Свет
Нова теорија за тоа што ја предизвикало имплозијата на подморницата „Титан“ на патот до потонатиот „Титаник“

Има нова теорија за тоа што би можело да ја предизвика озлогласената подводна имплозија на подморницата Титан. Сите пет лица на бродот загинаа додека се обидуваа да ги видат остатоците од Титаник на приватната подморница OceanGate во јуни минатата година.
Подморницата изгуби контакт со бродот за поддршка помалку од два часа по влегувањето во водата и исчезна со денови пред да се најдат остатоците. Имаше огромна мултинационална потрага што предизвика голем интерес низ целиот свет.
Истражувачите од Универзитетот во Хјустон сега објавија студија во „Proceedings of the National Academy of Sciences“ која сугерира дека „микро-свиткувањето“ може да биде една од потенцијалните причини за катастрофата.
Истражувачите проучувале како случајните несовршености можат да предизвикаат катастрофални неуспеси на свиткување во структурите со тенките ѕидови.
Еден од авторите на трудот, Роберто Баларини, изјави за „Њујорк пост“ дека иако студијата директно не испитувала дали микро-свиткувањето конкретно придонело за неуспехот на Титан, таа проучувала садови со слична форма и материјал.
„Земате долго парче шпагети и притиснете го со два прста. Што ќе се случи? Во основа ќе се изврти, ќе пукне“, рече д-р Баларини, кој е и шеф на одделот за градежништво и инженерство за животна средина на универзитетот.
„Тоа е она што е свиткување. Тоа е кога ќе стискаш нешто и тоа значително се деформира бидејќи тоа е нестабилност“, рече тој.
Разбирливо е дека малите несовршености во сферичната обвивка на Титан можеле се повеќе да се оштетуваат секој пат кога подморницата патувала до потонатиот брод на Титаник, обезбедувајќи слаба точка за подводниот притисок да се собере и на крајот да ги сруши тенките ѕидови на подморницата, објави „Њујорк пост“
Меѓу оние кои загинаа на подморницата беа извршниот директор на OceanGate, Стоктон Раш и експертот за Титаник, Пол-Анри Нарјолет.
Францускиот истражувач (77) го држеше рекордот за 37 нуркања со екипаж до местото на потонатиот брод и беше на своето 38. патување кога почина.
Специјалната изложба на Титаник во Музејот во Мелбурн оваа година му оддаде почит на Нарјолет бидејќи најде многу од 200-те вистински артефакти кои беа изложени.
Познат како „Господин Титаник“, Нарјолет ја водеше првата експедиција на Титаник во 1987 година и го подигна најголемиот артефакт досега пронајден, парче труп од бродот тежок 15.400 килограми, во 1998 година.
Тој беше директор за подводни истражувања за RMS Titanic Inc., која е компанија која ги поседува правата за остатоците од бродот.
„Сите нуркања што ги направив беа уникатни, бидејќи никогаш не го видовме истото. Секое беше ново искуство“.
Други патници на бродот беа британскиот милијардер авантурист Хамиш Хардинг (58), британско-пакистанскиот бизнисмен Шахзада Давуд (48) и неговиот син Сулејман (19).
Експедицијата чинеше 250.000 долари (околу 379.000 долари)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Светската здравствена организација тестира смртоносен сируп против кашлица

Светската здравствена организација (СЗО) побара информации од Индија за тоа дали сирупот против кашлица поврзан со смртни случаи кај деца во земјата е извезен во други земји, соопшти денес агенцијата.
СЗО изјави за Ројтерс дека ќе разгледа издавање глобално предупредување за медицински производ во врска со сирупот Колдриф откако ќе добие официјални информации од Њу Делхи, објави Ројтерс.
Според информациите од локалните власти, најмалку 17 деца под петгодишна возраст починале во текот на изминатиот месец откако консумирале сируп што содржел високи концентрации на токсичното соединение диетилен гликол, речиси 500 пати над законската граница.
Фото: принтскрин
Свет
(Видео) Бурата „Барбара“ ја зафати Романија: затворени училишта, луѓе качени на покривите на автомобилите за да преживеат

