Економија
Рекорд за SEAT: повеќе од 1 милион продадени SUV-возила во светот

• Arona е најпродаваниот модел од SUV понудата на SEAT кој успеа да надмине милион продадени единици во трите нејзини модели за шест години
• Разновидноста на Arona, теренскиот карактер на Ateca и просторноста и удобноста на Tarraco се клучните карактеристики за нивната популарност
• Во 2021 година, 46% од сите продадени автомобили во Европа беа теренци, 5 процентни поени повеќе од претходната година
Сензацијата на теренците продолжува со полна пареа. Спортско теренските возила (SUV) заземаат поголем дел од пазарот од година во година. Во 2021 година тие сочинуваа 46% од регистрациите на автомобили во Европа, 5 процентни поени повеќе од претходната година. Јасен пример за оваа еволуција на раст е палетата на теренци на SEAT. Во 2022 година ја надмина границата од еден милион во однос на продажбата на нејзините три модели само шест години по лансирањето на првиот. Минатата година, Arona, Ateca и Tarraco веќе учествуваа со 49% од глобалната продажба на брендот, со 192.100 единици. Дизајнот, разновидноста и спортското возење имаат суштинска улога помеѓу причините за нивната популарност.
Разновиден лидер. 1 милионитиот SUV беше никој друг туку SEAT Arona, секогаш во првите редови. Од лансирањето во 2017 година, првиот урбан SUV на SEAT стана најпопуларниот автомобил на марката, со 481.585 продадени единици на глобално ниво. Бестселер во Шпанија во 2021 година, ова е прв пат SUV да го предводи пазарот во земјата. Од своето деби, продаден е близу 98.000 единици во Шпанија. Се издвојува по својот функционален и практичен дизајн, младешкиот и приспособлив имиџ, вредноста за парите, одличните динамични перформанси и технолошката внатрешност, кои го прават удобен, поврзан и многу безбеден автомобил. SEAT Arona се произведува во фабриката Марторел.
Елеганција на сите терени. По него следи робусната SEAT Ateca, првиот SUV во историјата на марката. Компактниот SUV сега е продаден во 435.443 примероци. Неговите елегантни линии и изразито спортски карактер му даваат непогрешлив идентитет, нагласен со неговата верзија со погон на сите тркала 4Drive, една од најефикасните на пазарот. Има голем број следбеници во Германија, каде што продажбата веќе изнесува повеќе од 108.000 единици благодарение на неговото агилно, стабилно и удобно управување во секоја ситуација, што совршено се совпаѓа со неговата надворешно-патна природа.
Голем по дизајн. Покрај него стои SEAT Tarraco. Лансиран во 2018 година, досега на глобално ниво се продадени 88.820 примероци од овој SUV. Тоа беше првиот модел кој беше именуван со гласање од јавноста во кое учествуваа повеќе од 140.000 луѓе. Неговиот дизајн кој го поставува трендот го подобрува неговото присуство. Сепак, она што најмногу го издвојува е неговата пространост, со ергономски седишта и верзија со 7 седишта, со капацитет на багажникот до 1.775 литри со склопени сите редови на седишта. Дополнително, неговата издигната положба му дава практичност без да се загрози неговото спортско управување со голема прецизност во свиоците. Како и кај Ateca, нејзиниот најголем пазар е Германија, каде што се продадени 29.000 единици.
ПР-Текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Мицкоски: Владата почнува постапка за набавка на 120 еколошки автобуси

Владата почнува постапка за набавка на 120 еколошки автобуси за јавен превоз за Скопје и општините, изјави премиерот Христијан Мицкоски во одговор на новинарско прашање за усвоената информација на вчерашната седница на Владата, која се однесува на потребата од набавка на еколошки автобуси.
„Владата на вчерашната седница донесе одлука за почнување постапка за набавка на 120 автобуси. Од тие, 80 ќе бидат наменети за Јавното сообраќајно претпријатие во Скопје, а 40 во оваа првична фаза ќе бидат распределени на другите сообраќајни претпријатија во општините во кои имаме организиран јавен градски превоз. Врз основа на потребите и процените, електрични, еколошки автобуси“, рече Мицкоски.
Тој додаде дека Владата прави чекор напред во обезбедувањето чист воздух и пристојна животна средина за граѓаните.
„Она што е важно е што нема да има загадување, нешто што им е очајно потребно на граѓаните, особено за време на грејната сезона. Ние цениме како Влада, правиме чекор напред во таа насока. Рековме дека обезбедувањето пристојна средина за живеење на нашите сограѓани, во која составен дел е и чистиот воздух, за нас претставува императив. Но, тоа е процес што побарува многу време. Но, доколку седиме и гледаме дека времето си минува, ние ништо не правиме, не сме активни, туку сме реактивни, тогаш нема да дојдеме до решение. Затоа, ние сакаме да бидеме поактивни, да нудиме политики, да креираме политики и да дојдеме до нашата цел, а тоа е пристојна, убава животна средина за нашите сограѓани“, нагласи Мицкоски.
Економија
Народната банка: Сѐ поголема употреба на дигиталните канали за плаќање во земјата

