Соопштенија
Нови стандарди на перформанси и ефикасност: новиот Macan

- Тестирање под екстремни услови
- Повеќе од три и пол милиони пробни километри до денес
- Валидација на карактеристичниот Porsche E-Performance
- Баланс помеѓу препознатливиот дизајн на Porsche и оптимизираната аеродинамика
Porsche го става прототипот на целосно електричниот Macan преку точна и напорна тест програма за подготовка на следењето на успешниот SUV за својата претстојна светска премиера. Возилото е целосно развиено од ново.
Десет години по неговото лансирање, Macan е на чело на втората генерација на модели, сега во целосно електрична форма. Како прв Porsche модел изграден на новата Premium Platform Electric (PPE), Macan е целосно развиен од почеток. Процесот на тестирање со цел да се обезбеди совршена координација на сите компоненти и системи е скапоцен. Porsche дава голема важност на тестирањето во реалниот свет со камуфлирани прототипи. Истовремено, симулации и во виртуелниот свет и тунелите за аеродинамика се сè попрецизни и играат сѐ поголема улога. Ова е особено точно кога станува збор за создавање на ново Porsche не само поспортско, туку и поефикасно.
Вредност на воздушен отпор од 0,25
„Кога ќе развиеме нов модел, секогаш станува збор за динамиката и прецизноста на возење. Тоа е Porsche. Тоа е во нашата ДНК. Но, секогаш се работи и за ефикасност и дизајн“, вели Јорг Кернер, потпретседателот Производната линија на Macan. Еден предизвик беше да се одржи идентитетот на производот на успешната моделска серија на Macan, а истовремено да се исполнат аеродинамските барања потребни за да се обезбеди висока ефикасност и голем опсег. Соодветно беше важно да се обезбеди тесна соработка помеѓу водачите на двата тима за време на развојните фази во одделот за дизајн и аеродинамичкото тестирање во најсовремениот тунел на ветер на Porsche. „Пронаоѓањето на оптималната поврзаност помеѓу нашите дизајнерски принципи и спецификациите кои ни ги дадоа инженерите по аеродинамика е секако предизвик“, вели Петер Варга, Директор за надворешен дизајн во Style Porsche. „Работиме заедно на секој милиметар за да постигнеме оптимална рамнотежа помеѓу естетиката и функцијата.“
Преку оваа тимска работа, Porsche успеа да ја комбинира својата дизајн ДНК со опсег оптимизиран од аеродинамиката. Ова било постигнато не само преку впечатлива силуета туку и преку компонентите на Porsche Active Aerodynamics (PAA) и други насочени мерки. „Активните аеродинамични елементи значително придонесуваат за опсегот“, вели Томас Виганд, Директор аеродинамика и аероакустика. „Имаме автоматски продолжувачки заден спојлер и активно ладење од предните воздушни отвори.“ Постојат и променливи елементи на каросеријата. Подот на возилото е рамен и затворен како оној на тркачки автомобил, дури и во задниот дел на оската. За време на нормално возење, Macan автоматски ја претпоставува својата идеална контура. Задниот спојлер се поставува во Eco позицијата, воздушните отвори се затвораат и висината на шасијата се намалува. Во оваа ситуација, Виганд и неговиот тим измериле коефициент на воздушен отпор од 0,25 (претходно 0,35). Сето тоа го прави новиот Macan еден од најаеродинамските SUV возила на светот – со големо влијание врз ефикасноста. Опсезите според WLTP ќе бидат повеќе од 500 километри за сите варијанти.
Брзо полнење со до 270 kW
Електричните мотори во новиот Macan ја добиваат својата енергија од литиум-јонска батерија, со бруто капацитет од 100 kWh, од кои до 95 kWh можат активно да се користат. Архитектурата од 800 волти од PPE платформата во новиот Macan овозможува брзо полнење со високи перформанси, кое се тестира низ целиот свет како дел од процесот на развој. „Постојат различни стандарди за полнење на нашите главни пазари. Затоа голем фокус на тестирањето беше да се проверат овие различни услови на различните локации со нашите прототипи и да се адаптира технологијата соодветно каде што е потребно. Полнењето едноставно мора да работи, секогаш и секаде“, вели Кернер.
