Свет
(Видео) Милијардер сака да го изгради „Титаник II“: „Ќе плови по истиот пат како и оригиналниот брод“
Милијардерот и рударски магнат Клајв Палмер вети дека ќе изгради брод „далеку, далеку подобар од оригиналот“ за време на откривањето на нацртите за проектот „Титаник II“. Палмер изнајмил соба во операта во Сиднеј за да објави дека неговата визија за изградба на голема реплика на океанскиот брод, конечно, ќе се оствари.
Сепак, откога сподели изјава со новинарите, во која вети дека неговата компанија, „Блу стар лајн“, ќе изгради „луксузен брод од врвен стил“, Палмер призна дека допрва треба да обезбеди бродоградилиште. Поминаа речиси 10 години откако Палмер одржа слична прес-конференција во лондонскиот хотел „Риц“ за да го открие својот сон за изградба на нов „Титаник“.
Дури и тогаш новинарите го прашале дали проектот е измама или рекламен трик, а Палмер одговорил дека има „доволно пари за да изгради 10 брода“. Во меѓувреме, Палмер имаше мандат во австралискиот парламент и потроши милиони долари на разни правни предизвици, туристички потфати и скапи изборни кампањи, пишува „Гардијан“.
Работата на „Титаник II“ беше прекината во 2015 година кога се појави спор за плаќање меѓу една од компаниите на Палмер и кинеската компанија „Ситик“. Палмер го најави проектот повторно во 2018 година со предложен датум за лансирање до 2022 година.
На денешната конференција тој ја обвини пандемијата на коронавирусот за доцнењата. Тој рече дека овој пат луѓето треба да му веруваат бидејќи „сега има повеќе пари“. „Многу е позабавно да го правиш ‘Титаник’ отколку да седиш дома и да си ги броиш парите“, рече Палмер, кој ќе наполни 70 години подоцна овој месец.
„Сè што ви треба за да бидете среќни е да имате некој што ве сака, некаде да спиете навечер и да имате доволно за добар оброк. Освен тоа, другото е илузија“, додаде тој. Тој е уверен дека може навреме да го обезбеди бродоградилиштето за да почне да го гради бродот на почетокот на следната година.
Првото патување на бродот е закажано за јуни 2027 година. Бродот треба да патува од Саутемптон до Њујорк повторувајќи го несреќното патување на оригиналот во 1912 година. Палмер најави дека тендерите за изградба ќе бидат објавени во јуни, а договорите ќе бидат потпишани до декември.
Тој процени дека бродот тежок 56.000 тони ќе чини меѓу 500 милиони и 1 милијарда долари. Тој потврди дека финската компанија за дизајн и поморско инженерство на бродови „Делтамарин“ го поддржала проектот. Иако вистинскиот брод сè уште не е на повидок, тој покажа петминутна 3Д-анимација од деветте палуби на „Титаник II“.
Палмер тврди дека ќе ангажира некои од „најдобрите дизајнери за крстарење во светот“. Бродот би имал ист ентериер и распоред на кабините како и оригиналниот брод, комплет сала за бал, базен и турска бања. Оригиналниот „Титаник“ удри во санта мраз за време на своето прво патување преку Атлантикот и потона на 15 април 1912 година, што резултира со смрт на приближно 1.500 патници и членови на екипажот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Украинскиот парламент ја откажа седницата поради закана од напад
Украинскиот парламент ја откажа седницата поради нова закана од напади.
„Блумберг“ пренесува дека овој потег доаѓа откако Москва вчера истрелала експериментална балистичка ракета со среден дострел кон Украина.
Како што најавија надлежните, пленарната седница ќе продолжи следната недела.
Украина објави дека Русија вчера лансирала нов тип балистичка ракета кон градот Днипро, како најнова ескалација на непријателствата и алармантен сигнал до западните поддржувачи на Киев.
Рускиот претседател Владимир Путин синоќа изјави дека Русија, како одговор на нападите на американските и британските ракети со долг дострел, истрелала нова балистичка ракета со среден дострел „Орешник“ на украинска територија, на која, како што рече, современите системи немаат начин да и се спротивстават.
Регион
Силен земјотрес во Грција: се стресе островот Кос
Земјотрес со јачина од 4,5 степени според Рихтеровата скала денеска ја погоди Грција.
Епицентарот на земјотресот бил на 36 километри од градот Кефалос на островот Кос на длабочина од 104 километри.
Засега нема информации за причинета материјална штета.
