Регион
Патник од авионот на „Ер Србија“ што принудно слета: Летавме еден час во целосен мрак, луѓето снимаа проштални пораки

Вистинска драма се случи на небото на 18 јануари, кога при полетување беше оштетен авионот што го користеше „Ер Србија“, поради несоодветна проценка на параметрите за полетување. Авионот потоа леташе над Белград еден час, пред итно да слета на белградскиот аеродром.
Авионот на компанијата Маратон ерлајнс, која врши летови за Ер Србија, со 106 патници слета во неделата вечерта на белградскиот аеродром „Никола Тесла“ со дупка на трупот и оштетено крило.
Авионот бил оштетен при полетувањето од аеродромот, кога удрил во светлосен сигнал на крајот од пистата, а потоа околу еден час кружел над Белград.
Патниците и екипажот, 111 од нив, преживеале хорор филм. Меѓу нив бил и Бранко Вукашин од Нови Сад, кој за Нова.рс детално раскажа што се случувало тој ден во авионот додека леталото било во целосен мрак, без сигнализација на крилата, и протекувало гориво.
Вукашин кој речиси шест години живее и работи во Германија, за Нова.рс рече дека никој не очекувал вакво нешто.
„Поради тој фатален пат по кој инсистираа пилотот и копилотот да тргнат, се случи тоа што се случи. Фала му на Бога што останавме живи затоа што само тој не спаси. Летање во авион во целосен мрак, без сигнализација на крилата на авионот, додека горивото постојано тече… Многу е опасна ситуација“, вели Бранко на почетокот на разговорот.
Раскажа дека седел сам. Вели дека во моментот бил можеби најтрезвениот од сите патници, а тоа го припишува на семејната трагедија што го снашла на 6 јануари.
„Мајка ми неодамна почина. Тоа ме вознемири многу, па некако бев смирен затоа што си мислев што друго полошо би можело да ми се случи. Еден дечко седеше зад мене, тој беше целосно изгубен, имаше напад на паника. Жената која седеше до него го смири, а јас во еден момент се свртев и му реков: Другар, не плаши се, Господ не чува. Не бев саркастичен, но навистина верувам во Бог. И тој не спаси“, продолжува соговорникот за Нова.рс.
Раскажува дека никој немал хистерични напади, но некаде на средината на патувањето, патниците почнале нервозно да бараат објаснување од стјуардесите.
„Не држеа во неизвесност, само ни рекоа да не се грижиме и дека се ќе биде во ред. Ништо не знаевме освен дека се враќаме во Белград и дека удривме во нешто при полетувањето. Во авионот беше црно, не се гледаше седиштето пред вас. Стјуардесите и шефот на екипажот шетаа со батериски ламби и гледаа нешто во близина на крилото, мислам дека и тие не знаеја точно што се случува. Цело време ни течеше гориво. Немаме материјални докази, но тврдиме дека при ударот сме изгубиле струја. Останавме без струја, без клима, сигнализација на крилата и кон крајот дознавме дека пилотот воопшто немал сензори за да покаже дали тркалото се отворило или не. Можеби е добро што не го знаевме сето тоа“, вели Бранко.
Тој нагласува дека сите биле во многу опасна ситуација и неизвесност до самиот крај.
„По тој настан сите ние што бевме во авионот направивме група на Вибер каде се уште собираме впечатоци за тоа што се случило. Ужасно сме погодени од информациите објавени од одредени медиуми дека не сме биле во животна опасност. Тоа е срамно. Ние сме луѓе, не сме некоја политичка партија. Половина од луѓето не беа ни од Србија. Никој не ни се јави да праша дали ќе кажеме нешто, никој. И многу е важно да слушнеме од медиумите и да привлечеме внимание кон сето ова. Не за да ги плашиме луѓето, туку да дадеме до знаење дека овие институции треба малку да се „размрдаат“. Дали требаше да се урне авионот, за да се направи нешто?“, прашува тој.
Кога авионот слетал, Бранко вели дека вработените на аеродромот ги избркале од тоа место, и не ги оставиле да останат долго.
„Има снимка на која можете да слушнете како не спречуваат да снимаме и бараат да ги исклучиме камерите. Насилно нѐ протераа. Иако, не држеа подалеку бидејќи имаше претпоставка дека авионот може да се запали. Затоа веднаш ја пуштија пената“, продолжува понатаму да објаснува.
„Бевме пресреќни кога ја допревме земјата. За нас беше како да се преродивме. Дури сега знам што е среќа, верувајте! Луѓето се збогуваа во авионот, ги вклучија телефоните само за да испратат пораки дома. Те сакам многу мамо, те сакам тато, не знаеме дали ќе слетаме, во опасност сме, ќе те контактираме штом можеме… Никогаш нема да ги заборавам сите тие реченици. Луѓето се држеа за раце во авионот. Ние не знаеме ништо, освен дека сме над небото, во целосна темнина. Тоа беше страшно. Во еден момент луѓето почнаа да викаат и да прашуваат што се случува. Во очите на стјуардесата можеше да се види страв, се чувствуваше трепет во нејзиниот глас“.
Луѓето плачеле кога слетале.
„Кога слетавме, не можам да ви кажам колку луѓе плачеа во тој момент. Жена, која беше целото време мирна, најпосле се скрши и почна да плаче, не верувајќи што се случило. Слетувањето беше многу побрзо од вообичаеното, се можеше да се случи“.
Ер Србија, вели тој, им понудила хотелско сместување на сите патници. Никој не можел да спие таа ноќ.
„Некои од патниците имале главоболки, други имале висок крвен притисок. Не можеа да се соземат.Пилотот очигледно беше многу искусен штом не приземји. Не ја потценуваме неговата работа, но тој мора да преземе одговорност за својата непромислена одлука. И тој и копилотот, па дури и самите членови на екипажот. Тоа е тимски неуспех, тоа не смее да се случи. Дури шпекулираме дека не сме сигурни дека пилотот знаел дека удрил во левиот дел каде што е направена дупката и дека има истекување на гориво“.
На добрата страна, раскажува, во авионот имало добар тим кој ширел позитивна енергија по тој настан.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Регион
Зелено светло за Бугарија – од 1 јануари 2026 година може да го воведе еврото

