Македонија
Вељаноски: Комисијата за европски прашања да ја води пратеник од опозицијата, така нема да се протнуваат решенија што не се европски
„Во мандатот 1998/2002 се викаше Комисија за европски и евро-атлантски интеграции. Подоцна, во следните мандати, поточно од 2003 година до денеска се вика Комисија за европски прашања. Комисијата за европски прашања е основана со одлуката за изменување и дополнување на одлуката за основање постојани работни тела на Собранието на Република Македонија („Службен весник“ број 30/2003 година), што ја донесе Собранието на Република Македонија на седницата одржана на 18 април 2003 година“, вели поранешниот претседател на Собранието, Трајко Вељаноски.
„Со одлуката за изменување на одлуката за основање постојани работни тела на Собранието на Република Македонија („Службен весник на Република Македонија“ број 86/2005), што ја донесе Собранието на Република Македонија на седницата одржана на 6 октомври 2005 година извршена е измена на надлежностите на Комисијата.
Во согласност со член 60 став 1 алинеја 4 од Деловникот на Собранието на Република Македонија, претседателот на Собранието определува работно тело надлежно за разгледување одделни прашања поднесени до Собранието (матично работно тело). Во долгогодишната собраниска пракса сите предлог-закони со европско знаменце СЕКОГАШ биле разгледувани на Комисијата за европски прашања како заинтересирано работно тело, а не како матично работно тело, НО, СЕКОГАШ, БЕЗ ИСКЛУЧОК, тие предлози содржеле коресподентни табели (неизбежно составен дел од предлог-закон со кој се врши усогласување со европското законодавство) и НИКОГАШ, НИТУ ЕДНАШ, не било злоупотребено европското знаменце“, додава Трајко Вељаноски.
„За матично тело се определува работното тело во чиј делокруг, во целост или во поголем дел, спаѓаат прашањата што се уредуваат со предложениот закон.
Собранието на Република Македонија на седницата одржана на 12 февруари 2013 година донесе Деловник за изменување и дополнување на Деловникот на Собранието на Република Македонија („Службен весник на Република Македонија“ број 23/2013). Овие измени и дополнувања се однесуваат на разгледувањето на предлог-законите од надлежност на матичното работно тело за финансиите и буџетот од надлежност на матичното работно тело за економските прашања и на предлог-законите со кои се врши усогласување со правото на Европската Унија. Исто така, допрецизирана е постапката за донесување на буџетот на Републиката и на постапката за измена на Уставот на Република Македонија.
Користејќи, односно злоупотребувајќи ги измените на Деловникот во изминатиот период, од 2017 година до 2023 година, во Собранието се донесоа над 100-ина закони со европско знаменце, па би издвоил некои:
Законот за употреба на јазиците; ратификацијата на договорот за пријателство и соработка со Бугарија; ратификацијата на преспанскиот договор; ратификацијата на договорот со ‘Бехтел и Енка’; измена на Кривичниот законик.
Во изминатите 6 години во секој извештај на Европската комисија за напредок на Република Македонија стои дека е злоупотребено европското знаменце за да се скрати, односно избегне дебатата во Собранието за поважни закони.
За надминување на ваквата ситуација со злоупотреба на европското знаменце и бламирање на процесот на усогласување на нашето законодавство со европското законодавство, потребно е итна постапка и со кратка измена на Деловникот, каде што ќе се напише дека Комисијата за европски прашања ќе ја води пратеник од опозицијата, на тој начин сите партии ќе учествуваат во усогласувањето со европското законодавство и нема да се протнуваат решенија што не се европски.
Во таков случај ниедна влада нема да се осмелува да предлага закони без кореспондентна табела и на шверцерски начин ќе внесува решенија што се неприфатливи кај граѓаните и нема да се бламира процесот на усогласување на нашето законодавство со европско законодавство.
Врз основа на истакнатото можеме да заклучиме дека е крајно време да се најде начин да се прекине со оваа пракса на злоупотреба на надлежностите на Комисијата за европски прашања бидејќи на тој начин системски се поткопува воспоставената рамнотежа на помеѓу законодавната и извршната власт. Истовремено, пак, во рамките на самиот парламент се девалвира и законодавната и контролната функција на оваа гранка од државната власт. Оттаму, одговорно политичко мнозинство треба да размислува во насока да изнајде начин да ги издигне демократските стандарди во земјата антиципирајќи ги оправданите критики на јавноста. Еден од тие начини можеби е секогаш кога постојат сомнежи дека ваквата надлежност на ова работно тело се злоупотребува, задолжително да се отвори процес на разговори со опозицијата за да се неутрализираат критиките и да се постигне консензус. Доколку ваков чекор направи актуелното политичко мнозинство во Собранието во однос на актуелната опозиција, веќе утре, кога улогите ќе бидат сменети, овој неформален механизам или, пак, формалниот механизам кога пратеник од опозицијата ќе ја води Комисијата за европски прашања, ќе ѝ биде од голема полза и на таа опозиција. На тој начин демократски ќе созреваме, а ползата ќе биде само за Македонија“, пишува експретседателот на македонското Собрание, Трајко Вељаноски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Тошковски: Најчести жртви на сообраќајните незгоди се младите
Министерот за внатрешни работи Панче Тошковски денеска се обрати на првата Национална конференција „Безбедност на сообраќајот во локалната самоуправа“, што се одржа во Скопје во организација на Републичкиот совет за безбедност на сообраќајот на патиштата (РСБСП).