Капацитетот за полнење на DC за новиот Macan на 800-волтни станици за полнење е до 270 kW. Нивото на батеријата може да се зголеми од 10 на 80 отсто за помалку од 22 минути на станици за полнење од 400 волти, високонапонскиот прекинувач во батеријата овозможува полнење со ефективна распределба на батеријата од 800 волти на две батерии, секоја со напон од 400 волти. Ова овозможува особено ефикасно полнење, без дополнителен HV бустер, до 150 kW. AC полнење е можно до 11 kW.
Тестирање на динамиката на возење под екстремни услови
Porsche го разви новиот Macan со силен фокус на динамиката на возење, типична за брендот, и познато чувство на управување. Овие основни карактеристики на производителот на спортски автомобили се посебен фокус за време на тестирањето. Преку различните тест фази, целта е да се координираат новоразвиените компоненти и системи и да се обезбеди оперативна стабилност и непречено функционирање на нивното заемно дејство. Во тестовите за издржливост, сервисниот живот на возилото е симулиран под вид на сурови работни услови кои подоцна ќе бидат искусени само од страна на клиентите на апсолутната граница. До денес, камуфлажните прототипи на се-електричниот Macan имаат завршено повеќе од три и пол милиони пробни километри на тест патеки и јавни патишта.
За да се тестира интеракцијата на сите активни компоненти за возење под екстремни климатски и ситуациони оптоварувања, тест автомобилите се користат низ целиот свет. „Ги покриваме сите температурни опсези. Од минус 30 степени Целзиусови во Скандинавија до плус 50 степени Целзиусови, како што искусивме во Долината на смртта во Калифорнија“, продолжува Кернер. „Секако, новиот SUV исто така мора да работи на било која површина. Затоа го тестираме не само патиштата, туку и оф-роуд, на камења, снег и мраз.“
Погонот на сите тркала со заден фокус во сите електрични модели на Macan е секогаш беспрекорен. Porsche исклучиво ја користи најновата генерација на PSM мотори на предната и задна оска. Тие обезбедуваат моќност од повеќе од 450 kW, нудат одлична ефикасност и овозможуваат оптимална репродуктивност на излезот на моќност на електрична енергија. Електронски управуваниот Porsche Traction Management управува со дистрибуцијата на повеќе од 1.000 Nm вртежен момент со Launch Control кај најмоќната верзија. За да го понудат широкиот спектар помеѓу врвните перформанси и удобноста за која е познат Macan, инженерите распоредиле Porsche Active Suspension Management систем со технологија на дво-вентилски комори, воздушна суспензија, напречна брава на задната оска и, за прв пат, управување со задната оска.
Видео: Тимо Бернхард го вози прототипот на Макан
Тркачкиот возач Тимо Бернхард ја проба електричната изведба на новиот Macan за време на тестирањето на прототип верзијата. Во разговорите со експертите, амбасадорот на брендот на Porsche доби увид во развојот и тестирањето на целосно електричниот SUV.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Соопштенија
„Сетек Денови“ – ДО 70 % ПОПУСТИ

Oд 9 јуни, понеделник, започнува најголемата акција на Сетек – сè од техника, најпосетуваните Сетек Денови каде попустите стигнуваат и до 70%!
„Сетек Денови“ е акција каде љубителите на најпознатите брендови, на едно место можат да видат и да одберат се што сакаат и се што им е потребно од техника, по најниски цени.
Во сите салони на Сетек низ Македонија, следува огромен избор на производи од бела техника, фрижидери, телевизори, компјутери,лаптопи, се од ИТ, мобилни, смартфони, голема палетана додатоци, мали апарати, гејминг опрема, опрема за фитнес, мали и големи апарати и многу повеќе.