Бурата „Барбара“ предизвика огромни проблеми во Романија.
Поради бурата што зафати делови од Романија во вторникот вечерта и рано утрово, наставата беше откажана во училиштата, јавниот превоз беше привремено прекинат, дрвјата беа исечени, канализациите беа блокирани, а улиците беа поплавени, како и неколку згради во округот Констанца.
Според локалните власти, спасувачките екипи се бореа со последиците од бурата во Романија цела ноќ.
Алармантна ситуација се случи во Констанца, каде што водата однесе автомобил, а еден човек се качи на хаубата на автомобилот и чекаше да биде спасен. Тој е во болница поради хипотермија.
Интервентните екипи работеа на спасување на лицето, а исто така ја отстранија и водата од зградите и дрвјата што паднаа на електричните кабли.
„Поради силните временски услови, водата го однесе автомобилот, а патникот се засолни на хаубата. Интервентните тимови спасија уште две лица заробени во водата, кои беа на покривот на автомобилот“, известуваат властите.
Како превентивна мерка, градските власти утрово наредија привремено прекинување на сообраќајот на јавните автобуси, за да не се попречи интервенцијата на теренските тимови.
Наставата е откажана
Наставата е откажана во среда за повеќе од 109.000 ученици од 205 училишта во округот Констанца.
Циклонот што ја погоди Романија се вика „Барбара“.
Регион
Завршени обдукциите на четворицата државјани на Малта кои загинаа во сообраќајна несреќа во Хрватска

Давењето е најверојатната причина за смртта на двата брачни пара од Малта кои загинаа минатиот четврток во тешка сообраќајна несреќа во Буница кај Сењ, Хрватска, кога нивниот автомобил излеѕа од Јадранската магистрала во морето.
Ова го открија прелиминарните резултати од обдукцијата спроведена во Риечкиот институт за судска медицина и криминалистика, пишува риечкиот портал Бурин.
Иако лабораториските тестови сè уште се во тек, давењето се смета за најверојатна причина за смртта. Починатиот Џереми Гамбин (68), неговата сопруга Лорејн (67), Кевин Боничи (67) и неговата сопруга Александра (66) претрпеле само полесни повреди кои не можат да се поврзат со смртта.
Се верува дека сите носеле безбедносни појаси кога нивниот „ленд ровер дискавери“ излетал клисурата, а потоа и во морето.
Веднаш по несреќата, се сомневаше дека на возачот му се слошило, поради што ја изгубил контролата врз возилото на малата кривина. Сепак, обдукцијата не ја потврдила оваа шпекулација, објавија хрватските медиуми.
Утврдено е дека сите жртви имале здрави срца, без претходни срцеви удари или други здравствени проблеми што би можеле да ја предизвикаат несреќата.
Останува нејасно зошто возачот, за кој се верува дека е Кевин Боничи, ја изгубил контролата врз возилото. Тој бил пронајден во скутот на патникот Џереми Гамбино, додека нивните сопруги биле на задното седиште.
Трагедијата покрена голем број прашања, првенствено зошто патниците не можеле да излезат од автомобилот, кој потонал на длабочина од 11 до 12 метри.
Никој од нив не претрпел повреди што би предизвикале губење на свеста, но вратите од смачканото возило не можеле да се отворат.
Автомобилот, кој мажот од Малта го изнајмил на аеродромот во Загреб, бил извлечен од морето минатиот петок. Нуркачи и камион за влечење учествувале во операцијата.
Полицискиот службеник Јасмин Мујаковиќ, кој прв пристигнал на местото на настанот, скокнал во морето и нуркал неколку пати, но безуспешно се обидел да ја отвори вратата. Телото на една жена исплутало од возилото, додека другите три жртви биле пронајдени во автомобилот.
фото: принтскрин