Култура
„Сликовницата на Халки“ добитник на признанието за поттикнување општествена одговорност на МАИ
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2022/05/thumbnail_halki_nagrada_01.jpg)
„Сликовницата на Халки“ е добитник на признанието за поттикнување општествена одговорност, што го доделува Македонската асоцијација на издавачи (МАИ). Ова признание е дел од наградите за издаваштво кои денеска традиционално беа доделени на Саемот на книга во Скопје. „Сликовницата на Халки“ е интересно четиво за деца, со силни пораки што треба да стигнат и до возрасните. Станува збор за дел од долгорочен проект на банката, а целосната сума од продажбата на сликовницата е наменета за поддршка на СОС Детско село.
„Со ‘Сликовницата на Халки’ започнавме ново поглавје во нашата политика за општествена одговорност – подигнување на свеста за поддршка и инклузија на децата без родители и родителска грижа. По промоцијата во октомври минатата година сликовницата е дел од бројни хуманитарни и интерактивни настани, а во неколку основни училишта беше обработувана и како наставна содржина. Токму сликовницата нè мотивираше да го започнеме и проектот ‘Приказни од моето маало’, патувачки едукативно-креативен караван низ неколку градови во Македонија. На овој начин се трудиме на најмладите членови на нашето општество да им ја доближиме уметноста и да ги поттикнеме на творење и препознавање на вистинските вредности“, вели Маја Наумовска-Савеска од Halkbankhttp://www.halkbank.mk/.
„Сликовницата на Халки“ на интересен начин ги обработува темите за здрава животна средина, инклузија, прифаќање на различностите, еднакви образовни можности за сите. Приказната го следи процесот на создавање сликовница од идеја до печатница, со што на најмладите читатели им се испраќа јасна порака за важноста на читањето книги. Автор на текстот е Мирко Трајановски, а илустрации работени во класична техника се на уметникот Трајче Павлов. Изданието е испечатено на екохартија и со екобои, а освен на македонски, достапно е и на турски и албански јазик. Книгата настана како дел од Фестивалот за литература и илустрација за деца Литера, чиј најголем поддржувач е Халкбанк.
„Оваа поддршка ни е особено важна, пред сè затоа што е искрена и доаѓа од партнер кој верува во моќта на сликовницата како медиум за ширење важни пораки и поттикнување читачки навики кај децата. ‘Сликовницата на Халки’ е предизвик за сите нас, бидејќи е проект кој постојано расте и се надоградува. Најдобра потврда за тоа е што децата веќе го препознаваат ликот на слончето и сфаќаат дека тоа низ игра им пренесува важни пораки за нивното растење“, вели Софија Семенпеева-Трајановска, основач на фестивалот „Литера“.
„Сликовницата на Халки“ е промоција на уметноста и поттикнување емпатија преку креација. Тимот на маркетинг-агенцијата „Ефектива“ кој работи на овој проект, силно верува во мисијата за ширење хуманост, па оттука и бројните активности со кои приказната за „Сликовницата на Халки“ постојано се надоградува. Книгата е достапна преку првата е-галерија во Македонија Frida.mk, а целосната сума од продажбата е наменета за поддршка на децата без родители и родителска грижа од СОС Детско село.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2022/08/makfax_logo_350px.jpg)
Култура
„Нови хоризонти“: изложба на Зоран Арсовски-Бабата во Крива Паланка
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2024/06/thumbnail_FB_IMG_1718970816094.jpg)
На 20 јуни од 19.30 часот во НУЦК Крива Паланака беше отворена самостојна изложба на слики на современиот академски визуелен уметник Зоран Арсовски – Бабата со наслов „Нови хоризонти“ којашто е во рамките на манифестацијата Крива Паланка град на културата за 2024 година, а проектот е поддржан од Министерството за култура.
На отвореното на изложбата беа присутни многу љубители на уметноста а се обрати и авторот на Арсовски кој беше поздравен со долг громогласен аплауз.
Изложбата за посетителите ќе биде поставена до 1 јули а влезот е слободен.
Култура
Изложба на слики, цртежи и принтови од Суире Магали Симоне и Сергеј Јордановски во КИЦ
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2024/06/thumbnail_Plakat-creart-UMETNIK-VO-PRESTOJ.jpg)
Културно-информативниот центар – Скопје најавува отворање на изложбата на слики, цртежи и принтови од Суире Магали Симоне (Франција) и Сергеј Јордановски (Македонија).