Акцијата, СЕТЕК ДЕНОВИ, дава можност за многу поволности како на цените, така и на изборот на производите. Салоните во овој период стануваат зборно место за техника, а веб страната www.setec.mk најпосетуваното место за online продажба.
Искористете ја можноста, дојдете во Сетек и купете најмногу техника, со најниски цени.
Компанијата Сетек, како лидер на пазарот, повеќе од 30 години, во континуитет ја развива својата мрежа и стратегија за блискост со купувачите.
Со мрежа од 33 различни локации, модерно опремени салони и премиум продавници, вклучувајќи ја и онлајн продавницата, Сетек е достапен до секој љубител на современата техника.
Покрај актуелната акција, Компанијата, во континуитет нуди и услуги за полесен пристап и поголема можност за корисност на купувачите, како лојална програма, кешбек, премиум достава, можности за кредитирање, рати без камата и многу експертски услуги за правилен избор и долготрајна употреба.
Сепак, обожавателите на техника најмногу ја чекаат акцијата СЕТЕК ДЕНОВИ, кога буквално СÈ СЕ КУПУВА !
(ПР)
Соопштенија
„Алкалоид“ на Третата регионална ESG-конференција на AmCham: градење резилиентност во свет што се менува

Во својство на една од пионерските компании во имплементацијата на принципите на еколошко, општествено и корпоративно управување (ESG), „Алкалоид“ зеде активно учество на Третата регионална ESG-конференција, организирана од македонската подружница на Американската стопанска комора, во соработка со AmCham Србија, AmCham Албанија и AmCham Косово.
Настанот собра претставници од деловниот сектор, институциите и граѓанското општество, обезбедувајќи платформа за стратешки дијалог, регионална соработка и усогласување на ESG-приоритетите во контекст на заедничките предизвици и цели на регионот.
„За компаниите во земјава и регионот примената на ESG-принципите повеќе не е избор – тоа е стратешки чекор кон одржлив раст и поголема конкурентност на глобалниот пазар“, истакна во својот воведен говор Генералниот директор и Претседател на УО на „Алкалоид“, Живко Мукаетов.
Во својство на член на Бордот на директори на Американската стопанска комора, Мукаетов потенцираше дека иако општествената одговорност на компаниите (CSR) често се смета за правилната работа што треба да се направи, ESG сè повеќе се препознава како паметен пристап, особено во контекст на глобалните предизвици и стремежот кон долгорочна резилиентност и одржливост на бизнисите. Од објавувањето на првиот ESG-водич за известување од страна на Македонската берза во 2022 година, изработен со поддршка од Европската банка за обнова и развој (ЕБОР), започна видлив напредок во областа на ESG-сообразноста кај компаниите во земјава и регионот.
Сепак, како што беше нагласено од страна на говорниците на Конференцијата, процесот на имплементација сè уште е неконзистентен и нецелосен. Учесниците упатија јасен повик за појаснување на регулативната рамка, воспоставување посилни стимулации и обезбедување техничка и институционална поддршка за градење капацитети, со цел да се овозможи поширока, посистемска и поефикасна примена на ESG-стратегиите во сите сектори на економијата. Особено беше потенцирана важноста од усогласување на националните регулативи со стандардите на ЕУ за одржливост, имајќи предвид дека ЕУ е најголем трговски партнер на регионот.
Во рамките на втората панел-сесија насловена „ESG во рамки на ЕУ-регулативата: клучни импликации за компаниите од Западен Балкан“, говореше координаторот на ESG-одборот на „Алкалоид“ АД Скопје, Димитар Ристовски, кој изјави:
„За ’Алкалоид’ ESG-стандардите не претставуваат само формална обврска – тие се суштински дел од нашето секојдневно работење и стратешки двигател за управување со ризици, поттикнување иновации, обезбедување долгорочна конкурентност, градење доверба кај инвеститорите и пристап до одржливо финансирање. Денес вистинското лидерство не се мери само преку финансиските резултати, туку и преку влијанието што компанијата го има врз луѓето и животната средина.“
„Алкалоид“ досега има објавено три ESG-извештаи, а минатата година компанијата го доби признанието „Добри ESG-практики за 2024 година“ од страна на Македонската берза и Американската стопанска комора за својот најнов консолидаран извештај, изработен на ниво на целата групација.
