Соопштенија
Маријан Салзман ги открива трендовите за 2024 година: „На работ на надежта“

Во нејзиниот нов и долгоочекуван извештај „Трендови за 2024: На работ на надежта“, Маријан Салзман открива 24 трендови кои ќе го обликуваат светот во следната година. Специјалистот за трендови, Салзман, виш потпретседател за глобални комуникации во Philips Morris International, секоја година нуди план за движење кон иднината. Меѓу 24 трендови што ги предвидува за 2024, се издвојува врската што ги спојува: „Постои невидлива нишка што ги поврзува: глобалната потрага по разум, утеха и решенија“, објаснува Салзман.
Позелени градови
Постои голема загриженост поради ублажување на влијанието на глобалното затоплување во градовите, чии тротоари, покриви и други површини ја апсорбираат топлината и придонесуваат за создавање жешки острови, пораст на температурите, загадување на воздухот, како и болестите и смртните случаи предизвикани од топлина. Како тоа да се реши? Делумно, со зголемување на зелените површини и адаптирање на инфраструктурата така што тие ја одбиваат топлината наместо да ја апсорбираат. За да се направи ова, треба да се инвестира во покриви што ја рефлектираат сончевата светлина, зелени коридори, градини на покриви и понекогаш во наједноставното и најефективното: многу бела боја, која ги рефлектира сончевите зраци.
Внимание на генерацијата Z
По децении на забрзаната култура на гужва што го карактеризира современото општество, генерацијата Z повикува на запирање. Меѓу трендовите што ја зафаќаат оваа нова генерација се буквалното „гниење“ во креветот (поминување долги периоди под покривка додека се будни) и одлучување за прекини (периоди на „полнење“ без социјална интеракција, вклучувајќи и разговор) и испраќање текстуални пораки. Овие млади луѓе ја отфрлаат хиперпродуктивноста и конкурентноста во корист на опуштањето и спокојството. Нешто што се пренесува и во светот на работата, каде многу млади претпочитаат работни места со мала одговорност и стрес.
Домаќинства за едно лице
Во светот се зголемува бројот на домаќинства со еден човек. Според ОН, 35% од домаќинствата во светот ќе бидат со едно лице во 2050 година, за разлика од 23% во 1985 година. Во Скандинавија, повеќе од четири од десет домаќинства се веќе домаќинства со едно лице. Оваа промена предизвика неколку трендови бидејќи компаниите се обидуваат да ги задоволат потребите на „осамените“, што се гледа во сè, од порастот на друштвените игри за едно лице до порастот на понудите за соло патувања, до поединечни порции храна или персонализирани четботови со вештачка интелигенција.
Други видови работници
Овој тренд зборува за тоа како јазот меѓу оние кои имаат факултетско образование и оние кои немаат, благо се намалува. Во 2024 година, се очекува повеќе компании да ги отстранат барањата за дипломи за вработување и повеќе средношколци ќе се откажат од колеџот во корист на програмите за стручна сертификација и стажирање. Салзман предвидува дека повеќе компании ќе вработуваат луѓе врз основа на нивниот начин на размислување за решавање проблеми (благодарение на вештачката интелигенција), наместо на нивната факултетска диплома, и ќе има поголем фокус на корпоративните програми за надградба и преквалификација за да се задржат талентите.
Постарите лица се снаоѓаат
Луѓето над 65 години претставуваат приближно 10 отсто од светската популација. Се очекува овој процент да се зголеми на 16% во 2050 година и 24% во 2100 година, што има широк спектар на импликации, посебно кога станува збор за тоа каде, како и со кого ќе живеат сите овие постари лица. Почнувајќи од 2024 година, ќе видиме како се консолидира тенденцијата на постарите луѓе да се групираат во заедници, реални и виртуелни, за да се соочат со предизвиците на стареењето. Ќе има и зголемување на полукомуналното живеење, заеднички станбени заедници за стари лица кои интегрираат приватни простори за живеење и заеднички области.
Други трендови што треба да се имаат на ум:
Подемот на петтиот сталеж: Во оваа последна деценија, нетрадиционалните извори на моќ, како што се социјалните мрежи и блоговите, станаа значајни. Сега, како „сопственици“ на оваа сфера на влијание, граѓаните на светот ќе работат заедно за да ја искористат оваа моќ за добро и да се борат против дезинформациите.
Стоп за автомобилската култура: Градовите ширум светот ќе ги вратат луѓето во центарот на урбаното планирање преку пешачки зони без автомобили, реновирани паркинзи, мерки за смирување на сообраќајот, финансиски стимулации за електрични велосипеди итн.
Мудроста на предците: Алатките и техниките од минатото, како што се рекултивација на древните шумски насади и земјоделски практики, ќе бидат усвоени и вреднувани низ целиот свет за да се поправат штетите предизвикани од современите техники за користење на земјиштето.
Излегување во природа: Нашиот вид е програмиран да бара врски со природата, но огромниот број часови што модерните луѓе ги поминуваат во затворен простор доведува до чувство на изолација, па дури и страв од природниот свет. „Немојте да се изненадите ако во 2024 година повеќе училишта, влади и заедници сериозно се зафатат да ги извлечат луѓето надвор“.
