Економија
(Видео) Новата Toyota Aygo X – Инспирација за новата генерација!

□ Целосно нов компактен урбан кросовер, уникатен за А-сегментот на возила
□ Концептот на “зачинети бои” и извонредниот дизајн му додаваат нова димензија на карактерот на Aygo X
□ Компактен, а сепак простран, истовремено нуди одлична агилност, нешто што доликува на модел од А-сегментот на возила
□ Самоуверено возење и подобрена видливост со високо ниво на комфор при возењето
□ Целосно спакуван со напредна технологија, истовремено останувајќи економичен
Целосно новата Toyota Aygo X е уникатен кросовер во А-сегментот на возила, дизајниран и произведен за европскиот купувач за да ги задоволи барањата на градскиот и приградскиот живот.
Со цел да го направи новото Aygo X најдобриот производ што се нуди во сегментот, Toyota презеде темелно истражување на барањата за возење во град низ целиот континент, слушајќи ја желбата на клиентите за стилски, компактен и безбеден автомобил.
Резултатот е најновиот компактен автомобил во линијата на Toyota, конструиран врз добро познатата GA-B платформа на Toyota Global New Architecture (TNGA), за првпат претставена во новиот Yaris – автомобилот на годината за 2021 година во Европа – а од неодамна и во Yaris Cross.
Без разлика дали е во град или на отворен пат, автомобилот од А-сегментот мора да се истакне со својата компактност и агилност за да му ја пренесе довербата на возачот. Исто така, треба да создаде и пренесе чувство на емоции, а истовремено да ги интегрира најдобрите технолошки достигнувања во компактен пакет што е економичен за возење.
Целосно новото Aygo X го испорачува сето ова, па дури и повеќе, за да биде сè она што го посакуваат европските клиенти од еден автомобил од А-сегментот.
МИРИС НА ЗАЧИНИ
Дизајнерите на новото Aygo X сакаа да внесат чувство на смелост и зачинетост кај купувачите на компактни автомобили во Европа.
Откако Aygo за првпат пристигна на пазарот во 2005 година, не само што беше најпристапниот автомобил на Toyota во Европа, туку ги воодушеви и клиентите со својот младешки и забавен карактер. Овие квалитети привлекоа многу нови европски купувачи кои се свесни за стилот и квалитетот на возилата на Toyota.
Повеќе од кога било, новите клиенти на Toyota бараат стил, оригиналност и шанса да го покажат својот личен израз. Секој заслужува кул автомобил!
По презентирањето на концептот на Aygo X во „Sparkling Chilli Red“ бојата, проектот Aygo X беше префрлен во одделот за “Styling” во Toyota Motor Europe во Белгија, каде дизајнерските тимови тесно соработуваa со тимот за планирање, истражување и развој на производите за да го претворат новиот автомобил од А-сегментот од концепт до реалност.
Храбрата изведба со двобојна каросерија на Aygo X, заедно со новиот концепт на “зачинети бои”, создава уникатен графички профил што го привлекува вниманието и ја нагласува подготвеноста на новиот модел веднаш да стапи во акција.
Новиот концепт на бои е инспириран од различни зачини каде секоја боја ги доловува вкусовите на купувачите но и карактерот на автомобилот.
Кардамон остава впечаток на стил и елеганција, давајќи префинета и дискретна естетика
Чили е огнена и висококвалитетна боја што ги привлекува погледите на минувачите
Ѓумбир е софистицирана беж боја што навестува дух на авантура
Џунипер е младешки израз на мажественост и е сина боја создадена специјално за моделот давајќи му ледена свежина
Секоја од овие моќни зачинети бои во контраст со црна боја на покривот и задниот дел го прави Aygo X веднаш да се истакне и да биде препознатлив.
Оваа тема на зачини не е само површинска. Внатрешните детали се совпаѓаат со зачинетите бои на надворешноста за да дадат препознатлив дизајн и на внатрешноста. Ако одблизу ги видите седиштата, ќе се забележи симболот „X“ дискретно зашиен во ткаенината. Името на моделот Aygo X исто така суптилно се проткајува во остриот изглед на фаровите за да се обезбеди силен и кохерентен идентитет.
Двобојноста на Aygo X веднаш го привлекува вниманието на луѓето. Јасно е дека не се работи само за
детаљ. Тоа е составен дел од дизајнот.
КОМПАКТЕН И АГИЛЕН
Со должина од 3700 mm, новиот Aygo X е за 235 mm подолг од неговиот претходник, додека меѓуоскиното растојание е зголемено за 90 mm. Карактеристично е што моделот ќе се нуди со 17” и 18” тркала.
