Свет
Анализа: Како „Јапонија ерлајнс“ успеа да евакуира 379 патници за 90 секунди пред огнот да го зафати целиот авион
Гледајќи ја снимката од судирот на авионот на „Јапонија ерлајнс“ за време на слетувањето на аеродромот „Ханеда“ во Токио, чудо е што никој од 379 патници од леталото не е повреден.
Имено, пет од шесте члена на екипажот на авионот на јапонската крајбрежна стража „Деш 8“ загинаа, но сите 379 патници и членови на екипажот во „ербасот А350“ ја преживеаја несреќата и беа евакуирани во рок од 90 секунди.
Додека истрагата за тоа што се случи е во тек, експертите посочуваат дека успешната евакуација е резултат на комбинација на современи безбедносни стандарди и ригорозна безбедносна култура на „Јапонија ерлејнс“ .
„Бев изненаден од она што го видов на видеото и ми олесна што сите излегоа“, изјави за Си-ен-ен, Греам Брејтвејт, професор по безбедност на британскиот универзитет „Кранфилд“.
Кобната авионска несреќа, што се случи пред речиси 40 години, придонела „Јапонија ерлајнс“ (JAL) сега да стане безбедна авиокомпанија, кога нивниот лет од Токио до Осака се урна на 12 август 1985 година, при што загинаа 520 од 524 патници.
Несреќата се случи по лошата поправка на опашката од страна на техничарите на „Боинг“ (не авиокомпанијата) и до ден-денес останува најсмртоносната авионска несреќа во историјата.
„Јасно е дека тоа имаше силно влијание врз авиокомпанијата. Во култура како Јапонија, тие ја презедоа таа одговорност и сакаа да се погрижат ништо вакво никогаш да не се повтори“, изјави Брејтвејт.
Сфаќајќи дека многу од работниците што ѝ се приклучија на компанијата не се сеќаваат на несреќата, „Јапонија ерлајнс“ отвори простор во своето корпоративно седиште во 2005 година за прикажување делови од остатоците, како и приказни за екипажот и патниците.
Речиси четири децении подоцна, катастрофалната несреќа сè уште има длабоко влијание врз менталитетот на компанијата.
„Имаат многу строга култура на стандардни оперативни процедури и прават сè како што треба. Тоа е една од причините зашто екипажот се справи толку добро вчера“, изјави Брејтвејт.
Иако не е јасно кој е виновен за несреќата, Брејтвејт вели дека успешната евакуација е апсолутна позитивност за „Јапонија ерлајнс“.
„Ако сакаш причина зошто треба да леташ со нив, мислам дека штотуку си ја видел“, рече тој.
„Јапонија ерлејнс“ е редовно на годишната листа на најбезбедни авиокомпании на светот на Airlineratings.com.
„Нашиот портал ја оцени авиокомпанијата со седум ѕвезди и ги помина сите поголеми безбедносни контроли. Исто така, јапонскиот регулатор за безбедност на воздухопловството има подобри резултати од светскиот просек во осум критериуми за следење“, изјави главниот уредник Џефри Томас за Си-ен-ен.
Како што многу добро знаат вработените во „Јапонија ерлајнс“, безбедносните прописи на модерната авијација се „напишани во крвта на другите што немале толку среќа“, вели неименуван пилот на голема европска авиокомпанија. Несреќите стануваат лекции, кои „се споделуваат во индустријата за да може секој екипаж да стане подобар во својата работа“, додаде тој.
Меѓу несреќите што имале големо влијание врз безбедноста во иднина е онаа од 1980 година кога сите 300 патници на летот „163“ на Саудиска Арабија починаа од вдишување чад откако принудно слетаа во Ријад, а пилотите не наредија евакуација.
Ова беше поттик да му се даде овластување на кабинскиот екипаж да извлекува патници. Од таа и други несреќи произлегоа многу препораки, кои влијаеа на многу карактеристики на модерните авиони, истакна Брејтвејт.
Дополнително, како причина за брзата евакуација се наведува и тоа што патниците на летот „ЈАЛ 516“ се евакуирани итно од леталото, без да ги понесат рачните торби со себе.
„Заминаа со својот телефон, а сѐ друго мораше да остават зад себе“, изјави Мика Јамаке, чиј сопруг бил на тој лет, за Си-ен-ен.
Ерлих истакна дека секое одложување на евакуацијата поради лаптоп или рачна торба можело да биде катастрофално.
„Овој инцидент можеше да биде многу пострашен доколку патниците не ги послушаа предупредувањата да ги остават своите работи“, рече тој.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Харис: Убиството на Синвар нуди шанса да се стави крај на војната во Појасот Газа
Американскиот потпретседател и кандидат на демократите Камала Харис изјави денеска, по убиството на лидерот на Хамас, Јахја Синвар, дека овој момент нуди шанса да се стави крај на војната во Појасот Газа.
„Правдата е задоволена. Синвар е одговорен за убиството на илјадници невини луѓе, вклучувајќи ги и жртвите на 7 октомври и заложниците убиени во Газа“, рече Харис.
Таа изрази надеж дека наскоро ќе започне „ден потоа без Хамас“ на власт во палестинската енклава, пренесува Ројтерс.
Регион
Во Србија пронајдени три деца киднапирани во Романија
Киднапирани деца од Романија, денеска биле пронајдени во српскиот град Ниш. Министерот за внатрешни работи Ивица Дачиќ денеска за ова ја информирал министерката за внатрешнира работи на Романија.
Случајот во последните денови ја брануваше романската јавност.
Имено, министерот Дачиќ ја информирал својата романска колешка дека припадниците на Министерството за внатрешни работи, Управата за криминалистичка полиција, Службата за сузбивање криминал и Техничката управа, во соработка со Полициската управа во Ниш, постапувајќи по пријава за кривично дело киднапирање извршено во Романија, уапсен е романски државјанин А.М.(1970) поради сомнение дека ги грабнал неговите три малолетни деца, исто така романски државјани на возраст од 11, 9 и 8 години.
Свет
По Германија и Франција ги враќа граничните контроли
Франција најави воведување привремени гранични контроли со шест земји, од 1 ноември 2024 година до 30 април 2025 година, пишува Луксембург Тајмс.
Како што пишува овој медиум, Франција и најавила на Европската комисија гранични контроли на границите со Луксембург, Белгија, Германија, Шпанија, Италија и Швајцарија.
Минатиот месец, Германија повторно ги воведе граничните контроли со Луксембург, поставувајќи контролни пунктови долж автопатите каде Германија ја дели својата граница со Луксембург. Како и Франција и Германија ги карактеризираше своите активности како неопходен одговор на тековните безбедносни закани.