Свет
Американец во 2019 ја предвидел несреќата на подморницата која требаше да оди до Титаник
Американскиот експерт за подводен туризам, Карл Стенли, уште во 2019 година го предупреди извршниот директор на „Оушн Гејт“, Стоктон Раш, дека подморницата „Титан“ не е безбедна.
Тој рече дека во април 2019 година Раш го поканил на пробно патување на „Титан“. Тестирањето се одржа во близина на Бахамите, а подморницата тогаш беше на длабочина од 12.000 стапки (3.657 метри) при што испуштал застрашувачки звуци од трупот.
Раш лично го дизајнирал трупот од јаглеродни влакна на подморницата, а Стенли го предупреди сопственикот на подморницата да го забави понатамошното тестирање додека не утврди што ги предизвикува чудните звуци во трупот.
Во интервју за Си-Ен-Ен, Стенли рече дека бучавата од трупот е многу вознемирувачка за него, но дека Раш, кој управувал со подморницата, не и придавал никаква важност.
– По возењето сфатив дека сме во многу опасна ситуација. На Раш му напишав е-пошта во која ја изразив мојата загриженост. Му напишав дека бучавата што се слуша за време на нуркањето звучи како дефект, во област која била подложена на огромни притисоци и била згмечена или оштетена – изјави Стенли.
„Њујорк тајмс“ го објави мејлот во целост. На него се гледа дека Стенли го предупредил Раш оти „гласниот и крцкав звук сигнализира дека има дел од трупот што е оштетен“.
– Корисно би било да ги отстраните варијабилите на инвеститорите, научниците гладни за мисии, вашиот тим гладен за успех, соопштенијата за печатот кои веќе го објавуваат распоредот за нуркање за ова лето. Замислете го овој проект како самофинансиран и според вашиот распоред. Дали би размислиле да земете десетици други луѓе на „Титаник“ пред навистина да го дознаете изворот на тие звуци – се вели во мејлот.
Раш, сепак, никогаш не одговорил на тој мејл, ниту се откажал од својата цел, која на крајот заврши неславно со пет човечки жртви.
Покрај Раш, во оваа подводна екскурзија загинаа и пакистанскиот милионер Шахзад Давуд и неговиот син Сулејман, британскиот милијардер Хамиш Хардинг и францускиот поморски ветеран Пјер-Анри Наргул.
Една година претходно, во 2018 година, Раш го избркал директорот за поморски операции на Оушн Гејт, Дејвид Локриџ. Тој се карал со директорите на компанијата, обвинувајќи ги дека не ги почитувале безбедносните протоколи. Локириџ, всушност, побарал поригорозни безбедносни проверки и дополнително тестирање, со што Раш не се согласувал.
Експертите сметаат дека причина за имплозијата на „Титан“ е солената вода, која од претходните патувања останала заробена меѓу различни делови од подморницата. Според нив, можно е водата да поминала низ јаглеродните влакна на трупот и на тој начин да ја направила уште понебезбедна и мека.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Американски конгресмен со повик САД да излезат од НАТО
Американскиот конгресмен Томас Меси предложи закон со кој бара САД да се повлечат од НАТО, тврдејќи дека Алијансата претставува финансиски и дипломатски товар за земјата.
Во објава на мрежата X тој напиша дека НАТО е реликт од Студената војна и дека парите треба да се вложуваат во одбраната на САД, а не на социјалистички држави. Според него, НАТО ги чини американските даночни обврзници трилиони долари и носи ризик да ги втурне САД во туѓи војни.
Во предложениот закон се наведува дека европските членки имаат доволно економска и воена моќ за сопствена одбрана и дека членството на САД во НАТО не е во согласност со националните интереси. Законските тврдења исто така посочуваат дека распадот на Варшавскиот пакт и Советскиот Сојуз го сменил безбедносното окружување и ја направил НАТО-мисијата за колективна одбрана нерелевантна, како и дека алијансата започнала голема источна експанзија од 1999 година.