Пред претставници на Владата, општините, ЗЕЛС, РСБСП и експертската јавност, министерот ја истакна загрижувачката состојба со сообраќајната безбедност и потребата од системски и координиран пристап.
„Како и во светот, и кај нас најчести жртви на сообраќајните незгоди се младите. Минатата година имавме околу 78 жртви на милион жители, што е речиси двојно повеќе од европскиот просек од 40, а далеку над скандинавските земји, каде бројката е до 20 жртви на милион жители“, нагласи министерот.
Во своето обраќање тој посочи дека Македонија се приклучува кон европската стратегија „Safe System“, чија цел е до 2030 година бројот на жртви да се намали за половина, а до 2050 година да се постигне целосно нулта жртви.
Тошковски дефинираше дека клучните елементи на овој систем кој заеднички треба да го имплементираат институциите се: безбедна брзина, безбедни учесници во сообраќајот, безбедни патишта, безбедни возила и ефикасна институционална реакција по незгода.
Министерот ја поздрави иницијативата за потпишување на првата Декларација за сообраќајна безбедност, со која општините формално се обврзуваат дека ќе работат системски на подобрување на условите и инфраструктурата.
Посебен акцент беше ставен на започнатиот пробен период на системот „Безбеден град“, кој преку автоматско препознавање веќе детектира стотина илјади прекршоци. „Ова е значаен чекор кон современ, ефикасен и дисциплиниран сообраќајен амбиент“, истакна Тошковски.
Македонија
Исплатата на пензиите продолжува редовно, постапката во Уставниот суд не менува ништо
Министерството за социјална политика, демографија и млади ја информира јавноста дека исплатата на пензиите се одвива редовно и без промени. Сите пензии се исплаќаат согласно важечките законски одредби.
„Во врска со информациите за постапката во Уставниот суд, Министерството појаснува дека отворањето постапка не значи укинување или измена на мерките што во моментов важат. Сите законски решенија остануваат во сила до донесување конечна одлука од Судот“, се наведува во соопштението.
Министерството апелира до пензионерите да не подлегнуваат на дезинформации и шпекулации и додава дека каква било евентуална промена во законската рамка ќе биде навремено и транспарентно соопштена.
Македонија
Советот за реформа на јавната администрација го усвои ревидираниот акциски план 2023 – 2026
Денес се одржа третата седница на Советот за реформа на јавната администрација како највисоко координативно тело задолжено за управување со реформските процеси во јавната администрација, со која претседаваше премиерот Христијан Мицкоски.
На седницата членовите на Советот го разгледаа и усвоија ажурираниот акциски план 2023 – 2026 година од стратегијата за реформа на јавната администрација 2023 – 2030, кој е усогласен со приоритетите од програмата за работа на Владата 2024 – 2028, како и со документите од процесот на европската интеграција – Патоказот за РЈА и Реформската агенда.
Планот е во корелација и со измените во Законoт за организација и работа на органите на државната управа, со што се идентификувани водечките институции надлежни за реализација, како и другите органи вклучени во спроведувањето на активностите, дополнително интегрирани се и препораките од извештајот од оценската мисија на SIGMA за 2024 година, информираат надлежните.
Во рамките на дискусијата беше истакната важноста од планираното и навремено спроведување на реформските активности со цел унапредување на ефикасноста, професионалноста и на транспарентноста во работењето на јавната администрација.
Министерот за јавна администрација Горан Минчев во своето излагање ја нагласи значајната улога на Советот и континуитетот во неговата работа.
„Одржувањето вакви седници на Советот за реформа на јавната администрација е од исклучително значење бидејќи нивната редовност, транспарентност и конструктивност беа поздравени и нотирани во извештајот за напредокот на Европската комисија како позитивна практика во управувањето со реформските процеси“.
Тој додаде дека Министерството за јавна администрација ќе продолжи активно да го координира спроведувањето на реформските мерки и да обезбедува поддршка на институциите со крајна цел создавање модерна, услужна и професионална администрација во служба на граѓаните.