Во четвртокот, Бугарија доби зелено светло од лидерите на Европската Унија за воведување на еврото од 1 јануари 2026 година.
Лидерите, собрани на самитот на ЕУ во Брисел, го поддржаа предлогот на Европската комисија да ѝ се дозволи на Бугарија да стане 21-ва членка на еврозоната и да го замени левот со евро, откако веќе планираше да го стори тоа во 2024 година, но беше одбиена.
Оваа балканска земја е членка на ЕУ од 2007 година и е првата земја што може да го воведе еврото по Хрватска во 2023 година.
Европскиот парламент и Европската централна банка (ЕЦБ) сè уште треба да бидат консултирани за потребните законски измени пред Бугарите да можат да плаќаат во евра, но тие чекори се сметаат за формалност.
Бугарија, според написите во медиумите од регионот како една од најсиромашните земји на ЕУ, останува на дното на листата од 27 членки во однос на бруто домашниот производ (БДП) по глава на жител, иако стапките на раст се повисоки од другите земји.
Покрај релативно ниските и стабилни стапки на инфлација, критериумите за пристапување вклучуваат стабилност на цените, здрави јавни финансии и стабилни девизни курсеви.
Комисијата неодамна изјави дека очекува стапка на инфлација од 3,6 проценти за Бугарија оваа година и 1,8 проценти во 2026 година, што доведе до позитивен рејтинг за Софија.
Во Бугарија, воведувањето на еврото беше проследено со жестоки протести. Во февруари, националистите запалија оган пред влезот на претставништвото на ЕУ во Софија и истурија црвена боја на стаклената фасада на зградата. Тие фрлаа молотови коктели и јајца.
Минатиот месец, поддржувачите на проруските и националистичките партии демонстрираа во главниот град Софија и во други градови, барајќи левот да се задржи поради стравувањата дека еврото ќе поттикне зголемување на цените.
Противниците на еврото собраа 604.000 потписи во корист на референдум за воведување на заедничката валута, но бугарскиот парламент го отфрли референдумот двапати – во 2023 година и во мај 2025 година.
Според анкетата спроведена од бугарскиот институт Мјара кон средината на мај, повеќе од половина од сите возрасни (54,9%) се противат на воведувањето на заедничка валута во 2026 година, додека стабилна третина (34,4%) се за приклучување кон еврозоната следната година, анализираат медиумите.
Регион
(Видео) Силни ветрови, грмотевици и град: невреме ја погоди Хрватска

Силно невреме погоди неколку делови од Хрватска во четврток вечерта. Го погоди и регионот на Загреб, за кој Државниот хидрометеоролошки завод (DHMZ) издаде црвено предупредување поради исклучително опасни временски услови. Ситуацијата беше особено тешка во Бродско-посавската жупанија. Дирекцијата за цивилна заштита утрово објави дека Окружниот центар 112 во Славонски Брод добил бројни пријави од граѓани во текот на ноќта поради последиците од невремето проследено со обилни дождови и бурни ветрови.
-Во Бродско-посавската жупанија, помеѓу 00:15 и 02:45 часот, имало прекини на далноводите и прекини на трафостаниците. 2.944 корисници во некои општини останаа без електрична енергија-, се вели во соопштението. Екипите на Електра Славонски Брод веднаш излегоа на терен и работат на отстранување на дефектите, а целосно нормализирање на снабдувањето со електрична енергија се очекува во текот на утрото и попладнето.
Во пошироката област на Вуковар, граѓаните беа сведоци на многу силни ветрови, грмотевици и интензивни врнежи од дожд во текот на ноќта. „Во Вуковар имаше силен ветер, а молњите беа како луди“, опиша еден жител.
Загреб, исто така, ја почувствувал бурата, околу 3:00 часот наутро градот бил погоден од силни ветрови кои донеле обилен дожд. По краткотрајното затишје, непосредно пред 8:00 часот наутро, силен пороен дожд повторно го погоди Загреб, придружен со силни грмотевици и налети на ветер. На западот од земјата, во Истра, во некои делови беше регистриран и град.
Силната бура ја погоди и соседна Италија, каде што беа регистрирани обилни врнежи од дожд, бурен ветер и град. На социјалните мрежи кружат фотографии од големи парчиња град, кои сведочат за силата на бурата.
Регион
Запалил спирала против комарци па ја изгорел куќата во близина на Загреб

Вчера наутро во близина на Загреб избувна пожар во куќа во сопственост на 57-годишен маж, соопшти загрепската полиција.
Истрагата утврди дека пожарот најверојатно избувнал поради пад на запалена спирала од комарци што била закачена на дрвен столб, од каде што пожарот се проширил на мебелот, кој бил целосно изгорен, на ѕидот од скалите и дел од покривот, се вели во полициското соопштение.
Пожарот бил изгаснат од пожарникари, а 43-годишен член на семејството бил полесно повреден и добил медицинска помош во Клиничката болница.