Дигитализацијата носи значајни промени во начинот на кој граѓаните ги извршуваат своите плаќања. Во последните години, употребата на дигиталните канали за плаќање во земјава се зголемува, а овој тренд се задржува и во 2024 година, што се потврдува и со најновите податоци за платежната статистика коишто ги прибира, ги обработува и ги објавува Народната банка.
Во текот на 2024 година, граѓаните повеќе ги користеле кредитните трансфери (т.н. платни налози) за извршување на плаќања во земјава во споредба со претходната година, забележувајќи годишен раст од 11,2% кај бројот и 16,3% кај вредноста, соопшти Народната банка.
„Притоа, менувањето на навиките на граѓаните, т.е. сѐ почестото користење на дигиталните канали за извршување на плаќањата се согледува преку високиот годишен раст од 40,2% кај бројот и 47,0% кај вредноста на плаќањата иницирани по електронски пат, во услови на значително понизок раст на плаќањата на хартија на шалтерите на банките (0,2% и 10,0%, соодветно). Кај електронските плаќања, на граѓаните им е сѐ поважна едноставноста и брзината на плаќањата, поради што користењето на мобилните апликации бележи годишен раст од 47,3% кај бројот, односно 72,1% кај вредноста на остварените трансакции“, се наведува во соопштението.
Исто така, велат од Народната банка, граѓаните сѐ почесто ги користат платежните картички за извршување на секојдневните плаќања во трговијата.
Така, плаќањата со платежни картички за купување производи и услуги во земјава во 2024 година забележаа годишен раст од 14,6% кај бројот и 15,4% кај вредноста.
Според Нродната банка, растот на плаќањата со платежни картички е поддржан од широката распространетост на картичките во земјава коишто на крајот на 2024 година броеле 1,9 милиони.
„Притоа, 98,6% од платежните картички овозможуваат бесконтактни плаќања, што обезбедува удобност за граѓаните во извршувањето на плаќањата. Бројот на уредите за прифаќање плаќања со платежни картички на физичките места на продажба забележа годишен раст од 8,3% и достигна 34.778 уреди поставени кај 14.717 трговци. Притоа, 96,4% од овие уреди ја поддржуваат бесконтактната технологија што овозможува брзо и едноставно извршување на плаќањата во трговијата. Годишен раст од 4,4% е забележан и кај бројот на трговците коишто прифаќаат платежни картички при продажбата на стоки и услуги на физичките места на продажба во земјата“, се наведува во соопштението.
Економија
Почна со работа фабриката „Магна мехатроникс“ во ТИРЗ Штип

Започна со работа фабриката „Магна Мехатроникс“ во ТИРЗ Штип. Инвестицијата е вредна околу 40 милиони евра, а ќе бидат вработени 600 лица, објави премиерот, Христијан Мицкоски.
„Оваа инвестиција не е само капитален проект, туку вистинска приказна за доверба, партнерство и заедничка визија. Се простира на 18.000 метри квадратни, за што ќе бидат инвестирани околу 40 милиони евра и од презентацијата на претходните говорници можеме да заклучиме дека ќе бидат вработени во самиот пик на инвестицијата повеќе од 600тина лица. Благодарение на оваа фабрика, се отвораат нови работни места, се зголемува индустриското производство и се зајакнува економијата. Нашата земја ја покажува својата подготвеност да биде дом на успешни и конкурентни компании, кои не само што произведуваат, туку и создаваат вредности што ќе се чувствуваат низ генерациите“, рече Мицкоски.
Тој рече дека македонската влада имала два успешни економски квартали, третиот и четвртиот квартал од минатата година.
„За прв пат после подолго време во третиот квартал забележавме раст на бруто домашниот производ од 3%, а во четвртиот квартал дури отидовме и чекор повеќе 3,2% со што се вбројуваме во тие квартали во сме пет најбрзорастечки економии во Европа. Очекувам тој тренд да продолжи и во овој прв квартал од оваа година. Од она што можеме да заклучиме, расте просечната плата, имаме и зголемување на пензиите. Правиме се од една руинирана состојба како што ја затекнавме да направиме економија којашто ќе биде конкурентна со европските и светските економии“, рече премиерот.