Враќање на аналогното: Сè додека луѓето продолжуваат да се спротивставуваат на вештачкиот живот базиран на екран, сè што е аналогно ќе добива популарност. „Немојте да се изненадите ако оваа година на листите со желби видите филмски камери и прекрасни канцеларии.
Стимулации за подобро консумирање: Понекогаш на луѓето им треба мал притисок за да донесат попаметни одлуки, без разлика дали се работи за животната средина или за нивното физичко здравје. Почнувајќи од 2024 година, повеќе локални самоуправи и компании ќе го сфатат ова.
Чувајте се од загадувањето со врева: Загадувањето на животната средина не е ограничено на смог, лош квалитет на водата и микропластика во воздухот. Исто така, постои зголемена закана од загадување со бучава, што може да предизвика реакција на телото на стрес, да ја зголеми депресијата, да ја наруши когнитивната функција на децата и да го наруши спиењето, меѓу другите штетни здравствени ефекти. Затоа, почнувајќи од 2024 година, во повеќе градови ќе бидат поставени камери за бучава.
Станете!: Според СЗО, 500 милиони луѓе ќе развијат срцеви заболувања, дебелина, дијабетес или друга болест која може да се припише на физичката неактивност помеѓу 2020 и 2030 година, ако владите не преземат итни мерки да ги поттикнат луѓето да се движат. „Соочени со растечките егзистенцијални закани на неколку фронтови, неограничениот хаос и неорганизираност и речиси неразбирливото ниво на технолошки промени, на светското население му е доста. Во 2024 ќе се обидеме да вратиме одредена контрола“, предвидува Салзман.
ПР текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Соопштенија
„Сетек Денови“ – ДО 70 % ПОПУСТИ

Oд 9 јуни, понеделник, започнува најголемата акција на Сетек – сè од техника, најпосетуваните Сетек Денови каде попустите стигнуваат и до 70%!
„Сетек Денови“ е акција каде љубителите на најпознатите брендови, на едно место можат да видат и да одберат се што сакаат и се што им е потребно од техника, по најниски цени.
Во сите салони на Сетек низ Македонија, следува огромен избор на производи од бела техника, фрижидери, телевизори, компјутери,лаптопи, се од ИТ, мобилни, смартфони, голема палетана додатоци, мали апарати, гејминг опрема, опрема за фитнес, мали и големи апарати и многу повеќе.
Акцијата, СЕТЕК ДЕНОВИ, дава можност за многу поволности како на цените, така и на изборот на производите. Салоните во овој период стануваат зборно место за техника, а веб страната www.setec.mk најпосетуваното место за online продажба.
Искористете ја можноста, дојдете во Сетек и купете најмногу техника, со најниски цени.
Компанијата Сетек, како лидер на пазарот, повеќе од 30 години, во континуитет ја развива својата мрежа и стратегија за блискост со купувачите.
Со мрежа од 33 различни локации, модерно опремени салони и премиум продавници, вклучувајќи ја и онлајн продавницата, Сетек е достапен до секој љубител на современата техника.
Покрај актуелната акција, Компанијата, во континуитет нуди и услуги за полесен пристап и поголема можност за корисност на купувачите, како лојална програма, кешбек, премиум достава, можности за кредитирање, рати без камата и многу експертски услуги за правилен избор и долготрајна употреба.
Сепак, обожавателите на техника најмногу ја чекаат акцијата СЕТЕК ДЕНОВИ, кога буквално СÈ СЕ КУПУВА !
(ПР)
Соопштенија
„Алкалоид“ на Третата регионална ESG-конференција на AmCham: градење резилиентност во свет што се менува

Во својство на една од пионерските компании во имплементацијата на принципите на еколошко, општествено и корпоративно управување (ESG), „Алкалоид“ зеде активно учество на Третата регионална ESG-конференција, организирана од македонската подружница на Американската стопанска комора, во соработка со AmCham Србија, AmCham Албанија и AmCham Косово.
Настанот собра претставници од деловниот сектор, институциите и граѓанското општество, обезбедувајќи платформа за стратешки дијалог, регионална соработка и усогласување на ESG-приоритетите во контекст на заедничките предизвици и цели на регионот.
„За компаниите во земјава и регионот примената на ESG-принципите повеќе не е избор – тоа е стратешки чекор кон одржлив раст и поголема конкурентност на глобалниот пазар“, истакна во својот воведен говор Генералниот директор и Претседател на УО на „Алкалоид“, Живко Мукаетов.
Во својство на член на Бордот на директори на Американската стопанска комора, Мукаетов потенцираше дека иако општествената одговорност на компаниите (CSR) често се смета за правилната работа што треба да се направи, ESG сè повеќе се препознава како паметен пристап, особено во контекст на глобалните предизвици и стремежот кон долгорочна резилиентност и одржливост на бизнисите. Од објавувањето на првиот ESG-водич за известување од страна на Македонската берза во 2022 година, изработен со поддршка од Европската банка за обнова и развој (ЕБОР), започна видлив напредок во областа на ESG-сообразноста кај компаниите во земјава и регионот.