Дизајниран за најтесните градски улици, Aygo X има и исклучително мал радиус на вртење од само 4,7 метри, еден од најдобрите во сегментот.
Вкупната ширина на каросеријата е зголемена за 125 mm на 1740 mm во споредба со Aygo. Како резултат на тоа, предните седишта се поместуваат за 20 mm поназад, зголемувајќи го просторот на рамената за 45 mm. Багажниот простор е исто така водечки во сегментот, и истиот е зголемен за 60 литри (на 231) во споредба со претходната генерација. Висината на возилото е зголемена за 50 mm на 1510 mm.
Системот за управување е приспособен за урбано и приградско возење, при што новиот CVT менувач обезбедува најдобра реакција во класата, интуитивно менување на брзини, истовремено одржувајќи силна рамнотежа на потрошувачката на енергија и гориво.
БЕЗБЕДЕН
Без разлика дали се движи низ градски сообраќај или вози по автопати, секој возач сака да се чувствува безбедно, а Aygo X го обезбедува тоа на повеќе начини.
Како компактен кросовер со висока позиција на возење, растојанието од подлогата е зголемено за 11 mm од претходната генерација.
Положбата на седење е подигната за 55 mm што овозможува лесен визуелен контакт со другите учесници во сообраќајот, особено со велосипедистите и пешаците. Понатаму, аголот на А-столбот е зголемен за 10 % на 24º за подобра видливост.
ТЕХНОЛОШКИ НАПРЕДЕН
Aygo X е компактен автомобил опремен со најсовремените технолошки достигнувања.
Најновиот мултимедијален систем на Toyota исто така нуди и навигација базирана на “cloud” за да обезбеди информации за рутата во реално време. Новите услуги ќе се воведуваат со текот на времето преку безжични надградби, така што новиот софтвер и поврзаните услуги автоматски ќе се внесуваат во системот. Мултимедијалниот систем нуди исто така и жична и безжична врска со паметни телефони преку Android Auto и Apple CarPlay.
Aygo X прави голем чекор напред во однос на безбедноста, воведувајќи го Toyota Safety Sense како стандардна опрема ,за прв пат кај компактен модел од А-сегментот.
Најновиот Toyota Safety Sense користи комбинација на камера и радар, а системот за предупредување од судир (PCS) сега работи и при поголеми брзини. Aygo X стандардно е опремен и со сензори за откривање пешаци во дневни и ноќни услови, откривање велосипедисти во дневни услови, систем за помош за ублажување на судир, интелигентен адаптивен темпомат како и систем за помош при одржување коловозна лента.
ЕКОНОМИЧЕН
Aygo X е придвижуван од повеќекратно наградуваниот 1.0-литарски мотор којшто е значително подобрен за да ги исполни европски регулативи, а истовремено нуди високи нивоа на безбедност и перформанси, со потрошувачка на гориво од само 4,7l/100km и емисија на CO2 од 107 g/km.
Aygo X има најниска тежина на каросеријата од кој било автомобил од А или Б сегментот, што помага да се испорача одлична економичност на горивото.
Моделот на македонскиот пазар ќе се понуди со почетна цена од 13.490 Евра и 10 годишна гаранција на возилото.
(ПР)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Одлука на Народната банка: Стапката на противцикличниот заштитен слој на капиталот ќе изнесува 1,75 отсто и во третото тримесечје од 2026 година

Извршниот одбор на Народната банка донесе одлука да се задржи висината на стапката на противцикличниот заштитен слој на капиталот за изложеностите на банките кон клиенти од земјава на 1,75% од активата пондерирана според ризиците и во третото тримесечје од 2026 година.
Ваквата одлука е заснована на повеќе клучни показатели коишто не упатуваат на остварување на позначителни системски ризици. Беше заклучено дека банкарскиот систем според сите показатели е стабилен, со добра солвентност и ликвидност, ниска стапка на нефункционални кредити и солидна профитабилност. Во исто време се забележува одредено повторно забрзување на растот на цените на недвижностите и на станбените кредити, а понагласени се и ризиците од надворешното окружување. При вакви ризици, но при добра подготвеност на банкарскиот сектор за справување со евентуални шокови, се оцени дека стапката на противцикличниот заштитен слој на капиталот од 1,75% засега е соодветна на макрофинансиските услови и на состојбите во банкарскиот сектор, велат од НБ.
