Економија
„Темна флота“ танкери испорачува руска нафта низ светот
Тие се наречени „дух“, „сенка“ или „темна флота“ на Русија во Азија, сето тоа поради ценовните ограничувања од страна на Г7 чија цел е да ги спречи руските приходи од нафта во странска валута.
Бродовите често користат тактики дизајнирани да ја сокријат нивната локација или потеклото на суровата нафта што се транспортира од руските пристаништа, која подоцна може да се рафинира во Индија и други земји, па дури и да се реизвезува во западните земји санкционирани од Кремљ, пишува „Гардијан“.
Тајните тактики вклучуваат „AIS празнини“, создадени со исклучување на транспондерот на системот за автоматска идентификација на бродот; трансфери од брод на брод во меѓународни води надвор од надзор; промена на знамето или промена на земјата на регистрација на бродот; и „комплексни сопственички и управувачки структури кои се менуваат секој месец“, според Мишел Виз Бокман, виш аналитичар во разузнавањето на Лојдс Лист, која опширно известуваше за руската мрачна флота.
Некои бродови се издржаа и се сметаат за небезбедни, како во случајот со „Пабло“, 27-годишен танкер регистриран во Габон, кој претрпе голема експлозија кај Малезија во мај. Според француски „Монд“, се вели дека бродот претходно носел санкционирана иранска нафта и можеби само што испорачувал руска нафта до кинеското пристаниште пред несреќата.
Бокман проценува дека скоро 12% од глобалниот пазар за испорака сега е „темен“ и способен да ги искористи регулаторните дупки.
Улогата на темните бродови ќе стане поважна откако вредноста на нафтената марка Урал ќе се искачи над границата од 60 долари за барел. Ограничувањето, воведено минатиот декември, им забранува на западните компании да транспортираат, сервисираат или посредуваат товари со руска сурова нафта во вредност поголема од таа цена.
Танкери со грчко знаме обезбедени од големи компании можеби сочинувале 50 отсто од посетите на пристаништата пред забраната, рече Бокман. Сега тие сочинуваат само мал дел, веројатно поради страв од ограничувања и поради тоа што Русија го намали извозот. Тие се очекува да бидат заменети со пловни објекти кои се помалку внимателни за регулативите.
Транзицијата кон мрачен транспорт се подготвуваше со месеци. „Кога беше сосема очигледно дека доаѓаат санкции, пазарот на искористени и дотраени танкери стана популарен. Имаше стотици трансакции и сите се приклучија на оваа темна флота и почнаа да испраќаат руска нафта“, рече Бокман.
Вредноста на 16 или 17-годишниот танкер со средна големина Aframax се удвои за шест месеци, рече Бокман, иако повеќето големи нафтени компании одбиваат да изнајмуваат танкери постари од 15 години. Гатик Шип Менаџмент, претходно непозната компанија, потроши 1,5 милијарди долари за приближно 12 месеци за да купи флота од стари бродови кои тргуваа исклучиво со руска нафта и производи.
„Никогаш не сум го видел тоа и ја следам оваа индустрија 25 години“, изјави Бокман за „Гардијан“. Извештајот на Фајненшл тајмс посочи дека Гатик најверојатно е поврзан со Роснефт, рускиот нафтен гигант. Минатата недела Бокман објави дека четири компании наследници на Гатик биле регистрирани во Турција. Темната флота укажува само на некои потешкотии во одржувањето на енергетското ембарго.
„Постојат регулаторни празнини, дупки и недостатоци кои ја спречуваат неговата примена“, рече Бокман, додавајќи:
„Ако вашиот танкер е регистриран во Панама, вашата компанија со школка има адреса во Либерија, менаџерот на вашиот брод е во трговски центар во Индија, имате слабо платен екипаж од Филипините, пристаниште за поаѓање во Русија и истовар во Кина, и користите сомнителна осигурителна компанија со седиште на Сејшелите и сето тоа и покрај меѓународните регулативи, и покрај сите правила и конвенции“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Халкбанк ја овозможи услугата Apple Pay за своите корисници
Халкбанк ја овозможи услугата Apple Pay, со што корисниците на банката можат да ги користат своите дебитни и кредитни Mastercard картички преку уредите на Apple. Плаќањето може да се изведе со iPhone, Apple Watch, iPad или Mac, без носење физичка картичка и без внесување податоци при секоја трансакција.