Изложбата на ликовните уметници Суире Магали Симоне од Франција и Сергеј Јордановски од Македонија е во рамките на меѓународниот уметнички проект на вмрежени градови од Европа „КРЕАРТ – Уметник во престој“ подржана од градот Скопје како еден од градовите учесници.
На изложбата авторите ќе се претстават со 20 дела создадени во просториите на уметничкото атеље на ЈУ КИЦ Скопје.
ЈУ КИЦ Скопје веќе петта година го организира овој меѓународен проект во кој до сега учествуваа уметници од Хрватска, Италија, Латвија и Македонија.
Изложбата ќе биде отворена до 10.07.2024 година.
Култура
Изложба „Врзино“ на Стефан Анчевски во Куманово
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2024/06/thumbnail_СТЕФАН-ПЛАКАТ-2024.jpg)
На 27 јуни, четврток, со почеток во 19,30 часот во Изложбениот салон на НУ Центар за култура “Трајко Прокопиев“ -Куманово ќе биде отворена изложбата “Врзино“ од авторот Стефан Анчевски. Изложбата содржи триесетина дела во вид на интегрирана sидна инсталација.
Стефан Анчевски (Куманово, 1993) е визуелен и мултимедијален уметник. Дипломирал графика на Факултетот за ликовни уметности во Скопје при универзитетот „Св. Кирил и Методиј“. Има реализирано свои осум самостојни изложби, учествува на преку 100 групни изложби и прикажувања во земјава и странство. Член на ДЛУБ (2022) и ДЛУМ (2023). Живее и работи во Куманово. Во 2014 г. и 2023 г. добитник е на прва награда „TrashForArt“ и прва награда „Let’s bring justice closer to citizens“ во 2023 г. – COE – Национална галерија Мала Станица – Скопје.
За неговото творештво професорот Звонко Павличиќ ќе запише:
“…Вродената дарба на младиот сликар и графичар Стефан Анчевски ги прерасна неговите творечки стремежи за сопствено воздигнување и афирмација. По стекнатото ликовно образование, Анчевски систематски и внимателно ја одредува појдовната точка за своето творештво, каде што формира графички претстави, облици и симболи, вклучително и неговата духовна, мисловна и емоционална перцепција.
Карактеристично за неговиот начин на размислување како автор е тоа што тој настојува најважните уметнички елементи да ги спои во една хармонична целина со својот уметнички облик на комуникација и остварен визуелен и наративен израз, а со тоа постигнувајќи свој ликовен интегритет. Анчевски има тенденција да ги перципира елементите како подвижни линии, кои укажуваат на патеката по која се создаваат исклучителни оптички трикови – илузии.
Преку многу експерименти ги создал своите оригинални уметнички вредности и дошол до сознание дека главниот феномен на една слика е неговата визуелно – графичка комуникација. Сликарскиот простор не го гради според принципот на разбирање на нештата и гледиштата, туку со нанесување на повеќе слоеви боја, испрекинати потези, стремејќи да ја нагласи транспарентноста и еластичноста на бојата, каде што продира светлината што доаѓа од позадината на сликата.
Цртежот на неговите платна се појавува доследно, но не толку очигледно, понекогаш служи за истакнување на просторните димензии, а неколку пати линијата се претвора во навидум имагинарна слика. За да ги оствари и реализира своите креативни идеи, покрај класичната примена на боите, на основата на сликата уметникот користи непосредни решенија при изразување на површината, но со различни технолошки процедури (употреба на разни природни смоли и лепила, импрегнација на песок, битумен, силиконски и акрилни маси…), каде што се постигнува одредена обоеност, структура/текстура и каде што формите се повеќе или помалку зависни од материјалот што уметникот го користи во своето дело.
Сликарството како медиум му значи многу повеќе од само доследно пренесување на видлив феномен на сликовита основа, бидејќи се смета дека свесно ги исклучува оние детали кои не се клучни носители на неговата уметничка порака и дека, пред се, тој се потпира на суштината и есенцијата на виденото и доживеаното.
Изложбата ќе биде поставена до 10. 07. 2024 г.