Контекстот доаѓа по најновите изјави на Доналд Трамп, кој за „Политико“ рече дека европските лидери се слаби и „=препремногу политички коректни, додавајќи дека Европа „не знае што да прави“. Трамп претходно повика земјите од НАТО да го зголемат воениот буџет од 2% на 5% од БДП и предупреди дека оние што нема да го исполнат условот може да бидат исклучени од алијансата.
Свет
(Видео) Снимен моментот кога авион слета врз автомобил на автопат во Флорида
На социјалните мрежи се појави снимка што го прикажува моментот кога мал авион слета врз автомобил што се движел на автопатот I-95 во округот Бревард на Флорида.
Според властите, возачката на автомобилот и двете лица во авионот добиле само полесни повреди. Ударот го снимиле татко и син кои возеле веднаш зад возилото што било погодено.
Полицијата соопшти дека двомоторниот авион Beechcraft 55 во понеделник околу 17:45 часот локално време морал присилно да слета на јужната лента од автопатот. При слетувањето удрил во автомобил Toyota Camry со 57-годишна жена. Во авионот биле 27-годишен пилот од Орландо и 27-годишен патник.
A small plane crash landed on a busy interstate in Merritt Island, Florida, hitting a car.
The plane experienced a “loss of power in both engines,” it was known, and was attempting an emergency landing on I-95 when it hit a Toyota Camry.
The driver of the car was hospitalised… pic.twitter.com/ViZAuMJcwT
— Vani Mehrotra (@vani_mehrotra) December 10, 2025
Таткото и синот, Џејмс и Питер Кофи, изјавиле дека авионoт нагло почнал да паѓа пред нив.
„Бев преплашен, сфативме колку беше блиску до трагедија“, рекол Џејмс. Питер додал дека дури следниот ден сватил колку среќа имале.
Авионот бил отстранет од автопатот.
Причината за присилното слетување сè уште не е утврдена, а истрагата продолжува. Според проценка на службата, можно е авионот да останал без гориво.
Свет
Децата во Австралија го измамија системот: забраната за социјални мрежи има големи пропусти
Првиот ден од австралиската забрана за користење социјални мрежи за лица под 16 години покажа бројни слабости во системот. Многу деца успеале да ги заобиколат новите правила користејќи ВПН, манипулации со датумот на раѓање или трикови при скенирање на лицето.
Родители од различни делови на земјата за „Еј-би-си“ сведочат дека нивните деца без проблем добиле пристап до „Снеплет“, „Инстаграм“ или „Тик-Ток“, иако формално би требало да им биде забранет.
Во повеќе случаи, системите за проверка на возраст погрешно утврдиле дека децата имаат над 16 години — дури и кога станува збор за 11- или 13-годишници. Некои тинејџери успеале да ја измамат технологијата со шминка или прикривање на делови од лицето. Социјалните мрежи признаа дека постојат технички предизвици и дека родителите можат да пријават профили за деца под 16 години кои ќе бидат суспендирани.
Стручњаците објаснуваат дека технологијата за процена на возраст има маргина на грешка од една до три години, што овозможува заобиколување на забраната. На „Тик-ток“ веќе се појавија објави од деца кои се потсмеваат дека „успешно ја преживеале“ забраната.
Владата најавува дека пропустите ќе се отстрануваат постепено. Премиерот Албанезе посочи дека околу 440.000 „Снепчет“ профили, 150.000 „Фејсбук“ профили и 350.000 „Инстаграм“ профили во сопственост на деца од 13 до 15 години ќе треба да се деактивираат. Повеќе од 200.000 „Тик-ток“ профили веќе се затворени.
Министерката за комуникации Анника Велс нагласи дека ова е „маратон, не спринт“ и дека децата кои денес ја заобиколиле забраната нема да можат да го прават тоа постојано.