Сепак, како што беше нагласено од страна на говорниците на Конференцијата, процесот на имплементација сè уште е неконзистентен и нецелосен. Учесниците упатија јасен повик за појаснување на регулативната рамка, воспоставување посилни стимулации и обезбедување техничка и институционална поддршка за градење капацитети, со цел да се овозможи поширока, посистемска и поефикасна примена на ESG-стратегиите во сите сектори на економијата. Особено беше потенцирана важноста од усогласување на националните регулативи со стандардите на ЕУ за одржливост, имајќи предвид дека ЕУ е најголем трговски партнер на регионот.
Во рамките на втората панел-сесија насловена „ESG во рамки на ЕУ-регулативата: клучни импликации за компаниите од Западен Балкан“, говореше координаторот на ESG-одборот на „Алкалоид“ АД Скопје, Димитар Ристовски, кој изјави:
„За ’Алкалоид’ ESG-стандардите не претставуваат само формална обврска – тие се суштински дел од нашето секојдневно работење и стратешки двигател за управување со ризици, поттикнување иновации, обезбедување долгорочна конкурентност, градење доверба кај инвеститорите и пристап до одржливо финансирање. Денес вистинското лидерство не се мери само преку финансиските резултати, туку и преку влијанието што компанијата го има врз луѓето и животната средина.“
„Алкалоид“ досега има објавено три ESG-извештаи, а минатата година компанијата го доби признанието „Добри ESG-практики за 2024 година“ од страна на Македонската берза и Американската стопанска комора за својот најнов консолидаран извештај, изработен на ниво на целата групација.
(ПР)
Соопштенија
„Каде брзаш? Не брзај за да стигнеш!“ – ОКТА, МВР И РСБСП со заедничка кампања за поголема безбедност во сообраќајот

Под мотото „Каде брзаш? Не брзај за да стигнеш!“ стартува кампањата за безбедност во сообраќајот на ОКТА, Министерството за внатрешни работи (МВР) и Републичкиот совет за безбедност во сообраќајот на патиштата (РСБСП). Целта на кампањата е подигнување на свеста во јавноста за важноста на поголемото внимание на сите учесници во сообраќајот. Во рамките на кампањата ќе бидат преземени низа активности кои на иновативен начин ќе информираат, едуцираат и ќе алармираат за поголема одговорност во сообраќајот.
„Безбедноста во сообраќајот е еден од приоритетите во стратегијата за општествена одговорност на ОКТА. Многу внимателно и посветено пристапуваме кон активностите и кампањите кои што имаат за цел да ја подигнат јавната свест за тоа колку е важно да се биде одговорен учесник во сообраќајот. И тоа не го правиме само преку донации, туку и преку едукативни работилници и кампањи во кои што се вклучени релевантни партнери од општеството во кое работиме. Едукацијата и превенцијата се вистинскиот начин за подобрување на сообраќајната култура и намалување на негативната статистика од патиштата во државата“, изјави главниот извршен директор на ОКТА Димитриос Пасхос.
Кампањата „Каде брзаш? Не брзај за да стигнеш!“ е фокусирана на предупредување на јавноста за опасноста од неодговорно однесување во сообраќајот преку реални животни ситуации, со цел да поттикне промена на навиките и однесувањето на учесниците во сообраќајот.
„Состојбите на терен укажуваат дека покрај редовните контроли на нашите екипи, потребна е соработка и активно вклучување на повеќе чинители во подигнување на свеста кај луѓето. Праксата покажува дека информирањето и едукацијата се многу важни во превенцијата на поголем број на сообраќајни несреќи. Затоа сме уверени дека оваа кампања ќе допринесе кон она што е наша заедничка цел – безбедни улици и патишта за сите учесници во сообраќајот“, истакна Панче Тошковски, министер за внатрешни работи.
Според податоците, најголемиот број на незгоди се случуваат како резултат на невнимание во текот на сообраќајот.
„Брзиот и динамичен начин на живот го зголемува процентот на сообраќајни незгоди, што за нас е дополнителен аларм за интензивирање на активностите во насока на превенција преку едукација за подигнување на јавната свест кај сите учесници во сообраќајот. Веруваме дека и оваа кампања преку иновативни и суштински пораки ќе даде придонес учесниците во сообраќајот да бидат совесни и повеќе да внимаваат“, потенцираше Горан Ангеловски, претседател на Републички совет за безбедност во сообраќајот на патиштата.
Кампањата „Каде брзаш? Не брзај за да стигнеш!“ ОКТА ја лансира преку платформата „Јас Внимавам“ која што е еден од столбовите на кои што се базира стратегијата за општествена одговорност на компанијата. Во 2017 година оваа платформа беше прогласена за најдобра национална општествено одговорна практика на годишната манифестација организирана од Координативно тело за општествена одговорност на претпријатијата и Министерството за економија. Платформата беше оценета како најефективна и најсеопфатна во однос на прашањата со кои се занимава. „Јас внимавам„ беше избрана во конкуренција на 15 големи компании со вкупно 24 проекти.
(ПР)