Регион
Адвокат за апсењата во Нови Сад: Ќе поминат најмалку пет години до пресудата
Адвокатот Боривоје Боровиќ и архитектот Слободан Малдини за Н1 Србија ја коментираа веста за апсењата поради уривањето на настрешницата во Нови Сад.
„Сведок сум дека секогаш кога ќе се случи ваков настан, секогаш се одредува притвор, се повикуваат луѓето кои работеле на проектот. Тоа не се случи овде“, рече Боровиќ.
„Пред повеќе од десет години, мојот професор, тогаш асистент, ја дизајнираше настрешницата на стадионот Војводина во Нови Сад. Ветерот ја сруши настрешницата… Истата вечер дојдоа да го земат… за да не влијае на ситуацијата, сега ова беше задоцнета акција“, рече Малдини.
На прашањето дали на Александар Вучиќ му е дозволено да поседува документи поврзани со овој случај, Боровиќ вели:
„Видовме дека во тие важни случаи претседателот е првиот што ги добива доказите, не само тој, туку и министрите. Тие ги просејуваат и ги анализираат доказите во нивните канцеларии. Сведоци сме дека не само претседателот се меша во секоја истрага, но и сите што ќе и паднат на памет на извршната власт. Има еден важен принцип, а тоа е дека е забрането да се контаминираат доказите! Овде се контаминираат“, вели тој.
Истакнува дека е апсолутно јасно дека за овој случај морало да има одредени притвори.
„За сите луѓе кои учествуваа во процесот. Особено што е толку трагична ситуацијата“, додаде тој.
Слободан Малдини вели дека струката не се покажала.
„Струката не се покажа. Веројатно ќе се прошири обвинението, ќе се појави и корупција. Да видиме зошто струката не се покажа – поради немоќ, неорганизираност, незнаење или корупција? Истрагата ќе го покаже тоа“, рече Малдини.
И тој вели дека е можна контаминација на доказите.
„Помина многу време и во секој случај е можна контаминација, но технички местото на злосторството е исчистено. Тоа не се прави. Како го однесоа тоа, како се случи тоа“, се прашува Малдини.
Според него, работите може да се реконструираат на хартија.
„Но, тоа не е доволно. Експертските мислења не се прават на хартија, туку на терен. Имаме фотографии од местото, па затоа ги коригирав моите ставови само врз основа на тие фотографии. Но, главната работа е што не е битно што се случило, туку дека се случило, тоа е важно на почетокот. Дека компанијата што работела на проектот отишла со претпоставка дека технички објектот е исправен Значи, автомобилот на денот на сервисот е добар, сервисерот го враќа автомобилот, возилото се распаднало и убило луѓе. Тука е јасна ситуацијата – луѓето испорачале технички неисправен објект, го ставиле во употреба и на тој начин допуштиле да се случи ова што се случи“, вели тој.
Малдини вели дека, според него, невозможно е проектантите да го немале оригиналниот проект.
„Сега сите се преправаат дека го немаат оригиналниот проект, што според мене е невозможно бидејќи сите проекти се копираат во осум примероци и се даваат на осум различни институции. Ако не е во архивата, тогаш е во Секретаријатот за урбанизам, ако не е таму, тогаш е во фирмата… Глупост е што го немаа оригиналниот дизајн. Второ, ако немале, морале да се свртат кон друг тип на проектирање. Значи, немаме, не можеме да дојдеме до тоа, потоа одиме од почеток, ја реконструираме целата конструкција на поинаков начин“, нагласи тој.
Боровиќ вели дека би сакал да го види записникот од истрагата.
„Да видам што е пронајдено на лице место, колку е осигуран, кој го обработил местото на настанот… Истрчаа да отстранат се пред време, требаше два дена да го обработат местото на настанот. Сосема ми е јасно – Весиќ и другите истрчаа дека настрешницата не е реконструирана. Тоа покажува дека и тие се вознемирени и дека е погодена суштината. Од друга страна, тоа е кривично дело наречено попречување на докази. Покажаа дека знаат многу за оваа тема“, рече Боровиќ.
„Ако немале оригинален проект, бидејќи така работат, тогаш гревот е уште поголем“, вели Боровиќ.
„Сигурен сум дека нема да имаме пресуда најмалку пет години. Додека не заврши ЕКСПО, додека остатокот од корупциските пари не се изнесат низ гредежништвото. Ќе биде се тоа мачкање очи на јавноста“, изјави Боровиќ.
Малдини смета дека во случајот со несреќата во Нови Сад се работи за човечка грешка.