од 690W (засилувач со технологија од класа D) поддржан од ARKAMYS дигитална обработка на звук.

TNF алуминиумски високотонци со инвертирана купола
Focal потпис, високотонецот со инвертирана купола никогаш не престанал да се развива од неговото создавање. Неговата главна предност, освен многу ниската насоченост, лежи во употребата на калем со мал дијаметар (а со тоа и многу лесен за подобро забрзување) поврзан директно со цврстата купола.
Што се однесува до дијафрагмата за бас и средениот опсег, специфичноста на Focal е да работи директно на емисијата на звукот, па затоа и на механичките карактеристики на материјалите.

Вуферите со среден опсег (16,5 см) и централниот звучник (8 cm) со Polyglass мембрана и суспензија TMD (Tuned Mass Damper)
Технологијата Polyglass е ексклузивна за Focal и се состои од нанесување фини стаклен микрофибер на конусот од целулозната менмбрана.
Овој процес овозможува да се усогласи одличното придушување на хартијата со цврстината на стаклото. Индексот на цврстината е речиси 10 пати повисок од оној на полипропиленот, па дури го надминува оној Kevlar® со еден слој кожа.

Суспензијата TMD (Tuned Mass Damper) со хармонично амортизирање е патентирана иновација за подобрување на средниот опсег. Средниот опсег е веројатно најкомплексниот дел од акустичниот систем што треба да се совлада. Од една страна, мора да обезбеди униформа енергетска врска со бас каналот. Од друга страна, мора да биде кохерентен со високотонецот во однос на расејување и забрзување. Од тоа зависи хомогеноста на тембрите и просторноста.
Благодарение на моќта на нумеричка анализа со користење на конечни елементи, тимовите на Focal развија алатка за симулација за визуелизација на динамичкото однесување на суспензијата што обезбедува поврзување на конусот со садот и ги открива недостатоците што треба да се решат.
Откако ќе се утврдат недостатоците, треба да се смисли уред за нивно контролирање. Вообичаените решенија за зголемување на амортизацијата на суспензијата доведуваат до зголемување на масата, а со тоа и промена на дефиницијата. Focal најде иновативен одговор со пренесување на техника на акустика во антисеизмичките системи за облакодери, а која може да се најде и во суспензиите на тркачките автомобили! Ова е техниката „Tuned Mass Damper“: дополнителната маса осцилира во спротивност со резонанцата за да ја контролира.
Растворот се нанесува на звучникот и се состои од две кружни „монистри“, обликувани во масата на суспензијата и разумно димензионирани и позиционирани. Тие го сочинуваат хармоничниот амортизер (TMD) и го стабилизираат однесувањето на суспензијата при резонанца, за да се избегнат деформации на конусот и да не се оштети динамиката.
Овален сабвуфер Power Flower™ (еквивалент на 20 см)
Технологијата Power Flower™ е уште еден силен идентификатор на гамата Focal. Директно наследен од технологиите на иконите звучници Utopia, Power Flower™ го заменува едноставниот ферит што обично се користи на звучниците и е извор на моќно магнетно поле. Резултат: стабилна и здрава репродукција на бас до екстремни нивоа на звучен притисок.
Со текот на годините, овој систем беше прилагоден на барањата на автомобилската индустрија. Оваа технологија откри уште една одлучувачка предност: не само што магнетната енергија е значителна благодарение на замената на феритот со неодимиум, туку пред сè, растојанието помеѓу магнетите овозможува топлиот воздух да циркулира слободно, обезбедувајќи неспоредлива термичка вентилација на надворешната страна на намотка. Бидејќи серпентина се загрева помалку, тоа веќе не е ограничување на моќноста: неговото однесување е оптимално, и при врвни нивоа на моќност без динамична компресија и за време на долги сесии за слушање, каде што неговиот излез останува константен.
Друга предност е тоа што калемот е декомпресиран бидејќи е целосно отворен кон надвор. Искривувањето, поврзано со феномени на механичка компресија (калемот повеќе не се кочи од малиот волумен на компримиран воздух во воздушниот јаз), значително се намалува при висока или многу висока моќност.

Прилагодувањето на односот маса – цврстина – амортизација резултира со извонредна линеарност на кривата на одговорот на фреквенцијата, веднаш од дизајнот на дијафрагмата. Оваа иновација значи и значително зголемување на дефиницијата во средниот опсег.