(ПР)
Соопштенија
„Каде брзаш? Не брзај за да стигнеш!“ – ОКТА, МВР И РСБСП со заедничка кампања за поголема безбедност во сообраќајот

Под мотото „Каде брзаш? Не брзај за да стигнеш!“ стартува кампањата за безбедност во сообраќајот на ОКТА, Министерството за внатрешни работи (МВР) и Републичкиот совет за безбедност во сообраќајот на патиштата (РСБСП). Целта на кампањата е подигнување на свеста во јавноста за важноста на поголемото внимание на сите учесници во сообраќајот. Во рамките на кампањата ќе бидат преземени низа активности кои на иновативен начин ќе информираат, едуцираат и ќе алармираат за поголема одговорност во сообраќајот.
„Безбедноста во сообраќајот е еден од приоритетите во стратегијата за општествена одговорност на ОКТА. Многу внимателно и посветено пристапуваме кон активностите и кампањите кои што имаат за цел да ја подигнат јавната свест за тоа колку е важно да се биде одговорен учесник во сообраќајот. И тоа не го правиме само преку донации, туку и преку едукативни работилници и кампањи во кои што се вклучени релевантни партнери од општеството во кое работиме. Едукацијата и превенцијата се вистинскиот начин за подобрување на сообраќајната култура и намалување на негативната статистика од патиштата во државата“, изјави главниот извршен директор на ОКТА Димитриос Пасхос.
Кампањата „Каде брзаш? Не брзај за да стигнеш!“ е фокусирана на предупредување на јавноста за опасноста од неодговорно однесување во сообраќајот преку реални животни ситуации, со цел да поттикне промена на навиките и однесувањето на учесниците во сообраќајот.
„Состојбите на терен укажуваат дека покрај редовните контроли на нашите екипи, потребна е соработка и активно вклучување на повеќе чинители во подигнување на свеста кај луѓето. Праксата покажува дека информирањето и едукацијата се многу важни во превенцијата на поголем број на сообраќајни несреќи. Затоа сме уверени дека оваа кампања ќе допринесе кон она што е наша заедничка цел – безбедни улици и патишта за сите учесници во сообраќајот“, истакна Панче Тошковски, министер за внатрешни работи.
Според податоците, најголемиот број на незгоди се случуваат како резултат на невнимание во текот на сообраќајот.
„Брзиот и динамичен начин на живот го зголемува процентот на сообраќајни незгоди, што за нас е дополнителен аларм за интензивирање на активностите во насока на превенција преку едукација за подигнување на јавната свест кај сите учесници во сообраќајот. Веруваме дека и оваа кампања преку иновативни и суштински пораки ќе даде придонес учесниците во сообраќајот да бидат совесни и повеќе да внимаваат“, потенцираше Горан Ангеловски, претседател на Републички совет за безбедност во сообраќајот на патиштата.
Кампањата „Каде брзаш? Не брзај за да стигнеш!“ ОКТА ја лансира преку платформата „Јас Внимавам“ која што е еден од столбовите на кои што се базира стратегијата за општествена одговорност на компанијата. Во 2017 година оваа платформа беше прогласена за најдобра национална општествено одговорна практика на годишната манифестација организирана од Координативно тело за општествена одговорност на претпријатијата и Министерството за економија. Платформата беше оценета како најефективна и најсеопфатна во однос на прашањата со кои се занимава. „Јас внимавам„ беше избрана во конкуренција на 15 големи компании со вкупно 24 проекти.
(ПР)