Народната банка и натаму внимателно ќе ги следи системските ризици и ќе ја оценува висината на стапката на противцикличниот заштитен слој на капиталот на редовна квартална основа. Макропрудентната политика на Народната банка, како и досега, ќе биде насочена кон зачувување на отпорноста на банкарскиот систем и спречување или намалување на системските ризици, се додава во соопштението на НБ.
Економија
„Распад на енергетскиот систем: управата со измислени саботажи за РЕК ја покрива сопствената неспособност!“, велат од СДСМ

„После 10 дена од испаѓањето на РЕК Осломеј од мрежа, и најавите на неспособното раководство на ЕСМ дека истиот во рок од 48 часа ќе биде вратен на мрежа, сведоци сме дека РЕК Осломеј сеуште не произведува струја, а неспособното раководство прави неуспешни обиди од неуспешните обиди“, велат од СДСМ.
„Денес, сведоци сме дека после нецела година, неспособното раководство на ЕСМ, секојдневно го упропастува енергетскиот систем со несоодветно управување, цела РЕК Битола не е на мрежа, поради пожар во командниот ормар од нередовно чистење и не одржување, и за да го оправдаат своето неспособно раководење, прават сензации со наводни саботажи и заплашување на вработените.
Може слободно да заклучиме дека токму поради неспособноста на раководството на ЕСМ, оставка си даде и претседателот на надзорниот одбор на ЕСМ и директорот на правниот сектор, не сакаат да бидат дел од бродот што тоне.
Ги повикуваме и останатите членови на Управниот Одбор на чело со Лазо Узунчев да бидат совесни и разумни и навремено да си поднесат оставки, да не го упропастуваат ЕСМ, бидејќи за истото ќе одговараат“, соопшти СДСМ.
Економија
Објавен огласот за обука кај конкретен работодавец за месечен надомест од 12.000 денари

Во Штип денеска се одржа информативен ден за запознавање на јавноста со мерките од Оперативниот план за активните програми и мерки за вработување и услуги на пазарот на трудот за 2025 година.
Пред претставниците од стопанските комори, здруженија на млади и голем број на заинтересирани граѓани, пратеници и претставници на локалните самоуправи од Штип и регионот, мерките од планот ги презентираа заменик-министерот за економија и труд, Марјан Ристески, градоначалникот на Штип, Иван Јорданов, градоначалникот на Свети Николе, Дејан Владев, директорката на Агенцијата за поддршка на претприемништво, Даниела Димовска и заменик-директорката на Агенцијата за вработување, Весна Пешова.
Заменик-министерот Ристески покрај за трите јавни повици кои беа објавени во текот на вчерашниот ден поврзани со мерката – Поддршка за самовработување (претприемништво), се осврна и за јавниот повик за третата мерка Обука на работно место кај конкретен работодавач.
„Вчера Агенцијата за вработување го распиша и четвртиот јавен оглас за мерки од Оперативниот план за вработување, а тоа е дел од обуките кои се реализираат со планот. Станува збор за подмерката „Обука на работно место кај конкретен работодавач“ со која на невработените лица им се овозможува обука во времетраење до (3) месеци во работните простории на работодавачите согласно Програма за обука. Во овој период на невработеното лице ќе му биде исплатен месечен паричен надомест од 12.000 денари месечно со вклучено осигурување и данок на личен доход за времетраењето на обуката до 3 месеци, додека работодавачот има обврска да вработи најмалку 50% од вклучените лица во обуката со полно работно време во траење од најмалку 3 месеци. На работодавачот ќе му биде исплатен еднократен износ од 25.000 денари по обучено лице позавршена обука“, кажа Ристески.
Тој додаде дека целта на оваа мерка од Оперативниот план е невработените лица да се стекнат со вештини за извршување на работните задачи во согласност со потребите на работодавачот,а со тоа и да се овозможи нивно вработување во истите компании. Оваа мерка ќе опфати 245 невработени лица, со фокус на корисници на гарантиранаминималнапомош, жени, Роми, млади до 29 години, лица со попреченост и долгорочно невработени.
Градоначалниците на Штип и Свети Николе Јорданов и Владев ги поздравија мерките од Оперативниот план за вработување и ги повикаа сите заинтересирани невработени лица – активни баратели на работа да аплицираат и да ги искористат поволностите од мерките од Оперативниот план.
Јавните повици за мерката самовработување (претприемништво) траат до 20 јуни (петок), додека повикот за Обука на работно место кај конкретен работодавач трае до 30.11.2025 година.