Дигиталната аудио обработка на ARKAMYS го комплетира звучниот потпис FOCAL, по повеќечасовни тестови извршени од инженерите за акустика во анехоична комора и многу километри реално возење на сите видови патишта.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
																	
																															Економија
Андоновски: Е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел
														Владата на Република Македонија ја потврдува својата посветеност кон унапредување на електронската трговија како двигател на економијата, преку спроведување на јасна стратегија за дигитална трансформација, зајакнување на интероперабилноста и намалување на административните пречки за граѓаните и компаниите, изјави министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, на отворањето на 8-та Регионална Е-комерц конференција во Скопје.
Тој истакна дека е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел, кој бара силна поддршка од државата преку модерни дигитални платформи, регулаторна предвидливост и иновации ориентирани кон пазарот.
„Интероперабилноста што ја бесплатно ја овозможивме за повеќе од 76 институции и компании – со повеќе од 2.6 милиони безбедни трансакции месечно и раст од 260% – претставува не само успех на администрацијата, туку можност за приватниот сектор. Таа отвора простор за дигитални услуги, безбедна размена на податоци, брз пристап до потребните административни податоци и нови бизнис-модели што ја поврзуваат државата и компаниите во еден заеднички дигитален екосистем“, изјави министерот Андоновски.
Во рамки на поддршката за мали и средни претпријатија, Министерството за дигитална трансформација преку Европскиот дигитален иновациски хаб – INNOFEIT EDIH, им овозможува на компаниите пристап до лаборатории, дигитални алатки и експертска поддршка за тестирање нови технологии пред инвестирање. Овој хаб нуди и обуки за дигитални вештини во областа на вештачка интелигенција, сајбер-безбедност, автоматизација и интернет на нештата, со цел да ја зголеми конкурентноста на домашните компании на европскиот пазар.
Во истата насока, Националниот центар за вештачка интелигенција – Везилка, развива АИ решенија применливи и во приватниот сектор, со што создава услови електронската трговија да стане поефикасна, попаметна и побезбедна.
„Намалувањето на бирократијата и отворањето на податоците за бизнис-заедницата се клучни за модерна држава. Владата создава инфраструктура каде иновацијата е во центарот, а граѓаните и компаниите се вистинските корисници на дигиталната трансформација“, додаде Андоновски.
Тој најави дека во следниот период Владата ќе продолжи да инвестира во дигитална инфраструктура, унапредување на екосистемот за иновации, како и во програми за поддршка на стартапи и претприемачи во дигиталната економија.
Економија
„Виз Ер“ воведува евтина „бизнис класа“, можете да платите за да го задржите средното седиште празно
														Нискобуџетната унгарска авиокомпанија „Виз Ер“ ќе започне со тестирање на таканаречената „основна бизнис класа“ на одредени летови од декември оваа година, нудејќи малку повеќе удобност во рамките на својата стандардна услуга без додатоци. Оваа нова функција ќе биде воведена на пет рути, вклучувајќи летови до Лондон, Рим и Будимпешта.
Концептот е едноставен – во првиот ред од авионот, средното седиште ќе биде оставено празно за да им се обезбеди на деловните патници повеќе простор и да се олесни качувањето. Мајкл Делехант, виш комерцијален и оперативен директор, нагласи дека цената нема да биде драстично повисока.
„Што се однесува до цените на билетите, таа никогаш нема да биде повеќе од цената на купување дополнително седиште“, изјави тој на прес-конференција.
Иако билетите за овие специјални седишта ќе бидат поскапи, патниците сепак ќе бидат третирани исто како и сите други.
„Повеќе се работи за ефикасноста на патувањето и малку дополнителен простор во авионот“, рече Делехант.
Воведувањето премиум услуги е тренд што го следат и американските нискобуџетни превозници за да се натпреваруваат со големите превозници.
Делехант забележа дека сè уште има силна побарувачка за нискобуџетни летови во Европа, но дека пазарот треба да се развива.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот
														Бензините и дизелот од ноќеска на полноќ ќе поскапат за половина и за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 4.11.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 71,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,913 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,856 ден/кг и сега ќе изнесува 36,913 ден/кг.