Apple Pay функционира како дигитален паричник во кој се додава картичката од Халкбанк. При плаќање, уредот се доближува до POS терминал, а потврдата се изведува со Face ID, Touch ID или лозинка. На овој начин, податоците од картичката не се изложуваат во процесот, што ја прави употребата дополнително безбедна.
Услугата може да се користи и за онлајн купување. Корисниците ја избираат опцијата „Pay with Apple Pay“, со што го избегнуваат рачното внесување информации од картичката. Apple Pay е достапен и на банкомати кои поддржуваат бесконтактно подигнување готовина.
Активацијата се прави во апликацијата Apple Wallet, со скенирање или внесување на податоците од картичката, а може да се започне и преку мобилното банкарство на Халкбанк. Користењето на Apple Pay е бесплатно, лимитите на картичката остануваат исти, а сите трансакции се прикажуваат во Apple Wallet, како и во дигиталните канали на банката.
Во случај уредот да биде изгубен, податоците остануваат заштитени. Корисникот преку iCloud може да го заклучи или избрише уредот, со што се оневозможува користење на дигитализираните картички. Доколку при додавање на картичката се појави потреба од дополнителна проверка, тоа може да се реши преку мобилното или електронското банкарство или преку контакт центарот Хелп24.
Со ова Халкбанк ја продолжува својата пракса на навремено усвојување решенија што се веќе дел од современите финансиски стандарди. Банката останува насочена кон развој на дигитални можности кои го олеснуваат секојдневието и создаваат поконкурентно и поусогласено банкарско искуство, во чекор со глобалните трендови и потребите на корисниците.
(ПР)
Економија
Рударските комплекси „Бучим“ и „Боров Дол“ и официјално се присоединија
Од ДПТУ „Бучим“ ДООЕЛ Радовиш информираат дека заврши административната постапка за присоединување на рударско-геолошкиот комплекс „Боров Дол“ кон „Бучим“, со што двата рударски комплекса и официјално продолжуваат да функционираат како еден правен субјект.
Со ова, како што велат, се зацврстува единствениот оперативен и управувачки модел, што ќе придонесе за уште поголема ефикасност и транспарентност во работењето на компанијата во целост.
Присоединувањето е оценето како стратешки чекор, што овозможува поефикасно планирање и управување со ресурсите, унапредени процеси и појасна корпоративна структура, подобрена усогласеност со меѓународните стандарди и ESG-принципите, зголемена транспарентност и стабилност во работењето, како и следење единствена долгорочна визија за развој на целиот комплекс.
Од компанијата нагласуваат дека присоединувањето не подразбира никаква промена во управувачката структура. Исто така, условите на воспоставените партнерства, договорните односи и обрвски со доставувачи, институции и други заинтересирани страни, остануваат непроменети.
Во изминатите денови беше спроведена стандардната административна постапка за техничкиот пренос на сите вработени во рамките на единственото правно лице. Од „Бучим“ истакнуваат дека преносот беше изведен континуирано, без какви било промени во работните места, правата или обврските на вработените. Статусот и сите бенефиции на вработените останаа непроменети. Техничкиот пренос не влијаеше врз работните процеси, ниту врз редовното извршување на обврските.
„Присоединувањето на ‘Боров Дол’ кон ‘Бучим’ ни овозможува да работиме како единствен систем во рамките на нашата групација, со зајакнати операции и повисок степен на координација. Ова претставува значаен чекор кон модернизација, континуирано подобрување и понатамошно унапредување на одржливото рударство во регионот“, изјави Ивица Карапетров, заменик-генерален директор на „Бучим“.
Со новата интегрирана структура рудникот „Бучим“ продолжува да гради стабилна, модерна и конкурентна компанија, подготвена за долгорочни предизвици и инвестициски планови.
Економија
Министерството за финасии: Утре завршува рокот за запишување граѓански обврзници од третата емисија, каматата 4,5 отсто, рочноста 2 години
Граѓаните имаат можност да запишат граѓански обврзници од третата емисија во деловните банки во земјава уште два дена, односно денеска и утре, извести Министерството за финансии.
Граѓанските обврзници oд оваа емисија се со рок од 2 години и каматна стапка од 4,5% годишно. Износот на една граѓанска обврзница којашто граѓаните можат да ја запишат е 10.000 денари. Проспектот е објавен на износ од 100 милиони денари. Понудите се доставуваат во деловните банки во земјава. Аукцијата ќе се одржи на 12 декември.
Датумот на достасување на обврзниците од оваа емисија е 19 декември 2027 година, а каматата за исплата достасува за првата година на 19 декември 2026 и за втората година на 19 декември 2027 година.

